Самоаналіз уроку з історії

Про матеріал
Самоаналіз уроку з історії на тему "Історичні джерела" , 5 клас НУШ. Вказані методи, прийоми та форми роботи на уроці
Перегляд файлу

Самоаналіз  уроку історії на тему «Історичні джерела»

Мета:  навчити розрізняти історичні джерела за видами; охарактеризувати роль та значення речових історичних джерел у вивченні історії; розвивати навички роботи з історичними джерелами ; з’ясовувати роль речових джерел у вивченні історії, на елементарному рівні здобувати інформацію, що містять історичні джерела; виховувати шанобливе ставлення до історичних пам’яток, створити умови для розуміння, як працювати з історичними джерелами, на конкретних прикладах; визначати особливості різних історичних джерел; формувати критичний підхід до аналізу історичних джерел; пояснити, що для повного та достовірного вивчення  минулого потрібно залучати різні історичні джерела.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: робочі зошити, історичні джерела, картки, роздатковий та ілюстративний матеріал.

Поняття та терміни: історичні джерела, види історичних джерел, артефаккт, кіно-фото-відеодокументи, історичні пісні, легенди, думи, легенда карти.

Очікувані результати. В кінці уроку учні зможуть:

- пояснити роль в дослідженні минулого історичних джерел;

- називати види історичних джерел  та розуміти їх різноманітність;

- використовувати різні види історичних джерел  як джерел знань;

- розвивати навички роботи з джерелами інформації;

- вчитися будувати коротку зв’язну розповідь, характеризуючи джерела інформації;

- розвивати навички працювати в команді;

- створити власний інтелектуальний продукт.

Компетентнісний потенціал уроку: спілкування державною мовою, математична компетентність, інформаційно – цифрова компетентність, соціальна та громадянська компетентності.

Предметні компетентності: хронологічна, просторова, інформаційна, логічна, аксіологічна.

 

 

 

          Зміст, мета і тип уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми. Даний урок є складовою частиною першого розділу «Історія як наука про минуле людства», він є логічним продовженням попередніх тем опанованих учнями.

При проведені уроку я дотримувалася загальнодидактичних вимог: намагалася визначити оптимальний зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, враховуючи підготовку учнів; вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що змогли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів. Для позитивної мотивації використовувала різні види завдань протягом усього уроку. (Кластер, роботу з зображеннями, вправу «Упиши пропущене»)

Дуже доречним на даному уроці вважаю використання відео. Адже воно сприяє розвитку різних видів психічної діяльності, передусім уваги й пам’яті. Діти з задоволенням переглядали навчальний матеріал і змогли на його основі скласти карту знань.

Для практичної частини уроку я обрала  роботу в малих групах. Групова діяльність учнів -  дозволяє реалізувати природне прагнення до спілкування, взаємодопомоги та співробітництва. Завдяки груповій діяльності успішно реалізуються розвиваючі цілі навчання. На мислення школярів найбільший вплив справляє діяльності у групі, оскільки контакти та обмін думками істотно стимулюють його. Кожна група представила результат своєї діяльності охарактеризувавши один із видів історичного джерела.

Особливий акцент було зроблено на безпеку та медіаграмотність. Яка навчає дітей мислити критично, допомагає  споживати інформацію розумно та  розпізнавати особисті думки автора. Вважаю, що у столітті цифрових технологій це є мега важливим вмінням.

Задля досягнення мети і завдань уроку було використано технологію особистісно-орієнтованого навчання, що забезпечила диференціацію та індивідуалізацію освітнього процесу на уроці. Доцільно використано наочність і технічні засоби навчання, які знаходяться в кабінеті.

При проведенні рефлексії вдалими були прийоми «Поділись думками», «Промені сонця», хронологічні завдання  на стрічці історичного часу, та навчальне відео.

Учні працювали творчо і тому досягли певних результатів. Школярі оволоділи такими способами особистісного розвитку: умінням спілкування, співпраці і взаємодопомоги, самодисципліни, визначення завдання та його виховання, рефлексії тощо. Настрій учнів на уроці був піднесений. Перевантаження учнів я не відчула.  Діти  достатньо були завантажені роботою і в результаті отримали радісне відчуття успіху.  На уроці виявлялися взаєморозуміння, доброзичливість, взаємопідтримка учнів між собою та вчителя й учнів. Ефективно було організовано самостійну роботу у поєднанні з елементами самоосвіти та самовиховання. Діти почувалися співавторами уроку, були активними й відповідальними, використовували можливість робити вибір і відстоювати власну позицію.

        Правильно і відповідно до норм здійснювався на уроці інструктаж щодо виконання  домашнього завдання (диференційоване).

Усе сказане дає мені підстави стверджувати, що навчальна, розвивальна та виховна ефективність уроку, сприяння соціалізації дитини було на високому рівні. Рівень засвоєння учнями основного змісту навчального матеріалу безпосередньо на уроці.

Отже, мети уроку досягнуто і завдання уроку виконано.

 

 

 

 

docx
Додано
12 листопада
Переглядів
50
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку