Розвиток зв’язного мовлення. Особливості побудови оповідання. Усний твір-оповідання на основі побаченого.

Про матеріал
Закріпити одержані на уроках української літератури знання про оповідання; формувати в учнів уміння й навички побудови зв’язного висловлювання; розвивати логічне та образне мислення, спостережливість; удосконалювати культуру усного мовлення.
Перегляд файлу

Тема: Розвиток зв’язного мовлення. Особливості побудови оповідання.       Усний твір-оповідання на основі побаченого.

Мета:  закріпити одержані на уроках української літератури знання про оповідання; формувати в учнів уміння й навички побудови зв’язного висловлювання; розвивати логічне та образне мислення, спостережливість; удосконалювати культуру усного мовлення.

Обладнання:  підручник української літератури, таблиця «Типи мовлення», картки, листок оцінювання, аудіозапис.

Хід уроку

І.  Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчального процесу.

1.Ситуація.

Діти парами виходять до дошки і розігрують певну ситуацію: похід в піцерію, зустріч у парку, поїздка до цирку.

2. Оголошення теми, мети та завдань уроку.

III. Активізація опорних знань.

Учитель нагадує учням.

Оповіда́ння — невеликий за обсягом прозовий твір, у якому зображувалась одна подія з життя одного, або двох сформованих персонажів.

Невеликі розміри оповідання вимагають нерозгалуженого, як правило, однолінійного, чіткого за побудовою сюжету. Характери показані здебільшого у сформованому вигляді. Описів мало, вони стислі, лаконічні. Важливу роль відіграє художня деталь (деталь побуту, психологічна деталь та ін.). Розгляд таблиці «Типи мовлення».

Робота в групах. Учні готують відповіді на задані запитання на картках.

- Який тип мовлення  покладено в основу тексту оповідання?

-  Чому оповідання  складається в художньому стилі?

-  Які особливості художнього стилю?

- Які композиційні елементи є для оповідання обов’язковими?

- Що називається зав’язкою, кульмінацією та розв’язкою?

- Чи можливе оповідання без кульмінації?

-  Яка кількість персонажів здебільшого діє в оповіданнях?

-  Чому в основу оповідання зазвичай покладено розповідь про   одну подію з життя персонажа?

-  Наскільки важливою для героя оповідання є описувана подія?

III. Засвоєння навчального матеріалу.

Учні прослуховують аудіозапис  твору « Цікавий горобець», виконують тестові завдання.

IV. Інтерактивна вправа.

1. Літературна вітальня.

 Учитель пропонує пригадати цікавий випадок, свідками якого вони були або про який  вони чули від знайомих,  із повідомлень в інтернеті.

Робота в парах: скласти план оповідання на основі певного випадку, усно підготувати тексти, накидати тези.

V. Підбиття підсумків, оцінювання навчальних досягнень учнів.

Учні під керівництвом учителя читають й аналізують складені тексти, визначають недоречності в їхніх текстах. Учитель аналізує роботу кожної пари і пропонує кожному  заповнити листок оцінювання.

 

VI. Домашнє  завдання.

Усно скласти оповідання на основі побаченого або почутого.

docx
Додано
4 січня 2022
Переглядів
587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку