Самостійні та контрольні роботи з української літератури.

Про матеріал
Завдання розділу «Українська література» призначені для поточного та періодичного контролю навчальних досягнень учнів 6 класу. Вони побудовані так, щоб дати школяреві можливість не тільки продемонструвати знання засвоєного матеріалу, а й показати вміння інтерпретувати його (рівень розуміння), застосувати знання в новій ситуації (рівень застосування), виявити розуміння взаємозв`язків між різними типами інформації (рівень аналізу), продемонструвати здатність креативно мислити, творчо трансформувати набуті знання (рівень синтезу), виявити вміння давати власну оцінку поведінці героїв, обставинам тощо (рівень оцінювання).
Перегляд файлу

          Самостійні та контрольні роботи з української літератури

                                                      6 клас

 

    Завдання розділу «Українська література» призначені для поточного та періодичного контролю навчальних досягнень учнів 6 класу. Вони побудовані так, щоб дати школяреві можливість не тільки продемонструвати знання засвоєного матеріалу, а й показати вміння інтерпретувати його (рівень розуміння), застосувати знання в новій ситуації (рівень застосування), виявити розуміння взаємозв`язків між різними типами інформації (рівень аналізу), продемонструвати здатність креативно мислити, творчо трансформувати набуті знання (рівень синтезу), виявити вміння давати власну оцінку поведінці героїв, обставинам тощо (рівень оцінювання).

     Кожна самостійна робота (поточний контроль) складається з двох однакових за складністю варіантів. Завдання не відрізняються від тестових робіт і оцінюються 12-ма балами з урахуванням того, що час, відведений на виконання роботи, обмежений.

     Завдання 1-3 вимагають від учнів вибрати одну правильну відповідь із 4, оцінюють 1 балом. (Предметні компетентності. Знання). Усього 3 бали.

     Завдання 4 на встановлення відповідності між рядками. (Діяльність). За кожну встановлену відповідь по 1 балу. Усього 3 бали.

     Завдання 5 – це стисла відповідь: учневі треба самостійно дописати речення, виявивши свої знання. (Цінності). Усього 2 бали.

     Завдання 6 – це розгорнута відповідь, творче завдання, що потребує знань переважно з теорії літератури, умінь висловлювати свою думку, наводити арґументи. (Ключові компетентності). Усього 4 бали.

 

 

Кожна контрольна робота складається з двох варіантів, що містять однакову кількість завдань.

     Завдання 1-3 з однією правильною відповіддю, учні отримують по 1 балу. (Предметні компетентності. Знання). Усього 3 бали.

          Завдання 4 на встановлення відповідності між рядками. (Діяльність). За кожну встановлену відповідь по 1 балу. Усього 3 бали.

     Завдання 5 – це стисла відповідь: учневі треба самостійно дописати речення, виявивши свої знання. (Цінності). Усього 2 бали.

     Завдання 6 – це розгорнута відповідь, творче завдання, що потребує знань переважно з теорії літератури, умінь висловлювати свою думку, наводити арґументи. (Ключові компетентності). Усього 4 бали.

 

 

 

 

 

 

 

                                             6 клас (літ.)

                                       Самостійна робота

                                                 I варіант

 

                 Загадково прекрасна і славна давнина України

     Календарно-обрядові пісні та пісні літературного походження

 

                               Предметні компетентності

                                                    Знання

 

Завдання 1-3 мають по 4 варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Оберіть правильний варіант відповіді, позначте його буквою.

 

  1. Щоб на наступний рік був гарний урожай, молодь топила в річці

А камінь

Б опудало Купайла

В гілляки

     Г плетені вінки

  1. Літературна пісня – це

А  урочиста пісня

Б пісня, що створив народ

В пісня, що співають, заколисуючи дитину

Г пісня, слова якої написано конкретною людиною

  1. Назвіть пісню, тема якої – історична доля України, якій доводилося відстоювати свою державу в постійній жорстокій боротьбі з ворогами

А «Молитва»

Б «Ще не вмерла України…»

В «Як тебе не любити, Києве мій»

Г «Ой у лузі червона калина похилилася»

 

                                                  Діяльність

 

У завданні 4 до кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.

 

  1. Установіть відповідність між рядками з твору та його назвою

Фрагмент із твору                                     Назва твору

1 «Грає море зелене,                            А «Ой у лузі червона калина  

    тихий день догора.                                похилилася»

   Дорогими для мене                           Б «Як тебе не любити, Києве мій»

   стали схили Дніпра…»                     В «Ще не вмерла України…»

2 «Чорне море ще всміхнеться,           Г «Молитва»

   І Дніпро зрадіє,

   Ще на нашій Україні

   Доленька доспіє»

3 «Всі свої ласки й щедроти

   Ти на люд наш зверни!»

 

                                                Цінності

                                  Дайте стислу відповідь.

 

  1. Закінчіть речення

Веснянки належать до____________________________________________

 

 

                             Ключові компетентності

                              Екологічна грамотність

 

                        Дайте повну розгорнуту відповідь

 

  1. Доведіть, що твір «У ржі на межі» належить до русальних пісень.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             6 клас (літ.)

                                       Самостійна робота

                                                II варіант

 

                 Загадково прекрасна і славна давнина України

     Календарно-обрядові пісні та пісні літературного походження

 

                               Предметні компетентності

                                                    Знання

 

Завдання 1-3 мають по 4 варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Оберіть правильний варіант відповіді, позначте його буквою.

 

  1. Укажіть рядки з пісні «Нова радість стала»

А «Даруй господарю, даруй господині, / Даруй літа щасливії нашій Україні»

Б «Не дай марно нам пропасти, / Ворогам у руки впасти…»

В «Ой радуйся, земле, Син Божий народився»

Г «Вийди, вийди, господарю, / Подивися на кошару»

  1. Пісню «Ще не вмерла України…» написано

А 1862 року

Б 1905 року

В 1852 року

Г 1917 року

  1. Назвіть твір, у якому віночок просився в женчиків одпочити у стодолі

А «Там у полі криниченька»

Б «Купайло, Купайло»

В «Маяло житечко, маяло»

Г «Заплету віночок»

 

                                                    Діяльність

 

У завданні 4 до кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.

 

  1. Установіть відповідність між героєм та назвою твору

          Герой                                   Назва твору

1 Русалка                             А «Маяло житечко, маяло»

2 Віночок                             Б «У ржі на межі»

3 Купайло                            В «Проведу я русалочки до бору»

                                              Г «Купайло, Купайло»

 

 

                                                Цінності

                                  Дайте стислу відповідь.

 

  1. Закінчіть речення

Календарно-обрядові пісні поділяються на цикли  ________________________________________________________________

 

 

                            Ключові компетентності

               Екологічна грамотність і здорове життя

 

                        Дайте повну розгорнуту відповідь

 

  1. Які образи й тема є в пісні «Там у полі криниченька»  ________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               6 клас (літ.)

                                     Контрольна робота № 1

                                                 I варіант

 

                 Загадково прекрасна і славна давнина України

     Календарно-обрядові пісні та пісні літературного походження

 

                             Предметні компетентності

                                                    Знання

 

Завдання 1-3 мають по 4 варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Оберіть правильний варіант відповіді, позначте його буквою.

 

  1. Укажіть правильне твердження

Веснянки – це

А колисанки

Б посівальні пісні

В урочисті пісні

Г закличні пісні

  1. Укажіть, що приносили в жертву Купайлу

А людину

Б хліб

В тварину

Г ціле поселення

  1. Назвіть пісню, у якій «там овечки покотились, а баранці народились»

А «Ой кувала зозуленька»

Б «Ой ти, коте, коточок»

В «Нова радість стала»

Г «Щедрик, щедрик, щедрівочка»

 

                                                    Діяльність

 

У завданні 4 до кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.

 

  1. Установіть відповідність між рядками з твору та його назвою

          Рядки з пісні                                               Назва пісні

1 «Сосни-дрімки в колисоньку,             А «Кривий танець»

    Добрий розум в головоньку…»          Б «Нова радість стала»

2 «То на гору, то в долину,                     В «Ой ти, коте, коточок»

    То в будяки, то в кропиву»                 Г «Ой весна, весна – днем красна»

3 «Принесла я вам літечко,                 

   Ще й запашненьке зіллячко…»

 

                                                Цінності

                                  Дайте стислу відповідь.

 

5. Закінчіть речення

Анафорою називається  ____________________________________________

 

 

                            Ключові компетентності

               Екологічна грамотність і здорове життя

 

                        Дайте повну розгорнуту відповідь

 

6. Які природні образи, теми переважають у народних піснях? Свою думку обґрунтуйте.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               6 клас (літ.)

                                     Контрольна робота № 1

                                                 II варіант

 

                 Загадково прекрасна і славна давнина України

     Календарно-обрядові пісні та пісні літературного походження

 

                             Предметні компетентності

                                                    Знання

 

Завдання 1-3 мають по 4 варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Оберіть правильний варіант відповіді, позначте його буквою.

 

  1. Укажіть автора пісні «Ой у лузі червона калина похилилася»

А Дмитро Луценко

Б Степан Чарнецький

В Павло Чубинський

Г Олександр Кониський

  1. Назвіть пісню-прохання за долю нашого народу

А «Молитва»

Б «Як тебе не любити, Києве мій»

В «Ще не вмерла України…»

Г «Ой у лузі червона калина похилилася»

  1. Пісня «Ой весна, весна – днем красна» належить до

А колискових

Б щедрівок

В веснянок

Г колядок

 

У завданні 4 до кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.

 

  1. Установіть відповідність між рядками з твору та його назвою.

Рядки з твору                                                  Назва твору

1 «Просила русалка                               А «Ой біжить, біжить мала дівчина»

   у дівочок сорочки…»                         Б «Маяло житечко, маяло»

2 «Панночка загадок не вгадала –        В «У ржі на межі»

   Русалка панночку залоскотала»         Г «Ой вінку, мій вінку»

3 «Ой пущу віночок

   На биструю воду

   На щастя, на долю,

   На милого вроду»

 

                                                Цінності

                                  Дайте стислу відповідь.

  1. Закінчіть речення.

Слово гімн означає  ______________________________________________

 

                            Ключові компетентності

                                   Уміння вчитися

 

                        Дайте повну розгорнуту відповідь

 

  1. Чого навчає пісня «Ще не вмерла України…»? Визначте головну думку твору. ________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             6 клас (літ.)

                                     Контрольна робота № 2

                                                I варіант

 

                 Загадково прекрасна і славна давнина України

                     Твори Миколи Вороного, Тараса Шевченка

 

                                 Предметні компетентності

                                                    Знання

 

Завдання 1-3 мають по 4 варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Оберіть правильний варіант відповіді, позначте його буквою.

 

  1. М. Вороний успадкував від рідних

А посаду ректора Києво-Могилянської академії

Б маєток і землі

В патріотизм, силу волі, глибокий розум

Г пасіку

  1. Провідний мотив вірша Т. Шевченка «Думка»

А пошук свого місця в житті

Б любов до Батьківщини

В горе жити на чужині

Г туга за рідним краєм

  1. У поемі «Євшан-зілля» М. Вороного світ «здається без краси, і без принади»

А гудцю

Б Володимиру Мономаху

В ханському сину

Г хану

                                                 Діяльність

 

У завданні 4 до кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.

 

  1. Установіть відповідність між якостями Івана Підкови (із твору Т. Шевченка «Іван Підкова») і цитатами, які їх характеризують.

               Якості                                                    Цитата

1 досвідченість, авторитет               А «Спасибі вам! Надів шапку».

2 повага до підлеглих                       Б «А попереду отаман

                                                                 Веде, куди знає».

3 сміливість, мужність                      В «Нехай ворог гине!»

                                                             Г «А у Царград, до султана поїдемо в

                                                                  гості!»

 

                                                Цінності

                                  Дайте стислу відповідь.

  1. Закінчіть речення.

Темою поеми «Євшан-зілля» М. Вороного є _________________________.

 

                            Ключові компетентності

          Обізнаність і самовираження у сфері культури

 

                        Дайте повну розгорнуту відповідь

  1. Який із вивчених творів Т. Шевченка («Думка», «Іван Підкова») ліричний, а який – ліро-епічний? Свою думку обґрунтуйте.

 

 

                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              6 клас (літ.)

                                     Контрольна робота № 2

                                                II варіант

 

                Загадково прекрасна і славна давнина України

                    Твори Миколи Вороного, Тараса Шевченка

 

                                Предметні компетентності

                                                   Знання

 

Завдання 1-3 мають по 4 варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Оберіть правильний варіант відповіді, позначте його буквою.

 

  1. Першим виявив талант у Шевченка і сприяв викупу його з кріпацтва

А К. Брюллов

Б В. Жуковський

В І. Сошенко

Г Є. Гребінка

  1. Поема як літературний жанр – це твір

А в основі сюжету якого лежить гострий непримиренний життєвий конфлікт, який здебільшого закінчується смертю героя

Б написаний у формі звертання однієї людини до іншої

В великий віршований твір, у якому змальовуються сильні характери, визначні події в житті людей

Г фольклорного походження на легендарну чи історичну тему

  1. Т. Шевченко звернувся до історичної теми, щоб

А розкрити козацьку тематику

Б прославити справи козаків

В розбудити національну свідомість

Г розказати історію свого краю

 

                                                Діяльність

 

У завданні 4 до кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.

 

  1. Установіть відповідність між героєм із твору «Євшан-зілля» М. Вороного і цитатою, яка його стосується.

Герой                                                     Цитата

1 гудець                           А «Плаче, бідний, та зітхає, Сну не знають його очі»

2 хан                                 Б «Божий дар ти маєш з неба Людям долю віщувати»

3 ханський син                В «Оточив його почотом і розкошами догідно»

                                          Г «Затремтів, очима блиснув І зірвавсь на рівні ноги»

 

                                                Цінності

                                  Дайте стислу відповідь.

  1. Закінчіть речення.

Ідеєю твору «Іван Підкова» є ______________________________________

 

                              Ключові компетентності

          Обізнаність і самовираження у сфері культури

 

                    Дайте повну розгорнуту відповідь          

  1. Прочитайте рядки.

Краще в ріднім краї милім

Полягти кістьми, сконати,

Ніж в чужій землі, ворожій

                                      В славі й шані пробувати!

Як ви розумієте ці слова? Поясніть на прикладі з сучасного життя.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 січня 2022
Переглядів
2318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку