Самостійна робота по темі «Різноманітність тварин. безхребетні» до підручника "Біологія 7 клас" Остапченко Л.І.
І рівень завдання з одним варіантом відповіді, за правильне виконане завдання 0,5 бала. ІІ рівень, завдання мають декілька варіантів відповідей, за одне завдання 0,75 бала. ІІІ рівень завдання на відповідність, послідовність або на роботу з малюнками, за правильне виконання 1 бал. ІV рівень завдання з вільною відповіддю, за одне завдання 1,5 бала. Всього за роботу можна заробити 12 балів.
Самостійна робота по темі «Різноманітність тварин. безхребетні»
І рівень (по 0,5 бала, вірна 1 відповідь)
1. Зазначте вид гельмінта, для якого людина слугує проміжним хазяїном:
а) стьожак широкий; б) печінковий сисун;
в) ехінокок; г) аскарида людська.
2. Укажіть клітини, завдяки яким відбувається регенерація гідри:
а) жалкі; б) залозисті; в) нервові; г) проміжні.
3. Укажіть кільчастих червів, у яких сегменти несуть бічні мускульні лопаті:
а) нереїс; б) трубочник; в) медична п'явка; г) дощовий черв’як.
4. Укажіть особливост іпокривів членистоногих:
а) шкірно-м'язовий мішок наявний;
б) шкірно-м'язовий мішок відсутній, є зовнішні скелет з кутикули;
в) шкірно-м’язовий мішок відсутній, є внутрішній скелет;
г) шкірно-м'язовий мішок наявний, є зовнішній скелет з кутикули.
5.Укажіть органи дихання черевоногих молюсків:
а) тільки зябра; б) тільки легені;
в) як зябра, так і легені; г) спеціалізовані органи дихання відсутні.
6.Укажіть, де у членистоногих здебільшого розташовані членисті кінцівки, що забезпечують пересування:
а) на голові; б) на сегментах грудноговідділу;
в) на сегментахчеревця; г) членистоногі таких кінцівок не мають.
ІІ рівень (по 0,75 бала, вірних кілька відповідей)
7. Укажіть кровосисні види, здатні живитись кров'ю людини:
а) оводи; б) блоха пацюкова; в) коропоїди;
г) залозниця вугрова; д) мокрець; е) ґедзь.
8.Укажіть спосіб зараження людини аскаридами:
а) споживання не кип'яченої води; б) вживання сирої риби;
в) споживання немитих овочів і фруктів; г) брудні руки перед їдою;
д) споживання недостатньо просмаженого або провареного м'яса свині.
9. Виберіть і запишіть ознаки рака річкового:
а) масивні головогруди; б) масивне черевце; в) хітиновий панцир;
г) хітинізована кутикула; д) є хеліцери; е) 5 пар ходильних ніг; є) 4 пари ходильних ніг; ж) очі складні; з) три пари щелеп.
10. Вкажіть комах з неповним перетворенням:
а) хрущ травневий; б) дибка; в) коник зелений; г) джміль;
д) сарана; е) тарган рудий; є) муха кімнатна.
ІІІ рівень (по 1 балу)
11. Позначте типи клітин гідри.
Залозисті -
Проміжні -
Шкірно-м’язові -
Травні -
Нервові -
Жалкі –
Міжклітинна речовина –
12. Запишіть будову двостулкового молюска.
13. Встановіть відповідність між назвами ротового апарату комах, представниками, яким вони належать з цифрами на малюнку.
|
|
|
Представники |
А |
Ротовий апарат колючо-сисного типу |
І |
Метелики, мухи |
Б |
Гризучий ротовий апарат |
ІІ |
Попелиці, воші |
В |
Сисний та лижучий ротові апарати |
ІІІ |
Хрущі, мурашки |
ІV рівень (по 1,5 бала)
14.Деякі види павуків пристосувалися жити в мурашниках. При цьому вони зовні часто нагадують мурашок. Роздивіться малюнок, на якому зображено мурашку та павука, який живе в мурашнику, та скажіть, хто з них павук? Відповідь обґрунтуйте.
15. Опишіть як людина найчастіше заражується ехінококом і чим він небезпечний для людей.
І рівень (по 0,5 бала, вірна 1 відповідь)
1.в; 2.г; 3.а; 4.б; 5.в; 6.б
ІІ рівень (по 0,75 бала, вірних кілька відповідей)
7.б,д,е; 8.а,в,г; 9.а,б,в,е,ж,з; 10.б,в,д,е.
ІІІ рівень (по 1 балу)
11.
12.
13. А-ІІ-3; Б-ІІІ-1; В-І-2.
ІV рівень (по 1,5 бала)
14. Павук зображений на малюнку 1, тому, що павуки не мають вусиків. Їх павукам заміняють ногощупальця.
15.