Тема: Самооцінка і здоров’я людини. Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки
Мета: ознайомити з поняттям самооцінки та її видами; розвивати здоров’язбережувальну компетентність шляхом формування адекватної самооцінки; виховувати мотивацію дбайливого ставлення до власного здоров’я.
Наприкінці заняття учні:
Обладнання і матеріали
Хід заняття.
І. Вступна частина
1. Привітання. ( слайд 1)
Учня сидять по колу. Вчитель пропонує написати своє ім’я на стікері та прикріпити до тепломіру 2.
2. Повторення правил групи (слайд 2 )
Учні разом з вчителем повторюють правила роботи в групі. Вчитель закріплює правила на видному місці.
3. Перевірка домашнього завдання ( слайд 3)
Вчитель пропонує учням відповісти на питання, щодо вивчення матеріалу попереднього уроку:
( учні відповідають по черзі)
4. Повідомлення теми і мети уроку.
Як ви гадаєте,яким людям буде легко позбавитися поганої звички та набути нові, корисні звички? ( відповіді дітей)
Саме сьогодні ми з вами поговоримо про те, як формується самооцінка, її види та способи підвищення, та як самооцінка може вплинути на здоров’я людини.
( слайд 4 )
Тема уроку: Самооцінка і здоров'я людина ( учні записують тему у зошиті )
5. Вправа «Хто ваш найкращій друг? » (слайд 5)
Вчитель пропонує кожному взяти у руки люстерко і подивитися в нього. «Посміхнеться, бо на вас дивиться Ваш найкращій друг. Як ви гадаєте, чому людина має любити і поважати себе?». Вчитель учням по черзі продовжити фразу: «Я поважаю себе за…» ( якщо дитина не хоче відповідати, чи не знає, що сказати, вона може сказати « пас»)
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Слово вчителя: «Щира повага до інших людей завжди ґрунтується на повазі до себе. Пам’ятайте золоте правило моральності: «Стався до інших так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе. Наша самооцінка складається з того, як ми оцінюємо себе у різних ситуаціях: у навчанні, в спорті, у спілкуванні з друзями. Наприклад, ми можемо вважати себе хорошим спортсменом, але не досить вправним кухарем».
Тому далі ми поговоримо, як формується самооцінка і як її можна підвищити
1.Мульт-пауза ( слайд 6)
Перегляд мультфільму «Баранець і Кролень» з подальшим обговоренням.
Запитання для обговорення: ( слайд 7)
• Коли Баранчика позбавили шубки, як він почувався?
• Хто допоміг йому повернути хороший настрій?
• Який урок виніс Баранець із цієї ситуації?
Слово вчителя: «Треба завжди поважати і цінувати себе, адже ваші особисті якості, а не зовнішність, визначають якими ви є насправді»
2. Пошукова бесіда ( робота з підручником ) ( слайд 8)
Слово вчителя: «Коли ви були малими, то у ставленні до себе керувалися думкою дорослих. Спробуйте пригадати: якщо вас хвалили, ви вважали себе хорошими, а як сварили – поганими. Згодом ви почали робити висновки самостійно,порівнюючи себе з іншими дітьми, а також на основі власного досвіду – ваших успіхів і невдач».
Вчитель ставить запитання учням, відповіді на які вони повинні знайти у підручнику, з подальшим обговоренням:
− Що таке самооцінка?
− Як формується самооцінка?
− Які є види самооцінки ?
Самооцінка – це оцінка людиною себе, своїх якостей, рівня своєї успішності на основі власного досвіду.
Розрізняють самооцінку завищену, занижену і адекватну. Той, кого незаслужено захвалюють, кому дозволяють робити, що заманеться, може мати завищену самооцінку, безпідставно вважати себе найкращим, принижувати інших зверхнім ставленням до них. У того кому, приділяють недостатньо уваги чи ставляться до нього занадто вимогливо, може сформуватися занижена самооцінка. А в того, хто поважає і реально оцінює себе, — адекватна самооцінка».
3. Робота в зошиті
Учні записують поняття самооцінка та види самооцінки.
4. Енерджайзер «Мої ніжки вміють…» ( слайд 9)
– Мої ніжки вміють ходити (говорить один із учасників, демонструючи це вміння рухами),
– Вони ходять, ходять і ходять (промовляють всі учасники і повторюють рух першого учасника).
– Мої ніжки вміють стрибати (говорить і показує інший учасник),
– Вони стрибають, стрибають і стрибають (всі разом).
– Мої ніжки вміють танцювати …
– Мої ніжки вміють встати у формі „Х” …
– Мої ніжки вміють знаходити собі друга. Учні утворюють пари.
5. Робота в групі ( слайд 10)
Вчитель роздає кожній парі « ситуації». Пари із однаковими ситуаціями об’єднуються у три групи. Кожна група зачитує свою ситуацію і дає відповіді на запитання . На підготовку та обговорення вам 1 хвилина.
Ситуація 1. Шестикласник Сергій нещодавно записався до басейну, і тренер вважає його талановитим. Хоча хлопець займається плаванням не так давно, та вже виграв змагання. Але він думає, що тренер помиляється щодо його здібностей, а свою перемогу у змаганнях вважає випадковою.
Запитання для обговорення:
• Яку самооцінку має хлопчик – завищену, занижену чи адекватну?
• Як ця самооцінка впливає на його поведінку?
• Що ви можете порадити Сергієві?
Ситуація 2. Віта завжди отримує хороші оцінки з усіх предметів. І тому вона
здивувалася, коли почула, що в цьому семестрі в неї невисока оцінка з іноземної мови. Дівчинка підійшла до вчительки і запитала, над якими тренингами їй треба опрацювати, щоб покращити результат.
Запитання для обговорення:
• Яку самооцінку має дівчинка – завищену, занижену чи адекватну?
• Як ця самооцінка впливає на поведінку дитини?
• Що ви можете порадити Віті?
Ситуація 3. Денис вважає себе дуже талановитим співаком, тому для нього стало несподіванкою, передостаннє місце в районному конкурсі талантів. Хлопець пояснює це тим, що судді поставилися до нього упереджено й підіграли іншим учасникам.
Запитання для обговорення:
• Яку самооцінку має хлопчик – завищену, занижену чи адекватну?
• Як ця самооцінка впливає на його поведінку?
• Що ви можете порадити Денисові?
6. Дискусія « Ознаки адекватної самооцінки » ( слайд 11)
Вчитель разом з учнями визначає основні ознаки людини, яка має адекватну самооцінку.
Слово вчителя: «Давно помічено: як людина ставиться до себе, так вона і поводиться. Самооцінка впливає на те, що ми робимо і як ми це робимо. Тож найкраще мати адекватну самооцінку – поважати себе та реалістично оцінювати свої можливості».
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1.Рефлексія ( слайд 12)
Зручніше сядьте на стільці.
• Розслабтеся повністю.
• Заплющить очі.
• Зробіть повільний вдих і видих.
• Відпустіть всі негативні думки.
• Уявіть себе таким, яким хочете бути зараз, і завжди.
• Візьміть дзеркальце.
• Розгляньте своє відображення в люстерку.
• Скажіть відображенню, що ви хороші й варті усього найкращого в житті.
• Тепер завжди, коли сумніватиметесь у собі, в своїх силах повторюйте: «Я хороша людина, і мені все до снаги!».
2. Домашнє завдання ( слайд 13)
3.Завершення тренінгу ( слайд 14)
Вчитель кожному учню вручає мотиваційний браслет за роботу на занятті. Після цього, пропонує підійти до « Теплометру настрою» та переставити стікер зі своїм ім’ям, якщо настрій протягом уроку змінився.
Діти стають у коло і говорять один одному « Ти молодець !»