ТЕМА: Арт-квест «Навколомистецька подорож. У пошуках скарбів»
Мета:
Обладнання:
ноутбук, мультимедійна дошка, презентація арт-квесту, конверти із завданнями, графічні та живописні матеріали, 3 пісочні годинники, шоколадні монети, 3 мішечки для монет, штурвал, ринда, по 3 колби із фарбами (синього, червоного та жовтого кольору) та штативи із 7 пробірками для кожної команди, лист пірата, чорна мітка, «таємний лист», маршрутні листи, ключі-підказки, оцінювальні листи для палати спостерігачів, матеріали для виготовлення ляльки мотанки, ескізу рушника та вишиванки, скринька з шоколадними монетами, прапорці.
Форма проведення:
інтегрований захід із образотворчого мистецтва, трудового навчання, музики, літератури проводиться у формі квесту, у заході задіяні елементи ігор: «Розумники та розумниці», «Графічний диктант», «Морський бій», «Пазли», «Філворд», «Анаграма», «Вірю не вірю», «Жива скульптура», «Показуха», «Знайди 12 відмінностей»
Підготовчі заходи:
на уроці праці виготовити сувеніри- магніти Штурвали; розділити клас на 3 групи. Групи: обирають капітанів, підбирають назву команди, виготовляють свої емблеми, готують 1 творче завдання.
Хід сценарного заходу.
І. Поетична хвилинка про образотворче мистецтво.
Учитель: Доброго дня любі діти та шановні гості! Сьогодні ми відправимось з вами в світ мистецтва, в світ картин, музики. Адже мистецтво - це свято, чаклунство, казка, творчість.
Мистецтво! Чарівних звуків ти ріка безмежна,
Гармонія тих фарб, що з сонцем грає джерело.
Душі людської казка безсловесна
Чарує і манить як на весні тепло.
Вона саме життя, що жити всім велить!
Вона надія й щастя мить!
Ведуча 1. Доброго дня! Ми вітаємо Вас на інтелектуальному мистецтвознавчому АРТ-квесті!
Ведуча 2 . Справжнє мистецтво не має кордонів ні в просторі, ні в часі. Воно, за Михайлом Булгаковим, «зовсім безсмертне».
Ведучи 3. Твори мистецтва оточують нас всюди – це архітектура та скульптура,
Ведуча 1 . Живопис і графіка, декоративно-прикладне мистецтво.
Ведуча 2 Музика, театр, кіно
Ведуча 3. Дизайн, реклама, комп’ютерна графіка та багато інших.
Ведуча 1 Словом, куди не глянь – скрізь мистецтво, навіть, як кажуть японці – випити чаю, і це мистецтво.
Ведуча 2.Отож запрошуємо вас в навколо мистецьку подорож
Ведуча 3. «У пошуках скарбів»
Ведуча 1. Я командир команди «Ренесанс», в подорож ми беремо ерудицію, фантазію та уміння.
Ведуча 2. Я командир команди «Арт-нуво», в подорож ми беремо кмітливість, уяву та знання.
Ведуча 3. Я командир команди «Модерн», в подорож ми беремо винахідливість, інтуїцію, майстерність.
Вчитель. Дякую шановні капітани, прошу зайняти ваші місця, й очолити ваші команди, бажаю успіху у подорожі, але не забутьте захопити з собою азарт до перемоги та командний дух.
Протягом гри вас чекають випробовування на із 12 ігрові завдань, на кожному етапі ви отримуєте слова підказки, які треба вклеїти в маршрутний лист. Якщо ж ви не знаєте відповіді чи вам потрібна допомога то можете купити її у мене підказку, віддаючи при цьому свої кревно зароблені. Все зрозуміло ?
Отже вам потрібні кошти, тож для початку проведемо гру -розминку «Розумники й розумниці» - за кожну вірну відповідь ви отримаєте 5 золотих.
За викрики чи підказки знімається бали, а відповідно й золоті. Правила гри записані на ваших маршрутних листах, тож не порушуйте їх.
Кожна команда може отримати додатковий бал за високу активність у грі.
А спостерігати за дотриманням правил, та підраховувати бали буде палата спостерігачів у складі :
Панні Справедливість._______________________
Пані Великий Розум __________________________
Пані Об’єктивність _____________________________
Пані Інтелект ________________________________
Відповідаємо по-черзі, згідно жеребкування першою починає команда «Арт-нуво», Друга – «Ренесанс». Третя - «Модерн» Бажаю успіхів
.Діти що за жарти ви не бачили карти, як нам рухатись далі? Що відбувається.
«Чорна мітка?» Чиї це жарти. Не доречно…
Вчитель - Вибачте добродії, а ви як тут опинились ? Ми скарби ще не знайшли?
Пірат 1 - Ми чули у вас проблема, ніби зникла карта?
Вчитель - А то це ваша чорна мітка?
Пірат 1 -Ага ? Так от карту ми повернемо лише в тому разі…
Пірат 2. Якщо ви візьмете нас із собою в подорож.
Пірат 3. Ну дуже набридло сидіти на берегу, скоро буде рік як ми не виходили в море.
Пірат 1. Ага . то корона вірус, то карантин, та щеплення – ми за при годами сумуємо?
Пірат 2 Ми не будемо заважати, навпаки будемо допомагати,
Пірат 3. Щеплення ми зробили, навіть паспорт щеплення оформили.
Разом : ПЛІЗЗЗЗ…
Вчитель Діти ви не проти таких пасажирів?
Пірат 1 Так, ми на все згодні. Ось ваша карта.
– Дивно, що це? «Завдання від старого пірата»
«Щоб побудувати небезпечний маршрут, потрібно уміння користуватись компасом, та орієнтуватись на місцевості. Розгадайте «Дешифровку», але не забувайте про час, через 1 хв - завдання згорить»
Візьміть конверти під номером 1. Виконавши завдання ви дізнаєтесь, які речі необхідні будуть в нашій подорожі. Для зручності розбийтесь на пари , один читає- інший виконує завдання.
(діти виконують завдання «Графічний диктант», на виконання відводиться 1 хвилина).
Шановні пірати слідкуйте за часом. (пісочний годинник на 1 хв., пірат спостерігає й озвучує про початок і закінчення завдання – звуком ринди).
Отже що у вас вийшло.:
- Не забувайте вклеювати свої трофеї – «ключики підкази» в маршрутний лист. Вони будуть потрібні на останньому етапі випробовування.
- Не забувайте про час, відведений на виконання роботи.
– Отримуйте якомога більше монет за виконання завдань. Команда яка першою справляється із завданням отримує 5 монет, команда що виконує завдання другою- 3 монети, і за виконання завдання третіми- отримаєте 1 монету.
( Кожен пірат має своє завдання: першій пірат- слідкує за часом, він «володар часу» у нього 3 пісочні годинники на 1хв, 2хв, 5 хв: другий- пірат роздає монети, третій – роздає листи завдання.)
От і карта відновилась, тільки мені здається маршрут трішки інший, але я впевнена що це не зіпсує нам подорожі та приємних вражень.
Перша зупинка: «Морський бій»
Щоб виконати наступне завдання дайте відповідь на питання:
Отже наступна пригода «Морський бій». Кожна команда має відгадати свою картину яка закодована. На віконечках вказано його номер та вартість ходу. Ваше завдання відгадати картину, відкривши якомога менше віконечок і витративши при цьому менше золотих.
Згідно жеребкування першою в морський бій ступає команда «Ренесанс» ,
потім «Модерн», за нею «Арт-нуво»
Отримайте кошти та слово-ключик «ТО»
Друга зупинка: Бухта «Графічна»
А |
С |
Т |
Е |
Л |
Ь |
В |
О |
П |
|
А |
А |
К |
В |
А |
Р |
Е |
Л |
Ь |
А |
Л |
У |
Ц |
А |
Г |
У |
А |
Ш |
Д |
Л |
Ь |
М |
О |
Л |
Ь |
Б |
Е |
Р |
Т |
І |
Б |
И |
О |
Л |
І |
В |
Ц |
І |
Ф |
Т |
О |
Х |
П |
Е |
Н |
З |
Л |
И |
К |
Р |
М |
П |
О |
Л |
О |
Т |
Н |
О |
Ж |
А |
Питання: Видатний український художник-графік, ілюстратор першої азбуки, автор перших українських державних знаків (банкнот і поштових марок).
У нас «бліц -завдання»
Завдання 1: Знайдіть 9 предметів художника:
Завдання 2. «Таємний лист» за допомогою графічних засобів, що лежать у вас на партах (олівці…) Відшукайте таємне слово щоб отримати слово -код.
«Таємний лист» вдавлені напис. Заздалегідь взяти два аркуші паперу, покласти на м'яку поверхню і написати слово так, щоб воно відбилося на нижньому аркуші. Воно і буде нашим таємним листом. Щоб його прочитати, треба зафарбувати поверхню.
Учасникам на столах приготувати олівці, фарби, непроливайки, м'яку кисть, аркуш паперу з таємним посланням. Запропонувати дітям дізнатися, що написано на «чистому аркуші» за допомогою лежачих предметів.
Результат «Таємного листи»: розкрито слово-код «ГРАФІКА». За вірну відповідь діти отримують слово - ключ «скарб»
Кошти отримує команда переможець, команди що справились із завданням - слово- ключик «Скарб»
Третя зупинка: ВИР ЖАНРІВ
Ого яка течія, цілий вир- команди, будьте надзвичайно зосереджені та уважні!
Щоб дізнатись де ми знаходимся дайте відповідь на питання: Від фр. genre — «манера, різновид» у мистецтві називається окремий підвид якогось виду мистецтва, виділений за конкретною ознакою (темою, структурою, функціями) … жанр
Уважно придивляйтесь до зображень, та відповідайте на питання, команда яка знає відповідь піднімає прапорець, команда яка не знає відповіді піднімає «чорну мітку». Не забувайте про час та правила, які порушувати не можна.
Кошти отримує команда переможець, команди що справились із завданням - слово- ключик «, »
Четверта зупинка: «ТЕЧІЯ ДИЗАЙНЕРСЬКА»
Продовжуємо далі наші пригоди. Обираємо маршрут, кидаємо кубика.
Щоб отримати завдання дайте відповіді на питання:
«Творчий задум», «намір», «план», «проект», «креслення», «конструкція»- про який вид мистецтва йде мова? - ДИЗАЙН.
Діти, ми потрапили в шторм. Велика хвиля змила всі букви, наші радисти відновили їх, але переплутали й поставили не на свої місця. Відновіть їх оригінальний вид. Проте це завдання для наших капітанів. Час випробувати наших капітанів на профпридатність.
В цей час команда виконує дизайнерське завдання: за 1 хвилину вам потрібно намалювати якомога більше предметів в яких присутня ця геометрична фігура. На цьому етапі вас підтримує Казимир Малевич зі своїм славетним полотном «Чорний квадрат»
Бажаю успіхів! Не забутьте, що на все про все у вас 1 хв.
Для підрахунку результатів конкурсу передайте ваші роботи до палати спостерігачів.
Отримайте кошти та слово - ключик «А»
П’ята зупинка: «Бухта живописна»
Попереду «Бухта живописна», щоб отримати завдання дайте відповідь на питання:
Комплекс заходів, спрямованих на збереження твори мистецтва - …..
РЕСТАВРАЦІЯ
На цьому етапі «Бліц-завдання». Для виконання його виконання
розділіться на підгрупи:
1 підгрупа: Отримує QR коди та виконує реставрацію картини, тобто складає пазл,
2 підгрупа: проведе дослід, та покаже свою вправність із основ кольорознавства. Всі ви бачили, як після дощу на небі з'являється веселка. У веселці сім кольорів і всі вони йдуть по порядку один за іншим. Змішайте основні фарби так щоб утворились кольори веселки.
Отримайте кошти та слово- ключик «ВМІННЯ»
Шоста зупинка: «ОЗЕРО ВШАНУВАННЯ».
Як небо і земля відображається в озері, так і пам’ять про людину відображається в людських спогадах в залежності від її вчинків, діянь, творчого внеску. Так трапилось що наша подорож триває в найважливіші дні для всіх українців – дні вшанування пам’яті славетного Кобзаря, генія, громадського діяча, патріота, художника, поета Т. Г. Шевченка.
Тому наступну зупинку ми зробимо біля озера вшанування його пам’яті. Та перевіримо наскільки ви добре знаєте його творчість.
Гра «Вірю не вірю»
(Образотворча спадщина Шевченка дуже велика: нині відомо понад 1000 портретів, пейзажів, історичних, міфологічних та жанрових композицій.
Він зробив великий внесок у розвиток побутового жанру і став його основоположником в українському мистецтві.)
(також графік, офортист, майстер рисунка, акварелі, сепії та
гравюри, пробував себе в скульптурі та різьбі)
(Загалом, в Україні і світі є 1384 пам'ятники Кобзареві, з них
1256 — в Україні та 128 — за кордоном у 47 країнах, на п’яти
континентах, окрім Африки . Це найбільша у світі кількість
монументів, встановлених діячеві культури. В Україні найбільше
пам'ятників встановлено на Прикарпатті. 2 місце після Ісуса Христа.)
(звання академіка гравюри)
Дякую за відповіді.
Кожна команда має право покращити свої результати, виконавши творче завдання.
Тож біля «озера вшанування» давайте послухаємо чарівні, пророчі, поетичні рядки з творчості Т. Г. Шевченка.
Творчий конкурс 1 команди: вірш Т. Шевченка ____________ (Мазурик М.)
Отримайте кошти та слово- ключик «ВЧИТИСЬ»
Сьома зупинка «Грот Архітектурний»
Ми пропливаємо повз грот «Архітектурний», щоб отримати слово ключ, назвіть види архітектури:
За вірну відповідь- монета
Восьма зупинка «Мис Скульптурний»
Щоб дізнатись де ми зупинились, доповніть речення:
Від лат. …— ліпити, вирізувати, висікати. Виражальні засоби: об'єм, розмір, колір і фактура матеріалу, гра світла й тіні, ритм, динаміка (СКУЛЬПТУРА)
Отже ми біля МИСУ Скульптурний.
Завдання. Перед вами світлини із зображенням робіт видатних скульпторів.
Завдання для команди обрати скульптуру, та оживити її. Оцінюється точність відтворення скульптури, а пізнавати роботу будуть суперники, вони називають автора та назву скульптури. Час на підготовку 1 хв.
Творчий конкурс (Женя Марущак, пісня _______________)
Отримайте кошти та слово- ключик «ДО»
Дев’ята зупинка: «Співучі бархани»
Показуючи свою пластичність, та кмітливість ми дібрались до «Співучих барханів»
( приклад відповідей команд: Ой зелене жито зелене.
Два кольори Червоний - то любов, а чорний – то журба.
Ой снігу, снігу білого насипала зима. …..
Червона рута.)
Давайте заспіваємо приспів цієї пісні. Виконання пісні (карооке)
Отримайте кошти та слово- ключик «НЬОГО»
Десята зупинка «Невичерпні джерела»
Друзі попереду невичерпні джерела! Хутчіш відгадуйте завдання, дуже цікаво який же вид мистецтв в них захований.
--- Мистецтво, головною суттю якого є створення і оздоблення художніх виробів, що мають практичне призначення у побуті: ДУМ.
ДУМ- можна назвати народним мистецтвом, які види ДУМ ви знаєте?
ДУМ- дійсно це невичерпні джерела знання про які передаються від покоління до покоління. І ми маємо шанувати та продовжувати наші звичаї та традиції.
Отже кожна команда обирає завдання, час на виконання 5 хв.
Тож не гаємо часу швидко до роботи.
Давайте візьмемо епіграфом до цієї зупинки такі слова:
Які в народу звичаї крилаті,
Який багатий наш духовний світ!
Традиції живуть у кожній хаті
І їх вивчають діти з юних літ.
Щоб українцями по світу крокувати,
Й на цій землі прожити недарма.
І щоб ніхто не зміг нам дорікати,
Що в нас коріння власного нема.
Традиції ніколи не вмирали,
Їх українці свято берегли.
А в світлий час їх з пам’яті дістали
І, наче стяг, в майбутнє понесли.
Творчий конкурс 3 команди: Музична композиція____________ (Ягуп Р- гра на скрипці.)
Для підрахунку результатів конкурсу передайте ваші роботи до палати спостерігачів.
Отримайте кошти та слово- ключик «!»
Одинадцята зупинка Течія «Театральна»
Гра «Показуха»
Команда обирає 1 представника, який жестами, мімікою показує слова, так щоб команда відгадала. Золото отримає та команда яка більше відгадає слів за хвилину має.
(підготувати 3 карточки із словами, словосполученнями та невеликими реченнями до 10 позицій). Наприклад:
Учаснику пропонується уявити, що він перетворився у:
Треба відобразити персонаж у русі. Після показу решта учасників повинні вгадати, що було зображено.
Отримайте кошти та слово- ключик «Знання»
Дванадцята зупинка
От ми й дібрались до Печери «СКАРБІВ».
Але скарби не лежать на поверхні, їх потрібно відшукати, для цього слід зібрати всю свою увагу, зосередженість й кмітливість та виконайте останнє на сьогодні завдання. Уважно роздивіться й порівняйте 2 картинки. Знайдіть на них 12 відмінностей.
Для підрахунку результатів конкурсу передайте ваші роботи до палати спостерігачів.
Отримайте кошти та слово- ключик «Ключ»
Вітаю команди мандрівників з успішним завершенням подорожі. Ось і скарб, наша скринька з коштовностями, але щоб його відкрити потрібно скласти зі слів- ключиків, кодову фразу .
Прочитайте що вийшло! «Знання то скарб, а вміння вчитись-ключ до нього!»
-Як ви її розумієте, які скарби ми отримали?
-Чи погоджуєтесь зі словами пісні піраті цитую «у нас есть ноги й руки, а голова нам ни к чему!»?
- Шановні пірати, чи можна украсти ці скарби?
- Чим ці скарби так цінні?
Вчитель: За хвилиною – хвилина .
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуйте рахунок :
Хто сьогодні молодець ?
Пірат 1: Три команди добре грали ,
Хоч без досвіду гравці .
Відповіді показали ,
Що усі ви– молодці !
Вчитель : Ми надаємо слово нашим спостерігачам, чи не було порушень, правил, кому дісталась перемога?
Наша Навколомистецька подорож в пошуках скарбів разом із відважними піратами дійшла до кінця!
І поки ми пливемо в зворотному напрямку, хочу подякувати за вашу старанність, кмітливість, творчість та життєрадісність.
Поділіться вашими емоціями та ставленням до нашого АRT-квесту:
На своїх маршрутних листах намалюйте кружечок відповідного кольору:
Відмінне - блакитний
Гарне-жовтий
Задовільне- червоний
А нашим спостерігачам, на згадку хочемо подарувати ось такі сувеніри.
Ви всі капітани кораблів зі свого предмету, але я в цьому впевнена що кожен із вас заходить у великі води мистецтва, так ось щоб не розгубитись і прокласти зручний фарватер, вам просто необхідно міцно тримати штурвал в своїх руках. ( вручення піратами сувенірів- магнітів) Бажаю вам гарного та плідного плавання.
Всім дякую за нашу продуктивну подорож. Впевнена, скарби які ми віднайшли сьогодні принесуть вам ще багато користі та задоволення. Бажаю всім гарного дня.
Хай надалі надихає всіх мистецтво,
А палітра хай натхнення надає.
Ми бажаємо вам віри у прекрасне,
Бо воно тепло і радість всім несе.
Ось і дібрались ми до «Рідної гавані:
Зупинись мить чи чарівна». Давайте на згадку всі сфотографуємось
ДОДАТКИ
Маршрутний лист КОМАНДА «РЕНЕСАНС»
№ з/п |
Зупинка |
Завдання |
БАЛИ (монети) |
ЧАС |
Слово-ключ |
1. |
Розминка «Розумниці-розумники» |
Дати відповіді на 3 питання |
5 злотих -1 відповідь |
- |
- |
2. |
Лист від старого пірата |
Графічний диктант |
5 злотих |
1 хв |
- |
3. |
Зупинка 1 ______________ (вкажіть назву) |
Назвати картину, автора, потративши при цьому менше золотих |
( - від 1 і до… злотих) |
До 1 хв |
+ (записати) |
4. |
Зупинка 2
(вкажіть назву) (розділітися на 2 підгрупи) |
|
Команда що 1 дасть відповідь 3 злотих 2- 2 злотих 3-1 |
1 хв |
+ (записати) |
5. |
Зупинка 3
(вкажіть назву) |
Дати відповіді на швидкість. (не викрикувати, піднімати прапорець , якщо не знаєте відповіть піднімати чорну мітку, щоб купити підказку) |
Кожна вірна відповідь 1 злотий Підказка - - 2 злотих (мінус) |
на швидкість.
|
+ (записати) |
6 |
Зупинка 4.
(вкажіть назву)
|
2 завдання «Морський шторм» 1- капітану 2- команді |
1 злотий 1 злотий (злоті отримає команда, що першою виконає завдання) |
|
+ (записати) |
7 |
Зупинка 5 Бухта «Живописна» (розділітися на 2 підгрупи) Можна заробити злоті виконашши ТВОРЧЕ завдання (+ 2 злотих) |
|
2 злотих 1 злотий (злоті отримає команда, що першою виконає завдання) |
до 2хв |
+ (записати) |
8 |
Зупинка 6 Озеро «Вшанування» Можна заробити злоті виконашши ТВОРЧЕ завдання (+ 2 злотих) |
Гра « Вірю не вірю» Дати відповіді на 2 питання
|
2 злоті |
На швидкість |
+ (записати) |
9 |
Зупинка 7. Грот Архітектурний |
Дати відповідь на питання Підняти прапорець |
1 злотий |
На швидкість |
+ (записати |
10 |
Зупинка 8.
(вкажіть назву) |
Жива скульптура |
1злотий |
до 2 хв |
+ (записати |
11 |
Зупинка 9. «Співучі бархани» |
|
1 злотий |
до 2хв |
+ (записати |
12 |
Зупинка 10. Невичерпні джерела) Можна заробити злоті виконашши ТВОРЧЕ завдання (+ 2 злотих) |
|
2 злотих |
3хв |
+ (записати |
13 |
Зупинка 11.
(вкажіть назву)
|
Гра «Показуха» Показати якомога більше слів |
1м- 3 злотих 2 м- 2 злотих 3 м – 1злотий |
За 1хв |
+ (записати |
14 |
Зупинка 12. « Печера Скарбів»
|
Знайти 12 відмінностей (спочатку відшукуєте у себе, поті перевіряємо ) |
Переможець – 1 злотий |
До 1хв |
+ (записати |
15 |
Скласти фразу із слів -ключів |
(пояснити її значення) |
|
|
|
|
Підсумок |
|
|
|
|
Бажаю успіхів! Попутного вітру та сім футів під кием !
Завдання команді:
Намалюйте предмети в яких присутня ця геометрична фігура.
П |
А |
С |
Т |
Е |
Л |
Ь |
В |
О |
П |
А |
А |
К |
В |
А |
Р |
Е |
Л |
Ь |
А |
Л |
У |
Ц |
А |
Г |
У |
А |
Ш |
Д |
Л |
Ь |
М |
О |
Л |
Ь |
Б |
Е |
Р |
Т |
І |
Б |
И |
О |
Л |
І |
В |
Ц |
І |
Ф |
Т |
О |
Х |
П |
Е |
Н |
З |
Л |
И |
К |
Р |
М |
П |
О |
Л |
О |
Т |
Н |
О |
Ж |
А |
«Гра у хованки».
Завдання 2: Знайдіть 9 художніх матеріалів
Завдання старого пірата «Дешифровка»
Поради:
1.Визначте хто читатиме завдання – хто зображатиме малюнок.
2. Починай малюнок від крапки.
Слова- ключі