Самоаналіз уроку з географії у 8 класі
Тема уроку. Гірські ландшафти Українських Карпат. Особливості їх зміни з висотою. Використання та охорона.
1. Мета уроку: Сформувати в учнів систему знання про Українські Карпати, особливості їх географічного положення; розвивати вміння характеризувати компоненти природи та зв’язки між ними; пояснювати закономірності прояву висотної поясності, причини виникнення і характер стихійних природних явищ і процесів у горах; давати господарську оцінку природних ресурсів, визначати основні заходи з раціонального використання та охорони природи; удосконалювати вміння та навички роботи з картою, атласом, додатковою літературою; сприяти розвитку творчої уяви, мислення, вміння зіставляти, аналізувати, подавати інформацію; виховувати любов до рідного краю, екологічну культуру.
2. Місце уроку в темі: Даний урок є складовою частиною в темі 7 „Ландшафти України” та шостим в системі уроків з цієї теми, але першим при вивчені гірських ландшафтів. Тип уроку - формування нових знань;. Форма проведення: урок-дослідження.
3. Методи навчання, їх обгрунтування: При організації навчального процесу на уроці використовувалися такі методи:
- при активізації пізнавальної діяльності: «Географічна естафета», «Незакінчене речення» - при мотивуванні учнів до роботи: розповідь учителя, літературна хвилинка, відеозапис – при вивченні нового матеріалу: робота в малих групах, рольова гра, практична робота, складання схем, таблиць, тез, вирішення проблемних питань, евристична бесіда, оформлення контурних карт
- при закріпленні нового матеріалу: виступи учнів, використання мультимедійного обладнання, метод прес
- підсумок уроку: метод мікрофон
Доцільність обрання цих методів обумовлена тим, що в межах даної теми уроку вони допомагають найбільш еффективно розвивати критичне мислення учнів, реалізовувати поставлені цілі, досягати очікуваних результатів та здійснювати компетентісний підхід.
4. Форми навчання: на уроці були використовувалися такі форми роботи: робота з географічним текстом, географічними картами, контурними картами, складання схем, таблиць, розв’язання проблемних завдань.
5. Внутрішньопредметні зв’язки: на знаннях вивченого матеріалу. були вивчені всі компоненти природи: рельєф, клімат, внутрішні води, грунти, рослинний, тваринний світ. Ми вивчали загальну характеристику на всій території України, потім на рівнинній частині, сьогодні застосували знання до гір.
6. Міжпредметні зв’язки: з історією (походження назв Карпати), українською літературою (читання вірша), біологією (рослини і тварини), музикою (пісні), екологією(охорона природи).
3. Чи раціонально був розподілений час: В процесі проведення уроку на всі етапи був раціонально та пропорційно розподілений час, відповідно до значущості кожного етапу в контексті уроку. Перехід від одного етапу до іншого здійснювався з дотриманням причинно-наслідкових зв’язків .
6. Характеристика учнів. Урок проводився у 8 класі, більшість учнів якого є досить працездатними, активними, володіють основними уміннями і навичками, в той же час, не всі здатні вирішувати навчальні проблеми, в учнів класу достатньо розвинені навички роботи в групі. Так як на уроках я часто застосовую такі методи.
7. Чи була забезпечена працездатність: На уроці була забезпечена досить висока працездатність, всі учні були залучені до роботи, працювали активно і плідно, було опитано переважну більшість учнів. Це було забезпечено шляхом добору відповідних методів і форм роботи, а також, за рахунок встановлення доброзичливої та психологічно комфортної атмосфери на уроці.
8. Контроль знань: Контроль засвоєння знань умінь і навичок здійснювався за методом самооцінювання.
9. Використання кабінету: На уроці використовувалася кабінетна дошка, настінна карта, мультимедійне обладнання, роздатковий матеріал, а також підготовлені вчителем інформаційні листи.
10. Атмосфера на уроці: На уроці була забезпечена атмосфера доброзичливості та взаєморозуміння, було встановлено психологічний та міжособистісний контакт з учнями.
11. На випадок непередбачуваної ситуації: На випадок непередбачуваної ситуації планувалися різні форми і методи роботи. Поруч з електронними засобами навчання було заготовлено і паперові матеріали.
12. Реалізація мети: Мету уроку вдалося повністю реалізувати та досягнути очікуваних результатів уроку.