"Самоосвіта як безперервний процес саморозвитку та самовдосконалення педагогів"

Про матеріал
"Самоосвіта як безперервний процес саморозвитку та самовдосконалення педагогів". Текст виступу на педраді
Перегляд файлу

Самоосвіта як безперервний процес саморозвитку та самовдосконалення педагогів

Підготувала Древінська М.В.

Самоосвіта є необхідною умовою професійної діяльності педагога. Суспільство завжди ставить до вчителя високі вимоги. Щоб навчати інших, потрібно знати більше за всіх. (СЛАЙД2)

Одним з показників професійної компетентності педагога є його здатність до самоосвіти, яке проявляється в незадоволеності, усвідомленні недосконалості цього положення освітнього процесу і прагненні до зростання, самовдосконалення.   (СЛАЙД3)        

Викладач 21 століття - це:

  • Гармонійно розвинена, внутрішньо багата особистість, яка прагне до духовної, професійної, загальнокультурної і фізичної досконалості;
  •  Вміє відбирати найбільш ефективні прийоми, засоби та технології навчання і виховання для реалізації поставлених завдань;
  •  Вміє організувати рефлексивну діяльність;
  •  Що володіє високим ступенем професійної компетентності, педагог повинен постійно вдосконалювати свої знання та вміння, займатися самоосвітою, володіти багатогранністю інтересів.

          Сьогодні на уроці вчителю вже не достатньо були психологом, новатором і компетентним фахівцем. Сьогодні треба розуміти, що сучасний учитель має знати більше ніж його учні, та і його знання не повинні обмежуватися предметом і методикою його викладання. Він має бути в курсі передових технологій, орієнтуватися в сучасній політиці, економіці, мати знання в різних сферах суспільного життя тощо. Педагог повинен постійно самовдосконалюватися, тому що його робота пов'язана з постійним оновленням.(СЛАЙД4)

    Щороку до вчителя приходять нові учні, що несуть із собою новий етап розвитку суспільства. Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Саме тому основною метою саморозвитку й самоосвіти вчителя має стати досягнення бажаного рівня професійної компетентності.

           Отже, кожен сучасний учитель має усвідомити, що самоосвіта – це не лише професійне самовдосконалення,  а й усвідомлена потреба, яка захищає його від інтелектуального зубожіння, це усвідомлений процес пізнавальної діяльності, це вдосконалення будь-яких рис людини або її навичок, це постійний пошук, зростання, розвиток. Тому самоосвіта є головним завданням кожного вчителя.

 Школа має вчити вчитися. Навчання не закінчується дипломом чи атестатом. Світ зінюється щодня, і ми щодня маємо вчитися нового. Це принцип: освіта впродовж життя.

 Готуючи учня до самостійного життя, навчальний заклад покликаний навчити його ефективних прийомів одержання знань. Від цього надалі може залежати багато чого: доля, кар’єра, здоров’я, світогляд. Щоб навчити чогось, учитель сам повинен уміти і знати, у тому числі вміти навчатися, професійно вдосконалюватися.

     (СЛАЙД5)

Зі слів В.Сухомлинського: «Творчість народжуєтся там, де створюється сплав глибоких і міцних знань з досвідом практичної діяльності, який склався у процесі самостійної роботи… Якою б талановитою не була людина, але якщо вона не вчиться на досвіді інших, то ніколи не буде хорошим педагогом.»

 Працювати над собою вчитель починає ще зі студентської лави. Треба визнати, що саме тут формується майбутній спеціаліст. Із певним багажем знань учитель іде до навчального закладу. Педагог учиться сам, переживає перші успіхи та невдачі, шукає себе.  Але може наступити такий момент, коли здається, що ти вже майстер своєї справи. «Для чого шукати щось іще? Я нормально викладаю, чого від мене хочуть?» (СЛАЙД6)

 Якщо вчитель не вдосконалює себе, не експериментує, то перетворюється на ремісника, який стоїть за верстатом і робить кожного дня одну і ту ж роботу. Ремісник має виконувати добре свої обовязки, бо повинен із одного й того ж матеріалу зробити певну річ. Його праця фіксована. Проте в учителя інше завдання. З «різнорідного»  «матеріалу» педагог має зліпити найкраще. Неперервне вивчення предмета, саморозвиток, самовдосконалення дають свої плоди. 

(СЛАЙД 7)

 

 Технології дають змогу дати кожному учню те, що він хоче. Педагоги мають бути більш ніж учителями. Підказувати, що і де шукати, на що звернути увагу, допомагати робити дослідження.

 Раніше вчитель мав передавати інформацію учню. Зараз діти «гуглять» на уроках слова викладача. Учителю не треба по 40 хвилин розповідати елементарну теорію. Учні можуть ознайомитися з нею в зручному форматі – відео, наприклад, перед уроком, а на занятті обговорити побачене.

 Використання на уроках нових методик та «родзинок» забезпечить успіх уроку . Учням подобається щось незвичайне, те, що не є консервативним навчанням.

Наприклад, використання мемів на уроках літератури під час вивчення творів мотивує і викликає зацікавлення учнів. (СЛАЙД 8,9)

 

Меми можна залучати на уроках з будь-якого предмету: (СЛАЙД 10)

  • Надайте учням певну світлину та запропонуйте дібрати заголовок за темою вивчення таким чином, щоб утворився мем. Це дозволить школярам використати креативний підхід до опанування навчального матеріалу.
  • Запропонуйте учням добірки підписів та набір світлин та попросіть створити меми, скомпонувавши заготовки та надавши аргументацію власного бачення.

https://naurok.com.ua/uploads/blog/memm.png

  • Запропонуйте створити мем з використанням певного стійкого словосполучення чи нового слова. Такий вид роботи якнайкраще підійде для уроків з мови. Для інших навчальних дисциплін можна взяти за основу певний термін. (СЛАЙД 11)

https://naurok.com.ua/uploads/blog/mem.jpg

Саморозвиток приносить задоволення, особливо коли отримані знання успішно застосовуєш на практиці. Педагог має безліч можливостей для самоосвіти як на різних курсах та конференціях, так і отримати знання онлайн. (СЛАЙД12)

 На цей час існує безліч можливостей спілкуватися з колегами, методистами, світилами педагогіки тощо. Такі платформи як «Український громадський проект масових відкритих онлайн-курсів «Prometheus», Ukrainian English Language Teacher Learning Platform ,Студія онлайн-освіти EdEra тощо дають можливість безкоштовно пройти курси та отримати ті знання, які будуть корисні та цікаві саме вам.              Також багато цікавого можна дізнатися з вебінарів.

  Отримані знання я застосовую на практиці. Діти люблять розгадувати кроссенси, криптограми, ребуси, тому намагаюсь використовувати ці «родзинки»

 (СЛАЙД 13,14 )

   Сучасні діти цікавляться гаджетами, тож можна використати і ці засоби для досягнення навчальних цілей.

     Для дистанційного навчання можна використати такий ресурс як Classroom(СЛАЙД15)

    Це лише декілька прикладів , з тих,що я дізналася, займаючись саморозвитком. Саме такі цікаві методики і привертають увагу дітей до навчання. Адже відомо, що діти вчаться краще, граючись.   

 Пропоную перевірити рівень готовності до навчання і пройти невеличке опитування. (СЛАЙД 16)

 Визначте рівень свого розвитку, відповівши на запитання анкети і обробивши результати

Мета: виявити здібності вчителя до саморозвитку.

 

Дайте відповідь на наступні питання, поставивши такі бали:

5 - якщо дане твердження повністю відповідає дійсності;

4 - скоріше відповідає, ніж ні;

3 - так, і ні;

2 - швидше не відповідає;

1 - не відповідає.

Питання:

1. Я прагну вивчити себе.

2. Я залишаю час для розвитку, як би не був зайнятий роботою і домашніми справами.

3. Виникаючі перешкоди стимулюють мою активність.

4. Я шукаю зворотній зв'язок, так як це допомагає мені дізнатися і оцінити себе.

5. Я рефлектую мою діяльність, виділяючи на це спеціальний час.

6. Я аналізую свої почуття і досвід.

7. Я багато читаю.

8. Я широко дискутую з потрібних мене питань.

9. Я вірю в свої можливості.

10. Я прагну бути більш відкритим.

11. Я усвідомлюю той вплив, який чинять на мене оточуючі люди.

12. Я займаюся своїм професійним розвитком і маю позитивні результати.

13. Я отримую задоволення від освоєння нового.

14. Відповідальність, що зростає, не лякає мене.

15. Я позитивно  поставився би до мого просуванню по службі.

Підрахуйте загальну суму балів:

15 - 35 - зупинився розвиток.

36 - 54 - відсутня сформована система саморозвитку, орієнтація на розвиток сильно залежить від умов.

55 - 75 - активний розвиток.

 

 

 

 

 

 

Наостанок хочу сказати:

 

САМООРГАНІЗУЙСЯ!

Якщо ви боїтеся, що вас поб’ють, вважайте себе побитим.

 Якщо ви гадаєте, що  не можете, ви не зможете ніколи.

Якщо ви гадаєте, що програєте, ви вже програли.

 Тому що у всьому світі ми бачимо, що успіх починається з волі людини, - усе залежить від стану розуму.

 Якщо ви будете вважати, що вас лишать позаду, це так і буде.

Ваші думки повинні летіти високо, щоб дати можливість вам піднятися.

 Перш ніж ви зможете здобути перемогу, ви повинні бути впевнені в собі

 Найсильніший і найшвидший не завжди перемагає у життєвих битвах.

Рано чи пізно перемога дістається тому, хто вважає, що він зможе.

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Фокіна Світлана Альбертівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Миргород Світлана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Озерная Елена
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
4 липня 2019
Переглядів
3056
Оцінка розробки
4.7 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку