Самостійна робота № 6
Тема. Еволюція органічного світу. Біорізноманіття
I рівень
Тестові завдання з однією правильною відповіддю
1.Автор першої наукової еволюційної гіпотези:
а) К. Лінней;
б) Ж.-Б. Ламарк;
в) Ч. Дарвін;
г) О.І Опарін.
2.Ділянка клітин бактерій, де знаходиться ДНК – це:
а) нулеопротеїд;
б) нуклеотид;
в) нуклеосома;
г) нуклеоїд.
3.Наука, що вивчає неклітинні форми життя – це:
а) бактеріологія;
б) вірусологія;
в) бріологія;
г) мікологія.
4. Наслідком боротьби за існування, пов'язаним із виживанням і розмноженням особин за Ч. Дарвіном є:
а) ізоляція;
б) спадкова мінливість;
в) штучний добір;
г) природний добір.
5.При потраплянні вірусу вклітину в ній синтезуються:
а) гормони;
б) вітаміни;
в) інтерферони;
г) антитіла.
6.Різноманіття організмів, видів та їхніх угруповань – це:
а) філогенія;
б) біосистематика;
в) біорізноманіття;
г) добір.
ІІ рівень
Доповніть незакінчене речення
7. Схожість між незахищеними та захищеними видами - це ...
8.Розклад органічних речовин ( переважно вуглеводів) мікробами в безкисневих умовах - це...
9. Еволюційні зміни, які спрощують організацію систематичної групи, – це…
Тестові завдання з двома варіантами відповідей
10. Біологічний регрес характеризується:
а) зменшенням кількості особин;
б) збільшенням кількості особин;
в) розширенням ареалу;
г) звуженням ареалу.
11. Прикладами атавізмів є:
а) багатососковість у людини;
б) апендикс у людини;
в) залишок тазового поясу в кита;
г) люди із хвостом.
12.Елементарні чинники еволюції – це:
а) спадкова мінливість;
б) хвилі життя;
в) ізоляція;
г) природний добір
ІІІ рівень
Тестові завдання з кількома варіантами відповідей
13.Назвіть гомологічні (1) та аналогічні (2) структури:
а ) ласт тюленя і кінцівка крота
б) бульби картоплі й кореневі бульби жоржини
в) крило зяблика і крило бджоли
г) передні кінцівки крота і комахи медведки
14.Привести у відповідність хвороби та їх збудників:
1 вірусні хвороби
2 бактеріальні хвороби
3 грибкові хвороби
4 пріонні хвороби
а) чума, туберкульоз, холера
б) молочниця, пліснявка
в) сказ, герпес, кір
г) губчаста енцефалопатія, хвороба Куру
15.Визначте систематичне положення Куниці лісової:
ТИП |
КЛАС |
РЯД |
|
|
|
VI рівень
Виконайте одне завдання ( на вибір )
16.Чим побідні і відмінні різні види природного добору?
17.Доведіть єдність органічного світу, що проявляється через його різноманіття.