Самоаналіз уроку музичного мистецтва у 7 класі

Про матеріал
Самоаналіз уроку музичного мистецтва у 7 класі. Тема Iсеместру"Музичне мистецтво в нашому житті",11урок тема "Фольклор та сучасна стилізаія. Урок мав на меті : • ознайомити з особливостями сучасної обробки народної музики, зі стилями сучасної фольклорної музики, розглянути особливості сучасної фольклорної вокальної та інструментальної музики, ознайомити з поняттями «сучасна обробка народної фольклорної пісні» та «стилізація», розглянути приклади застосування народних обрядів, ознайомити з прикладами фольк-опер та з творчістю Є. Станковича. • розвивати вміння учнів уважно слухати музику, розвивати вміння аналізувати музичний фольклор та його сучасні обробки, розвивати вміння виразно виконувати українські народні пісні. • виховувати ціннісне ставлення до фольклорної спадщини та її сучасних обробок, інтерес до творчості українських композиторів та сучасних фольк-гуртів.
Перегляд файлу

Самоаналіз уроку з музичного  мистецтва у 7-А класі

 

 

Урок проведений у 7-А класі. Здобувачі освіти вміють слухати один одного, давати оцінку собі і однокласникам. Більшість з них вміють сконцентруватися слухаючи новий матеріал, переглядаючи відеоматеріали, слухаючи аудіо записи музичних творів та у вокально-хоровій роботі. Відносини  будуються на взаєморозумінні. В уроці здобувачі освіти були  зацікавлені.

До даного моменту вивчення матеріалу йде відповідно до програми. Тема уроку «Фольклор та сучасна стилізація.» -це 11 урок в темі: «Музичне мистецтво у нашому  житті».

Урок мав на меті :

  • ознайомити з особливостями сучасної обробки народної музики, зі стилями сучасної фольклорної музики, розглянути особливості сучасної фольклорної вокальної та інструментальної музики, ознайомити з поняттями «сучасна обробка народної фольклорної пісні» та «стилізація», розглянути приклади застосування народних обрядів, ознайомити з прикладами фольк-опер та з творчістю Є. Станковича.
  • розвивати вміння учнів уважно слухати музику, розвивати вміння аналізувати музичний фольклор та його сучасні обробки, розвивати вміння виразно виконувати українські народні пісні.
  • виховувати ціннісне ставлення до фольклорної спадщини та її сучасних обробок, інтерес до творчості українських композиторів та сучасних фольк-гуртів.

 

Основні поняття для засвоєння: стилізований фольклор, стилі сучасної фольклорної музики, сучасна фольклорна вокальна та інструментальна музика, стилізація, фольк-опера, фольк-мюзик.

Я вважаю, що цілі конкретизовані, пов'язані зі змістом навчального матеріалу. Для учнів цілі були сформульовані на початку уроку, в кінці уроку зроблено висновок про їх досягнення.

Тип уроку: комбінований, урок поглиблення в тему.

Відповідно до цього підібраний музичний матеріал та побудована структура уроку:

Музичний матеріал:

- Є. Станкович. Фольк-опера "Коли цвіте папороть" (фрагменти).

- "Пісня "Ой на Івана, та й на Купала" (стилізація народного обряду) у виконанні Театру пісні "Джерела".

- Українська народна пісня "Чом ти не прийшов".

                                                         Хід уроку

1.Організаційний момент. Музичне вітання.

2.Мотивація навчальної діяльності.

3. Актуалізація опорних знань. Фронтальне опитування класу.

4. Бесіда з учнями про народну творчість.

5. Новий матеріал дія засвоєння. Розповідь про музичний фольклор.

6.  Музичне сприймання.

7. Аналіз музичного твору.

8. Знайомство з творчістю композитора Є. Станковича.

9. Музичне сприймання

10.  Аналіз музичного твору.

11.Вокально-хорова робота.

12. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

13.Оцінювання.

14. Домашнє завдання.

 

Для підтримки зацікавленості  змінюю види діяльності, ознайомлюю із цікавою інформацією, проводжу танцювальні відеоруханки з зірками.

Зміст, мета і тип даного уроку повністю відповідають вимогам  навчальної програми.

При проведені уроку я дотримувалася загально дидактичних вимог: намагалася визначити оптимальний зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, враховуючи підготовку учнів; вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів.

На мою думку, обраний тип і структура уроку відповідають його цілям і завданням. Раціонально виділене місце на уроці для активізації навчальної діяльності учнів  гра «Мікрофон», «Асоціативний кущ», вивчення нового матеріалу відбувалося у формі через пергляд  відеофрагментів та повідомлення, які закріплювалися практичними прослуховуванням та аналізом прослуханого музичного матеріалу. Між етапами уроку були плавні переходи.

Для розкриття нового матеріалу були вибрані такі

- методи навчання : демонстративний, наочний, практичні ;

- методи викладання: інформаційно-повідомляючий; пояснювальний; спонукаючий;

- методи роботи учнів : практична робота на базі засвоєного матеріалу, творчий;

 - принципів навчання: науковість; доступність; наочність; проблемність; самостійність і активність учнів; системність і послідовність; врахування індивідуальних особливостей учнів ,  диференціація; стійкість засвоєння знань, умінь і навичок; зв’язок навчання з життям ( на основі народознавчого матеріалу); єдність освітніх, розвиваючих, виховних функцій навчання.

Вибір методів, прийомів і засобів навчання повною мірою відповідають змістові навчального матеріалу.

 Урок повністю відповідає віковим особливостям учнів.

Найголовніше, на мою думку, те, що учні показали вміння та навички що до аналізу прослуханої фольк -опери та рефлексії в кінці уроку.

Всі діти почувалися співавторами уроку, були активними й відповідальними, виявляли взаєморозуміння й взаємопідтримку, були товариськими.

 Структура уроку відповідала його типу. Саме така структура уроку була, на мою думку, раціональною для розв’язання цих завдань.

Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів відбувалася протягом всього уроку, була спрямована на розвиток в учнів інтересу до навчання, потреби у різноманітних знаннях, та прогнозування на перспективу – говорила про те, що детальніше вивчатимуть у старших класах.

На уроці домінували колективна та самостійна форми навчання. Учні працювали творчо і тому досягли певних результатів. Школярі оволоділи такими способами особистісного розвитку: умінням спілкування, співпраці і взаємодопомоги, самодисципліни, визначення завдання та його виховання, рефлексії тощо. Настрій учнів на уроці був піднесений. Перевантаження учнів я не відчула.  Діти  достатньо були завантажені роботою і в результаті отримали радісне відчуття успіху.  На уроці виявлялися взаєморозуміння, доброзичливість, взаємопідтримка учнів між собою та вчителя й учнів.

  Стиль взаємодії та спілкування з учнями був дружній, партнерський. Це сприяло встановленню на уроці сприятливої психологічної атмосфери, спонукало на досягнення  достатніх результатів.

   Відхилень від плану не було. Поставлені завдання вдалося реалізувати повністю. Вважаю,  що мета уроку була досягнута і результати роботи учнів дають підстави це стверджувати.

  У повній мірі реалізовані цілі. Раціонально використано час на уроці для всіх етапів. Були дотримані правила педагогічного такту, етики, норми стосунків учителя й здобувачів освіти.

  Вправно були заохочені індивідуальні здобутки в навчанні кожного учня під час  оцінювання .

  Атмосфера уроку сприяла школярам  показати свої знання, вміння і навички.

Вважаю, що урок проведено методично правильно.

 

 

 

docx
Додано
28 грудня 2022
Переглядів
2605
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку