Розвиток зв'язного мовлення. Вчимося складати казку

Про матеріал
Метою цього уроку є формування вміння будувати зв'язні висловлювання за допомогою малюнків і слів з довідок, розвивати спостережливість, творчу уяву, збагачувати словниковий запас учнів, прищеплювати любов до краси українського слова.
Перегляд файлу

                                                 Українська мова

Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Вчимося складати казку.

Мета: формувати вміння будувати зв’язні висловлювання за допомогою малюнків і слів з   довідок; розвивати спостережливість, творчу уяву, збагачувати словниковий запас                   учнів, прищеплювати любов до українського слова, виховувати у дітей кмітливість, почуття колективізму, взаємодопомоги, дружби.

Обладнання: малюнки птахів, картки для роботи в групах, парах, загадка, прислів’я.

                                         Хід уроку

                                                            Епіграф «Казка вчить,  як на світі жить»

  1. Організація класу

Продзвенів дзвінок,

Починається урок,

З маминої ласки,

Зі шкільної казки.

Тож девіз тепер згадаймо

 І урок розпочинаймо.

     Девіз:

           Українська наша мова-

           Колисаночка для нас.

           Побажаємо наснаги

           За роботу, в добрий час.

2. Ознайомлення з планом уроку (доповнення плану дітьми).

3. Вправа «Очікування»

4. Каліграфічна хвилинка

Урок розпочнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки.

Г Ге гр ра ак

    5.А щоб нам не сумувати,

       Потрібно загадки відгадати…

       Найчорніший з усіх птахів,

      Чистить ріллю від хробаків

       Чорномазий, чорнодзьобий,

       Він за плугом поважно ходить.

       Черв’ячків ,жучків знаходить-

     Сторож вірний, друг полів,

     Перший вісник теплих днів.

6. Робота над ілюстраціями про птахів

-Назвати звуки, букви у слові грак.

-Скласти речення з тим словом.

7. Довідкове бюро

(Учні розповідають про грака)

8. Робота у групах

(Скласти прикмети і прислів’я із розсипаних складів, пояснити їх значення)

Грак прилетів – скоро сніг зійде.

Граки на гнізда сіли -  через три тижні можна сіяти.

Якщо граки прилетіли до середини березня, літо буде мокре, а сніг зійде рано.

Граки зграями над гніздами в’ються: то сядуть, то знову піднімуться – погода зміниться.

Якщо граки, які зимували в Україні, рано відлетіли на північ – бути повноводній весні.

Хто хоче їсти, той має метикувати.

8. Робота в парах

-Який вислів є прислів’ям  (Хто хоче їсти, той має метикувати).

-Поясніть його значення.

9. Робота над епіграфом «Казка вчить, як на світі жить».

-Що ж ми напишемо?

-А чи любите ви казки?

-Про кого є казки?

- Чи погоджуєтеся зі словами епіграфу?

10. Робота з підручником (читання початку казки, розгляд малюнків ,аналіз слів з довідки).

11.Усне складання казки.

- Фізкультхвилинка

12. Написання казки (диференційовано)

- Пишуть самостійно

- Працюють з допомогою вчителя

- Доповнити речення словами із довідки, щоб вийшла казка

На стежці лежав…(бублик). До нього злетілися … (птахи). Синиці й горобці не змогли роздзьобати бублик, бо він був …(твердий). А старий грак кинув його у …(калюжу). У воді бублик …(набряк). Грак його розклював і…(з’їв). …(Птахи) здивувалися.

13. Усна перевірка текстів

- Учні читають створені тексти.

- Коментують позитивні моменти у написаних текстах

- Зачитують кінцівку казки.

- Чого вчить нас ця казка?

14. Підсумок уроку

Вправа «Інтерв’ю за три кроки»

(Інтерв’ю зі своїм товаришем по парті)

  • Чого ти навчився на  уроці ?
  • Як ти оцінюєш свою роботу на уроці?
  • Що видалося тобі складним?

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Сціра Тетяна
Додано
26 квітня 2023
Переглядів
436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку