Самостійна робота "Еволюція органічного світу. Біорізноманіття"

Про матеріал
Самостійна робота укладена відповідно до чинної програми з біології 6- 9 класів, затвердженої Міністерством освіти і науки України ( від 07.06.2017 № 804) Самостійна робота формувалася за однією темою з програми. Орієнтовний час виконання однієї роботи 35-40 хвилин. Самостійна робота комплектована за схемою: І рівень- 6 завдань ( оцінюється в 0,5 бала, максимальна кількість балів 3). ІІ рівень -6 завдань ( оцінюється в 0,5 бала, максимальна кількість балів 3). ІІІ рівень-3 завдання ( оцінюється в 1 бал, максимальна кількість балів 3). VI рівень - 1завдання ( правильне розв'язування кожного завдання оцінюється в з бали ). Завдання з відкритою відповіддю ( одне завдання на вибір з двох запропонованих ).
Перегляд файлу

Самостійна робота № 6

Тема. Еволюція органічного світу. Біорізноманіття

I  рівень

Тестові завдання з однією правильною відповіддю

1.Автор першої  наукової  еволюційної гіпотези:

а) К. Лінней;

б) Ж.-Б. Ламарк;

в) Ч. Дарвін; 

г) О.І Опарін.

2.Ділянка клітин бактерій, де знаходиться ДНК – це:

а) нулеопротеїд;  

б) нуклеотид; 

в) нуклеосома;   

г) нуклеоїд.

3.Наука, що вивчає неклітинні форми життя – це:

а) бактеріологія;  

б) вірусологія;  

в) бріологія;  

г) мікологія.

4. Наслідком боротьби за існування, пов'язаним із виживанням  і розмноженням особин   за   Ч. Дарвіном є:

а) ізоляція;  

б) спадкова мінливість;  

в) штучний добір;  

г) природний добір.

5.При потраплянні вірусу вклітину в ній синтезуються:

а) гормони;  

б) вітаміни; 

в) інтерферони;   

г) антитіла.

6.Різноманіття організмів, видів та їхніх угруповань – це:

а) філогенія;  

б) біосистематика; 

в) біорізноманіття;  

г) добір.

ІІ рівень

Доповніть незакінчене речення

7. Схожість   між    незахищеними та захищеними видами  - це ...

8.Розклад  органічних  речовин ( переважно  вуглеводів) мікробами  в безкисневих умовах  - це...

9. Еволюційні зміни, які спрощують організацію систематичної   групи, – це…

Тестові завдання з двома варіантами відповідей

10. Біологічний регрес характеризується:

а) зменшенням кількості особин;   

б) збільшенням кількості особин;  

в) розширенням ареалу;   

г) звуженням ареалу.

11. Прикладами атавізмів є:

а) багатососковість у людини;   

б) апендикс у людини;  

в) залишок тазового поясу в кита;   

г) люди із хвостом.

12.Елементарні чинники еволюції – це:

а) спадкова мінливість;   

б) хвилі життя;   

в) ізоляція;  

г) природний добір

ІІІ рівень

Тестові завдання з кількома варіантами відповідей

13.Назвіть  гомологічні (1) та аналогічні (2) структури:

а ) ласт тюленя і кінцівка кро­та

б) бульби картоплі й кореневі бульби жоржини

в) крило зяблика і крило бджо­ли

г) передні кінцівки крота і комахи медведки

14.Привести у відповідність хвороби та їх збудників:

1 вірусні хвороби

2 бактеріальні хвороби

3 грибкові хвороби

4 пріонні хвороби

а) чума, туберкульоз, холера

б) молочниця, пліснявка

в) сказ, герпес, кір

г) губчаста енцефалопатія, хвороба Куру

15.Визначте систематичне положення Куниці лісової:

 

ТИП

КЛАС

РЯД

 

 

 

 

VI  рівень

Виконайте одне завдання ( на вибір )

16.Чим побідні і відмінні різні види природного добору?

17.Доведіть єдність органічного світу, що проявляється через його різноманіття.

 

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Соболь В. І.)
Додано
12 жовтня 2022
Переглядів
1204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку