Розвиток творчої компетентності учнів засобами музичного мистецтва
Номер слайду 2
Сучасний світ — це світ творчих, креативних особистостей, і вершин у ньому досягають лише ті, хто мислить неординарно, творчо, хто намагається нестандартно розв’язувати будь-які проблеми. З упровадженням компетентнісного підходу до змісту та організації художньо-естетичного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах підвищується увага до питань творчого розвитку дітей, де головним завданням є розвиток їхніх творчих здібностей засобами мистецтва, зокрема музичного. Урок музичного мистецтва має необмежені можливості для розвитку творчих здібностей учнів, адже музика спонукає до творчої діяльності, що потребує, у свою чергу, засвоєння певної сукупності спеціальних знань, умінь, компетентностей. Творча компетентність є тим засобом, що допомагає дитині відтворювати свої почуття, думки, фантазії у самостійній творчій діяльності, що приводить до вищого прояву творчої самореалізації дитини — креативу.
Номер слайду 3
Творча діяльність на уроці музичного мистецтва повинна виражатися у впровадженні творчих завдань. Я ставлю перед усім такі завдання: -переведення образу з одного художнього ряду в інший; -вироблення вмінь дивитися й бачити, слухати й чути; -побудова завдань від конкретного до загального. Мета цих завдань: звернути увагу дітей на зв’язок музичної виразності, художнього рішення з характером музичного образу; сприяти якісному засвоєнню навчального матеріалу й розвитку особистих творчих компетентностей учнів
Номер слайду 4
Використовую такі творчі завдання на відтворення образу сприйнятої музики: -складання рецензії на сприйняту музику;-визначення того, що хотів передати композитор (музичні інтонації втілити в словах);-добирання відповідних літературних, зокрема поетичних епіграфів і репродукцій живописних творів до сприйнятої музики;-музичне малювання, суть якого полягає у формуванні вміння характеризувати за допомогою музичної інтонації вигляд персонажа, його емоційний стан.
Номер слайду 5
Образотворчі завдання для розвитку творчості: -намалювати своє враження від почутої музики;-зобразити кольором і лініями прослуханий твір;-створити рекламу музичного твору;-намалювати будь-яку картину, самостійно дібрати до неї музику;-передати музичні враження за допомогою малюнка;-створити афішу концерту за темою;-дібрати кольори й відтінки для зображення настрою, викликаного певним твором;-створити ескізи костюмів для дійових осіб опери, балету, мюзиклу;-графічно зобразити мелодійну лінію.
Номер слайду 6
Музично-літературні творчі завдання: -дібрати або скласти вірш до музики;-написати твір (роздуми на музично-естетичні теми, казки, оповідання);-скласти літературний твір, близький за характером до музики;-скласти літературний портрет до музичного твору
Номер слайду 7
Музично-творчі завдання -Якби ти був композитором, якою була б твоя музика? Які почуття ти передав би в ній?-Добери музику, що відповідала б характеру мами, тата, доброї та злої людини і т. ін.-Добери музику, що має звучати у найщасливіший день.-Склади мелодію до улюбленого вірша або тексту.
Номер слайду 8
Творчі завдання на основі ритмічної імпровізації: -ритмізація слів, словосполучень, віршиків, загадок, лічилок, примовок, приказок;-«луна»: один учень відтворює ритмічний супровід, а інший повторює ритм і додає новий;-добирання словесного супроводу до заданого ритмічного малюнка;-«ритмічні загадки»: на дошці записано ритмічні уривки з пропущеними тактами, а учні дописують те, чого бракує.
Номер слайду 9
Учень добре вчиться лише тоді, коли переживає успіх, хоча б невеликий. Тому головне у практиці мудрого вчителя — підтримувати навіть найменші прояви дитячої творчості, відзначати знахідки — нехай і незначні, цінувати думку дитини.