Сценарій фізрозваги для дітей середніх груп "Хто осені найкращий помічник?"

Про матеріал
Мета: збагачувати дітей новими враженнями, знаннями про сезонні зміни в природі, спонукати їх до дослідницької діяльності, знайомити з елементами елементарного експериментування; закріпити навички ходьби по гімнастичній лаві, підлізання під дугу, стрибків на хоп-м’ячах, бігу змійкою; залучати дітей до здорового способу життя через спортивні розваги; створити бадьорий настрій дітей; виховувати бажання бути здоровими, любити та берегти природу. Обладнання та інвентар: 2 сопілки, султанчики по 2 на кожну дитину, повітряні кульки, 2 кошики з камінчиками, грудками солі, пластмасовими, дерев’яними чи скляними кульками, скляна миска з водою, 2 хоп-м’яча, по 1 пляшці з «чарівною» водою, 2 гімнастичні лави, 4 дуги, склянки з синьою та жовтою водою, 6 парасольок, жолуді, горішки ліщини, «калюжі» - 8 штук, відерце, кошик, зелена тканина – «галявина», листя.
Перегляд файлу

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 8 «Перлинка»

Чорноморської міської ради Одеської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СЦЕНАРІЙ

фізрозваги в середніх групах

 

«Хто найкращий осені помічник?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила:

Вихователь-методист

Олена Лятамбур

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019

 

 

Мета: збагачувати дітей новими враженнями, знаннями про сезонні зміни в природі, спонукати їх до дослідницької діяльності, знайомити з елементами елементарного експериментування; закріпити навички ходьби по гімнастичній лаві, підлізання під дугу, стрибків на хоп-м’ячах, бігу  змійкою; залучати дітей до здорового способу життя через спортивні розваги; створити бадьорий настрій дітей; виховувати бажання бути здоровими, любити та берегти природу.

Обладнання та інвентар: 2 сопілки, султанчики по 2 на кожну дитину, повітряні кульки, 2 кошики з камінчиками, грудками солі, пластмасовими, дерев’яними чи скляними кульками, скляна миска з водою, 2 хоп-м’яча, по 1 пляшці з «чарівною» водою, 2 гімнастичні лави, 4 дуги, склянки з синьою та жовтою водою, 6 парасольок, жолуді, горішки ліщини, «калюжі» - 8 штук, відерце, кошик, зелена тканина – «галявина», листя.

Хід заходу

Виходить ведуча

Ведуча:   Журливо музика заграла

Та закружляло в вальсі листя.

        В країну осінь завітала

Красива, сонячна, барвиста.

Чарівна осінь в пишному вбранні.

Приходить осінь немов у сні.

Відкриємо завісу ненароком

І зазирнемо ми в осінню пору року!

Пісня «Запалила осінь полум’я багряне» (Марійка Герман)

На вступ виходить на середину зали Осінь (дівчинка з групи у віночку та плащику) з двох боків від неї по хлопчику з сопілками імітують гру

З І куплету виходять діти та всі виконують музично-ритмічні вправи

І куплет

Запалила осінь полум’я багряне,

Заплела у коси листя полум’яне.

Розпускали барви кольорів жоржини

Заросились рясно в спориші стежини.

Розпускали барви кольорів жоржини

Заросились рясно в спориші стежини.

Приспів:

Золотом, золотом стелені стежини,

Хочеться, хочеться синьої ожини.

Плавають, плавають в небі павутинки,

Губи торкаються стиглої ожинки.

ІІ куплет

Падають застиглі глянцеві каштани,

Маревом в долині стеляться тумани.

Йде красуня осінь щедра і багата,

Роздає дарунки і дарує свята.

Йде красуня осінь щедра і багата,

Роздає дарунки і дарує свята.

Приспів:

Золотом, золотом стелені стежини,

Хочеться, хочеться синьої ожини.

Плавають, плавають в небі павутинки,

Губи торкаються стиглої ожинки.

Діти шикуються в 4 колони

Осінь:

Вітаю вас, дорослі й діти!

Я осінь - літечка сестра.

Потрібно братику і відпочити,

Настала вже моя пора!

Дитина 1:
Природа всюди розкошує, 
Немов зібралася на бал.

Дитина 2:
То пані Осінь всім готує 
Чудовий пишний карнавал.

 

Ведуча: Так! Все в цей час підвладне її чарам. А чи любите ви гуляти восени? Не боїтеся вітру чи дощику?  Готові вирушити на захопливу осінню прогулянку?

Діти: Так.

Осінь: Тоді рушаймо всі за мною на захопливу осінню прогулянку!

Пісня «Пані осінь»

діти співають І куплет пісні та на приспів ідуть парами противоходом на свої місця

І куплет

 Солодке літо пройшло як мить,

 Багряне листя вогнем горить.

 Вона ступає, йде по стежках –

 Краса і смуток у очах.

Приспів:  

  Пані Осінь, пані Осінь, зачекайте нас!

  Озирнулася – навкруг така краса.

  Пані Осінь, пані Осінь – перші дощики,

  Ось краплиночка упала, як сльоза.

Діти сідають на стільці

Чути шум дощу

Ведуча:  

Злива! Злива! — аж залопотіло.
Ліс і поле – зливі все зраділо!

 

Під веселу мелодію з'являється пані Злива у з парасолькою.

Танцює, розсипає на глядачів блакитне конфетті, схоже на крапельки дощу.

 

Злива: Мої Вам вітання, пані Осінь. Як у вас тут красиво, які веселі діточки!

Ведуча: Ласкаво просимо, пані Злива до нас у гості. Давно не заходили. Відпочивали?

Злива: О ні! Я дуже, дуже зайнята! Займаюся шоу-бізнесом!

Ведуча: Ви стали артисткою?

Злива: Ні! Я зараз керівник талановитої танцювальної групи «Крапельки». Як що хочете, можу і ваших діточок навчити завзято танцювати!

Ведуча: Так! Ми з дітками з задоволенням у тебе повчимося.

Ритмічна гімнастика з султанчиками

під пісню Наталі Май «Радісний дощик»

І куплет

Знову дощ у вікно - осінь золота
у далекі краї птаха відліта.

Приспів /Парасольку свою швидко віднайду
по калюжах гулять радісно піду./ 2р.
Кап, кап-кап-кап-кап, Кап, кап-кап-кап-кап,
Кап, кап-кап-кап-кап, Кап, кап-кап-кап-кап.

ІІ куплет

Знову дощ у вікно - крапельки малі,
золотий килимок на усій землі.

Приспів
ІІІ куплет

Знову дощ у вікно - ритми відбива
і неначе з відра землю полива.

Приспів

Діти складають султанчики, стають по обидва боки килима.

Злива: Бачу ви зовсім осіннього дощику не боїтеся! Ой, чуєте, що це?

Чути звуки вітру

Діти: Це вітер завиває!

Вітер:

Я веселий вітерець,

Біжу собі навпростець.

Дуже швидко так біжу.

Кожен день кудись спішу.

Оббіжу ліси і гори,

Обійму усі простори.

А коли я добіжу,

То приляжу і посплю.

О такий я! Діти, а що це ви тут такі зібралися в червоненькому та жовтенькому?

Ведуча: Бо сьогодні вони не просто дітки, а справжні осінні листочки!

Вітер: О це так! Я дуже полюбляю грати з листочками. А ви хочете зі мною пограти?

Хоровод-гра «Вітерець» - муз. В.Мацюка

І куплет

 Залетів у садок вітер вітряний.

 Застрибав, засвистав поміж листями.

Приспів: Ой ти вітер-вітерець, ще й буйнесенький,

  Не зривай ти листячко, будь добресенький.

ІІ куплет

 Ти гілок не труси, не рви листячко.

 Краще нам ти зроби з них намистячко.

Приспів

ІІІ куплет

Подивись, як вони всі тріпочуться.

Видно їм танцювать дуже хочеться.

Приспів

Вітер: Молодці, дітки! А зараз я на вас подую і ви полетіть на свої місця! (дмухає, діти розлітаються на стільці)

От як я вмію чудово грати! Он як швидко всі листочки прибрав! Я найкращий помічник Осені!

Злива: Чого це ти, кудлатий, вихваляєшся!? Що б ти знав, це я найкраща помічниця Осені!

Ведуча: Будь ласка не сперечайтеся, любі друзі! Наші дітки дуже багато знають про вітер та зливу. Нехай вони вас розсудять! Ось жовті листочки будуть командою Зливи, а червоні – Вітра.

Вітер, Злива: Чудово, добре!

Ведуча: Один, два, три – команди в шеренгу станови!

Діти у червоних костюмах стають у шеренгу біля Вітру, а в жовтих – біля Зливи

Злива: А хто ж розпочне?

Ведуча: А це вирішить лічилочка!

Дитина: (лічить Вітра і Зливу)

Раз – краплинка,

Два – краплинка

Вилетіли із хмаринки,

Три – дівчата біля хати

Узялися танцювати,

А чотири – ясне сонце

Зазирнуло у віконце.

П’ять – веселий вітерець

Вгомонився накінець.

Ось тепер вже вмієш ти

Рахувати до п’яти.

А лічилочці кінець,

Ти ж бо – справжній молодець!

(якщо лічилка закінчується на Зливі – починають зразу з неї, якщо на Вітрі – той, як справжній чоловік і джентльмен поступається Зливі)

Ведуча: Ну що, Злива, тобі розпочинати. А хто виявиться найкращим, ти – Злива, чи ти – Вітер, розсудять наші діти та гості. Тож перше випробування! І його ми можемо провести сидячі на підлозі. (діти сідають по-турецькі, ручки на колінках) Конкурс питань та відповідей! Злива, ти задаватимеш питання команді червоних листочків, а ти, Вітер, - команді жовтих листочків, по черзі. Готові? Почали!

  1. Злива: Що таке злива?

Дитина – червоний листочок: Злива – це дуже сильний дощ, той, про який кажуть «як з відра».

  1. Вітер: А ви знаєте що таке вітер?

Дитина – жовтий листочок: Вітер – це рух повітря. Дуже сильний вітер називають «ураган».

Вітер: А зовсім тихий вітерець ми навіть не помічаємо і кажемо, що це «безвітря».

  1. Злива: Для чого потрібен дощик?

Дитина – червоний листочок: Дощик потрібен і рослинам, і тваринам для пиття.

Дитина – червоний листочок: Дощ очищує повітря і все навколо від бруду.

Дитина – червоний листочок: Дощ – це вода. А вода потрібна людині, щоб пити, митися, прати.

  1. Вітер: Для чого потрібне повітря?

Дитина – жовтий листочок: Повітрям дихає усе живе на планеті і рослини, і тварини, і люди.

Дитина – жовтий листочок: Вітер гонить по морю вітрильники, крутить крила вітряків.

Дитина – жовтий листочок: Повітрям надувають рятувальні жилети, плоти.

  1. Злива: Вода є багато в чому навколо нас. Вона є і в людині! Як це довести?

Дитина – червоний листочок: Ми плачемо, а сльозки це вода, тільки солона.

Дитина – червоний листочок: А ще можна подмухати на дзеркало (демонструє) і на ньому з’являється волога – це маленькі крапельки води.

  1. Вітер: Повітря теж є багато в чому! Воно скрізь навколо нас. І в людині теж є! Як це довести?

Дитина – жовтий листочок: Можна подмухати на вітрячок і він закрутиться. (демонструє)

Дитина – жовтий листочок: А ще можна надути повітряну кульку! (демонструє)

Ведуча: Молодці, діти! Як багато визнаєте! А зараз переходимо до наступного випробування. Оголошую повітряно-водяні перегони!

Естафети

Естафета – «Неслухняні кульки»

Вітер: І перша естафета «Неслухняні кульки»! Я дуже люблю цю гру!

(Вітер пояснює правила та умови поки Ведуча і Злива розкладають інвентар до естафети)

Потрібно в парах перенести кульку зажату головами з одного кошика в інший на другій стороні майданчика.

Для проведення естафети знадобиться два кошики, наповнені повітряними кульками, і два порожні кошики. Біля команд на лінії старту встановлюються повні кошики, а порожні розташовують на лінії фінішу. По черзі кожена пара з учасників повинна зажати між головами кульку і швидко перенести її до порожньої кошика, при цьому постаратися не загубити її по дорозі. Перемагає команда, яка перша перенесе кульки.

Вітер: Які ви сквапні! Діти, а ви знаєте, що знаходиться в середині цих кульок? (в середині повітря) Так! А як це перевірити? (можна проткнути кульки голкою, з них вирветься повітря і кулька від його сили полетить).

Вітер протикає кульку, та літає залою.

Ведуча: Які ви розумники! А зараз наступна естафета - «Калюжі»!

Естафета – «Калюжі»

Злива: Це про воду! Її проведу я! 

(Злива пояснює правила та умови поки Ведуча і Вітер розкладають інвентар до естафети)

Слухайте уважно! За сигналом вихователя перший бере в відерці предмет (камінчик, грудку солі, пластмасову, дерев’яну чи скляну кульку), пробігає дистанцію змійкою між «калюж», кидає предмет у скляну миску з водою і повертається до команди, де передає естафету наступному учаснику. Зрозуміло?

Для проведення на дистанції розкладаються зиґзаґом «калюжі». Перемагає команда, яка першою в повному складі пробіжить змійкою.

Злива: Подивіться, діти, дерев’яні та пластмасові кульки плавають! Як ви гадаєте чому? (бо вони легше води і тому можуть плавати). А чому камінчики та скляні кульки потонули? (бо вони тяжче за воду і тому тонуть). А сіль де ж поділася? (її не стало, вона розчинилася). Молодці, діти! Так! Деякі предмети можуть плавати на воді, деякі – тонуть. Це залежить від їх ваги. А ще вода може бути розчинником.

Естафета – «Стрибунчики»

Вітер: А на нас чекає наступна естафета – «Стрибунчики».

 (Вітер пояснює правила та умови поки Ведуча і Злива розкладають інвентар до естафети)

Треба стрибками на м'ячі дістатися до столику з пляшечкою води, ретельно нею потрусити, поставити на місце та бігом повернутися до команди, передати естафету наступному учаснику. Зверніть, дітки, увагу. Яка вода в склянці? (чиста, прозора) подивимося, якою вона стане після змагання.

Для її проведення необхідні м'ячі-хопи за кількістю команд.

Вітер: Які ж спритні наші дітки! Давайте перевіримо чи змінилося що в скляночках з водою? (на стінках склянки з’явилися бульбашки) Так, це бульбашки повітря. Ми вже доводили, що повітря є навколо нас, є у нас, а ось ми бачимо, що воно є і у воді.

Ведуча: Дякуємо, Вітре! Залишилася остання естафета – «Водиця-чарівниця».

Естафета – «Водиця-чарівниця»

Злива: Це знов моє завдання!

(Злива пояснює правила та умови поки Ведуча і Вітер розкладають інвентар до естафети)

Подивіться, діти, на столиках біля кожної команди стоять пляшечки з водою. Якого кольору в них вода? (безкольорова, прозора)так. Ваше завдання – кожен, хто починає рух, бере в праву руку пляшку з водою, проходить по гімнастичній лаві, тримаючи руки в сторони, зійти на килим, проповзти під дугами на колінах та ліктях, не випускаючи пляшечку з рук, поставити на протилежному столику і повернутися назад, передати естафету наступному.

Для її проведення необхідні по гімнастичній лаві, 10 «чарівних» пляшечок з водою на столиках біля початку лави, 2 дуги і один стіл на кінці дистанції.

Ведуча: Діти, та ви справжні чарівники! Якою різнобарвною стала вода у склянках! Це ж не можливо!

Злива: Це, справді, не можливо, щоб вода сама по собі змінювала колір. Я просто хотіла здивувати дітлахів. Ці чари вийшли тому, що я кришечку кожної склянки замастила кольоровими фарбами, а коли ви рухалися, фарби у воді розчинилися. Ви ж самі казали, що вода – це розчинник. У це явище називається «дифузія» - це коли одна речовина змішується з іншою. А хочете ще один маленький фокус з дифузією? (Так!) Дивіться…

Злива бере дві склянки води жовтого та синього кольорів та виливає в

скляний графин. Змішує паличкою, отримуючи новий колір – зелений.

Ведуча: Як ви казали, пані Злива, називається це явище?

Злива: Дифузія! Давайте повторимо разом…

Всі: Дифузія!

Вітер: Знову Злива хоче показатися самою, самою…

Злива: Чого це хочу? Я така і є!

Ведуча: Вітре, Зливо! Зачекайте! Не сваріться! Попереду ще одне випробування! Артистичне!

Дитина: Розгулявся нині вітер,

Не дає спокою вітам.

Скрізь, де тільки він буває,

Листя із дерев зриває.

Полька з вітром

(Вітер запрошує на танок Зливу)

Ведуча: Як гарно  червоні листочки з вітром кружляли. А зараз подивимося, чого Злива навчила жовтенькі листочки!

Дитина: Парасолькою новою

                Я накриюсь с головою!

                Чобітки високі взую,

                По калюжам потанцюю.

Танок з парасольками

(на останній куплет Злива кличе Вітра потанцювати)

Ведуча: Ну і що тут казати?! Обидві команди спритні, умілі, розумні, талановиті! Як обрати найкращих?! Допоможіть, гості! Розсудіть! Чия команда найкраща Зливи чи Вітру?

Відповіді гостей, завідуючої

Злива: Ми повністю з вами згодні, бо поки ми змагалися, - добре всі здружилися!

Вітер: Ура! Ми тепер зі Зливою друзі «не розлий вода»! Будемо разом Осені допомагати! А зараз, діти, запрошуємо вас до незвичного повітряно-водяного оркестру «Свистулечки»!

Музична композиція з свистульками

Поки виконується композиція ведуча за спинами дітей розкладає зелену тканину (галявину) і розсипає по ній жолуді та ліщинку

Ведуча: Ми дуже раді за вас, друзі, що ви помирилися! Бо вода і повітря найголовніша умова життя на нашій планеті! Дуже важливо їх оберігати, не бруднити!

Вітер: Як весело минув час! Дякуємо, дітки, за чудову зустріч! Завдяки вам, ми зі Зливою подружилися і будемо разом допомагати Осені. Ну а зараз нам час повертатися на двір. Справ у нас багато - мені листочки замітати, Зливі поля поливати.

Злива: А на згадку про нашу зустріч, прийміть оці набори юного дослідника. З ними ви зможете багато чого цікавого дізнатися про чудеса природи. До побачення!

Злива і Вітер уходять із зали

Ведуча: Як чудово, що Вітер і Злива тепер добрі друзі! Ой, діти, підійдіть до мене та подивіться скільки вітер натрусив з дерев жолудів та горішків. Давайте їх зберемо і занесемо до фізкультурної зали, щоб усю зиму з ними гратися та згадувати красуню осінь. Але збирати ми будемо не просто, а пальцями ніг. Хлопчики будуть збирати жолуді у відерце, а дівчата – горішки у кошик.

Вправа «Збери жолуді, горішки»

Звучить музика. Діти збирають жолуді та горішки пальцями ніг.

Ведуча: Ось ми і зібрали жолуді та горішки. Буде чим взимку гратися.

Ми сьогодні побували на чудовій осінній прогулянці, погралися з Вітром та Зливою, дізналися багато цікавого про повітря і воду. І я теж хочу зробити для вас подарунки. Ось ці вітрячки!

А зараз мерщій на прогулянку гратися вітрячками з вітерцем. 

Пісня «Бажаємо добра»

І куплет

 Нехай осіннє сонечко сміється,

 А дощик наче із відерця ллється.

 Осінь з листя сарафан вдягає,

Вітер в голих вітах завиває.

Приспів: Ми Вам бажаємо добра, щастя і тепла

Нехай ніколи не впаде сльозинка.

Ми Вам бажаємо добра, щастя і тепла

І сонце усміхнеться як дитинка.

ІІ куплет

 Нехай останній вже кружля листочок,

 І дощик не пускає у садочок.

 Та тільки хай щасливі будуть люди

На планеті нашій всюди-всюди.

  Приспів

 

Діти виконують пісню і під програш уходять із зали

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Лятамбур Олена
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Додано
23 січня 2020
Переглядів
1186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку