Самоаналіз уроку "Гірські ландшафти Українських Карпат. Особливості їх зміни з висотою. Використання та охорона."

Про матеріал
Самоаналіз уроку з географії у 8 класі Тема уроку. Гірські ландшафти Українських Карпат. Особливості їх зміни з висотою. Використання та охорона. 1. Мета уроку: Сформувати в учнів систему знання про Українські Карпати, особливості їх географічного положення; розвивати вміння характеризувати компоненти природи та зв’язки між ними; пояснювати закономірності прояву висотної поясності, причини виникнення і характер стихійних природних явищ і процесів у горах; давати господарську оцінку природних ресурсів, визначати основні заходи з раціонального використання та охорони природи; удосконалювати вміння та навички роботи з картою, атласом, додатковою літературою; сприяти розвитку творчої уяви, мислення, вміння зіставляти, аналізувати, подавати інформацію; виховувати любов до рідного краю, екологічну культуру. 2. Місце уроку в темі: Даний урок є складовою частиною в темі 7 „Ландшафти України” та шостим в системі уроків з цієї теми, але першим при вивчені гірських ландшафтів. Тип уроку - формування нових знань;. Форма проведення: урок-дослідження. 3. Методи навчання, їх обгрунтування: При організації навчального процесу на уроці використовувалися такі методи: - при активізації пізнавальної діяльності: «Географічна естафета», «Незакінчене речення» - при мотивуванні учнів до роботи: розповідь учителя, літературна хвилинка, відеозапис – при вивченні нового матеріалу: робота в малих групах, рольова гра, практична робота, складання схем, таблиць, тез, вирішення проблемних питань, евристична бесіда, оформлення контурних карт - при закріпленні нового матеріалу: виступи учнів, використання мультимедійного обладнання, метод прес - підсумок уроку: метод мікрофон Доцільність обрання цих методів обумовлена тим, що в межах даної теми уроку вони допомагають найбільш еффективно розвивати критичне мислення учнів, реалізовувати поставлені цілі, досягати очікуваних результатів та здійснювати компетентісний підхід. 4. Форми навчання: на уроці були використовувалися такі форми роботи: робота з географічним текстом, географічними картами, контурними картами, складання схем, таблиць, розв’язання проблемних завдань. 5. Внутрішньопредметні зв’язки: на знаннях вивченого матеріалу. були вивчені всі компоненти природи: рельєф, клімат, внутрішні води, грунти, рослинний, тваринний світ. Ми вивчали загальну характеристику на всій території України, потім на рівнинній частині, сьогодні застосували знання до гір. 6. Міжпредметні зв’язки: з історією (походження назв Карпати), українською літературою (читання вірша), біологією (рослини і тварини), музикою (пісні), екологією(охорона природи). 3. Чи раціонально був розподілений час: В процесі проведення уроку на всі етапи був раціонально та пропорційно розподілений час, відповідно до значущості кожного етапу в контексті уроку. Перехід від одного етапу до іншого здійснювався з дотриманням причинно-наслідкових зв’язків . 6. Характеристика учнів. Урок проводився у 8 класі, більшість учнів якого є досить працездатними, активними, володіють основними уміннями і навичками, в той же час, не всі здатні вирішувати навчальні проблеми, в учнів класу достатньо розвинені навички роботи в групі. Так як на уроках я часто застосовую такі методи. 7. Чи була забезпечена працездатність: На уроці була забезпечена досить висока працездатність, всі учні були залучені до роботи, працювали активно і плідно, було опитано переважну більшість учнів. Це було забезпечено шляхом добору відповідних методів і форм роботи, а також, за рахунок встановлення доброзичливої та психологічно комфортної атмосфери на уроці. 8. Контроль знань: Контроль засвоєння знань умінь і навичок здійснювався за методом самооцінювання. 9. Використання кабінету: На уроці використовувалася кабінетна дошка, настінна карта, мультимедійне обладнання, роздатковий матеріал, а також підготовлені вчителем інформаційні листи. 10. Атмосфера на уроці: На уроці була забезпечена атмосфера доброзичливості та взаєморозуміння, було встановлено психологічний та міжособистісний контакт з учнями. 11. На випадок непередбачуваної ситуації: На випадок непередбачуваної ситуації планувалися різні форми і методи роботи. Поруч з електронними засобами навчання було заготовлено і паперові матеріали. 12. Реалізація мети: Мету уроку вдалося повністю реалізувати та досягнути очікуваних результатів уроку.
Перегляд файлу

                                     Самоаналіз уроку з географії у 8 класі

Тема уроку.  Гірські ландшафти Українських Карпат. Особливості їх  зміни з висотою. Використання та охорона.

1. Мета уроку: Сформувати в учнів систему знання  про Українські Карпати, особливості їх географічного положення; розвивати вміння характеризувати компоненти природи та зв’язки між ними; пояснювати закономірності прояву висотної поясності, причини виникнення і характер стихійних природних явищ і процесів у горах; давати господарську оцінку природних ресурсів, визначати основні заходи з раціонального використання та охорони природи; удосконалювати вміння та навички роботи з картою, атласом, додатковою літературою; сприяти розвитку творчої уяви, мислення, вміння зіставляти, аналізувати, подавати інформацію; виховувати любов до рідного краю, екологічну культуру.

2. Місце уроку в темі: Даний урок є складовою частиною в темі 7 „Ландшафти України” та шостим  в системі уроків з цієї теми, але першим при вивчені гірських ландшафтів. Тип уроку -  формування нових знань;. Форма проведення:  урок-дослідження.

3. Методи навчання, їх обгрунтування: При організації навчального процесу на уроці використовувалися такі методи:

- при активізації пізнавальної діяльності: «Географічна естафета», «Незакінчене речення» - при мотивуванні учнів до роботи: розповідь учителя, літературна хвилинка, відеозапис – при вивченні нового матеріалу: робота в малих групах, рольова гра, практична робота, складання схем, таблиць, тез, вирішення проблемних питань, евристична бесіда, оформлення контурних карт

- при закріпленні нового матеріалу: виступи учнів, використання мультимедійного обладнання, метод прес

- підсумок уроку: метод мікрофон

Доцільність обрання цих методів обумовлена тим, що в межах даної теми уроку вони допомагають найбільш еффективно розвивати критичне мислення учнів, реалізовувати поставлені цілі, досягати очікуваних результатів та здійснювати компетентісний підхід.

4. Форми навчання: на уроці були використовувалися такі форми роботи: робота з географічним текстом, географічними картами, контурними картами, складання схем, таблиць, розв’язання проблемних завдань.

5. Внутрішньопредметні зв’язки: на знаннях вивченого матеріалу. були вивчені всі компоненти природи: рельєф, клімат, внутрішні води, грунти, рослинний, тваринний світ. Ми вивчали загальну характеристику на всій території України, потім на рівнинній частині, сьогодні застосували знання  до гір.

6. Міжпредметні зв’язки: з історією (походження назв Карпати), українською літературою (читання вірша), біологією (рослини і тварини), музикою (пісні), екологією(охорона природи).

3. Чи раціонально був розподілений час: В процесі проведення уроку на всі етапи був раціонально та пропорційно розподілений час, відповідно до значущості кожного етапу в контексті уроку. Перехід від одного етапу до іншого здійснювався з дотриманням причинно-наслідкових зв’язків .

 

6. Характеристика учнів. Урок проводився у 8 класі, більшість учнів якого є досить працездатними, активними, володіють основними уміннями і навичками, в той же час, не всі здатні вирішувати навчальні проблеми, в учнів класу достатньо розвинені навички роботи в групі. Так як на уроках я часто застосовую такі методи.

7. Чи була забезпечена працездатність: На уроці була забезпечена досить висока працездатність, всі учні були залучені до роботи, працювали активно і плідно, було опитано переважну більшість учнів. Це було забезпечено шляхом добору відповідних методів і форм роботи, а також, за рахунок встановлення доброзичливої та психологічно комфортної атмосфери на уроці.

8. Контроль знань: Контроль засвоєння знань умінь і навичок здійснювався за методом самооцінювання.

9. Використання кабінету: На уроці використовувалася кабінетна дошка, настінна карта, мультимедійне обладнання, роздатковий матеріал, а також підготовлені вчителем інформаційні листи.

10. Атмосфера на уроці: На уроці була забезпечена атмосфера доброзичливості та взаєморозуміння, було встановлено психологічний та міжособистісний контакт з учнями.

11. На випадок непередбачуваної ситуації: На випадок непередбачуваної ситуації планувалися різні форми і методи роботи. Поруч з електронними засобами навчання було заготовлено і паперові матеріали.

12. Реалізація мети: Мету уроку вдалося повністю реалізувати та досягнути очікуваних результатів уроку.

 

 

docx
Додано
22 лютого 2020
Переглядів
572
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку