Самоаналіз уроку української літератури

Про матеріал
Надаю приклад самоаналізу уроку з літератури на тему "Порушення питань моралі, дружби, сили слова у казці-притчі. Образи твору"
Перегляд файлу

Самоаналіз уроку української літератури,

проведеного Лисаковим Сергієм Володимировичем

21.02.23 року в  6-А класі Чаплинської СЗОШ

Тема. Порушення питань моралі, дружби, сили слова у казці-притчі. Образи твору.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Відповідно до календарно-тематичного планування на вивчення теми «Я і світ. Творчість Лесі Українки, Володимира Винниченка, Станіслава Чернілевського, Ірини Жиленко, Емми Андієвської 19 годин. Проведений урок – вісімнадцятий у темі і четвертий у системі уроків вивчення творчості Емми Андієвської. Він є логічним продовженням попереднього уроку, на якому діти ознайомилися з цікавими сторінками дитинства мисткині та змістом казки-притчі  «Казка про яян».

Мета уроку: закріпити знання про цікаві сторінки з життя та творчості Емми Андієвської, поглибити знання за змістом казки-притчі, навчитися визначати основні риси характеру головних героїв, самостійно оцінювати вчинки і поведінку дійових осіб;

розвивати здібності аналізувати поведінку головних героїв твору, вміння виокремлювати окремі епізоди і вміти аналізувати поведінку героїв у них, дискутувати щодо проблем таланту та неординарності, удосконалювати вміння виразного читання, розвивати здібності: увагу, пам’ять, аналітично-творчі вміння, критичне й асоціативне мислення, прищеплювати інтерес до літератури;

сприяти вихованню доброти, толерантного ставлення до інших, чуйності, потреби керувати своїми емоціями.

1. Задля досягнення поставлених мети та завдань, урок був зорієнтований на реалізацію компетентісно-орієнтованого підхіду в навчанні, що забезпечило розвиток  предметних компетентностей учнів: поглибити знання за змістом казки-притчі, навчитися визначати основні риси характеру головних героїв, самостійно оцінювати вчинки і поведінку дійових осіб; розвивати здібності аналізувати поведінку головних героїв твору, вміння виокремлювати окремі епізоди і вміти аналізувати поведінку героїв у них, дискутувати щодо проблем таланту та неординарності

2.При плануванні уроку було враховано те, що учні мають недостатні навички аналізу та узагальнення матеріалу, роботи в дистнційних умовах, висловлювання власної думки та мотивованих висновків.

3. Обладнання уроку. На уроці використовувалися такі засоби навчання як підручник, наочний матеріал, комп’ютер, мультимедійна презентація.

 4. Чи раціонально був розподілений час.  При проведенні уроку всі питання уроку були логічно поєднані. Час, відведений на етапи уроку був використаний раціонально, виконано намічений план. Учні швидко включились в роботу, отримавши на початку уроку емоційний та діловий настрій.

         5. Методи навчання. Для розкриття нового матеріалу було обрано дослідницький та частково-пошуковий методи навчання з застосуванням випереджувального навчання,  роботи зі схемами, фронтальної бесіди, роботи з текстами.

6. Методи та прийоми роботи: бесіда, «Мозковий штурм», випереджувальне завдання,  демонстраційний, репродуктивний, практично-пошуковий, інтерактивний  метод «Мікрофон», «Асоціативна гроно», інтерактивна гра «Кахут», гра «Сачок», лист «Самооцінювання. Упродовж уроку було забезпечено в класі високу активність і працездатність учнів за рахунок поєднання різноманітних методів та прийомів навчання. На уроці учні показали вміння мобілізувати себе на сприйняття та розуміння інформації, узагальнювати та виділяти головне, робити висновки.

           7. Чи була забезпечена працездатність. На уроці була забезпечена висока працездатність учнів. Усі були залучені до роботи і працювали активно та плідно.

Цьому посприяли ефективний підбір методів та форм роботи, а також встановлення доброзичливої та психологічно комфортної атмосфери на уроці.

          8. Контроль знань. Контроль засвоєння знань, умінь і навичок здійснювався листом «Самооцінювання», де 4 складові частини: 1- Я можу назвати автора та героїв казки-притчі "Говорюща риба"; 2- Я визначаю та осмислюю проблеми, що порушені в творі. Усвідомлюю поняття «дружби», «взаємопорозуміння», «приязні»; 3 - Я можу охарактеризувати основних персонажів казки-притчі "Говорюща риба": говорющу рибу, рибалку, жінку рибалки;

4 - Гра «Кахут»

9. Реалізація мети. Під час рефлексивно-оцінювального етапу учні показали, наскільки  вони усвідомили зміст вивченого, засвоїли матеріал теми і вміють ним оперувати.

Було підведено підсумок про значимість теми у формуванні системи знань учнів, відмічена успішність оволодіння змістом уроку, розкриті недоліки.

повністю реалізувати та досягти очікуваних результатів.

 

 

doc
Додано
21 лютого 2023
Переглядів
1374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку