Сценарій "Дорожня азбука"

Про матеріал

Дана розробка допоможе у підготовці та проведенні виховного заходу; закріпити вивчені правила дорожнього руху; розпізнавати сигнали світлофора ; розвивати увагу, зв'язне мовлення, прищеплювати навички культурної поведінки на вулицях; попереджувати дитячий травматизм.

Перегляд файлу

ТЕМА: ДОРОЖНЯ  АЗБУКА

МЕТА: закріпити вивчені правила дорожнього руху;   вчити розпізнавати                                        сигнали світлофора ; розвивати увагу, зв’язне мовлення, прищеплювати навички культурної поведінки на вулицях; попереджувати дитячий травматизм.

ДІЙОВІ ОСОБИ: 

Незнайко, Світлофор, Юний автоінспектор із жезлом в руці та свистком, Лікар Айболить , учень Петро, ведучі.

ОФОРМЛЕННЯ ЗАЛУ:

Картинки з правил дорожнього руху, схема перехрестя, надписи:

„ Знайте правила дорожнього руху”, „ Щоб з вами не трапилось ніякої біди – будьте обережні на дорогах завжди”.

 

                                          Х І Д

ВЧИТЕЛЬ:  -  Сьогодні наша зустріч присвячена дорожній азбуці. Ми повторимо з вами основні правила дорожнього руху. Адже, кожен з нас подорожує вулицями нашого міста, чи то йдете до школи, чи на прогулянку, чи їдете до своїх друзів. І... „ щоб не трапилось з вами ніякої біди – будьте обережні на дорогах завжди!”

     Отож, уважно дивіться і слухайте наших героїв вистави, щоб могли відповісти на їх запитання. Розпочнемо подорож із загадок :

 

  1. Маленькі будиночки по місту біжать,

Дорослі і діти в будиночках сидять. ( Автобуси, тролейбуси, трамваї)

 

  1. Тримаюсь тільки на ходу,

А якщо стану – упаду.   ( Велосипед)

 

     3.  Я не їм вівса і сіна,                            

Дайте випити бензину,

Усіх коней обжену,

Хоч кого наздожену.   (Автомашина)

  • Як слова-відгадки назвати одним словом? (Транспорт).
  • А тепер уявіть, що ви їдете у одному з цих видів транспорту. Вирушаємо в подорож.

( Звучить пісня „ Наш водій” муз. К.Мяскова, сл. Т.Ковалевської)

 

          1.Хороші водії, скажу                        „ Водій, ми – учні, знайте,

   В тролейбусах сидять,                    Хвилинку зачекайте,

   Напевно, всі ви бачили,                 Нам треба в 1 (3) клас,

   Як ждуть вони малят!                     Не залишайте нас”.

   І хай по нашій вулиці

  Я з друзями спішу,

   І хай водій нахмуриться

   А я таки скажу:

2. Осінній ранок хмариться                  „ Водій, вас просять діти:

    І дощ холодний ллє,                            Уважно дуже їдьте!

    А черга до тролейбуса                         Багато школярів

    Все більшою стає.                                Спішать о цій порі!”

    Водій дверима грюкає

    І знов відкрив для нас:

    „ Сідайте швидше, хлопчики,

    Бо спізнетесь у клас!”

 

УЧЕНЬ 1: Місто, в якому з тобою живем,

                  Можна по праву зрівнять з букварем.

                  Азбуку вулиць, розкривши для нас

                  Місто уроки дає повсякчас.         

2.Діти, ми з вами мешкаємо у чудовому місті з широкими вулицями і проспектами. Ними рухається багато легковиків та вантажних автомашин, трамваїв, тролейбусів та автобусів.

3.Їм ніхто не заважає, тому що існують чіткі , суворі правила для водіїв та пішоходів. І ми повинні їх знати. Перейти з однієї вулиці на іншу не просто. У цьому  нам допомагають 3 сигнали світлофора: зелений, жовтий, червоний. За порядком слідкує регулювальник. Він керує рухом. У нього в руках є спеціальний жезл.

4. ПОСТОВИЙ: Подивіться: постовий

                       Став на нашій мостовій.

                       Швидко руку простягнув,

                       Паличкою враз махнув.

                       І за мить усе змінилось:

                       Всі машини зупинились,

                       Три ряди завмерли враз

                        І чекають на наказ.

                        Люди ж – лиш звільнилась путь –

                        Через вулицю ідуть.

                        І стоїть на мостовій

                        Чародієм постовий.

                        Всі машини одному

                        Підкоряються йому.

(Створюється вуличний гомін, лунають автомобільні сигнали, десь лунає поліцейський свисток. Чутно голос: „ Це я тобі свиснув! Ходи-но сюди, хлопчику!” Двері відкриті. До зали заходять регулювальник та  Незнайко).

 

5. НЕЗНАЙКО:  Я не хлопчик , я Незнайко.

6. ПОСТОВИЙ: Тим більше, ти вже дорослий, а не вмієш переходити дорогу.

 

 

 

7. НЕЗНАЙКО: Велике місто – просто горе...

                            Я розгубився:”Ой! І АЙ!

                            Не знаю знаків світлофора,

                            Ледь не потрапив під трамвай.

                            Авто, автобуси, трамваї

                            Туди-сюди вправно снують.

                            Я впав у розпач і не знаю:

                            То де ж дорогу перетнуть?

8.ПОСТОВИЙ: Наші молодші школярі вже знайомі з основними правилами дорожнього руху. Вони тобі, Незнайку, повідомлять, як поводитись на вулицях великого міста.

9. СВІТЛОФОР: Що це стоїть на вулиці,

                              Високе та триоке?

                             Червоно, жовто, зелено

                             Моргає на всі боки?

 

                            Це – світлофор, наш добрий друг,

                            Він про безпеку дбає.

                            Погляне пильно навкруги:

                            Пускає чи спиняє.

10. Ось вона, азбука,-

      Треба всю знать,-

      Вздовж тротуару, глянь, знаки висять.

      Азбуку міста завчи до ладу,

       Щоб не потрапити раптом в біду.

                          11. Слухай, друже,знак дорожній

                                Ставиться не так собі.

                                Як подружиться з ним кожний,

                                Допоможе він тобі.

12. Щоб не трапилося всяке,

      Шанувати треба знаки.

      На дорозі небезпечно,

      Тож обачним буть доречно.

 

13. ЗНАК „ЗЕБРА”: А я зебра не проста:

                                   Без копит і без хвоста,

                                   Лиш біленькі смужки маю.

                                   Я лежу, а не гуляю.

                                   Хочеш перейти дорогу?  -

                                   Я прийду на допомогу.

 

 

 

 

 

14. ЗНАК „ПІШОХІДНИЙ ПЕРЕХІД”:

                                     Треба знати всім як слід

                                     „ Пішохідний перехід”.

                                     Тут малесенька людина

                                      Попереджує машини:

                                      - Зачекайте, не спішіть,

                                           Пішохода пропустіть.

                                           Знак велику силу має –

                                           Він машини зупиняє.

15. Коли до школи поспішаєш

      І часу зовсім вже не маєш,

      Не біжи, а зупинись,

      Шлях уважно роздивись.

16. СВІТЛОФОР:             Червоне світло – зупинися,

                                           І на всі боки подивися.

                                            Жовте світло всіх попереджає,

                                            До уваги діток закликає.

                                           Зелене світло – шлях відкрито.

                                           Дорогу переходьте, діти.

( Пісня про світлофор)

17. Тут на шляху завжди чергує

       Умілий, спритний постовий.

      Відразу всіми він керує,

      Хто перед ним на мостовій.

                                           18. Ніхто у світі так не може:

                                                 Одним лиш помахом руки

                                                 Перепинити перехожих

                                                 І пропустить легковики.

(У цей час переходом перетинають вулицю двоє дівчаток, котрі читають книгу, не дивлячись на дорогу. Створюється вуличний гомін, лунають автомобільні сигнали).

19. ПОСТОВИЙ:            Зачекайте –но подружки!

                                         Оченята де? Де вушка?

                                         Щоб перетнути вулицю,

                                         На розі зупиніться,

                                         І перш за все уважно

                                         На світлофор дивіться.

20. Щоб не трапилось біди,

     Пам’ятай, мій друже:

     Ці забави на дорозі

     Небезпечні дуже.

(Незнайко бере м’яч, переходить вулицю, граючись ним).

 

 

 

21. НЕЗНАЙКО:  Мій дзвінкий веселий м’яч,

                              Ти куди несешся в скач?

                              Я у нашому двобої,

                              Ну, не встигну за тобою.

22. ПОСТОВИЙ: Незнайку, стій, не вибігай,

                              В м’яч на дорозі ти не грай.

                              Забави тут є недоречні,

                              Це місце досить небезпечне.

(Забирає м’яч)

  1.                     Є майданчик біля дому – 

                               Гратись весело на ньому.

                               Тут спокійно, безпечно,

                               На дорозі ж небезпечно.

  1. Вірш „ Небезпечна гра”

                          Хлопці грають у футбол.

                          Хтось забив красивий гол.

                          Полетів м’яч на дорогу.

                          Йде машина із-за рогу,

                          Та гравець її не бачить.

                          М’яч підстрибує і скаче,

                          І під колесо летить,

                          Хлопчик за м’ячем біжить.

                          Зупиніть скоріш хлопчину!

                          До нещастя – крок єдиний!

                          Це повинен знати кожен:

                          Гратись у м’яча не можна

                          Там, де вулиця й машини,-

                           Небезпечно для людини!

25.

                           Треба слухати, без спору,

                           Всі вказівки світлофору.

                           Скаже вам про це за мить

                           Добрий лікар Айболить.

(З’являється лікар. Він супроводить хлопчика Петю. Його рука – у гіпсі).

26.АЙБОЛИТЬ: Руху правила єдині,

                            Знать їх добре всі повинні!

                            І дівчатка, і хлоп’ятка,

                            І зайці, й тигренятка,

                            А також дорослі люди –

                            Ось тоді й порядок буде.

                            Я прийшов до вас у гості

                            Показати вам хлопчину.

                            І повірте: це – не просто:

                            Накладати гіпс та шину.

 

27. ПЕТРО:        Пустував я на дорозі,

                            Не дивився геть довкола.

                            І тепер ніяк не можу

                            Я відвідувати школу.

 

28. АЙБОЛИТЬ: Якщо правила не вчить, -

                             Чекає небезпека.

                              Вас машина зіб’є вмить,

                              Та, що мчить здалека.

 

  1. Ці правила треба вивчити,

Нікуди без них – ані кроку.

Наприклад, тротуаром йти –

Завжди з правого боку.

 

  1. Як іду по тротуару

Чи гуляю по бульвару,

Я завжди тримаюсь справа –

Це одне з важливих правил.

Хто це правило не знає,

Іншим людям заважає.

 

  1. А щоб дорогу перейти, -

Теж є перестороги.

Не можна як завгодно йти

На інший бік дороги.

 

  1. А якщо відсутній знак?

Треба нам зробити так:

При дорозі зупинитись

І наліво подивитись.

Бачиш: транспорту немає –

До середини рушаєм.

Є тут лінія чудова,

Незвичайна, розділова.

Знов на ній ти зупинись

І направо подивись.

Всі машини пропусти –

Після цього можеш йти.

 

33. АЙБОЛИТЬ:       Правил дорожнього руху багато,

                                    Знати їх треба дівчаткам й хлоп’ятам.

                                     І головне: на бруківці не гратись.

  ВСІ:                          Якщо ти хочеш здоровим зостатись.

 

УЧИТЕЛЬ: А зараз, діти ми перевіримо, як ви знаєте правила дорожнього руху.

(Гра „ Заборонено і дозволено”).

                                     І проспекти, і бульвари, -

                                     Всі шумливі в наші дні.

                                     Ти проходь по тротуару

                                     Лиш по правій стороні !

                                     Пустувати тут, де люди,

                                     ЗА-БО-РО-НЕ-НО!

                                     Стань взірцевим пішоходом! –

                                     Це ДО-ЗВО-ЛЕ-НО !

                                     Як заходиш до трамваю,

                                     Краще уперед пройди,

                                     Не крутись, це заважає,

                                     Стій спокійно, чи сиди.

                                     Їхать „ зайцем” – знають всі це –

                                     ЗА-БО-РО-НЕ-НО!

                                     А бабусі дати місце –

                                     Це – ДО-ЗВО-ЛЕ-НО !

                                     Якщо ти гуляєш десь там,

                                     Бігаючи, не забудь:

                                     Переходиш перехрестя –

                                     Особливо пильним будь.

                                     Йти, коли червоне світло,

                                     ЗА-БО-РО-НЕ-НО !

                                     На зелене – навіть дітям

                                      Йти ДО-ЗВО-ЛЕ-НО !

УЧИТЕЛЬ: Молодці, я переконалася, що  ви знаєте основні правила поведінки на вулиці. А зараз наші артисти запропонують кілька запитань...

НЕЗНАЙКО: Яку назву має палиця, за допомогою якої регулюється рух? (Жезл)

СВІТЛОФОР: Який сигнал світлофора забороняє рух пішоходів! (Червоний)

ПОСТОВИЙ: Чи можна починати переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора? (Ні)

АЙБОЛИТЬ: Яка тварина втекла із зоопарку, щоб увесь день лежати на перехресті посеред дороги? (Зебра).

ПЕТРО: Які острівці розташовані не на воді, а на суші? (Острівці безпеки).

 ПОСТОВІЙ: Що означає такий рух ? (Рука і жезл підняті вгору). А цей? (Регулювальник розвів руки по обидва боки).  ( Увага, можна йти).

 

УЧИТЕЛЬ: Ось , закінчилося наше свято. Ви були хорошими і уважними слухачами. І хочеться всім побажати, щоб були уважні не лише сьогодні, а на все життя запам’ятали головне правило (прочитаємо разом ):

                       Щоб з вами не трапилось ніякої біди,

                       Будьте обережні на дорогах завжди!

На завершення на шої подорожі заспіваємо  разом одну індонезійську пісеньку, в якій розповідається про подорож на гужевому транспорті (возі з кіньми).

„ Прогулянка з батьком” , індонезійська народна пісня.

 

  1. Біжить дорога дальняя,

Ллє з неба сонце жар.

Зібравсь сьогодні рано я

Із татком на базар.

Візок скрипить колесами,

Конячка тупотить,

Співаєм пісню весело

Під цокання копит.

                                ПРИСПІВ: Дуг-діг-даг-діг,

                                                   Дуг-діг-даг-діг,

                                                   Дуг-діг-даг-діг-дуг!

                                                   Дуг-діг-даг-діг,

                                                    Дуг-діг-даг

                                                    Під цокання копит!

                                                    ( 2 рази)

  1. Татусь дозволив правити,

У руки віжки дав.

Сам раджа міг би заздрити,

Якби про це він знав.

Бо я не гірш про раджів тих

Умію править сам,

І пісеньку не гірш від них

Я заспіваю вам!

                              ПРИСПІВ: ...

                                                Я заспіваю вам!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кременецька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             ВИХОВНИЙ ЗАХІД НА ТЕМУ:

 

         ДОРОЖНЯ  АЗБУКА   

 

 

 

 

 

                                                            Підготувала:

                                               Яскевич Олена Феодосіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  

                                                                 

doc
Додано
5 серпня 2018
Переглядів
1395
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку