І рівень (по 0,5 бала, вірна 1 відповідь)
ІІ рівень (по 0,75 бала, вірних кілька відповідей)
ІІІ рівень (по 1 балу)
ІV рівень (по 1,5 бала)
Самостійна робота по темі
«Вступ. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини»
І рівень (по 0,5 бала, вірна 1 відповідь)
1. Метод реєстрації активності серця при різних станах організму називається:
а) електрокардіографією; в) рентгенографією;
б) сканувальною томографією; г) енцефалографією.
2. Позначте групу тканин, яка є складовою верхнього шару шкіри:
а) епітеліальна; б) сполучна; в) м'язова; г) нервова.
3. Вкажіть ряд складних органічних речовин, які входять до складу клітин організму людини:
а) вода, білки, жири, вуглеводи;
б) вуглеводи, вода, мінеральні солі, нуклеїнові кислоти;
в) нуклеїнові кислоти, білки, вуглеводи, жири;
г) жири, мінеральні солі, білки, вуглеводи.
4. Укажіть фізіологічну систему, яка забезпечує транспорт поживних речовин до кожної клітини організму:
а) дихальна; б) кровоносна; в) видільна; г) травна.
5. Клітини нервової тканини називаються:
а) міофібрилами; б) нейрофібрилами; в) нейронами; г) нейроглією.
6. Органели сферичної форми, які синтезують білки, це:
а) комплекс Гольджі; б) мітохондрії; в) лізосоми; г) рибосоми.
ІІ рівень (по 0,75 бала, вірних кілька відповідей)
7. Вкажіть ознаки властиві нервовій регуляції:
а) настання реакції повільно; б) здійснює свій вплив швидко;
в) короткочасний вплив; г) довготривалий вплив;
ґ) чітка локалізація впливу; д) може впливати на весь організм.
8. Виберіть характерні ознаки для епітеліальної тканини:
а) велика кількість міжклітинної речовини; б) щільне розташування клітин;
в) видовженість клітин; г) мала кількість міжклітинної речовини.
9. До регуляторних систем організму належать:
а) нервова; б) кровоносна; в) імунна; г) травна; ґ) статева; д) ендокринна.
10. Вкажіть жиророзчинні вітаміни:
а) А; б) В; в) С; г) К; ґ) D.
ІІІ рівень (по 1 балу)
11. Установіть відповідність між терміном та його визначенням.
Термін |
Визначення |
1 Гігієна |
А Наука про будову організму |
2 Цитологія |
Б Наука, що вивчає вплив різних факторів на організм та його здоров’я |
3 Генетика |
В Наука, яка вивчає будову і функції тканин |
4 Гістологія |
Г Наука про спадковість і мінливість організмів |
5 Анатомія |
Ґ Наука про функції та процеси життєдіяльності організму |
|
Д Наука, яка вивчає будову і функції клітин |
|
|
12. Установіть відповідність між назвами органел та їхніми функціями.
Назва органел клітин та її структур |
Функція |
1. Комплекс Гольджі 2. Лізосоми 3. Ядро 4. Клітинний центр 5. Мітохондрії.
|
A. Здійснення окисно-відновних процесів, що супроводжуються вивільненням енергії Б. Синтез білка B. Перетворення речовин на гормони, ферменти та інші сполуки Г. Розщеплення складних поживних сполук Д. Контроль за клітинним поділом. Е. Збереження і передача спадкової інформації. |
13. Встановіть відповідність між складниками рефлекторної дуги
Складники |
Функція |
1. рецепторна ланка 2. чутлива (доцентрова) ланка 3. центральна ланка 4. рухова ланка 5. робоча ланка |
A. Передає збудження до центральної нервової системи Б. Аналіз інформації за участю вставних нейронів В.За участю м’яза чи залози відбувається певна дія Г. Сприймає подразнення і перетворює на імпульси Д. Передає керівні імпульси до робочого органа |
ІV рівень (по 1,5 бала)
14. Які основні етапи обміну речовин та перетворення енергії відбуваються в організмі людини?
15. Що відноситься до додаткових речовин і яке їхнє значення в організмі людини?
Відповіді:
І рівень. 1.а; 2.а; 3.в; 4.б; 5.в; 6.г.
ІІ рівень. 7.б,в,ґ; 8.б,г; 9.а,в,д; 10.а,г,ґ.
ІІІ рівеь. 11. 1-Б; 2-Д; 3-Г; 4-В; 5-А;
12. 1-В; 2-Г; 3-Е; 4-Д; 5-А;
13. 1-Г; 2-А; 3-Б; 4-Д; 5-В;