МЕТОД ФОКАЛЬНИХ ОБ’ЄКТІВ
Мета впровадження: розвиток креативного мислення, пошук нових модифікацій товару, активізація здатності до інноваційних рішень шляхом перенесення ознак випадково вибраних об’єктів на удосконалений об’єкт.
Ресурси: папір, ручки, картка з різними словами (іменниками), що не пов’язані між собою (см. у додатку)
Час: 20 хвилин + 10 хвилин на презентацію ідеї.
Хід проведення:
Запитання для обговорення:
1) Чому обрали саме такі властивості?
2) Які були ще ідеї?
3) Чи були у вас зовсім несподівані комбінації, які на сьогодні технічно зовсім неможливо здійснити або навіть уявити собі?
4) Із запропонованого вами: чи існує на сьогодні вже щось подібне на ринку чи ця ніша є вільною?
Р.S. Цей метод можна чудово використовувати перед грою «6 капелюхів» на основі Едварда де Боно.
Учасників необхідно поділити на 6 груп. Кожна команда буде представляти капелюх певного кольору і і має, спираючись на певний тип мислення, дотримуватися відповідного підходу до до аналізу предмету дискусії. Наприклад, команда білого капелюха – аналіз фактів, жовтого – оцінка переваг, чорного – оцінка негативного розвитку тощо. Таким чином, можна проаналізувати і критично оцінити ідеї, запроваджені в результаті методу фокальних об’єктів.
ДОДАТОК