Самостійна робота 9 клас "Еволюція органічного світу"

Про матеріал
Самостійна тестова робота "Еволюція органічного світу" з біології у 9 класі допоможе учням закріпити знання про характерні особливості популяції та виникнення життя на Землі.
Перегляд файлу

Самостійна робота

«Еволюція органічного світу»

В - І

В - ІІ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді ( по 0,5 б, всього – 5 б)

1. Укажіть елементарну одиницю еволюції:          а) порода тварин; б) сорт рослин; в) популяція;               г) вид.

2. Зазначте, як називають здатність до наслідування добре захищених організмів погано захищеними: а) дивергенція;  б) конвергенція;            в) атавізм; г) мімікрія.

3. Назвіть форму природного добору, яка сприяє зміні норми реакції організмів у певному напрямку: а) рушійний; б) розриваючий;                        в) стабілізуючий; г) штучний.

4. Загальна кількість особин на певній території, які належать до однієї популяції:

а) структура популяції; б) ареал популяції;                   в) щільність популяції; г) чисельність популяції.

5. Критерій виду, який характеризує кількість і структуру хромосом виду, його каріотип:

а) екологічний; б) біохімічний; в)морфологічний                           г)генетичний.

6. Пристосування живих організмів до певних умов середовища існування-це: а) адаптація;                                          б) дивергенція; в) конвергенція; г) мутація. 

7. Система взаємозв′язків між особинами популяції, що проявляється в їхній поведінці, - це:  а)  статева структура; б) вікова структура;                 в) просторова структура; г) етологічна структура.

8. Теорія,прихильники якої вважають, що різні форми життя на Землі  створені вищою, надприродною силою, називається теорією:

а) абіогенезу; б) стаціонарного стану;                           в) креаціонізму;      г) панспермії.

9. Сукупність особин одного виду, які відтворюють себе протягом великої кількості поколінь і тривалий час займають певну територію, функціонуючи і розвиваючись в одному або в кількох угрупованнях живих організмів, — це:

а) екосистема;  б) біогеоценоз;  в) популяція;  Г біоценоз.

10. За наявності репродуктивного бар’єра відбувається: а)формування нових видів;                         б) зменшення кількості особин цього виду;

в) зменшення кількості видів;  г) нестатеве розмноження в популяціях.

1. Укажіть форму ізоляції, яку спостерігають за умов роз’єднання популяцій певними просторовими перешкодами: а) екологічна;           б) географічна; в) сезонна; г) генетична.

2. Назвіть приклад ідіоадаптації: а) утворення ластів у ластоногих; б) виникнення квітки;                в) зникнення  кишечнику у стьожкових червів;         г) поява щелеп у хребетних тварин.

3. Виберіть гомологічні органи: а) крила кажанів та крила комах; б) крила кажанів та плавці китів; в) зябра  річкового рака та річкового окуня;              г) додаткові корені картоплі та ризоїди зозулиного льону.

4. Випадкова зміна частот зустрічальностей алелей у популяції-це:  а) міграція; б) ізоляція;                          в) дрейф генів;    г)хвилі популяції.

5. Середня кількість особин на одиницю площі чи об’єму на певній території, які належать до однієї популяції,-це:  а)структура популяції;                            б) ареал популяції; в) щільність популяції;                            г) чисельність популяції.

6. Назвіть фактори еволюції за Ч. Дарвіном:

а) природний добір;  б)прагнення організму до вдосконалення; в) вправляння і не вправляння органів;  г) визначена мінливість.  

7. Розподіл особин популяції по території, яку вона займає, це: а)  статева структура; б) вікова структура; в) просторова структура; г) етологічна структура.

8. Наука, що вивчає вимерлі організми, які колись жили на нашій планеті: а) біохімія; б)біогеографія; в)антропологія; г) палеонтологія.

9. Яка форма природного добору підтримує ознаки в незмінному стані?

а) дизруптивний; б) рушійний; в) спрямований;                г) стабілізуючий.

10. Елементарними факторами еволюції є:

а) екологічна ізоляція; б) географічна ізоляція;

в) природний добір; г) штучний добір.

11. А. Установіть відповідність між критерієм виду (1–3) та тим, що він характеризує (А–Г):

11. А. Установіть відповідність між фактором еволюції (1–3) та його описом (А–Г): ( 1, 5 б)

1) географічний

2) екологічний   

3) морфологічний  

А) зону поширення виду; Б) схожість процесів життєдіяльності і можливість схрещування;  В) схожість процесів зовнішньої і внутрішньої будови органів; Г)умови існування виду, його місце в біогеоценозі, взаємовідносини  з іншими видами.

1) міграції

2)природний добір

3) хвилі популяції            

А) диференційоване виживання більш пристосованих до певних умов  існування особин у популяції; Б) переміщення особин з однієї популяції в іншу або на нові території; В) розділення популяцій одного виду через виникнення між ними  якихось бар’єрів;            Г) коливання чисельності природних популяцій внаслідок кліматичних, біологічних або інших факторів.

11. Б. Установіть відповідність між показниками популяційної структури види та їх характеристиками:

11. Б. Установіть відповідність між характером органів та їх прикладами:                            ( 1, 5 б)

1) біомаса; 2) смертність; 3) народжуваність.

А) різниця між народжуваністю і смертністю; Б) маса особин на одиницю площі; В) кількість особин, яка загине за одиницю часу; Г)  кількість особин, яка народилася  за одиницю часу.            

1) рудименти; 2) атавізми; 3) гомологи.

А) багатососковість у людини; Б) ласти тюленя і кінцівки крота; В) очі в крота; Г) крило птаха  і крило кажана.

12.  Установіть відповідність між науками та їх відкриттями:  1, 3, 5, 7.

12.  Установіть відповідність між науками та їх відкриттями:  2, 4, 6, 9.          ( 4б)

1 цитологія

2  ембріологія

3  палеонтологія

4  біохімія

5  екологія

6  генетика

7  біогеографія

8  молекулярна біологія

9  порівняльна анатомія

 

А   ідея єдності організмів та умов існування

Б   ізоляція сприяє подібності флори і фауни різних континентів

В   усі живі організми мають клітинну будову

Г   відкриття подібності етапів розвитку зародків тварин

Д   доведено хімічну єдність неживої і живої природи

Е   встановлено змінність флори і фауни в минулому

Є   матеріальними носіями спадковості є гени й хромосоми

Ж  єдність плану будови великих груп тварин і рослин

З   подібність білків й ДНК вказує на генетичну спорідненість

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Потапова Галина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кошева Вікторія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 березня 2020
Переглядів
14689
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку