Сценарій "Гра - подорож "Усвіті тварин"

Про матеріал

Маршрут:

Станція 1. Острів допитливих (гра-вікторина).

Станція 2. Галерея музичних портретів (худож­ньо-естетична бесіда з елементами вікторини).

Станція 3. Карнавальна (свято).

Перегляд файлу

Гра-подорож   у світ   тварин

 

Маршрут:

Станція   1. Острів допитливих (гра-вікторина).

Станція 2. Галерея музичних портретів (худож­ньо-естетична бесіда з елементами вікторини).

Станція  3. Карнавальна (свято).

 

Станція 1. Острів допитливих (гра-вікторина "Хто? Де? Як?").

Умова: теми всіх турів попередньо даються дітям для поглибленої самопідготовки.

 

Тур   1 . Тварини – метеорологи

 

Питання                                                       Відповіді

  • кіт шкребе кігтями підлогу                         буде вітер
  • кіт згортається клубочком,   

    ховаючи мордочку                                             на мороз

  • собака риє землю                                         на дощ
  • собака качається по землі                           буде дощ, сніг
  • кінь хропить                                                 до негоди
  • кінь форкає                                                  до тепла
  • кінь трясе головою,

    закидаючи її догори                                          буде дощ 

  • кінь лягає на землю                                     на сиру погоду - влітку,

                                                                           буде сніговій - взимку

  • корова, піднявши голову,

     нюхає повітря й облизує губи                           на дощ

  • корова ввечері жадібно їсть траву              на дощ
  • корова лягає на землю                                  до тепла
  • свині розкидають солому                             буде буря
  • мурашки кидають мурашники                     

і йдуть геть                                                          буде повінь

  • павук сидить у середині павутини               на дощ 
  • павук виходить з гнізда                            

і плете нову павутину                                          на гарну погоду

  • чайки вранці відлітають далеко у море        буде ясно
  • чайки тримаються поблизу берега                на різку зміну погоди
  • медуза ховається у безпечне місце                незабаром буде шторм

 

Тур   2 . Пам'ятники тваринам

 

Питання                                                         Відповіді 

  1. За що встановлено пам'ятники тваринам?
  • Гускам у Римі? (за те, що колись врятували місто від                        ворога, зчинивши галас і попередивши цим мешканців;
  • Голубу в Парижі? (за те, що приніс звістку про аварію англійську                                                                  субмарину під час другої світової війни                                                                                                                                  
  • Дельфіну в США? (за відмінне виконання обов'язків зв’язківця                                                                 між глибоководною та наземною станціями                                                     
  • Слону в Кенії?  (на знак поваги до доброго, надійного, працелюбного помічника людини.

2.  В   яких   містах   і   країнах   можна   побачити всесвітньо відомі скульптурні зображення тварин?

Відповіді:

Бремен (Німеччина) — стадо бронзових свиней;

Женева (Швейцарія) — кінь (без вершника);

Джуно (Аляска, США) — ведмідь з бронзи (сим­вол краю) та ін.

 

Тур   3 . Згадаємо їх імена

 

    Питання.

  Згадайте за фотографіями назви тварин, які зникли з нашої Землі.

    Відповіді.

  Мамонт, тур, кулан, печерний ведмідь, морська корова…

    Питання.

  Розгляньте фотографії тварин, які знаходяться під загрозою зникнення і занесені до Червоної книги; назвіть їх.

    Відповіді.

   Білий журавель, чорний лелека, хохуля, дикий кіт, комишева жаба, стрепет, степовий орел…

 

Супер - гра    "Кіт у мішку"

(для переможців усіх турів)

 

Питання. Де і чому кота вважають священ­ною твариною?

Відповідь. У Єгипті, тому що коти колись зу­пинили нашестя щурів. Крім того, у Давній Греції та Римі кішка вважалась символом волелюбності.

Питання. У кого кращий зір — у людини чи кота? Доведіть прикладами.

Відповідь. Кіт бачить у шість разів краще, ніж людина — впізнає знайомий об'єкт на відстані 100 метрів, може спокійно дивитись на сонце, доб­ре бачить у темряві. Котяче око — високодосконалий витвір природи.

       Питання.    Навіщо коту вуса?

       Відповідь. Це допоміжний орган відчуття. Навіть якщо нічого не скажуть очі, вуха і ніс, котячі вуса можуть "обстежити" розміри та характер по­верхні предметів.

Питання.    Назвіть грізних родичів кота.

Відповіді. Лев, тигр, пантера, леопард, ге­пард, сніговий барс, пума, рись та ін.

Питання. Чому японці тримають у своїх домах деяких риб, зокрема морських котів в акваріумах?

Відповідь. Вони точно передбачають земле­трус і вказують його наближення неспокійною по­ведінкою.

 

Станція 2. Галерея музичних портретів (вернісаж музичних загадок за творами К. Сен - Санса) .

 

Обладнання: сюїта К.Сен-Санса "Карнава тварин" у запису, магнітофон, комплект картин і зображенням тварин, рами для картин, картки з назвами тварин.

Умова гри. На стіні розвішано декілька порожні рам з відповідними номерами — це уявна галерея музичних портретів. Під час гри діти повинні правильно відгадати музичні загадки, відповідно заповнити рами картинами із зображенням тварин і доповнити це назвами. Цією роботою керує "екскурсовод", роль якого виконує вчитель музики.

 

Хід   гри

 

Екскурсовод: Сьогодні нас запросили д незвичайного музею — галереї музичних портретів. Її створив французький композитор Каміль Сен – Санс, який дуже любив тварин і присвятив їм багато музичних творів.

Уявіть, що ми з вами ходимо залами музею — кругом висять портрети, але на них нічого не видно. Зате з кожної картини ллється своєрідна музика. Це і є портрет тварини — тільки не намальований, а зву­ковий. Спробуйте "побачити" музику і впізнати істо­ту, яку вона зображує.

 

Музичний портрет № 1 (звучить "Королівський марш  левів").

 

Питання екскурсовода:

Який характер у тварини, зображеної в музиці - грізний чи сумирний? Як це передається у звуках? Чи чуєте ви в музиці голос цього звіра? Що він
нагадує - спів, плач, рик, виск? Який інструмент відтворює ці звуки?

Визначте характер рухів цієї тварини - це стрибки, біг, хода? Як підкреслює це композитор?

Який настрій ви чуєте у музиці — радісний, сумний, урочистий, задумливий? Отже, тварина, яку зображує ця музика,  поважна чи кумедна? (Слід звернути увагу дітей на урочистий, величавий, гордо­витий, тріумфальний характер маршу).

Назвіть тварину і заповніть раму її портретом з відповідним підписом.

 

Загадка про всяк  випадок:

Ой, який кошлатий звір,

Поважний, як король!

Скоро з Африки йому

 Вишлють бандероль.  (Лев)

 

Музичний портрет № 2 (звучить п'єса "Кури та півні).

 

Питання екскурсовода:

Чи можете ви уявити рухи істот, зображених у
музиці? Що вони роблять?

Голоси яких птахів чути в музиці? Які інструменти відтворюють спів півня? Який настрій переважає в музиці — спокійний, веселий, безтурботний чи заклопотаний?

Визначте характер птахів, портрет яких відтворено в музиці. (Слід звернути увагу дітей на неспокійний, галасли­вий характер, настирливий ритм музики).

Назвіть цих птахів, заповніть раму їхнім порт­ретом з відповідним підписом.

 

Загадка про всяк випадок:

Птахам цим нема коли й сісти —

Весь день щось шукають поїсти.

Тут гамір страшний, метушня

З ранку до ночі щодня.   (Кури   у   пташнику)

 

Музичний портрет № 3 (звучить п'єса "Слон").

 

 Питання екскурсовода:

Ця тварина, на вашу думку, важка чи легень­ка? Чому ви дійшли такого висновку? Чи можна назвати цю тварину неповороткою, незграбною? Простежте за характером музики і здо­гадайтесь, що робить цей звір.

Яка вдача у тварини? Як це підкреслено в му­зиці? (Слід звернути увагу дітей на світле, радісне за­барвлення музики, на нескладну, ніби тупцюючу ме­лодію, що загалом утворюють враження кумедності, добродушності).

Назвіть тварину, заповніть раму її портретом з відповідним підписом.

 

Загадка про всяк випадок:

Хто сказав, що він незграбний?

Це плітки і заздрість!

А у цирку він танцює

Дітворі на радість.   (Слон)

 

Музичний портрет № 4 (звучить п'єса "Кенгуру").

 

Питання екскурсовода:

Про що говорять нам енергійні стрибки в му­зиці? А чому одразу зрозуміло, що це стрибає не мініатюрний коник і не легенький зайчик?  Який   інструмент  обирає  композитор  для відтворення стрибкоподібного руху тварин і чому?

Що можна сказати про характер цієї тварини? Як підкреслено це в музиці? (Слід звернути увагу дітей на рухливість мелодії та постійні зміни темпу музики, що надає їй енергійного, непосидючого, до­питливого характеру).

Назвіть тварину, заповніть раму її портретом з відповідним підписом.

 

Загадка про всяк випадок:

Цю спортсменку кожний знає —

Видатна стрибунка!

Їй ніщо не заважає,

Навіть повна сумка.   (Кенгуру)

 

Музичний портрет № 5 (звучить п'єса "Акваріум").

 

Питання екскурсовода:

Які звуки чітко чути в музиці — тріск, скрип, плюскіт, гамір? Які інструменти так добре відтворю­ють хлюпотіння води?

Якого   характеру   надає   музика   мешканцям підводного світу? Чи відчувається в музиці ставлення автора до цього прекрасного, але беззвучного світу?

Де  б  могли   ми  часто  милуватись  життям підводного   царства?   Спробуйте   здогадатись,   чий портрет цього разу створив композитор.

 

 

 

 

Музичний портрет № 6 (звучить п'єса "Лебідь").

 

Питання екскурсовода:

Як охарактеризувати рух істоти, що відтворена у цій музиці? Що ця істота робить — біжить, пливе, летить?   Чи   хочеться  танцювати   під  таку  музику? Зробіть декілька рухів. Що надає мелодії такої плав­ності? Якої  вдачі  істота зображена у  цій  музиці? Чий це портрет? Чи бачили ви таке в житті?

 

Загадка про всяк випадок:

Шия довга, перо — білосніжне.

Він пливе так тихо і ніжно,

Щоб води навіть не сколихнути.

Хто це бачив — не зможе забути.   (Лебідь)

 

У кінці гри всі рами заповнені картинами і підписа­ми. Найактивніші учасники вернісажу музичних загадок нагороджуються призами.

 

Станція 3. Карнавальна (костюмований карнавал тварин)

 

Карнавал відкривають його господарі — пани Угадайко, Повторяйко, Неображайко і Поважайко.

 

Пан  Угадайко. Запрошуємо всіх на наш карнавал!

                           Сьогодні тут буде радості шквал.

                            Загадки, танці, пісні, гуморина —

                            І все це присвячуємо любим тваринам.

 

Пан Повторяйко. Спробуємо в чомусь їх повторити,

                            Згадаємо, як можуть вони "говорити".

                             Вам тут згодяться уважність і хист —

                             Ось і подивимось, хто з вас артист.

 

Пан Неображайко. Я ж постараюсь вам нагадати,

                              Як гидко тварину слабку ображати!

                              Сильна, розумна, добра людина

                              Ніколи даремно не скривдить тварину.

 

Пан  Поважайко. А ще дуже хочеться вам нагадати,

                              Як люблять у світі тварин працювати.

                              Життя звірини — не весела розвага —

                               Й отримало право на нашу повагу.

 

(Звучить урочиста музика, запрошуючи всіх до танцю).

    Пан Угадайко. Просимо любих гостей танцювати,

                              Всім карнавальний костюм показати.

 

(Гості в костюмах утворюють хоровод).

 

   Пан  Поважайко. Ти бачиш! До нас завітало охоче

                                Безліч тварин — розбігаються очі!

 

  Пан Неображайко. Але ж потрібно всіх упізнати —

                                Давайте як - небудь їх шикувати.

 

 Пан  Повторяйко (до гостей).

                                 Один перед одним і перед всім світом

                                 Просим представитись за алфавітом.

 

Учасники карнавалу утворюють "Живу абетку"; по черзі виходять в коло, представляються гостям весели­ми віршиками, супроводжуючи текст відповідною пан­томімікою.


Ігри

 

1. Пан Угадайко пропонує учасникам карнавалу естафету загадок.

Умова. Гравці кидають один одному м'яч; той, хто отримує м'яч, загадує загадку про тварину; загадки не повинні повторюватись.

(Уразі повтору накладається "штраф" — продекла­мувати віршик чи заспівати пісню про тварину).

  • Не звір, не птиця, а ніс — як спиця. (Комар).
  • Летить — виє, сяде — риє.         (Жук).
  • Білі хороми — червоні підпори.     (Лебідь).
  • Повний пень черешень.   (Бджоли   у   вулику).
  • І вдень, і вночі у кожусі на печі.     (Кіт)  та інші (загадки діти готували вдома заздалегідь.

 

  1. Пан Повторяйко закликає всіх гостей взяти участь у створенні радіо- і телепередач про тварин.

 

Звіриний театр біля мікрофону

Хід гри

 

Під час читання диктором заздалегідь підготовле­ного тексту казки в певних місцях крики тварин озвучує хто-небудь з дітей (звуконаслідувальні імпровізації). Роль диктора виконує підготовлений учень.

 

Диктор:

Сьогодні ми розкажемо казочку про маленьке зайченят­ко, яке втекло від мами і загубилось. Звірятко заплакало і спитало в зозулі, яка сиділа на дереві: "Де моя мама?" Зозу­ля начебто хотіла щось сказати, але в неї вийшло тільки так: …

(мікрофон — дітям ).

Повз зайчика пролетів джміль, блимнув на нього очима і сердито загудів   (мікрофон — дітям).

Зайчик побіг до річки і спитався дороги у риб. Але вони тільки дивились
на нього круглими очима і пускали бульки. Зате стара жаба охоче допомогла. Вона довго щось пояснювала. Але зай­чик нічого з того не зрозумів, бо в жаби лише й виходило …

(мікрофон — дітям).

Тоді зайчик подався до людей. У дворі його зустрів соба­ка.  Мабуть, він зрадів гостю, бо радісно загавкав — ось так: …             

(мікрофон — дітям).

А кіт, що сидів на паркані, лише хмикнув у вуса і здивовано нявкнув...

(мікрофон — дітям).

Зайчик чемно привітався і підійшов до корови, що стояла біля хліва. Тільки - но він хотів її спитати про свою ма­му, як корова затрясла головою і сказала:…

 (мікрофон — дітям).

"Все ясно, — подумав зайчик і підійшов до коня. Той тільки форкнув в його бік — ось так:…

  (мікрофон — дітям).

Зайчик відскочив, але ззаду на нього наступав білий рогатий звір з бородою. Зайчик мало не впав від страху, ко­ли той протяжно закричав:…              (мікрофон — дітям).

 

З хати вийшов хлопчик Вітя і сказав: "Цитьте! Зовсім налякали звіринку". Він взяв зайчика на руки і поніс в ліс до мами".

 

Звірина телегуморина

Хід гри

 

Діти тягнуть жеребки, в яких визна­чено, хто яку тварину демонструватиме (пластичні імпровізації).

Варіанти завдань: коник-стрибунець на лузі; ведмідь на пасіці; качка йде; хом'ячок їсть; білочка з горішком; чапля на озері; синичка на вікні та ін.

Умова для гравців: абсолютно беззвучно передати рухами поведінку тварини у конкретній си­туації.

        Завдання для аудиторії: вгадати тварину у її дії.

Пани Угадайко, Повторяйко, Неображайко і Поважайко закривають карнавал.

Пан Угадайко. Ось і пора карнавал закривати.

                          Просимо тільки не забувати:

                          Кожна тваринка варта любові

                          В будь-який час — не лише у розмові.

Пан   Повторяйко. Деколи варто й повчитись в тварин —

                           Скільки там є "співаків" й "балерин"!

                           Спробуй хоч в дечому їх повторити

                             І осягнеш — це нелегко зробити.

Пан Неображайко. Кожного дня і кожну хвилинку

                                  Оберігайте всяку звіринку.

                                   Тільки добра їм потрібно бажати

                                    І намагатись не ображати.

Пан Поважайко.  Право живих на життя поважайте,

                               З вдячністю працю тварин зустрічайте.

                                Хай кожна зустріч несе відкриття:

                                Ціннішого в світі нема, ніж життя!


docx
Додано
12 січня 2019
Переглядів
2447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку