Сценарій бізнес-квесту "МІСІЯ ЗДІЙСНЕННА"

Про матеріал
Сценарій великоднього бізнес-квесту "Місія здійсненна". Підійде для початку вивчення "Економіки" з молодшими школярами. Ігрова форма навчання забезпечує швидке засвоєння матеріалу та підвищує мативацію учнів. Більше методичних матеріалів розміщено на сайті нашого просвітницького проєкту "Сімейна школа економіки": http://simshecon.com/free-library/
Перегляд файлу

imageimageМісія здійсненна

Великодній дитячий квест

Сценарій

Одного весняного ранку, в одному чарівному лісі, в одному затишному зеленому гроті маленьке черепашеня на ім’я Джип допомагало своїй бабусі готуватися до Великодня. Аж раптом до них прилетів голуб-листоноша з поштою.

-    Бабцю, нам написав Великодній Кролик! Ти знаєш, хто це такий?

-    Так, знаю, любий, - відповіла бабуся. – Одного разу я навіть виграла в перегонах, коли ми бігали з ним. Цей ледащо ніколи нікуди не поспішає. І чому говорять, що це ми, черепахи-повільний народ? Зачитай-но мені листа!

                                              Модератор дає листа від Кролика дитині.                                                        image

Лист від Кролика

«Друзі! Це я – Великодній Кролик! І в мене величезні проблеми! Я думав, що до свята ще повно часу і вирішив відпочити. Я бігав лісом і грався з друзями, а коли поглянув на календар – виявилося, що до Великодня вже дуже мало часу. Черепахи, допоможіть мені! В мене паски не печені, кошики не плетені, у норі не прибрано! Я з цим усім не впораюсь! І друзів покличте, бо справ дуже багато!

image  Великий і Пухнастий Великодній Кролик.» Мале черепашеня з бабусею вирішили допомогти Кролику. Але коли вони прийшли до кролячої нори і зазирнули туди – виявилось, що там дуже темно.

-      Привіт, Кролику, чому в тебе так темно?

-      Ех, друзі, в мене все тут влаштовано на чарах, але вони чомусь не працюють!

-      А інстукція є?

Модератор надає інструкцію.

image


image


-      imageКролику, а що таке «Золотий трикутник бізнесу»?

-      Я не знаю! Я ніколи не читаю інструкції!

-      Це погано! А ти, бабусю, знаєш?

-      Діти! Трикутник – це фігура, яка має 3 точки і 3 відрізки, які їх сполучають. Золотий трикутник – це та дорогоцінна фігура побудови бізнесу, без якої бізнес не може працювати. Але з яких точок він складається, я не пам’ятаю. Дайте мені олівця, зараз спробую згадати…ні, щось не те… погляньте!

Модератор дає дитині слова і допомагає їх впізнати: місія, бачення, стратегія (дітям більш дорослого віку можна

запропонувати окремі літери, з яких потрібно скласти ці слова,

тобто, попередньо розрізати на літери)

М І С Я І

Б А Ч Я Н Е Н

С Т Р А Г Е Т І Я

-      Дякую, що допомогли згадати! Саме так: будь-яка справа, у тому числі бізнес, потребує БАЧЕННЯ – це та глобальна мрія, якої ви хочете досягти. Це те, ким ви хочете стати в майбутньому і що робити для людства. МІСІЯ – це те, що надає вашій справі сенсу і відповідає на питання «Що, як і для кого ти це робиш?» Це – те, хто ти є зараз. СТРАТЕГІЯ – це той план дій, котрий тобі потрібен, щоб попасти з точки «сьогодні» в точку «завтра». Дивись, Кролику, у тебе є бачення – «Зробити всіх дітей щасливими». У тебе є місія – «Дарувати дітям Великодні подарунки, щоб підтримувати їх віру в дива на високому рівні». Яка в тебе для цього стратегія?

-      О, зрозумів! Мені потрібно виробити паски і писанки! Ось моя стратегія! Тільки от, лишенько: мені ж ніколи було зачинити курочок у курнику, і вони розбіглися! Тепер немає яєць на писанки! Що робити? Ой-ой-ой!!!

-      Спокійно, Кролику! Зробімо паперові листівки з зображенням писанок, а я розповім тобі історію про те, що це – чудовий вихід з ситуації, що сталася!

Модератор пропонує дітям розфарбувати писанки, і поки вони працюють – розповідає історію:


image


Колись давно, коли людина хотіла отримати від іншої щось цінне, вона давала натомість свою худобу, адже худоба була цінною для всіх. Корів та свиней не дуже зручно було з собою всюди брати, отож, хтось розплачувався шкірками пухнастих тварин, хтось – черепашками каурі, хтось – зернятками какао чи кави.

У Киргизії ще до початку 20 століття коні були грошима у 100 одиниць, а вівці були дрібною монетою. А в Америці в якості грошей

У 17 столітті використовувалося тютюнове листя. На острові Яп ще в минулому столітті використовували у якості грошей каміння аргоніту. Діаметр цих мінералів – до 3 метрів! Власник змінюється – монета залишається на місці. Смішно? Але є у цього й величезна перевага – таку монетку ніхто не вкраде! Цукор, бамбук, китовий вус, зброя – що тільки не використовувалось у різних країнах світу в якості грошей!

Потім з’явились монети з золота та срібла. Цікаво про саму назву «монета»: у Давньому Римі перший монетний двір було побудовано поруч з храмом Богині Юнони Монети («Монета» з латині – «та, що попереджає»). Звідси пішло слово «монета», яке до грошей раніше відношення не мало.

Але запаси цих дорогоцінних металів обмежені, отож, виник дефіцит. Це така ситуація, коли чогось не вистачає або немає. У 7-му столітті до нашої ери така проблема виникла у Китаї. Думаєш, китайці плакали і кричали «ой-ой»? Ні, вони виготовили паперові гроші!

У другій половині 13 століття відомий венеціанський купець Марко Поло служив у Китаї при дворі імператора Хубілая. Серед див, які найбільше вразили купця, були саме паперові гроші, він назвав їх «летючими грошима» і описав у своїй книзі подорожей. Саме він розповів, що на грошах були спеціальні печатки, а тим, хто намагався підробити їх – загрожувала смертна кара! І сьогодні процес виготовлення паперових грошей дуже складний, а рецепт їх виготовлення тримають у секреті. При виготовленні паперових грошей використовують бавовняні і металеві нитки, філігрань, голографічні пластини, невидимі чорнила та спеціальні фарби. Друкувати гроші може лише головний банк країни!

                    Тепер треба виготовити паску!            image

Модератор пропонує дітям пластилін (тісто, глину) і поки діти працюють – розповідає:

Відомі 2 форми паски – циліндр і піраміда. Дуже давно, коли ще не було ніяких машин, люди пересували важкі предмети за допомогою стовбурів дерев. У перекладі слово «циліндр» означає «коток», «валик», щось, що можна котити. З циліндрів роблять колони, опори для мостів, ніжки у лавок. У вигляді циліндра на Великдень роблять паски з борошна. Сирні паски роблять у вигляді чотирикутної піраміди. Чотирикутною ця фігура називається тому, що на тарілці ми викладаємо чотирикутник, а вгорі всі 4 точки зійдуться в одній. Отож, на будь-яку піраміду можна залізти простіше, ніж на циліндр. На придуману американським психологом Абрагамом Маслоу на піраміду лізуть (уяви собі!) потреби!

image

На першому поверсі-рівні – те, що необхідно людині, щоб вижити: це – їжа, вода, відпочинок. На другому – потреба у безпеці (дім і захист). На третьому поверсі живуть соціальні потреби: людині потрібно спілкування, друзі, турбота про когось. На четвертому поверсі – самоповага і визнання людини іншими. На вищому – духовні потреби: прагнення до прекрасного і до нових знань, відкриттів, саморозвитку. Маслоу говорив, що якщо людині не вистачає їжі? То для щастя їй буде достатньо лише їжі. Але коли людина задовольняє свою потребу в їжі, тобто, нормально харчується – в неї виникають більш високі потреби.

Для того, щоб піднятися на вершину піраміди, необхідно: по-перше, бути сміливим (для цього учись долати власний страх, зроби те, що ти боявся зробити раніше). По-друге, вивчай успіхи видатних людей: як вони досягли мети і чого в них можна навчитися. Потретє, проаналізуй свої «хочу», «можу» і «треба»: для цього запиши по 3 пункти, що ти хочеш, що можеш і що треба зробити. Прослідкуй, чи все ти виконуєш чи є певні пункти, яких ти намагаєшся уникнути? Четверте: необхідно бути відповідальним. Згадай, які з повсякденних домашніх справ і обов’язків знаходяться в межах твоєї відповідальності? Згадай 4 таких справи. А тепер обери варіант:

А) я ставлюся до цієї справи дуже відповідально

Б) я ставлюся до цієї справи достатньо відповідально

imageВ) я можу робити ще більше

Г) я ставлюся до цього не відповідально

Товари виготовлені, тепер треба їх запакувати. Допоможемо Кролику сплести великодній кошик?

Модератор надає дітям кольоровий папір, клей, ножиці і викройку.

Історія створення першої упаковки налічує кілька тисяч років. Стародавні люди використовували природні матеріали – рослину, глину, дерево – для зберігання і транспортування різних продуктів. Сьогодні упаковка важить не менше, ніж сам товар. По-перше, яскрава, помітна упаковка – вагомий аргумент у боротьбі за увагу продавця. На етапі дизайну підбираються кольори, матеріали, технології друку. Важливо продумати конструкцію упаковки. Основними функціями упаковки є: захист товару (якщо використати для упаковки крупи картон меншої щільності – упаковка порветься і крупа розсиплеться), краса (яскравий пакуночок з бантиком завжди приємно отримувати у подарунок, еге ж?), зручність (наприклад, у Китаї придумали випрямлювач бананів, з його допомогою банани стають рівнесенькі як палки, що дуже зручно при транспортуванні, оскільки у вантажівку влізе більше бананів. Китайці також вирощують кавуни у квадратних формах (такі кавуни також набагато легше перевозити).

Як показують численні дослідження, більшість покупок у магазинах здійснюються спонтанно. У середньому, під час шопінгу користувачі читають до 7 слів! Тобто, споживач обирає товар за упаковкою або зовнішнім виглядом!


image


Зазвичай Кролик розносив яйця власноруч. Але цього року через нестачу часу йому потрібен транспорт. На щастя, в будинку Кролика є майстерня, яка працює на чарах. Потрібно уявити якийсь незвичайний транспортний засіб, а майстерня його сама створить. Тільки уявляти його потрібно дуже чітко, щоб майстерня нічого не наплутала. Для цього нам потрібна фантазія! Саме вона допомагає людині створювати, здавалося б, неможливе, надзвичайне! У всі часи з’являлися люди, які вміли фантазувати, не боялися заявляти про свою вигадку. Такими були Ікар, який мріяв навчитися літати, як птах, Сергій Корольов – конструктор ракет та багато інших. Ми з вами спробуємо використати метод фокальних об’єктів. Для цього візьмемо табличку і спробуємо поєднати 2 різних слова з першого і другого стовпчиків. Наприклад, візьмемо «літак» і «морква». Літак буде головним словом, морква – другорядним. Літак що робить? Літає! Морква яка? Помаранчева, солодка, росте в землі. А тепер – найцікавіше! Поєднуємо 2 слова «літак» і «морква»: буде «моркволіт» або «літак-морква», обираємо те, що більше подобається. Це – моркволіт. Який він? Він літає, помаранчевий, солодкий (так-так, можна літати і гризти його одночасно J) і росте в землі. Є спеціальні зернятка з вирощування морквольотів: посадив – виростив – полетів – з’їв. Ековиробництво! Тепер – ваша черга допомагати Кролику – запропонуйте за методом фокальних об’єктів транспортний засіб для нього.

image

Метод фокальних об’єктів

Авто

Капуста

Велосипед

Морква

Пароплав

Писанка

Літак

Квіти

Гелікоптер

Вуха

Ракета

Лапи

НЛО

Хвіст

Самокат

Кора

бричка

Вуса

кінь

нора

Намагайся хоча б раз на тиждень читати історію хоча б одного винаходу. Поперше, це дуже цікаво. По-друге, ти зрозумієш, що за кожним з них – величезна і важка дорога. Ці знання мотивуватимуть тебе протягом всього життя!

Те, що залишиться в Кролика після транспортування – піде в запаси. На великих підприємствах завжди є запаси і готової продукції, і сировини. Зовсім без запасів неможливо: захотів хтось терміново купити товар – а його немає, щоб виготовити – потрібен час. Якщо готових товарів буде дуже багато на складі – це погано, адже товар псується, його можуть вкрасти, ще й гроші, яке вклали в його виготовлення, можна було б спрямувати в щось інше. По запасам сировини трішки інша ситуація: підприємства формують запаси за принципом «АВС». Це як класи в школі: є 1-А, 1-Б... так от, до класу «А» відносять ті важливі запаси сировини на місяць, без яких підприємство не зможе функціонувати, це – поточні запаси, адже ця сировина потрібна кожного дня! Клас «В» - це транспортний запас, він необхідний, адже якщо щось піде не так, і буде затримка з привезенням нової партії сировини. Клас «С» - це страховий запас про всяк випадок.

image

Тепер все готово, і Великодній Кролик вирішив влаштувати бенкет для друзів на знак подяки.

- Так-так, чарогенератор запрацював! Друзі, щиро дякую вам за те, що допомогли мені! Я не знаю, що б я робив без вас! Хочу віддячити вам і нагодувати найсмачнішою їжою в лісі. Це ваша винагорода і моє вибачення за те, що я своїми лінощами мало не зірвав свято! Давайте накриємо на стіл разом.

Модератор пропонує розмістити страви на столі (малі діти можуть обвести олівцем все їстівне, більш дорослі діти –

зробити аплікацію, вирізавши страви і наклеївши на картон.

Можна ще більше ускладнити завдання: поговорити про етикет, домалювати необхідні столові прибори).


image


Наприкінці можна запропонувати дітям виготовити собі табличку-бейджик у формі трикутника з вершинами «баченнямісія-стратегія»

    бачення (мої мрії). Які твої мрії? Багато їх? Чи є якась головна, яка переважає над іншими? Люди усього світу мріють про щастя. Для когось це – перемога у конкурсі чи хороші оцінки, для когось – обійняти матусю, для когось – одужати. Всі ми різні, і щастя в кожного своє. Поміркуй, що приносить щастя твоїм батькам. Якщо це у твоїх силах, зроби щось, щоб вони відчули себе щасливими. Що для тебе є щастям? Як ти вважаєш, щастя і задоволення – різні речі? Коли ти відчуваєш себе щасливим, а коли – задоволеним? Що ти відчуваєш, коли їси цукерки? А коли смієшся? Від чого ти смієшся і радієш? Поміркуй, який символ може виражати сутність щастя.  image

    місія (мої цінності). Цінність – так називають найважливіше, те, що має найбільше значення для всіх людей чи для окремої людини (або для цієї людини і її сім’ї). До загальнолюдських цінностей належать добро, мир, краса, щастя і справедливість. Щодо цінностей окремої людини – вона сама вирішує, що для неї є найголовнішим (для когось це – чудова книга, мандри, дім, спорт, навчання, гроші… кожен обирає своє, але варто пам’ятати, що є те, що не продається і не купується – це здоров’я, любов, підтримка рідних людей і друзів). Подумай, що для тебе є найціннішим: без чого ти взагалі не уявляєш свого життя?

image

    стратегія (мої кроки до мрії). Пригадай усі справи, якими ти займався з ранку протягом дня. Які з них були наповнені користю? Якщо ти згадав корисну справу – постав «+» зеленого кольору, якщо ця справа була корисною лише для тебе (почистив зуби) – постав «+» синього кольору, якщо ця справа не була корисною («завис» у телефоні) – постав червоного «мінусика». Пообіцяй собі щодня читати, працювати над собою і допомагати іншим. Сплануй хоча б 1 добру справу на день. Придумай 5 кроків, які необхідно зробити, щоб досягти мрії? Назви 5 своїх улюблених книг: якими важливими рисами характеру наділені герої цих книг? Назви 5 своїх улюблених справ: чи може їх виконання наблизити тебе до твоєї мрії? Якщо «так» - продовжуй це робити, якщо «ні» - подумай про це і намагайся обмежити виконання цієї справи у часі. image


image


Маленьким дітям можна запропонувати намалювати ці 3 складові: мрію, цінність, кроки і розмалювати Кролика, адже рівень віри в нього і в дива тепер зростатиме!

Гарний настрій у своїй сім’ї ти можеш створювати сам! Це – ланцюжок: ти посміхаєшся мамі – мама посміхається татові – тато посміхається колезі… добро розповсюджується. Вмикай своє внутрішнє сонечко і зич усім добра!

imageІ пам’ятай: ніколи не пізно стати тим, ким ти хочеш! Хай тобі щастить!

Твоя «Сімейна школа економіки».

pdf
Додано
11 лютого 2022
Переглядів
497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку