Савці. Загальні ознаки ссавців.

Про матеріал
відкритий урок для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів
Перегляд файлу

Тема уроку: "Ссавці. Загальні ознаки ссавців"

Цільова аудиторія: Діти з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів
Предмет: Природознавство
Тип уроку: Комбінований (теоретичний і практичний)
Тривалість: 45 хвилин

 

Мета уроку:

  • Ознайомити дітей з основними ознаками ссавців.
  • Пояснити важливі фізіологічні та поведінкові особливості ссавців.
  • Розвивати уявлення про різноманітність ссавців і їх роль в природі.
  • Покращити навички спостереження, запам'ятовування та усвідомлення інформації через використання візуальних матеріалів.
  • Сприяти розвитку сенсорного сприйняття через мультимедійні засоби (картинки, відео, ігри).

 

Обладнання та матеріали:

  • Картки з зображеннями різних ссавців (собаки, коти, корови, коні, олені, слони, ссавці океану).
  • Відео або слайд-презентація про ссавців.
  • Мультимедійний проектор або екран для показу відео.
  • Картки з підписами для тренування пам'яті.
  • Пластикові чи дерев'яні фігурки тварин (для тактильного сприйняття).
  • Велика картка або плакат з основними ознаками ссавців.

 

Хід уроку:

1. Організаційний момент (5 хвилин)

  • Привітання з дітьми, створення комфортної атмосфери для роботи.
  • Вчитель звертається до дітей: "Сьогодні ми будемо вивчати дуже цікаву групу тварин — ссавців. Всі ми, люди, теж є ссавцями! Тому цей урок буде цікавим для кожного з нас".
  • Оголошення теми уроку та мети: "Ми будемо вчитися, чим ссавці відрізняються від інших тварин та що у них спільного".

2. Введення в тему (10 хвилин)

  • Вчитель показує картки із зображеннями ссавців (собаки, коти, корови, ведмеді, коні) і питає дітей: "Хто це? Що ви про них знаєте?".
  • Вчитель розповідає, що ссавці — це група тварин, яка включає всіх, хто годує своїх дитинчат молоком, має волосся або хутро, та деякі інші особливості.
  • Вчитель уточнює: "Ми з вами теж ссавці, бо ми народжуємо дітей і годуємо їх молоком. Так роблять і багато інших тварин".

3. Основна частина: Пояснення та обговорення (15 хвилин)

  • Вчитель пояснює загальні ознаки ссавців:
    1. Молоко: всі ссавці годують своїх дитинчат молоком. Показує зображення мами-ссавця і її малят.
    2. Волосся або хутро: ссавці мають волосся чи хутро на тілі. Вчитель показує різні зображення ссавців з їх хутром (наприклад, ведмедя, лева, білку).
    3. Теплокровність: ссавці підтримують стабільну температуру тіла, незважаючи на навколишнє середовище. "Це означає, що в будь-якому середовищі вони не замерзають і не перегріваються".
    4. Живородність: більшість ссавців народжують живих малят, а не відкладають яйця (пояснюється різниця на прикладі кажанів, які відкладають яйця).
    5. Особливі зуби: ссавці мають різні типи зубів для різних потреб: для жування, різання, розривання їжі (показується слайд із зображенням зубів ссавців).
  • Під час кожного пункту вчитель показує ілюстрації, картки або відео з відповідними прикладами ссавців.
  • Діти можуть на кожному етапі задавати питання та ділитися своїми враженнями.

4. Практична частина (10 хвилин)

  • Гра "Визначення ссавців": Вчитель показує картинки тварин, і діти мають визначити, чи є ця тварина ссавцем, чи ні. Наприклад:
    • Собака — ссавець (так)
    • Пташка — не ссавець (ні)
    • Кит — ссавець (так)
    • Крокодил — не ссавець (ні)
  • Вчитель підказує дітям і хвалить їх за правильні відповіді.
  • Підключення тактильних відчуттів: діти можуть потримати фігурки ссавців у руках (наприклад, дерев'яні або пластикові фігурки). Вони повинні сказати, чи це ссавець, і які особливості цієї тварини вони помітили (волосся, форма тіла тощо).

5. Закріплення матеріалу та підсумок уроку (5 хвилин)

  • Підсумки уроку: "Сьогодні ми дізналися багато цікавого про ссавців. Всі ссавці годують своїх малят молоком, мають волосся або хутро, і живуть на землі або у воді".
  • Вчитель запитує дітей: "Назвіть, будь ласка, тварин, які є ссавцями". Діти намагаються перерахувати тварин, згаданих на уроці, та інші відомі ссавці.
  • Вчитель заохочує дітей: "Молодці! Ви добре запам’ятали, хто такі ссавці!"

6. Завершення уроку (5 хвилин)

  • Завершити урок позитивним підсумком: "Ви добре попрацювали, сьогодні ви дізналися багато нового про ссавців, і я впевнений, що ви зможете запам’ятати їх ознаки".
  • Запропонувати дітям малюнки ссавців, які вони можуть розфарбувати вдома або під час наступного уроку.

 

docx
Додано
4 січня
Переглядів
9
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку