ТЕМА: САМООСВІТА ВЧИТЕЛЯ -
ШЛЯХ ЙОГО ПРОФЕСІЙНОГО
ЗРОСТАННЯ
Підготувала Федак Г.Л. заступниця директора
ОЗ “Мостиський ЗЗСО №1 І-ІІІ ст.”
САМООСВІТА-ЦЕ БЕЗПЕРЕРВНИЙ
ПРОЦЕС САМОРОЗВИТКУ ТА
САМОВДОСКОНАЛЕННЯ ПЕДАГОГА
Самоосвіта вчителя є основною формою підвищення професійної педагогічної компетентності, яка складається з
удосконалення знань та узагальнення педагогічного досвіду шляхом
цілеспрямованої самоосвітньої роботи.
Щирість і компетентність - дуже сильна комбінація професіоналізму. Чітко визначись, що повинно бути зроблено, і ти знайдеш, як краще здійснити задум.
Лінкольн
Ми навчаємось для того, щоб удосконалювати себе.
Конфуцій
ЗДАТНІСТЬ ДО САМООСВІТИ НЕЗРІВНЯННО
ВАЖЛИВІША ЗА СВОЇМИ РЕЗУЛЬТАТАМИ ТА
ВПЛИВОМ НА ЛЮДИНУ, НІЖ САМА ОСВІТА В
НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ. «ВЧИТИ САМОГО СЕБЕ» – ДЕВІЗ КОЖНОЇ ОСОБИСТОСТІ, АЛЕ
НАЙАКТУАЛЬНІШИМ ВІН СТАЄ ДЛЯ
ПЕДАГОГІВ, БО ВНАСЛІДОК ЇХНЬОЇ
НАБЛИЖЕНОСТІ ДО МОЛОДОГО ПОКОЛІННЯ
ВОНИ ЗДІЙСНЮЮТЬ
БЕЗПОСЕРЕДНІЙ ВПЛИВ НА РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ
Бажання творчості
Вчитель - професія творча. Творча людина не зможе з року в рік працювати за одним і тим же поурочним планом або сценарієм. Робота повинна бути цікавою і приносити задоволення.
Зміни, що відбуваються в житті суспільства.
Ці зміни в першу чергу торкаються учнів, формують їхній світогляд, і не хотілося б, щоб образ учителя формувався у них як образ «несучасної людини».
Можливість бути потрібною на роботі. Не секрет, що багато батьків, приводячи дитину до школи, просяться в клас до конкретного вчителя, предметника або класного керівника.
Хорошому учителю не байдуже, вважають його «хорошим» або «поганим». Поганим вчителем бути прикро.
Без постійного засвоєння нових знань не домогтися підвищення категорії, збільшення навантаження у школі. Інтерес
Вчитися просто цікаво. Як людина, яка щодня вчить, не буде постійно вчитися? Чи має право вона тоді викладати?
Види діяльності в процесі самоосвіти, які сприяють професійному зростанню вчителя:
Систематичне проходження курсів підвищення кваліфікації;
Активне спілкування з колегами в школі, районі, області та в Інтернеті;
Відвідування семінарів, вебінарів, тренінгів, конференцій;
Читання методичної, педагогічної та предметної літератури;
Дискусії, наради, обмін досвідом з колегами;
Організація гурткової та позакласної діяльності з предмету; Вивчення інформаційнокомп'ютерних технологій; Відвідування предметних виставок та тематичних екскурсій з предмету при проходженні курсів;
Огляд в Інтернеті інформації з методики викладання предметів, педагогіки, психології; Розв’язування олімпіадних завдань, тестів, питань ЗНО, кросвордів та інших завдань підвищеної складності
або нестандартної форми;
Ведення здорового способу життя, заняття фізичними вправами.