Урок зарубіжної літератури
В 7-Б класі КЗО «СЗШ №128» ДМР.
Учитель Алла БІЛОБРОВА
Рюноске Акутаґава-майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка».
Формування предметних компетентностей: прочитати новелу Рюноске Акутаґави «Павутинка», прослідкувати втілення ідеї про моральну справедливість у новелі. Працювати над виразним читанням, вдосконалювати навички уміння складати візитну картку письменника; формування ключових компетентностей :уміння вчитися: активізувати пізнавальну діяльність та критичне мислення школярів; інформаційної: розвивати навички роботи з джерелами інформації; культурологічної: сприяти вихованню особистості, що здібна на самостійну діяльність; комунікативної: розвивати навички роботи в парах, толерантне ставлення до думки співрозмовників.
Комбінований урок
Людина має право на помилку, також має право виправити її.
Хід уроку
Ім’я, прізвище |
Роки життя |
Місце народження |
Твори письменника, досягнення |
Цікаві факти біографії |
Рюноске АкутаҐава |
Народився 1 березня 1892 року. Помер 24 липня 1927 року |
м. Токіо (Японія) |
“Павутинка”, ”У чагарнику”, “Мандарини”, “Вагонетка”, “Усмішка богів”, “Свято хризантем” та інші Класик японської літератури. Уже кілька десятиліть книжки Акутаґави активно видаються різними мовами. |
Ще підлітком зацікавився творчістю європейських мислителів, після закінчення школи вивчав англійську літературу, потім на англійському відділенні Токійського імператорського університету. Тут же з товаршами почав видавати літературний журнал “Сінсітьо” (Нова течія). Прожив лише 35 років, 12 із яких присвятив літературі. Батько 2 дітей. Народився в день Дракона і місяць Дракона. Оскільки дракон у світогляді японців – істота ідеальна і священна, то батьки дали хлопчику відповідне ім’я Рюноске (“Рю – ієрогліф дракона”). Хлопчик з’явився на світ, коли його батькам було вже за 30, а в Японії того часу це вважалось поганою прикметою. Тому, дотримуючись давньої традиції, батьки зробили вигляд, ніби дитину їм підкинули, і віддали її на всиновлення дядькові. Так Рюноске приняв дядькове прізвище АкутаҐава а рідне – Нііхара – загубилося в часі. Закинчив школу з відзнакою. |
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Діти, і в шкільному житті, і після закінчення школи вам не раз прийдеться робити вибір: як вчинити? Прочитайте, будь ласка, ще раз епіграф сьогоднішнього уроку. Що ви думаєте з цього приводу? (відповіді- роздуми декількох учнів).
Сьогодні на уроці ми познайомимося з новелою Рюноске Акутаґави «Павутинка». За жанром це філософська новела ( твір короткий за обсягом, має головного героя- Кандату; розповідається про два епізоди з його життя; сюжет твору напружений: читач весь час очікує, чи дістанеться Кандата раю; фінал несподіваний. Автор порушує важливі питання людського буття- сенс життя, місце в ньому милосердя та гуманізму, відповідальності за свої вчинки).
ІV. Робота над виразним читанням і розвитком мовлення. Теорія літератури.
пекло).
(Кандата злякався, що павутинка може розірватись і він знову потрапить в пекло, і закричав, що це його павутинка і він нікому не дозволяв підійматись по ній (егоїст!). І тут павутинка, до цього часу ціла і неушкоджена розірвалась саме там, де за неї чіплявся Кандата, і він полетів вниз. Будда все бачив).
Антитези, на яких побудовано новелу «Павутинка»: рай-пекло, озеро райське-Криваве озеро. Вони показують важливість правильного вибору у житті людини.
V. Підсумки уроку. Оцінювання.
1. Узагальнююча бесіда: інтерактивний прийом « Мікрофон»
- Тема новели « Павутинка»? ( Протистояння добра і зла, Будда дає шанс Кандаті вибратися з пекла).
- Ідея новели павутинка? ( Утвердження принципів гуманізму: тільки добрі справи допоможуть досягти гармонії із собою, жити в добрі і злагоді зі світом; людина несе відповідальність за кожний свій вчинок).
2. Оцінювання.
VІ. Домашнє завдання. Використовуючи образи й символи новели «Павутинка», складіть однойменне хайку.