косспект уроку. Мета. Ознайомити з поняттям «самооцінка», видами самооцінки; вчити адекватно оцінювати свій характер; виховувати бажання самовдосконалювати характер.
1
Тема. Самооцінка і здоров’я людини. Проект самовдосконалення
Мета. Ознайомити з поняттям «самооцінка», видами самооцінки; вчити адекватно оцінювати свій характер; виховувати бажання самовдосконалювати характер.
Результати навчання. Дають визначення поняття «самооцінка»; називають види самооцінки; оцінюють риси свого характеру та порівнюють результат з оцінками друзів.
Обладнання. Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери. Комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано). Аркуші паперу за кількістю учнів.
Форма уроку. В режимі он-лайн. Фейсбук.
Хід уроку
І Організаційний момент
Доброго дня! Мене звати Олена Анатоліївна. Наш сьогоднішній урок дещо незвичний тому, що ми проведемо його у формі онлайн спілкування в мережі фейсбук! Для того щоб робота була успішною привітаємось за допомогою символів-емоджі!
Привітання жестами (робота в парі)
Сьогоднішній урок дещо незвични
ІІ Актуалізація опорних знань і умінь учнів
Перевірка домашнього завдання
Отже, яке було домашнє завдання?
Вправа «Дзеркало»
Зазирніть до скриньки, ти побачиш тут найкращого друга.
Як ви думаєте, що тут?
Любіть і шануйте свого найкращого друга (фото класу)
«Щира повага до інших людей завжди ґрунтується на повазі до себе»
ІІІ Оголошення теми і мети уроку
На сьогоднішньому уроці ми навчимося правильно оцінювати себе, аналізувати свої слабкі і сильні сторони, розглянемо види самооцінки, як вона впливає на здоров’я, відпрацюємо навички постановки і досягнення мети,створимо проекти самовдосконалення.
ІVВивчення нового матеріалу
Вправа «Хто я?»
На аркушах паперу запишіть цифри 4 прикметники який я і смайлик, який символізує вас
Візьміть до уваги риси характеру, свої інтереси вміння!
Бесіда вчителя
Словникова робота
Самооцінка - це ставлення людини до себе.
Види самооцінки :
Занижена – це коли людина вважає себе гіршою за інших, завжди применшує свої здібності і досягнення.
Завищена- це коли людина незаслужено звеличує себе,перебільшує власні досягнення, а успіхи інших не помічає або применшує
Адекватна – це коли людина ставиться до себе так сомо добре, як і до інших. Вона не перебільшує і не применшує своїх досягнень. Це допомагає почуватись їй впевнено і вказує напрям для розвитку.
Проблемне питання «Як формується сомооцінка?».
Об’єднання в групи (смайли, гіфки, наліпки, лайки)
(правила роботи групи, на столах таблички)
Вправа «Пазли»
Збери пазл і проаналізуй ситуацію
Ситуація 1.
Шестикласник Сергій нещодавно записався до басейну, і тренер вважає його талановитим. Хоча хлопець займається плаванням не так давно, та вже виграв змагання. Проте він думає, що тренер помиляється щодо його здібностей, а свою перемогу у змаганнях вважає випадковою.
Запитання для обговорення:
• Яку самооцінку має хлопчик – завищену, занижену чи адекватну?
• Як ця самооцінка впливає на його поведінку?
• Що ви можете порадити Сергієві?
Ситуація 2. Віта завжди отримує добрі оцінки з усіх предметів. І тому вона здивувалася, коли почула, що в цьому семестрі в неї невисока оцінка з іноземної мови. Дівчинка підійшла до вчительки і запитала, над якими темами їй треба попрацювати, щоб поліпшити результат.
Запитання для обговорення:
• Яку самооцінку має дівчинка – завищену, занижену чи адекватну?
• Як ця самооцінка впливає на поведінку дитини?
• Що ви можете порадити Віті?
Ситуація 3. Денис вважає себе дуже талановитим співаком, тому для нього стало несподіванкою передостаннє місце в районному конкурсі талантів. Хлопець пояснює це тим, що судді поставилися до нього упереджено й підіграли іншим учасникам.
Запитання для обговорення: •
Яку самооцінку має хлопчик – завищену, занижену чи адекватну?
• Як ця самооцінка впливає на його поведінку?
• Що ви можете порадити Денисові?
Ситуація 4. Оленка гарно співає, але вона боїться виступати на шкільних святах, бо думає що інші діти сміятимуться з неї.
Яку самооцінку має дівчинка – завищену, занижену чи адекватну?
• Що ви можете порадити Олені?
Проблемне питання
Метод «Прес» Як впливає самооцінка на здоров’я людини?
Я вважаю…
Тому, що ….
Отже, …
Робота з підручником Читання с. 69
Мультфільм
Вправа «Коментарі до мультфільму!» (робота в парі)
«Як почував себе герой на початку
Як почував себе герой потім?
Хто допоміг підняти самооцінку?
Щоб ви порадили для підняття самооцінки»
Руханка «Пересадки»
V Закріплення вивченого матеріалу
Проект самовдосконалення
Слово вчителя: «Здатність реально оцінювати себе і позитивно ставитися до себе дуже важлива для здоров’я людини, її добрих стосунків з оточенням та успіху. Тепер кожен із вас має нагоду розпочати проект самовдосконалення. Він складатиметься з однієї або кількох цілей, які ви оберете для себе. Поради, наведені у Роздавальних матеріалах для учнів, допоможуть у виконанні проекту, над яким ви працюватимете впродовж семестру або до кінця навчального року».
Запропонуйте охочим по черзі зачитати інформацію про проект самовдосконалення (як обрати мету, спланувати її досягнення, до кого звертатися по допомогу тощо) у
Після цього запропонуйте учням у класі виконати Завдання 1 та вдома виконати Завдання 2 у Роздавальних матеріалах для учнів.
VІ Підсумок уроку
Виставлення оцінок
Гра «Ти - молодець»
Діти стають в коло. Кожен по черзі говорить те, що він навчився робити на уроці,а всі хором «Ти – молодець!» і піднімають у гору великий палець.
Постав лайк
(Під фото класу діти ставлять лайки)
Легенда
Літня Китаянка мала два великих горщики, кожен висів на кінцях жердини, яку вона несла на шиї. В одному з горщиків була тріщина, а інший горщик був досконалий і завжди доставляв повну порцію води. В кінці довгої ходьби від струмка до будинку в горщику, в якому була тріщина, залишалась лише половина води.
Протягом двох років це тривало щодня: жінка приносила додому тільки півтора горщика води. Звичайно, ідеальний горщик пишався своїми досягненнями. Але, бідний тріснутий горщик соромився своєї власної недосконалості і був нещасним, через те, що він може виконати тільки половину того, що мусить зробити.
Після 2 років, протягом яких тріснутий горщик сприймав себе як суцільний недолік, він заговорив з жінкою одного дня біля струмка. «Мені соромно за себе, тому що через цю тріщину в моєму боці вода витікає всю зворотну дорогу до твого будинку».
Стара посміхнулася, «Ти помітив, що з твого боку шляху ростуть квіти, а з боку іншого горщика не ростуть?»
«Це тому, що я завжди знала про твою ваду, тому я посадила насіння квітів на шляху з твого боку, і кожен день, коли ми пішки вертаємося назад, ти поливаєш їх. Протягом двох років я мала можливість зривати ці красиві квіти для прикрашання столу . Якби ти не був таким, який ти є, не було б цієї краси, щоб прикрасити мій будинок».