1. Фізична культура – це:
а) явище загальної культури, включає фізичне виховання, спорт, туризм, мистецтво і лікувальну фізичну культуру;
б) регулярні заняття по зміцненню здоров'я, розвитку фізичних якостей і освоєнню рухових дій з різних видів спорту;
в) частина загальної культури, пов'язана з фізичним і духовним розвитком людини, має власні культурні цінності у вигляді знань, рухових дій і фізичних вправ;
г) педагогічний процес, направлений на досягнення всесторонньо фізичної підготовки, необхідної для трудової або змагання діяльності.
2. Заняття фізичною культурою орієнтовані на вдосконалення:
а) фізичних і психічних якостей людини;
б) техніка рухових дій;
в) працездатності людини;
г) природних психофізичних властивостей і особливостей людини.
3. Позитивний вплив фізичних вправ на розвиток функціональних можливостей організму залежатиме:
а) від технічної і фізичної підготовленості займаються;
б) від особливостей реакцій систем організму у відповідь на виконувані вправи;
в) від стану здоров'я і самопочуття фізичних вправ, що займаються під час виконання;
г) від величини фізичного навантаження і ступеня напруги в роботі певних м'язових груп.
4. Величина фізичного навантаження дозується:
а) регулюванням об'єму і інтенсивності виконання фізичних вправ;
б) регулюванням ступеня стомлення, що виникає в результаті виконання фізичних вправ;
в) регулюванням стану самопочуття при виконанні фізичних вправ;
г) регулюванням інтервалів відпочинку при виконанні фізичних вправ.
5. Регулярні заняття фізичними вправами сприяють підвищенню працездатності, тому що:
а) забезпечують посилену роботу м'язів;
б) забезпечують виконання великого об'єму м'язової роботи з різною інтенсивністю;
в) забезпечують посилену роботу систем дихання і кровообігу;
г) забезпечують посилену роботу системи енергозабезпечення.
6. Чому на уроках фізичної культури виділяють підготовчу (ввідну), основну і завершальну частини:
а) тому, що так зручно планувати величину фізичного навантаження і контролювати особливості розвитку стомлення;
б) тому, що це пов'язано з динамікою працездатності людини при виконанні фізичного навантаження;
в) тому, що на початку заняття легше виконувати прості вправи, а потім – складні;
г) тому, що перед виконанням фізичних навантажень треба розігріти організм.
7. Які вправи не ефективні при формуванні статури:
а) вправи, сприяючі збільшенню сили;
б) вправи, сприяючі підвищенню витривалості;
в) вправи, сприяючі формуванню правильної постави;
г) вправи, сприяючі підвищенню швидкості рухів.
8. При складанні комплексів вправ для збільшення м'язової маси рекомендується:
а) повністю пропрацювати одну групу м'язів і тільки тоді переходити до вправ, що навантажують іншу групу м'язів;
б) послідовно включати в роботу різні м'язові групи;
в) чергувати включення в роботу малих і крупних м'язових груп;
г) чергувати включення в роботу м'язів-антагоністів і синергистов.
9. Які показники найчастіше використовуються для оцінки індивідуального фізичного розвитку людини:
а) індивідуальні показники рівня розвитку фізичних якостей (сили, швидкості, витривалості);
б) індивідуальні показники техніки володіння життєво важливими руховими уміннями і навиками (ходьба, біг, стрибки і т.д.);
в) індивідуальні показники життєвої місткості легенів, форми постави і статури, довжини і маси тіла;
г) індивідуальні показники частоти серцевих скорочень і артеріального тиску при виконанні фізичного навантаження, а також час роботи до повного стомлення.
10. За допомогою яких процедур вимірювання здійснюється контроль за ефективністю процесу загальнофізичної підготовки:
а) регулярні процедури вимірювання рівня фізичної працездатності на початку і по закінченню занять фізичними вправами;
б) процедури вимірювання частоти серцевих скорочень під час занять після виконання фізичних вправ;
в) процедури вимірювання функціонального стану м'язового апарату і дихальної системи організму, з певною регулярністю протягом року;
г) процедури вимірювання приростів в показниках розвитку фізичних якостей
ТВОРЧІ ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ
1. Складіть комплекс вправ ранкової гігієнічної гімнастики відповідно до свого стану здоров’я:
№ |
Зміст вправи |
Дозу-вання |
Методичні вказівки |
наприклад |
В.п. —основна стійка; 1—руки в сторони; 2—руки вгору; 3—руки в сторони; 4—В.п. |
4-6 р. |
Спину тримати рівно, голова піднята. Темп середній. |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
6. |
|
|
|
7. |
|
|
|
8. |
|
|
|