Розвивальний проект у позаурочній діяльності "1 квітня - Міжнародний день птахів"

Про матеріал

Мета: поповнення знань учнів про роль птахів у природі і житті людини; розширити знання учнів про особливість святкування Міжнародного дня птахів; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати бажання їм допомагати, ставитися до пернатих друзів бережливо; закладати основи екологічної свідомості і культури

Перегляд файлу

 

Дослідницька робота
«У грі розвиваємося, пізнаємо, навчаємося»,
учителя початкових класів Юдіної Ю. В.

 

 

Рисунок28

 

 

 

 

Авангардська СЗШ

с. Вербівське

Мета: поповнення знань учнів про роль птахів у природі і житті людини; розширити знання учнів про особливість святкування Міжнародного дня птахів;  розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати бажання їм допомагати, ставитися до пернатих друзів бережливо; закладати основи екологічної свідомості і культури

Навчальний предмет: « Я і Україна». Тривалість: 2 місяці.

Етапи навчального проекту

I   етап – допроектна підготовка.

II   етап — дослідницький.

III    етап-узагальнюючий, захист проекту.

IV    етап – підбиття підсумків.

Хід роботи

І. Допроектна підготовка.

«Природу потрібно охороняти не тільки тому що , що вона краща захисниця для людини, але й тому, що вона прекрасна»

(Жан Дорст)

Вчитель: Чи добре ми знаємо тварин, які знаходяться з нами по сусідству? Які повадки у тварин і птахів? Я думаю, що на ці і інші питання з важкістю зможуть дати відповідь багато дітей і дорослих. Справа в тому, щоб побачити в природі тварин, а тим паче спостерігати за ними задача важка потребуючи спеціальної підготовки навичок, терпіння, захопленості. Діти, а як ви вважаєте , чому без птахів не обійтись.

Відповіді дітей

Птахи – друзі нашого дитинства, вісники радощів, вірні наші помічники, захисники лісів і полів , садів і городів. Птахи – це краса і таємниця.

Вчитель: 1 квітня – Міжнародний день птахів. В цей день в 1906 році була підписана Міжнародна конвенція про охорону птахів. Я дуже Рисунок24сподіваюся, що у проведенні дослідницької роботи стосовно цього свята, ви дізнаєтеся багато цікавого і зможете поповнити свої знання.

 

 

 

Розподіл доручень, отримання завдань:

  • збір інформації «Хто такі птахи?», підготувати пізнавальну вікторину – завдання І групи;
  • збір інформації «Охорона птахів», підготувати пізнавальну вікторину – завдання II групи.
  • оформлення стенду «Міжнародний день птахів».

 Рисунок17

 

 

 

 

III. Узагальнюючий етап. Захист проекту.

Вчитель: 1 квітня – Міжнародний день птахів. Цей день проходить кожен рік в рамках програми ЮНЕСКО «Людина і біосфера» . 1 квітня 1906 року була підписана Міжнародна конвенція по охороні птахів. День птахів це не тільки річниця конвенція, але й час прильоту пернатих на весні. Звичай давнини – пекти в цей день жайворонків з тіста і співати особливі пісні – заклички. Одна з найстаріших традицій – розвішування в цей день різні «птичі домівки».

Встала весна

Встала весна,         

чорну землю Сонну розбудила,

Уквітчала її рястом,

Барвінком укрила;

І на полі жайворонок,

Соловейко в гаї Землю,

убрану весною,

Вранці зустрічають.

(Т. Шевченко)

Рисунок26

 

 

 

 

 

 

 

 

І група. «Хто такі птахи?»

Птахи – це клас хребеткових, об’єднуючих тварин , які відрізняються від усіх інших тварин Пир’євим покровом. Птахи розмножені по усьому світу, вони різноманітні, багато численні і легко доступні для спостереження. ЦІ створіння чуткі і різнокольорові.

Птахи теплокровні, температура їх тіла залишається відносно постійною, не дивлячись на зміну температури навколишньої середи. Вони відкладають яйця.

Сучасні птахи, за думкою вчених, жили в тріасовім періоді приблизно 200 млн. років назад. Виникли птахи від невеликих хижих динозаврів.

        Дослідницька робота «У грі розвиваємося, пізнаємо, навчаємося»,

II. Дослідницький етап:

  • аналіз та обробка даних матеріалів у групах;
  • проведення виховної години у 1 класі «Наші пернаті друзі»

Розподіл доручень, отримання завдань:

  • збір інформації «Хто такі птахи?», підготувати пізнавальну вікторину – завдання І групи;
  • збір інформації «Охорона птахів», підготувати пізнавальну вікторину – завдання II групи.
  • колективне створення годівничок;
  • робота в шкільній бібліотеці, виставка книжок;

Гра «Впізнай, де твоє гніздечко»

(За звучання музичної іграшки)

Діти стають у дві групи біля дорослих мам пташок, які грають їм на музичній

іграшці, діти запам’ятовують її звучання, потім присідають і «засинають».

Мами-пташки.

Любі пташки, досить спати,

Треба нам вже політати.

Всі вільно рухаються, «літають» по класу, а мами непомітно міняють іграшки і кличуть.

Мами-пташки.

Пісню мамину впізнай, До гніздечка прилітай.

Після гри мами-пташки разом зі своїми пташенятами «вилітають» .

II група «Охорона птахів»

З 1600 року у всьому світі зникло біля 100 видів птахів. Багато країн мають закони і приймають участь у міжнародній згоді по охороні перельотних птахів. Однак найбільшу загрозу для птахів приносять не мисливці а «мирні» види людської діяльності. Небоскрьоби, телебашті і інші висотні будівельні посторонки являються для перельотних птахів смертельно небезпечними. Пернатих збивають і давлять автомобілі. Розливи нафти в морі гублять велику кількість водних птахів. Не менш серйозну загрозу створює забруднення середи.

Природні забрудники – це речовини, які присутні постійно в природі. Штучні забрудники – це хімічні речовини. Щоб зупинити наступ людини на мирне життя пернатих, треба або загальмувати його, або збільшити площу заповідних територій.

Інсценізація вірша «На волі»

Дійові особи: автор, дівчинка, пташка. Автор.

На зеленій гілці пташка співала. Мила, звучна співанка сад звеселяла, Та зловила дівчинка пташку співучу. Та й заперла пташку в клітку блискучу. І дає їй їсти, водичку носить. Дівчинка.

Співай мені співанки! Автор.

Пташечку просить. Не їсть, не п’є пташка, Сидить тихенько, Опустило крильцята, Ниє серденько. Дівчинка.

кінці тріасу і в юрському періоді. Це були двоногі форми з довгими хвостами і дрібними передніми кінцевостями хваткового типу. В юрському періоді птахи придбали здібність до активного польоту. Це означає, що за допомогою змахів передніх кінцевостей вони змогли подолати дії зимного при тяжіння і отримали масу переваги перед своїми наземними конкурентами. Політ дозволив їм ловити у повітрі комах, уникати хижаків і вибирати для життя сприятливі умови. Вікторина «Знатоки птахів»

1. Яка птиця найбільша в світі? (Африканський страус)

2.Яка пташка найменша? (Колібрі)

З.У якої пташки найдовший язик? (У дятла)

В лісі чути: стук та стук -

Дятел б’є у стовбур, сук,

Рисунок27Не минає гілочок -

Жодної із дірочок.

Там ховається недуга:

Черв’ячок чи короїд -

Для дерев – найбільша з бід! Дятлу-лікарю – обід!

4. Яка пташка має найдовший хвіст? (Сорока)

 5. Де синиці в’ють гнізда? ((В дуплах дерев)

6.Які птахи виводять пташеня? (Клести)

7.   Яка пташко ходе по днищу водоймищ? (Оляпка)

8. Яка пташка не висиджує яйця? (Зозуля)

Кує зозуленька й кує,

По    всьому тужить гаю:

- Ой горе-горенько моє

Дітей не розшукаю.

9.  На які дві групи діляться птахи? (Зимуючі і перелітні)

10. Як називається наука про птахів? (Орнітологія)

11. Які оповідання, твори, вірші, ви читали на уроках читання?

12. Назвіть,якомога більше народних прикмет пов’язаних із птахами.

  • Закує зозуля на голе дерево – буде неврожай.
  • Якщо граки прилетіли прямо на гнізда – буде рання весна.
  • Ворони купаються ранньою весною до тепла.
  • Журавель прилетів – скоро лід зійде.
  • Голуби роз воркотілися – на тепло.
  • Жайворонок з’явився – до тепла, а зяблик до холоду.
  • Побачив шпака – знай весна біля порога.
  • Птахи в’ють гнізда на сонячній стороні – на холодне літо.
  • Перелітні птахи летять зграями – на дружню весну.

Школярі після уроків біжать до майстерні виробляти затишні шпаківні. Працюють коло станків. З простих кривих дощечок зробили будиночки для птахів. Зробили, та й пішли розвішувати.

Багато птахів прилетіло з теплих країв. Оселилися в нових будинках. Радіють шпаки, весело співають

Будуть птахи в нашому парку жити, від гусениць його охороняти. Та розважати дітей дзвінкими піснями.

(Коваленко Д.)

2. Розвішування годівничок.

Рисунок25

Чом не хочеш, пташечко, їсти і пити? Чи в золотій кліточці зле тобі жити? Пташка.

На зеленій гілочці любо співати, А в золотій кліточці треба вмирати. Бо в саду на гілці вільно я жила, А золота клітка – то моя могила. Автор.

Пожаліла дівчинка пташку співучу, Відчинила кліточку гарну, блискучу. Стрепенула пташечка втішно крилами, Задзвеніла співанка полем, лугами.

Вікторина.

1. Хто з птахів найважчий? (Страус – 90 кг)
2. Хто з птахів найлегший? (Колібрі -1,5-2 кг)
3. Хто з птахів найшвидше літає? (Сапсан, стриж – 17 км/год.)
4. Хто з птахів найглибше пірнає? (Пінгвін – 265м)
5. Хто з птахів найбільш морозостійкий? (Качка, гуска – до 10 °С)
6. Хто з птахів неперевершений співак? (Соловей)
7. У кого з птахів найбільший розмах крил? (У південноамериканського кондора – 4,2м)
8. У кого з птахів найдовший дзьоб? (У пелікана – 51 см)
9. Чиє яйце найважче? (Страуса – 1500г)
10. Чиє яйце найлегше? (Колібрі – 2 мг)
11. Який птах є символом вірності і любові? (Лебідь)
12. Який птах є символом мудрості ? (Сова)
13. Який птах є символом щастя? (Лелека)

Гра «Пташка в клітці»

Рисунок23- Пташко, пташко, коли з клітки в небо злетиш? – тричі повторюють діти, ходячи довкола Пташки, що стоїть нерухомо із зав’язаними очима. Потім усі зупиняються і один з гравців запитує:
- Пташко, пташко, вгадай,хто відчинить твою клітку? Кого пташка впізнає по голосу , той займає її місце.

 ІV етап. Підбиття підсумків.
1. Зачитування твору на тему «Зустріч пернатих друзів»

  Зустріч пернатих друзів
Ось і прилинула весна-чарівнищ. Почалися зустрічі з пернатими друзями. З’явилися перші проталини. У весняну пору в дітей багато клопоту.

 

docx
Додано
16 січня 2018
Переглядів
1407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку