Ранкові зустрічі
Тема. ШКІЛЬНІ ДРУЗІ Мета: створити в класі дружнє середовище – простір, де цінують друзів і дружбу; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої та щирої дружби; сприяти формуванню доброзичливого та толерантного ставлення до людей; сприяти формуванню цінностей справжньої дружби у дітей; формувати відповідальне ставлення до оточуючих.
Хід ранкової зустрічі:
Під супровід відео «Ми веселі маляри» вчитель організовує дітей у коло для проведення ранкової зустрічі. Діти і вчитель сідають у коло. І. Вітання Вчитель. Діти, давайте ми всі візьмемося за руки і утворимо з вами коло шкільних друзів.
Мамі зранку посміхнулись?
Клас наш радо вас вітає!
Настрій кожен гарний має?
Станьмо разом в дружне коло!
Привітай нас, рідна школо!
Добрий день!
1. Знайомство
Вчитель. Сьогодні ви вступили у нашу шкільну родину. Тут ви знайдете багато друзів. А найцікавіше це те, що ми будемо мандрувати країною Знань, яка відкриє вам багато таємниць. Дорогою нас можуть чекати небезпеки, труднощі, але ми їх разом обов’язково подолаємо. Але спочатку нам треба познайомитись.
2. Гра «Квіточка»
Вчитель. У мене в руках є квіточка. Зараз ми будемо передавати її по колу і кожен називатиме своє ім’я.
- Добре, я пропоную ще один спосіб знайомства. Нам допоможуть наші руки:
Вчитель. Тепер ми вже знайомі один з одним. Давайте подивимось на всіх навколо себе і посміхнемось. Коли людина посміхається, вона показує свій гарний настрій. Отож, поділіться гарним настроєм з друзями. Відтепер хай кожна наша зустріч починається з посмішки.
ІІ. Щоденні новини
Вчитель. Діти, скажіть, будь ласка, яка зараз пора року? Знайдіть на дошці зображення весни і прикріпіть поряд стікер.
- З чим асоціюється у вас дана пора року? Які зміни відбуваються у природі?
- А який зараз місяць даної пори року? Знайдіть його назву на дошці і прикріпіть поряд стікер.
- А як ви вважаєте, чому цей місяць має таку назву?
- Дітки, а хтось із вас знає може яке сьогодні число місяця? Знайдіть його назву на дошці і прикріпіть стікер поряд.
- А який сьогодні день тижні? Знаходимо назву цього дня тижня та кріпимо поряд стікер.
- Молодці. Сьогодні ми з вами поговоримо про друзів.
ІІІ. Обмін інформацією
Вчитель. Сьогодні ми поговоримо з вами про дружбу та справжніх друзів.
1. Бесіда
- Розкажіть чи маєте ви друзів?
- А хто такі друзі?
- А що можна робити із друзями?
- А що ви можете сказати про свого друга? Який він?
- А що означає дружити?
- Послухайте уважно віршик.
2. Робота над віршем
Що це значить – не дружити
Що це значить – не дружити,
Жити так – одинаком?
Не дружити – це ходити
Не дверима, а вікном.
Це без друга, без подружки
Й на перерві у кутку
Розправлятись самотужки
З апельсином нашвидку.
Це дивитись, наче в книжку,
Набік з видом кам’яним,
А насправді тишком-нишком
Роздавати штурхани.
В школі вчитись
Й не дружити –
Це, повірте, все одно,
Що, заплющившись, сидіти
І дивитися кіно.
(Оксана Сенатович)
3. Вправа «Мікрофон»
- А чиє серед нас такі «одинаки»?
- Як ви вважаєте, чи добре бути таким одинаком?
- Які б поради ви б дали герою цього віршика?
4. Перегляд мультика «Рюкзачок»
Вчитель. Пропоную переглянути мультик «Рюкзачок». Можливо у поведінці портфелика хтось упізнає себе? (Перегляд мультфільму)
- Дітки, а яким потрібно бути, щоб мати друзів?
- Що означає бути добрим, щедрим та ввічливим?
- А хто був уважним? Хто був друзями рюкзачка?
- Цей мультик ще й показав нам які речі потрібно брати до школи. То які речі ви візьмете до школи, коли складатимете свій портфелик-рюкзачок?
- Я впевнена, що всі ці речі і сам рюкзачок стануть вашими друзями у школі.
IV. Групова робота
Вчитель. А зараз ми з вами вивчимо пісеньку про друзів. Заспіваєте її вдома своїм рідним.
1. Розучування пісеньки «Дружать діти всіх країв».\
2. Вправа «Мереживо вражень»
Вчитель. Для вправи потрібний клубок із нитками. Діти передають один одному клубок ниток і висловлюють свої враження від зустрічі. Клубок потрібно передавати так, щоб утворювався узор мережива.
- Молодці! Нехай у нас із вами будуть лише такі хороші і теплі враження від наших зустрічей у школі.
Тема. МИ, ТИ І Я - ОДНА ДРУЖНЯ СІМ’Я Мета: встановлювати настрій дітей для сумлінного навчання; учити порівнювати різні настрої на основі індивідуальних особливостей взаємовідносин першокласників; сприяти емоційному розвантаженню, комфортності учнів; розвивати уміння створювати та підтримувати гарний і веселий настрій; виховувати почуття гармонії з навколишнім світом; навчати самостійно мислити, ефективно спілкуватися, отримувати задоволення від навчання; виховувати повагу один до одного.
Хід ранкової зустрічі:
I. Організаційний момент 1. Ранкове вітання Сонечко встало, Іде новий день. Любі малята Усім: "Добрий день!" Пташечка в небі Співає пісень. Ніби вітає усіх: "Добрий день!" Дзвоник видзвонює Дзень! Дзень - дзелень! Учні, школярики, Всім: Добрий день!
2. Гра «На що схожий настрій?» Для проведення гри краще разставити дітей по колу і запропонувати продовжити фразу «Мій настрій сьогодні схожий на…».. Щоб показати приклад відповіді, першим висловлюється вчитель. В конці гри можно провести обговорення, з’ясувати, хто сьогодні сумує і чому, а також запропонувати дітям допомогти своїм однокласникам покращити настрій. 3. Ігровий тренінг «Я обираю настрій …» Вчитель. А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (малюнки вибираються з «кошика настрою»).
ІІ. Заповнення ранкових повідомлень 1. Визначення дати а) число місяця Вчитель. Відгадайте віршовану загадку і ви дізнаєтесь, яке сьогодні число.
б) назва місяця Вчитель. Яка зараз пора року? (Осінь). Відгадайте загадку і дізнаєтесь, який зараз місяць.
ІІІ. Групове заняття 1. Гра «Чарівні окуляри» Вчитель. Я хочу навчити вас новій грі. В середині кола у якому стоять діти чарівний і загадковий простір. Людина, яка там знаходиться стає значущою, прекрасною, милою. Вона заслуговує комплементів. Діти глядячи їй у вічі, від душі висловлюють щирі, добрі, ласкаві слова, знаходить тільки позитивні речі про неї. А допомагають їм у цьому «чарівні окуляри». Той, хто всередині кола дивлячись у вічі дітей промовляють такі слова: «Наяву, а не у сні, що прекрасного в мені?». Після прослуховування комплементів, називає найбільш вдалі. Автор цих комплементів встає в середину кола і гра продовжується.
V. Підсумок зустрічі Вчитель. А зараз з хорошим настроєм ми розпочнемо урок. І нехай девізом сьогоднішнього дня стануть слова: «Живіть, радіючи кожному дню!»
Тема. «ЧОМУ НАМ ЦІКАВО РАЗОМ?» Мета: створити у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки; сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей;сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті; формувати відповідальне ставлення до тварин.
Хід ранкової зустрічі:
Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти і вчитель встають у коло. І. Вітання
Доброго ранку! Доброго дня! Хай плещуть долоньки, Хай тупають ніжки. Працюють голівки, І сяють усмішки. Доброго ранку! Доброго дня! Бажаєте ви. Бажаю вам я!
1. Вправа «Комплімент» Діти з учителем стають в коло. Кожна дитина, дивлячись на сусіда ліворуч, вітається з ним і говорить, яка звичка цієї дитини найбільше їй подобається, тобто робить комплімент. Наприклад: «Привіт, Маринко. У тебе гарні очі». 2. Вправа «Чарівні окуляри» Учитель показує дітям коробку й повідомляє: Вчитель. Тут у мене лежать «чарівні окуляри». Той, хто їх одягне, буде бачити в інших людях лише гарне, навіть ті гарні риси, які людина приховує. Той, хто одягне ці окуляри, сам стане кращим.
Учитель одягає окуляри, підходить по черзі до кожної дитини і каже про неї щось гарне. Він пропонує дітям приміряти ці окуляри і помітити в товаришеві те, чого діти не бачили раніше. Діти по черзі приміряють «чарівні окуляри» і називають гарні риси своїх однолітків.
ІІ. Обмін інформацією 1. Повторення правил товаришування
Вчитель. Сьогодні будемо розглядати проблему «Чому нам цікаво разом?». Дуже часто нам цікаво тому, що в кожного з нас є свої захоплення.
Руку другу простягну –
Сварку з другом не почну.
Будем дружно працювати,
Правил гри не забувати.
2. Вправа «Плутанка» Вчитель. Давайте станемо ближче один до одного, утворимо більш тісне коло й усі простягнемо руки до середини кола. По моїй команді всі одночасно візьмуться за руки і зробимо це так, щоб у кожній руці кожного з нас виявилась одна чиясь рука. При цьому будемо намагатися не братися за руки з тим, хто стоїть поруч з вами. Отже, давайте почнемо. Після того, як вчитель переконається, що всі руки з’єднані попарно, він пропонує учасникам «розплутатися», не рознімаючи рук. - Чи було вам приємно знаходитися поруч один з одним? - У спілкуванні ми пов᾽язані з багатьма людьми,тому не можна різко розривати стосунки. Треба знаходити вірне рішення, не зробить шкоди оточуючим. 3. Перегляд мультфільму «Струмочок» а) обговорення
ІІІ. Групове заняття 1. Вправа «Автобус» Вчитель. Любі друзі, запрошую вас на прогулянку автобусом до театру пантоміми. Звучить музика, діти стоячи у колі роблять відповідні рухи. Вчитель. Діти розрахуйтеся на водія та пасажира. Поділіться на дві групи, утворюють дві шеренги, і станьте один навпроти одного. Інструкція: уявіть собі, що ми всі їдемо в автобусах: одна підгрупа їде в одному автобусі, друга – в іншому. Автобуси зупинилися поруч у транспортному заторі. Ви сидите біля вікна і бачите, що в іншому автобусі просто напроти вас і теж біля вікна сидить ваш знайомий. Це велика удача, тому що вам потрібно терміново передати йому важливу інформацію, і ви, скориставшись ситуацією робите це. Але зробити все це ви можете тільки мовчки, без слів, за допомогою жестів. Варіанти повідомлень:
2. Вправа «Розкажи віршик без слів»
Носить воду горщиком.
Дощик — із травичкою,
А трава — з копичкою,
А копиця — з коником,
Що гасає з дзвоником.
А іще — з телятком,
баранцем, лошатком.
Всі вони — з Даринкою,
Дівчинка — з хмаринкою,
Вчитель читає вірш, а дітям пропонується передати його зміст за допомогою міміки й пантоміми.
ІV. Щоденні новини Вчитель. Малята, я хочу познайомити вас зі своїми добрими друзями (до класу заходять діти – випускники). Давайте з ними привітаємося. Просте вітання «Хай- файв» (дитина плескає піднятою долонею в долонь іншої дитини). 1. Розповідь «Пригадай як це було» (розповідь випускників) 2. Рефлексія. Вправа «Метод шести капелюхів»
Тема. ЧОМУ ТВАРИН НАЗИВАЮТЬ НАШИМИ ДРУЗЯМИ?
Мета: створити у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки; сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей;сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та
їх важливості в житті; формувати відповідальне ставлення до тварин.
Хід ранкової зустрічі:
Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти і вчитель встають у коло.
Та до себе закликаю!
Будемо ми разом грати,
Заняття час вже починати.
І. Вітання у колі друзів
Вчитель. Добрий день вам, діти!
Діти. Добрий день.
Вчитель. Добрий день вам, киці!
Діти. Няв, няв, няв!
Вчитель. Добрий день вам, мишки!
Діти. Пі, пі, пі!
- Добрий день вам ….(можна придумувати інші варіанти) 1. «Добра тварина»
Діти стають у коло та беруться за руки. Вихователь тихим голосом говорить: «Ми – одна велика добра тварина. Давайте послухаємо, як вона дихає!» Усі прислухаються до свого дихання, дихання сусідів. «А зараз послухаємо разом!»
Вдих – всі роблять крок вперед, видих – крок назад. «Так не тільки дихає тварина, так само рівно б’ється її велике добре серце». Стукіт – крок вперед, стукіт – крок назад і т.і.
ІІ. Обмін інформацією
Вчитель. Які тварини живуть у тебе вдома?
- Як ти за ними доглядаєш?
- Чи можна домашнього улюбленця назвати другом?
- Діти, вашим тваринам пощастило, бо вони мають таких дбайливих господарів. Однак багато тварин – безпритульні, вони голодні, не мають прихистку. Наголосіть учням на тому, що коли вони разом із батьками вирішать узяти в родину домашнього улюбленця, то найкраще, щоб ці тварини були з притулку. Так тварини стануть справжніми друзями родини.
1. Перегляд ролика «Притулок для тварин»
а) обговорення
Вчитель. Що вам сподобалося? Що не сподобалося? Чому?
ІІІ. Групове заняття
1. Виготовлення орігамі «Песик»
2. Гра «Зоопарк» (слон-заєць-жираф) Діти знаходяться в колі. Вчитель - ведучий в центрі кола. Він вказує рукою на будь-яку дитину в колі. Ця дитина та її сусіди з правого і лівого боку (трійка дітей) мають утворити разом певну фігуру. Якщо ведучий скаже слово «слон», дитина, на яку вказали, показує хобот слона: витягує одну руку вперед, а другою обхоплює цю руку знизу і доторкається до свого носа. Сусіди тим часом показують вуха слона: повертаються до дитини, яка імітує хобот; широко розводять руки і вертикально утримують їх біля неї. Якщо ведучий каже слово «зайчик», учень в середині трійки складає руки, як складає лапки зайчик, а сусіди цього учня імітують вуха зайчика - приставляють по одній руці ззаду до голови дитини в середині трійки. Якщо ведучий скаже слово «жираф», учень в центрі витягує руки догори, імітуючи довгу шию жирафа, а сусіди там часом показують плямки, які є на тулубі «жирафа» - доторкаються до цієї дитини руками. На початках ведучим у грі є вчитель. Згодом, коли діти запам’ятають рухи, гру можна буде проводити в швидкому темпі. Ця гра на увагу, тому той, хто невірно показав елемент певної фігури тварини, стає ведучим. Гра повторюється.
3. Руханка «У жирафа»
ІV. Щоденні новини
1. Рефлексія. Вправи «Мікрофон»
Діти по черзі беруть у руки мікрофон та висловлюють свої враження, почуття, емоції від прослуханого й побаченого впродовж зустрічі.
Вчитель. Пам᾽ятайте, що тварини часто рятують людям життя, допомагають нам у побуті (наприклад, собаки, коні), покращують наш настрій.
2. «Естафета дружби»
Узятися за руки і передавати, як естафету, рукостискання. Починає вихователь: «Я передам вам свою дружбу, і вона йде від мене до Маші, від Маші до Саші (і т.д.) і, нарешті, знову повертається до мене. Я відчуваю, що дружби стало більше, оскільки кожний з нас додав частинку своєї дружби. Хай же вона вас не покидає і гріє». Вчитель. Чи вдалося вам знайти відповідь на головне запитання «Хто такий справжній друг?» Існує вислів «Дружба – це дорогоцінний камінь, який важко знайти, але надто просто втратити». Це справді так. Для того, щоб знайти справжнього друга, недостатньо одного дня. Інколи на це потрібні роки. Я вам бажаю зустріти в своєму житті справжнього друга, якому б ви з радістю сказали «Спасибі тобі, друже, за те, що ти в мене є».
V. Підсумок зустрічі Вчитель. Сподіваюся, що наша зустріч дала вам можливість ще більше пізнати і полюбити тварин, які є нашими друзями. І з цього приводу ми будемо щиро тішитися. Отож, гарного настрою вам на цілий день!
Тема. ЯК ЗБЕРЕГТИ ДРУЖБУ?
Мета: створити у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки; сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей;сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті; формувати відповідальне ставлення до тварин.
Хід ранкової зустрічі:
Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти і вчитель встають у коло.
І. Вітання у колі друзів
В цьому класі друзі всі
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва,
Добрий день тому, хто справа.
Ми - одна сім'я.
Руку дай тому, хто зліва
Руку дай тому, хто справа.
Посміхнись тому, хто зліва
Посміхнись тому,хто справа.
Ми - одна сім'я.
1. Вправа «Приємні побажання»
Усі учасники зустрічі знаходячись у коло, сильно труть свої руки, потім «віддають» тепло своїх долонь сусідам ліворуч і праворуч, посміхаються і говорять компліменти.
а) обговорення
Вчитель. Кому було важко сказати товаришеві комплімент?
- Кому було приємно чути гарні слова на свою адресу?
2. Вправа «Все одно ти молодець!»
Учитель пропонує дітям об’єднатися у групи по двоє, за ознакою «день» і «ніч». Один учасник говорить про свій недолік : «Мене не люблять за те, що…», а інший відповідає: «Ну і що, все одно ти молодець, тому що...».
а) обговорення
Вчитель. Які відчуття викликала вправа?
- Чи легко було знайти слова підтримки?
ІІ. Обмін інформацією
1. Перегляд мультфільму Вчитель. Яка пригода сталася між звірятами?
- Чи можна головних героїв мультфільму назвати справжніми друзями?
- Яку пораду дала Сорока?
- У світі немає однакових людей, усі ми різні. Часто нерозуміння цього приводить до сварок, непорозумінь і конфліктів.
- Дітки, а чи знаєте ви мирилки?
2. Вивчення «мирилок»
Зачепи його за мій.
Мізин-мізин-мізинець —
Помирив нас, молодець.
Більш не бийся, не сварись.
Не кричи ти і не лайся,
Моїм другом залишайся!
ІІІ. Групове заняття
1. Вправа «Крісло автора»
Діти презентують свій малюнок «Моя мрія»
2. Гра «Фруктовий салат»
Діти знаходяться в колі. Вчитель - ведучий в центрі кола Він просить дітей назвати фрукт, які їм відомі. Діти називають. Потім вчитель (за пропозиціями дітей) вибирає декілька з них. (4-6 назв фруктів). Вчитель по колу по черзі вказує рукою на кожну дитину, дає їй назву певного фрукта і просить цю назву запам’ятати. (Н-лад: «ананас, груша, яблуко, апельсин, лимон, ківі»; і знову: «ананас, груша, яблуко,... і так далі, поки кожна дитина не отримає назву фрукта). Далі вчитель каже, що хотів би приготувати салат з фруктів і називає з яких. Ведучий вказує таку кількість назв фруктів, яка є меншою за кількість назв фруктів у колі. Коли він це промовить, учні з назвами цих фруктів мають помінятися місцями, перебігши через коло. Хто з них не встигне це зробити, стає ведучим. Новий ведучий знову «замовляє» салат з фруктів, але вже інакших, тих, які ще не називали. На початках ведучим декілька разів буде вчитель, поки учні запам’ятають правила гри. Пізніше ведучими стають учні.
ІV. Щоденні новини
1. Вправа «Букет»
Вчитель. Діти, візьміть у руки квіточку. Кожну квітку легко переламати і викинути, а якщо я зберу і спробую переламати всі разом, то мені це не вдасться. Ось так і в житті. Кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, у гурті, то ніякі вороги вас не здолають, усі негаразди легко подолаєте. Ми з вами зберемо ці квіти у букет, і це буде букет нашої єдності.
- Які слова промовляв кіт Леопольд? Нехай вони стануть гаслом нашого дня…
Діти. «Товариші, давайте жити дружно?».
Вчитель. Дякую вам за нашу зустріч!