Самооцінка і здоров’я людини. Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки

Про матеріал
Мета: ознайомити з поняттям самооцінки та її видами; розвивати здоров’язбережувальну компетентність шляхом формування адекватної самооцінки; виховувати мотивацію дбайливого ставлення до власного здоров’я.
Перегляд файлу

Тема: Самооцінка і здоров’я людини. Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки

Мета: ознайомити з поняттям самооцінки та її видами; розвивати здоров’язбережувальну компетентність шляхом формування адекватної самооцінки; виховувати мотивацію дбайливого ставлення до власного здоров’я.

Наприкінці заняття учні:

  • пояснюють значення терміна «самооцінка»;
  • розпізнають занижену, завищену і адекватну самооцінку у запропонованих ситуаціях;
  • називають щонайменше дві переваги адекватної (здорової) самооцінки;
  • пояснюють, як самооцінка впливає на поведінку людини;
  • демонструють уміння адекватно оцінювати себе, підвищувати
  • самоповагу завдяки вибору і досягнення цілей.

Обладнання і матеріали

  • Класна дошка , фліпчарт ,  фломастери, роздатковий матеріл ( бланки проекту), мотиваційні браслетки, підручник_____
  • Комп’ютер, доступ до Інтернету, мультимедійний проектор

Хід заняття.

І. Вступна частина

1. Привітання.  ( слайд 1)

Учня сидять по колу. Вчитель пропонує написати своє ім’я на стікері та прикріпити до тепломіру 2.

2. Повторення правил групи (слайд 2 )

Учні разом з вчителем повторюють правила роботи в групі.  Вчитель закріплює правила на видному місці.

3. Перевірка домашнього завдання ( слайд 3)

Вчитель пропонує учням відповісти на питання, щодо вивчення матеріалу попереднього уроку:

  • Для того щоб позбутися своєї поганої звички я…..

( учні відповідають по черзі)

 

4. Повідомлення теми і мети уроку.

Як ви гадаєте,яким людям буде легко позбавитися поганої звички та набути нові, корисні звички? ( відповіді дітей)

Саме сьогодні ми з вами поговоримо про те, як формується самооцінка, її види та способи підвищення, та як самооцінка може вплинути на здоров’я людини.

( слайд 4 )

Тема уроку: Самооцінка і  здоров'я людина ( учні записують тему у зошиті )

5.  Вправа «Хто ваш найкращій друг? » (слайд 5)

Вчитель пропонує кожному взяти у руки люстерко і подивитися в нього.  «Посміхнеться, бо на вас дивиться Ваш найкращій друг. Як ви гадаєте, чому людина має любити і поважати себе?». Вчитель  учням по черзі продовжити фразу: «Я поважаю себе за…» ( якщо дитина не хоче відповідати, чи не знає, що сказати, вона може сказати « пас»)

ІІ. ОСНОВНА  ЧАСТИНА

 Слово вчителя: «Щира повага до інших людей завжди ґрунтується на повазі до себе. Пам’ятайте золоте правило моральності: «Стався до інших так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе. Наша самооцінка складається з того, як ми оцінюємо себе у різних ситуаціях: у навчанні, в спорті, у спілкуванні з друзями. Наприклад, ми можемо вважати себе хорошим спортсменом, але не досить вправним кухарем».

Тому далі ми поговоримо, як формується самооцінка і як її можна підвищити

1.Мульт-пауза ( слайд 6)

Перегляд мультфільму «Баранець і Кролень» з подальшим обговоренням.

Запитання для обговорення: ( слайд 7)
• Коли Баранчика позбавили шубки, як він почувався?
• Хто допоміг йому повернути хороший настрій?
• Який урок виніс Баранець із цієї ситуації?

Слово вчителя: «Треба завжди поважати і цінувати себе, адже ваші особисті якості, а не зовнішність, визначають якими ви є насправді»

2. Пошукова бесіда ( робота з підручником ) ( слайд 8)

Слово вчителя: «Коли ви були малими, то у ставленні до себе керувалися думкою дорослих. Спробуйте пригадати: якщо вас хвалили, ви вважали себе хорошими, а як сварили – поганими. Згодом ви почали робити висновки самостійно,порівнюючи себе з іншими дітьми, а також на основі власного досвіду – ваших успіхів і невдач».

Вчитель ставить запитання учням, відповіді на які вони повинні знайти у підручнику, з подальшим обговоренням:                                            

  − Що таке самооцінка?

   Як формується самооцінка?

  Які є види самооцінки ?

 

Самооцінка – це оцінка людиною себе, своїх якостей, рівня своєї успішності на основі власного досвіду.

Розрізняють самооцінку завищену, занижену і адекватну. Той, кого незаслужено захвалюють, кому дозволяють робити, що заманеться, може мати завищену самооцінку, безпідставно вважати себе найкращим, принижувати інших зверхнім ставленням до них. У того кому, приділяють недостатньо уваги чи ставляться до нього занадто вимогливо, може сформуватися занижена самооцінка. А в того, хто поважає і реально оцінює себе, — адекватна самооцінка».

3. Робота в зошиті

Учні записують поняття самооцінка та види самооцінки.

4. Енерджайзер «Мої ніжки вміють…» ( слайд 9)

– Мої ніжки вміють ходити (говорить один із учасників, демонструючи це вміння рухами),

– Вони ходять, ходять і ходять (промовляють всі учасники і повторюють рух першого учасника).

– Мої ніжки вміють стрибати (говорить і показує інший учасник),

– Вони стрибають, стрибають і стрибають (всі разом).

– Мої ніжки вміють танцювати …

 Мої ніжки вміють  встати у формі „Х” …

– Мої ніжки вміють знаходити собі друга. Учні  утворюють пари.

 

5. Робота в групі ( слайд 10)

Вчитель роздає кожній парі « ситуації». Пари із однаковими ситуаціями об’єднуються у три групи. Кожна група  зачитує свою ситуацію і дає відповіді на запитання . На підготовку та обговорення вам 1 хвилина.

Ситуація 1. Шестикласник Сергій нещодавно записався до басейну, і тренер вважає його талановитим. Хоча хлопець займається плаванням не так давно, та вже виграв змагання. Але він думає, що тренер помиляється щодо його здібностей, а свою перемогу у змаганнях вважає випадковою.

Запитання для обговорення:

• Яку самооцінку має хлопчик – завищену, занижену чи адекватну?

• Як ця самооцінка впливає на його поведінку?

• Що ви можете порадити Сергієві?

 

Ситуація 2. Віта завжди отримує хороші оцінки з усіх предметів. І тому вона
здивувалася, коли почула, що в цьому семестрі в неї невисока оцінка з іноземної мови. Дівчинка підійшла до вчительки і запитала, над якими тренингами їй треба опрацювати, щоб покращити результат.


Запитання для обговорення:


• Яку самооцінку має дівчинка – завищену, занижену чи адекватну?
• Як ця самооцінка впливає на поведінку дитини?

• Що ви можете порадити Віті?

 

Ситуація 3. Денис вважає себе дуже талановитим співаком, тому для нього стало несподіванкою, передостаннє місце в районному конкурсі талантів. Хлопець пояснює це тим, що судді поставилися до нього упереджено й підіграли іншим учасникам.


Запитання для обговорення:


• Яку самооцінку має хлопчик – завищену, занижену чи адекватну?
• Як ця самооцінка впливає на його поведінку?
• Що ви можете порадити Денисові?

 

6. Дискусія  «  Ознаки адекватної самооцінки » ( слайд 11)

 

Вчитель разом  з учнями визначає основні ознаки людини, яка має адекватну самооцінку.

Слово вчителя: «Давно помічено: як людина ставиться до себе, так вона і поводиться. Самооцінка впливає на те, що ми робимо і як ми це робимо. Тож найкраще мати адекватну самооцінку – поважати себе та реалістично оцінювати свої можливості».

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА  ЧАСТИНА

1.Рефлексія  ( слайд 12)

Зручніше сядьте на стільці.

• Розслабтеся повністю.

• Заплющить очі.

• Зробіть повільний вдих і видих.

• Відпустіть всі негативні думки.

• Уявіть себе таким, яким хочете бути зараз, і завжди.

• Візьміть  дзеркальце.

• Розгляньте своє відображення в люстерку.

• Скажіть відображенню, що ви хороші й варті усього найкращого в житті.

• Тепер завжди, коли сумніватиметесь у собі, в своїх силах повторюйте: «Я хороша людина, і мені все до снаги!».

 

2. Домашнє завдання ( слайд 13)

 

  1. Опрацювати матеріал підручника §           стор
  2. Створити проект самовдосконалення ( за поданим шаблоном )

 

3.Завершення тренінгу ( слайд 14)

 

Вчитель кожному учню  вручає мотиваційний браслет за роботу на занятті. Після цього, пропонує  підійти  до « Теплометру настрою» та переставити стікер зі своїм ім’ям, якщо настрій протягом уроку змінився.

Діти стають у коло і говорять один одному « Ти молодець !»

docx
Додано
16 вересня 2019
Переглядів
2549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку