Дана розробка допоможе у підготовці та проведенні виховного заходу; закріпити вивчені правила дорожнього руху; розпізнавати сигнали світлофора ; розвивати увагу, зв'язне мовлення, прищеплювати навички культурної поведінки на вулицях; попереджувати дитячий травматизм.
ТЕМА: ДОРОЖНЯ АЗБУКА
МЕТА: закріпити вивчені правила дорожнього руху; вчити розпізнавати сигнали світлофора ; розвивати увагу, зв’язне мовлення, прищеплювати навички культурної поведінки на вулицях; попереджувати дитячий травматизм.
ДІЙОВІ ОСОБИ:
Незнайко, Світлофор, Юний автоінспектор із жезлом в руці та свистком, Лікар Айболить , учень Петро, ведучі.
ОФОРМЛЕННЯ ЗАЛУ:
Картинки з правил дорожнього руху, схема перехрестя, надписи:
„ Знайте правила дорожнього руху”, „ Щоб з вами не трапилось ніякої біди – будьте обережні на дорогах завжди”.
Х І Д
ВЧИТЕЛЬ: - Сьогодні наша зустріч присвячена дорожній азбуці. Ми повторимо з вами основні правила дорожнього руху. Адже, кожен з нас подорожує вулицями нашого міста, чи то йдете до школи, чи на прогулянку, чи їдете до своїх друзів. І... „ щоб не трапилось з вами ніякої біди – будьте обережні на дорогах завжди!”
Отож, уважно дивіться і слухайте наших героїв вистави, щоб могли відповісти на їх запитання. Розпочнемо подорож із загадок :
Дорослі і діти в будиночках сидять. ( Автобуси, тролейбуси, трамваї)
А якщо стану – упаду. ( Велосипед)
3. Я не їм вівса і сіна,
Дайте випити бензину,
Усіх коней обжену,
Хоч кого наздожену. (Автомашина)
( Звучить пісня „ Наш водій” муз. К.Мяскова, сл. Т.Ковалевської)
1.Хороші водії, скажу „ Водій, ми – учні, знайте,
В тролейбусах сидять, Хвилинку зачекайте,
Напевно, всі ви бачили, Нам треба в 1 (3) клас,
Як ждуть вони малят! Не залишайте нас”.
І хай по нашій вулиці
Я з друзями спішу,
І хай водій нахмуриться
А я таки скажу:
2. Осінній ранок хмариться „ Водій, вас просять діти:
І дощ холодний ллє, Уважно дуже їдьте!
А черга до тролейбуса Багато школярів
Все більшою стає. Спішать о цій порі!”
Водій дверима грюкає
І знов відкрив для нас:
„ Сідайте швидше, хлопчики,
Бо спізнетесь у клас!”
УЧЕНЬ 1: Місто, в якому з тобою живем,
Можна по праву зрівнять з букварем.
Азбуку вулиць, розкривши для нас
Місто уроки дає повсякчас.
2.Діти, ми з вами мешкаємо у чудовому місті з широкими вулицями і проспектами. Ними рухається багато легковиків та вантажних автомашин, трамваїв, тролейбусів та автобусів.
3.Їм ніхто не заважає, тому що існують чіткі , суворі правила для водіїв та пішоходів. І ми повинні їх знати. Перейти з однієї вулиці на іншу не просто. У цьому нам допомагають 3 сигнали світлофора: зелений, жовтий, червоний. За порядком слідкує регулювальник. Він керує рухом. У нього в руках є спеціальний жезл.
4. ПОСТОВИЙ: Подивіться: постовий
Став на нашій мостовій.
Швидко руку простягнув,
Паличкою враз махнув.
І за мить усе змінилось:
Всі машини зупинились,
Три ряди завмерли враз
І чекають на наказ.
Люди ж – лиш звільнилась путь –
Через вулицю ідуть.
І стоїть на мостовій
Чародієм постовий.
Всі машини одному
Підкоряються йому.
(Створюється вуличний гомін, лунають автомобільні сигнали, десь лунає поліцейський свисток. Чутно голос: „ Це я тобі свиснув! Ходи-но сюди, хлопчику!” Двері відкриті. До зали заходять регулювальник та Незнайко).
5. НЕЗНАЙКО: Я не хлопчик , я Незнайко.
6. ПОСТОВИЙ: Тим більше, ти вже дорослий, а не вмієш переходити дорогу.
7. НЕЗНАЙКО: Велике місто – просто горе...
Я розгубився:”Ой! І АЙ!
Не знаю знаків світлофора,
Ледь не потрапив під трамвай.
Авто, автобуси, трамваї
Туди-сюди вправно снують.
Я впав у розпач і не знаю:
То де ж дорогу перетнуть?
8.ПОСТОВИЙ: Наші молодші школярі вже знайомі з основними правилами дорожнього руху. Вони тобі, Незнайку, повідомлять, як поводитись на вулицях великого міста.
9. СВІТЛОФОР: Що це стоїть на вулиці,
Високе та триоке?
Червоно, жовто, зелено
Моргає на всі боки?
Це – світлофор, наш добрий друг,
Він про безпеку дбає.
Погляне пильно навкруги:
Пускає чи спиняє.
10. Ось вона, азбука,-
Треба всю знать,-
Вздовж тротуару, глянь, знаки висять.
Азбуку міста завчи до ладу,
Щоб не потрапити раптом в біду.
11. Слухай, друже,знак дорожній
Ставиться не так собі.
Як подружиться з ним кожний,
Допоможе він тобі.
12. Щоб не трапилося всяке,
Шанувати треба знаки.
На дорозі небезпечно,
Тож обачним буть доречно.
13. ЗНАК „ЗЕБРА”: А я зебра не проста:
Без копит і без хвоста,
Лиш біленькі смужки маю.
Я лежу, а не гуляю.
Хочеш перейти дорогу? -
Я прийду на допомогу.
14. ЗНАК „ПІШОХІДНИЙ ПЕРЕХІД”:
Треба знати всім як слід
„ Пішохідний перехід”.
Тут малесенька людина
Попереджує машини:
- Зачекайте, не спішіть,
Пішохода пропустіть.
Знак велику силу має –
Він машини зупиняє.
15. Коли до школи поспішаєш
І часу зовсім вже не маєш,
Не біжи, а зупинись,
Шлях уважно роздивись.
16. СВІТЛОФОР: Червоне світло – зупинися,
І на всі боки подивися.
Жовте світло всіх попереджає,
До уваги діток закликає.
Зелене світло – шлях відкрито.
Дорогу переходьте, діти.
( Пісня про світлофор)
17. Тут на шляху завжди чергує
Умілий, спритний постовий.
Відразу всіми він керує,
Хто перед ним на мостовій.
18. Ніхто у світі так не може:
Одним лиш помахом руки
Перепинити перехожих
І пропустить легковики.
(У цей час переходом перетинають вулицю двоє дівчаток, котрі читають книгу, не дивлячись на дорогу. Створюється вуличний гомін, лунають автомобільні сигнали).
19. ПОСТОВИЙ: Зачекайте –но подружки!
Оченята де? Де вушка?
Щоб перетнути вулицю,
На розі зупиніться,
І перш за все уважно
На світлофор дивіться.
20. Щоб не трапилось біди,
Пам’ятай, мій друже:
Ці забави на дорозі
Небезпечні дуже.
(Незнайко бере м’яч, переходить вулицю, граючись ним).
21. НЕЗНАЙКО: Мій дзвінкий веселий м’яч,
Ти куди несешся в скач?
Я у нашому двобої,
Ну, не встигну за тобою.
22. ПОСТОВИЙ: Незнайку, стій, не вибігай,
В м’яч на дорозі ти не грай.
Забави тут є недоречні,
Це місце досить небезпечне.
(Забирає м’яч)
Гратись весело на ньому.
Тут спокійно, безпечно,
На дорозі ж небезпечно.
Хлопці грають у футбол.
Хтось забив красивий гол.
Полетів м’яч на дорогу.
Йде машина із-за рогу,
Та гравець її не бачить.
М’яч підстрибує і скаче,
І під колесо летить,
Хлопчик за м’ячем біжить.
Зупиніть скоріш хлопчину!
До нещастя – крок єдиний!
Це повинен знати кожен:
Гратись у м’яча не можна
Там, де вулиця й машини,-
Небезпечно для людини!
25.
Треба слухати, без спору,
Всі вказівки світлофору.
Скаже вам про це за мить
Добрий лікар Айболить.
(З’являється лікар. Він супроводить хлопчика Петю. Його рука – у гіпсі).
26.АЙБОЛИТЬ: Руху правила єдині,
Знать їх добре всі повинні!
І дівчатка, і хлоп’ятка,
І зайці, й тигренятка,
А також дорослі люди –
Ось тоді й порядок буде.
Я прийшов до вас у гості
Показати вам хлопчину.
І повірте: це – не просто:
Накладати гіпс та шину.
27. ПЕТРО: Пустував я на дорозі,
Не дивився геть довкола.
І тепер ніяк не можу
Я відвідувати школу.
28. АЙБОЛИТЬ: Якщо правила не вчить, -
Чекає небезпека.
Вас машина зіб’є вмить,
Та, що мчить здалека.
Нікуди без них – ані кроку.
Наприклад, тротуаром йти –
Завжди з правого боку.
Чи гуляю по бульвару,
Я завжди тримаюсь справа –
Це одне з важливих правил.
Хто це правило не знає,
Іншим людям заважає.
Теж є перестороги.
Не можна як завгодно йти
На інший бік дороги.
Треба нам зробити так:
При дорозі зупинитись
І наліво подивитись.
Бачиш: транспорту немає –
До середини рушаєм.
Є тут лінія чудова,
Незвичайна, розділова.
Знов на ній ти зупинись
І направо подивись.
Всі машини пропусти –
Після цього можеш йти.
33. АЙБОЛИТЬ: Правил дорожнього руху багато,
Знати їх треба дівчаткам й хлоп’ятам.
І головне: на бруківці не гратись.
ВСІ: Якщо ти хочеш здоровим зостатись.
УЧИТЕЛЬ: А зараз, діти ми перевіримо, як ви знаєте правила дорожнього руху.
(Гра „ Заборонено і дозволено”).
І проспекти, і бульвари, -
Всі шумливі в наші дні.
Ти проходь по тротуару
Лиш по правій стороні !
Пустувати тут, де люди,
ЗА-БО-РО-НЕ-НО!
Стань взірцевим пішоходом! –
Це ДО-ЗВО-ЛЕ-НО !
Як заходиш до трамваю,
Краще уперед пройди,
Не крутись, це заважає,
Стій спокійно, чи сиди.
Їхать „ зайцем” – знають всі це –
ЗА-БО-РО-НЕ-НО!
А бабусі дати місце –
Це – ДО-ЗВО-ЛЕ-НО !
Якщо ти гуляєш десь там,
Бігаючи, не забудь:
Переходиш перехрестя –
Особливо пильним будь.
Йти, коли червоне світло,
ЗА-БО-РО-НЕ-НО !
На зелене – навіть дітям
Йти ДО-ЗВО-ЛЕ-НО !
УЧИТЕЛЬ: Молодці, я переконалася, що ви знаєте основні правила поведінки на вулиці. А зараз наші артисти запропонують кілька запитань...
НЕЗНАЙКО: Яку назву має палиця, за допомогою якої регулюється рух? (Жезл)
СВІТЛОФОР: Який сигнал світлофора забороняє рух пішоходів! (Червоний)
ПОСТОВИЙ: Чи можна починати переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора? (Ні)
АЙБОЛИТЬ: Яка тварина втекла із зоопарку, щоб увесь день лежати на перехресті посеред дороги? (Зебра).
ПЕТРО: Які острівці розташовані не на воді, а на суші? (Острівці безпеки).
ПОСТОВІЙ: Що означає такий рух ? (Рука і жезл підняті вгору). А цей? (Регулювальник розвів руки по обидва боки). ( Увага, можна йти).
УЧИТЕЛЬ: Ось , закінчилося наше свято. Ви були хорошими і уважними слухачами. І хочеться всім побажати, щоб були уважні не лише сьогодні, а на все життя запам’ятали головне правило (прочитаємо разом ):
Щоб з вами не трапилось ніякої біди,
Будьте обережні на дорогах завжди!
На завершення на шої подорожі заспіваємо разом одну індонезійську пісеньку, в якій розповідається про подорож на гужевому транспорті (возі з кіньми).
„ Прогулянка з батьком” , індонезійська народна пісня.
Ллє з неба сонце жар.
Зібравсь сьогодні рано я
Із татком на базар.
Візок скрипить колесами,
Конячка тупотить,
Співаєм пісню весело
Під цокання копит.
ПРИСПІВ: Дуг-діг-даг-діг,
Дуг-діг-даг-діг,
Дуг-діг-даг-діг-дуг!
Дуг-діг-даг-діг,
Дуг-діг-даг
Під цокання копит!
( 2 рази)
У руки віжки дав.
Сам раджа міг би заздрити,
Якби про це він знав.
Бо я не гірш про раджів тих
Умію править сам,
І пісеньку не гірш від них
Я заспіваю вам!
ПРИСПІВ: ...
Я заспіваю вам!
Кременецька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 2
ВИХОВНИЙ ЗАХІД НА ТЕМУ:
ДОРОЖНЯ АЗБУКА
Підготувала:
Яскевич Олена Феодосіївна