Тиждень фізики та математики
Сценарій фізико – математичної гри
«Ейнштейни серед нас»
Мета: повторити матеріал за курс математики і фізики, виявити вміння учнів швидко орієнтуватися в «лабіринті» набутих знань; розвивати інтерес до математики, фізики, кмітливість, винахідливість, логічне мислення; формувати навички усного мовлення, особистісних стосунків, уміння працювати в команді та контролювати свій емоційний стан; виховувати толерантність, гордість за свою Батьківщину, любов до рідного краю, інтерес до професій, які потребують вивчення математики та фізики.
Обладнання: Презентації: 1. «Сучасні українські Ейнштейни», 2. «Фізико-математична гра Ейнштейни серед нас»; сигнальні карточки; набір геометричних фігур; обладнання до дослідів; рукавички з буквами.
Хід заходу.
Ведуча: Раді вітати вас знову в кабінеті фізики!
Ведуча: Відсутність пустих місць в класі переконливо свідчить про те, що в нашому ліцеї чимало людей небайдужих до точних наук.
Ведуча: отож, продовжуємо наше знайомство з цими прекрасними науками.
Ведуча: Сьогодні в програмі нашого тижня фізико-математична гра „Ейнштейни серед нас”! Запитаєте чому саме така назва? А дуже просто! Українці завжди славилися розумом, допитливістю, винахідливістю. І нехай сьогодення не таке сприятливе до науковців, адже через брак коштів на обладнання і реактиви провести повноцінне дослідження практично нереально, а талановита молодь залишає Україну у пошуках кращих умов для роботи. Але все-таки українці виграють престижні наукові конкурси, здобуваючи тим самим славу Україні. І перш, ніж ми розпочнемо гру, пропонуємо вам проглянути невеличку презентацію про наших українських «Ейштейнів».
Презентація «Сучасні українські Ейнштейни».
Ведуча: Ми сподіваємося, що і серед вас в майбутньому хтось прославить Україну, а значить і наш ліцей. Зустрічаймо наших гравців. ( йде представлення команд і капітанів, а також журі).
Ведуча: Розпочинаємо нашу гру. 1-й наш конкурс – «Знайомство». Кожна команда зараз презентує себе, вказавши назву, девіз і привітання. А починаємо нашу гру ми з жеребкування.
1-й конкурс.
Ведуча: Дякуємо командам за гарну презентацію своєї команди і ми можемо перейти до слідуючого конкурсу, який носить назву «Розминка». Але перш, ніж я поясню умови конкурсу, ми дійсно проведемо розминку для рук і ніг, бо в цьому конкурсі якраз доведеться працювати не тільки головою, а й руками і ногами. Капітанам радимо придивитися хто ж найспритніший.Отже, почали.
Під музику пісні-гри «Снег руками нагребаем» виконуємо розминку.
Ведуча: Дякуємо командам, ви - просто супер. А тепер умови конкурсу. Як ви вже здогадалися з картинки, на руках у вас будуть букви. Вони знаходяться на перчатках. Вам треба буде уважно слухати завдання і швиденько за допомогою букв написати відповідь, а відповідь може складатися не обов’язково з усіх букв. Це може бути 3, 4 і т. д. букви. Почали. 2-й конкурс.
Розминка
1 команда |
2 команда |
3 команда |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ведуча: Дякуємо командам. Ви добре впоралися з цим завданням. І ми можемо переходити до слідуючого конкурсу . А це, як ви зрозуміли буде конкурс капітанів. Вам треба по опису впізнати геометричну фігуру, знайти її і швидко підняти вгору. Почали.
3-й конкурс.
Ведуча: Дякуємо капітанам. Ви з честю витримали іспит і не підвели свої команди. Тепер ми можемо перейти до наступного конкурсу – у світі формул. Умова конкурсу така: ви повинні швидко підняти сигнальну карточку, якщо знаєте що це за формула, а потім назвати її. Прохання не викрикувати. Такі відповіді зараховуватися не будуть. Почали.
4-й конкурс.
Ведуча: Дякуємо. Продовжуємо гру і наступний конкурс – магічний. Зараз ви будете дивитися досліди, які треба буде пояснити. Хто знає пояснення - швидко піднімає сигнальну карточку і тільки після цього відповідає. Почали.
5-й конкурс.
Ведуча: Дякуємо. А зараз ми дамо можливість командам трішечки відпочити перед останнім конкурсом і проведемо конкурс болільників. Ви готові? Тоді почали.
Прочитай Анаграми:
1) тачатос ;
2) лемолаку ;
3) рунагап ;
4) амуторкуля .
Конкурс болільників
Відповідь. Біле світло складне, складається із семи кольорів: червоного, помаранчевого, жовтого, зеленого, блакитного, синього, фіолетового.
Відповідь. Хмара відкидає конус, що звужується до землі, повної тіні, висота якого через значні розміри хмари велика. Тому тінь хмари на землі мало відрізняється за розмірами від самої хмари.
Відповідь. Коли інше тіло, що перебуває в контакті з льодом, має температуру, нижчу за його температуру.
Відповідь. Потрібно нахиляти його під різними кутами в напрямку до Сонця.
Відповідь: Раніше побачимо спалах блискавки, а пізніше почуємо гуркоти грому. Так буде тому, що швидкість поширення світла 300 000 км/с, а звуку в повітрі за нормальних умов й 20 °С — 340 м/с.
Відповідь: Ні; його хід залежить від швидкості руху системи відліку.
Ведуча: Дякуємо. Молодці. Ну от ми і підійшли до останнього конкурсу – фізико-математичний пісенний вернісаж. Зараз капітани витягнуть завдання про що ж команда буде співати. А співати треба буде ті пісні, в яких зустрічатимуться 1. Числа, 2. Фізичні явища, 3. Кольори. 1 хвилина на підготовку. Переможе та команда, яка за 1 хвилину найбільше проспіває пісень. Почали.
6-й конкурс.
Ведуча: Дякуємо. Настала хвилююча мить, бо зараз слово надається нашому шановному журі.
Журі підводить підсумки і оголошує переможця.
Ведуча: Починаємо церемонію нагородження.
Нагородження переможців і болільників.
Ведуча: Ось і підійшли ми до завершення нашого свята – свята точних наук і хочеться вам сказати: Ніколи не опускайте руки, якщо у вас щось виходить не так, адже точні науки - це, як спорт, який потребує постійного тренування, без якого ніколи не здобудеш перемоги. Так що дерзайте! Все у ваших руках!
Заключна пісня.