Самостійна робота по темі:« Основи еволюційної філогенії та систематики.
Вид. Критерії виду.»
Біологія 10 клас профільний рівень за новою програмою
підручник К.М. Задорожний
вчителя біології
Новоукраїнського НВК № 8
Новоукраїнської міської ради
Кіровоградської області
Соколенко Єлизавети Михайлівни
10 клас
Самостійна робота по темі:
« Основи еволюційної філогенії та систематики Вид. Критерії виду.»
І - варіант
Початковий рівень. ВИБЕРІТЬ ОДНУ ПРАВИЛЬНУ ВІДПОВІДЬ:
1. Біорізноманіття це:
а) жива оболонка землі б) оболонка населена неживими організмами
в) газоподібна оболонка землі г) розмаїття організмів, видів
2. Термін « біосистематика» запропонував:
а) Ж.Б.Ламарк в) К. Лінней
б) Е.Геккель г) В.І.Вернадський
3. Основні типи біорізноманіття:
а) генетичне, видове, екосистемне
б) біосферне, клітинне, організмове
в) екосистем не,клітинне, популяційне
4. Видове біорізноманіття це:
а) різноманітність видів організмів б) різноманітність типів організмів
в) різноманітність класів організмів
5. Зміни біорізноманіття:
а) найнебезпечніші зміни б) сприятливі зміни
в) нейтральні зміни г) позитивні зміни
6. Чинники, що загрожують біорізноманіттю це:
а) зростання населення
б) використання сонячних батерей
в) надмірна експлуатація біоресурсів
г) землетруси,повені
7. Найголовніша таксономічна одиниця:
а) царство в) рід
б) клас г) вид
Середній рівень (3 бали)
8. ВСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ ТАКСОНОМІЧНИХ КАТЕГОРІЙ
А. Тигр усурійський 1.Царство
Б. Ссавці 2. Тип
В. Хордові 3. Вид
Г. Тварини 4. Клас
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
9.Допишіть означення:
а) Бінарна номенклатура це -
б) ІСВN це –
Достатній рівень (3- бали)
ВКАЖІТЬ КРИТЕРІЇ ВИДУ ЗА МАЛЮНКАМИ:
10.
11..
12.
13.
Високий рівень (3 бали)
14. Чому іноді не можна визначити вид тільки за одним критерієм?
Відповідь поясніть.
10 клас
Самостійна робота по темі:
« Основи еволюційної філогенії та систематики. Вид. Критерії виду»
ІІ - варіант
Початковий рівень ВИБЕРІТЬ ОДНУ ПРАВИЛЬНУ ВІДПОВІДЬ:
1. Засновник систематики:
а) В.І.Вернадський в) К. Лінней
б) Е.Геккель г) Ж.Б.Ламарк
2. Диверсикологія це наука :
а) про рослини
б) про закономірності формування та еволюцію біорізноманіття.
в) про водорості г) про лишайники
3. Генетичне біорізноманіття це:
а) різноманітність генів ссавців в) різноманітність генів усіх організмів. б) різноманітність генів тварин г) різноманітність генів птахів.
4. Екосистемне біорізноманіття це:
а) різноманітність біоценозів б) різноманітність річок
в) різноманітність біотопів г) різноманітність лісів
5.День біорізноманіття.:
а) 22 квітня б) 22 червня
в) 22 березня г) 22 травня
6. Біосистематика це наука про :
а) систематику ссавців б) різноманітність організмів
в) різноманітність видів г) класифікацію тварин
7. Найголовніша таксономічна одиниця:
а) царство в) рід
б) клас г) вид
Середній рівень( 3 бали)
8. ВСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ ТАКСОНОМІЧНИХ КАТЕГОРІЙ
А. Пшениця озима 1.Царство
Б. Однодольні 2. Відділ
В. Рослини 3. Вид
Г. Покритонасінні 4. Клас
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
9. Допишіть означення:
а) Філогенетичне дерево це -
б) ІСZN це –
Достатній рівень (3- бали)
ВКАЖІТЬ КРИТЕРІЇ ВИДУ ЗА МАЛЮНКАМИ:
10.
11. 12.
13.
Високий рівень (3 бали)
14. Який критерій найголовніший?
І чому? Відповідь поясніть.