Самоаналіз уроку М.Коцюбинський «Дорогою ціною»

Про матеріал
Самоаналіз уроку М.Коцюбинський "Дорогою ціною" українська література 8 клас. Учителька української мови та літератури Поцілуйко О. Я.
Перегляд файлу

Самоаналіз уроку М.Коцюбинський «Дорогою ціною» українська література 8 клас,проведеного вчителькою української мови та літератури Поцілуйко О. Я.

 

Тема уроку: Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника. «Дорогою ціною». Пригодницький, романтичний сюжет повісті. Вічний тип шукача правди.

Мета уроку.

Освітня(розвиток предметних компетентностей):

ознайомити учнів з цікавими фактами про письменника; допомогти учням засвоїти зміст прологу та І частини повісті «Дорогою ціною»; розвивати навички роботи з текстом епічного твору; з’ясувати пригодницький, романтичний сюжет твору,композиційні особливості

Розвивальна((розвиток ключових компетентностей)

 розвивати культуру зв’язного мовлення, логічне мислення, пам’ять, спостережливість, удосконалювати навички аналізу сюжету та композиції повісті, висловлювати судження про проблему волі людини і можливості її досягнення в сучасних умовах.

Виховна:сприяти вихованню цікавості до творчості письменника, виховувати інтереси до історичного минулого рідного народу; стійкість у життєвих

труднощах, цілеспрямованість, прагнення до самоосвіти.

Розвиток ключових компетентностей:

1.Спілкування державною мовою: володіти всіма мовами мовленнєвої діяльності.

2.Уміннянавчатися впродовж  життя: навички критичного мислення та пізнавальної діяльності.

3.Комунікативна: формувати мовленнєву компетентність особистості, доводити власну позицію, робити висновки.

4.Інформаційна: навички систематизування отриманої інформації та самостійне її здобуття.

5.Соціальна і громадянська:уміння будувати відносини між людьми,працювати з іншими на результат

Очікування.

Учні знатимуть:цікаві факти біографії М. Коцюбинського; зміст прологу та І частини повісті «Дорогою ціною»; ідейне спрямування прологу.

Учні вмітимуть: виразно читати й переказувати уривки з повісті; логічно висловлювати враження від прочитаного; виявляти власне ставлення до описаних у творі подій; знаходити символічні образи, робити дослідження,власні висновки, креативно та критично мислити .

Т и п у р о к у: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: портрет  М. Коцюбинського,підручник, роздатковий матеріал, відеопрезентація.

Місце уроку в системі уроків цього розділу: 8клас Тема «З української прози»

1 урок у темі.

Зміст, мета і тип  уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми.

При проведенні уроку я дотримувалася загальнодидактичних вимог: намагалася визначити оптимальний зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, враховуючи підготовку учнів; вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів.

Для проведення цього уроку я обрала роботу в парах,групах та колективно. На мою думку,обраний тип і структура уроку відповідають меті та завданням.

Виходячи з психологічних основ навчання, прагнучи забезпечити активну інтелектуальну роботу учнів на уроці використовувала різні методи, прийоми, добирала різноманітні завдання,текстовий матеріал, що становить певну цікавість для учнів.

На уроці були застосовані такі методи, форми і прийоми:

«Візитівка письменника»

«Асоціативний кущ»

 «Займи позицію»

«Хмари слів»

«Дивуй цікавою інформацією»

Вибір методів, прийомів і засобів навчання повністю відповідають змістові навчального матеріалу. Використовувались на уроці  такі засоби навчання як роздатковий матеріал,комп’ютер, відеопрезентація.

 Належна увага надавалась розвиткові мовленнєвої діяльності учнів ( говорінню,читанню).

Усі учні класу залучалися до роботи, почувалися співавторами уроку. Були активні,спостережливі, допитливі,відстоювали власну думку. Школярі застосовували здобуті знання на практиці,аналізували отриману інформацію, узагальнювали і систематизували її,усвідомлювали необхідність розумової та пізнавальної діяльності для свого розвитку.

Здійснювали дослідницьку діяльність, виразно читали окремі епізоди та коментували їх зміст,працювали з літературознавчим словником,аналізували пригодницький , романтичний сюжет, композицію твору,ділились враженнями, знаходили спільне і відмінне в образах вола і тура(діаграма Венна),співвідносили зміст прозового тексту з історичним контекстом.

Працюючи  в групах, діти мали випереджальні завдання( записати цікаві факти про письменника,заповнити візитівку письменника). При висвітленні проблемного питання використовувала «Коло ідей».

Час уроку було використано раціонально. Відхилень від плану не було.

Під час рефлексивно – оцінювального етапу учні показали,як засвоїли матеріал теми і вміють ним оперувати. На мою думку,урок дітям сподобався(вправа «Діамант»),був цікавим і корисним  для них.

Для досягнення поставлених завдань урок був спрямований  на розвиток предметних та ключових компетентностей учнів: висловлювати свої думки,робити дослідження ,власні  висновки ,доводити власну позицію, аналізувати, порівнювати,креативно та критично мислити ,вміння працювати самостійно та в команді.

Урок сприяв здійсненню в процесі оволодівання знаннями саморозвитку,самоосвіти, самовираженню кожного учня,вихованню творчої особистості.

Об’єктивно і відповідно до норм оцінені мною знання й мовленнєві вміння учнів. Правильно здійснювався на уроці інструктаж щодо виконання домашнього завдання (диференційоване).

Недоліків при проведенні уроку я не помітила. Поставлені завдання вдалося реалізувати повністю. Думаю,що мета уроку була досягнута і результати роботи учнів дають підстави це стверджувати.

Були дотримані правила педагогічного такту, етики, норми стосунків учителя й учнів.

Вважаю, що урок проведено методично правильно.

1

docx
Додано
2 березня
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку