Урок-дослідження : Мінеральні ресурси. Ресурсозабезпеченість.

Про матеріал
Конспект уроку, в якому використані інтерактивні методи роботи( учні працюють самостійно, в парах і в групах). Учні проводять дослідження на забезпеченість мінеральними ресурсами різних країн та розраховують запаси їх.
Перегляд файлу

Урок географії в 9 класі

Тема :  Мінеральні ресурси. Ресурсозабезпеченість.

Мета: актуалізувати і поглибити знання про  корисні копалини та закономір-ності їх поширення, мінеральні ресурси та їх види; сформувати поняття ресурсозабезпеченості  країн та з’ясувати  її характерні особливості; навчити розраховувати показник ресурсозабезпеченості.

Тип уроку :  комбінований  

Форма проведення : урок-дослідження

Обладнання : карта мінеральних ресурсів світу, атласи, підручники, зошити для практичних робіт.

Очікувані результати:

Знаннєвий компонент: називають види корисних копалин та мінеральних ресурсів; формулюють закономірності  їх поширення.

Діяльнісний компонент:  визначають  країни-видобувачі основних корисних копалин (на основі тематичних та комплексних карт) ; порівнюють забезпече-ність мінеральними ресурсами ; розв’язують задачі на визначення показника ресурсозабезпеченості країн окремими видами мінеральних ресурсів.

Оцінно- ціннісний компонент: роблять висновки про забезпеченість міне-ральними ресурсами  окремих країн та її вплив на господарську діяльність; оцінюють наслідки загострення ресурсної проблеми на планеті.

Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній:

  • Спілкування державною мовою. 
  • Математична компетентність(застосовувати математичні методи для розв’язання  географічних завдань)
  • Пояснювати явища в живій природі, досліджувати , аналізувати та визначати проблеми довкілля
  • Уміння вчитися впродовж життя: організовувати та оцінювати свою навчально-пізнавальну діяльність
  • Генерувати ідеї щодо ефективного використання природних ресурсів
  • Оцінювати значення географічної науки для забезпечення добробуту людства.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Знайомство з метою та завданнями  уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель . З курсу географії 6 класу ви вже знайомилися із класифіка-цією корисних копалин. Сьогодні ми з вами встановимо, що корисні копалини – це вид мінеральних ресурсів, які використовують у госпо-дарській діяльності . у світі налічують близько 200 видів корисних копалин , які поділяють на паливні, рудні та нерудні.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Опрацювання запитань рубрики «Пригадайте»

  1. На які види поділяються  корисні копалини?
  2. Які гірські породи відносять до паливних?
  3. Які ви знаєте рудні копалини , назвіть приклади.
  4. Як пов’язане розміщення різних мінеральних ресурсів з будовою земної кори?

ІУ. Вивчення нового матеріалу.

Мінеральні ресурси є основою для розвитку основної сфери матеріального виробництва – промисловості. Більшість з них є вичерпними та не відновлюваними.

Завдання 1. Опрацювати  схему  в тексті підручника §16. Визначте , які мінеральні ресурси використовують у промисловості як сировину.

Але природні ресурси  розміщенні на планеті нерівномірно. Розмі-щення і структуру ресурсів вивчає географія природних ресурсів. Вона дає їм економічну оцінку, визначає забезпеченість ними різних країн, а також розглядає питання про їх відновлення, раціональне використання та охорони.

Забезпеченість ресурсами розраховується за спеціальною формулою і визначає кількісне відношення запасів ресурсів і обсягами їхнього використання.

Ресурсозабезпеченість = (роки)

Завдання 2.  Робота в парах.

Розрахувати ресурсозабезпеченість за задачами  в підручнику стор.97.

Розглянемо закономірності поширення різних мінеральних ресурсів та країнами – лідерами за їх забезпеченістю.

Завдання 3. Робота з картою

Клас ділиться на три групи і кожна група отримує завдання.

Група І. Використовуючи текст підручника та карти атласу, дослідити запаси паливних мінеральних ресурсів, країни – видобувачі . Скласти діаграму структури паливних ресурсів та позначити на контурній карті основні країни.

Група ІІ. Використовуючи текст підручника та карти атласу, дослідити запаси рудних  мінеральних ресурсів, країни – видобувачі. Скласти діаграму структури рудних ресурсів та позначити на контурній карті основні країни.

Група ІІІ. Використовуючи текст підручника та карти атласу, дослідити запаси нерудних  мінеральних ресурсів, країни – видобувачі . Скласти діаграму структури нерудних ресурсів та позначити на контурній карті основні країни.

У. Закріплення знань.

Опрацювання рубрики «Головне»

УІ. Підсумок уроку. Рефлексія

Оцініть проблеми використання мінеральних ресурсів.

УІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати §§16,18.

 

docx
Додав(-ла)
Тіщенко Тетяна
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
1337
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку