Сценарій гри з географії для учнів восьмих класів "Географічний чемпіонат"

Про матеріал

Сценарій гри з географії для учнів восьмих класів на тему: "Географічний чемпіонат". Захід передбачає систематизацію, та закріпленя та узагальнення знаннь, що були отримані під час вивчення тем з географії на протязі шостого, сьомого та восьмого класів;

Перегляд файлу

«ГЕОГРАФІЧНИЙ ЧЕМПІОНАТ»

Сценарій гри з географії для учнів восьмих  класів

 

Мета: систематизувати, закріпити та узагальнити знання, що були отримані під час вивчення тем з географії на протязі шостого, сьомого та восьмого класів;

формувати пізнавальний інтерес, творчу активність учнів у позакласній роботі з географії, вміння користуватися науковою літературою.

сприяти розвитку кмітливості, ерудиції й логіки у школярів.

Обладнання: контурні карти, аркуші паперу,роздатковий матеріал,  комп’ютерна презентація,  призи.

Опис гри.

Сьогодні на дружному полі бою зустрічаються команди восьмого класу.

Наше журі   ………………………..

Всі учасники гри повинні знати такі правила:

  1. За порушення дисципліни – підказку, викрики – журі має право зняти з команди від 2 до 5 балів.
  2. Кожна команда має свою назву.
  3. За стіл сідають шість членів команди: кому почати гру визначаємо жеребкуванням.
  4. Цінність запитань у балах оголошує ведучий.

 

Вступне слово учителя.

Шановні  восьмикласники. Дуже давно нашим народом були сказані важливі  слова, які є актуальними і сьогодні. Саме цими словами мені хотілося б розпочати сьогоднішню гру: Намагайтеся кожного дня знайти якийсь позитивний початок, так як від того настрою, з яким ви вступаєте у день, залежать ваші успіхи, а можливо й невдачі”. Тож посміхнемось один одному, побажаємо  гарного настрою, цікавої гри, активної співпраці і творчості. Нехай наше спілкування подарує кожному з вас успіх та насолоду пізнання. Дозвольте предстаити журі……

учні та учителі! Нас зНа екрані заставка.

Знання — це скарб, а вміння вчитись — ключ до нього.

Знання – це скарб з усіх найбільший,

Бо в світі все здолати може.

Розумному завжди видніше.

Знання ж і силу переможе.

Хто має пильне око, гострий слух, терпіння,

той досягне нових висот і матиме уміння:

думки доводити, логічно міркувати,

бо у житті складному треба розум мати.

Перший конкурс

Привітання команд.

 

 

1 ВЕДУЧА

- Розпочинаємо нашу гру.  Бажаю всім перемоги і хай  від  сьогоднішньої зустрічі залишаться у кожного лише  приємні емоції. А щоб гра була вдалою  привітаємо один одного.

    Учасники кожної  команди повинні за одну хвилину скласти для представлення оригінальне привітання. Максимальна оцінка цього конкурсу  6 балів

Щоб дізнатись яка команда першою розпочне гру, зараз капітани команд витягнуть жеребки,

Надаємо слово журі

………………………………………………………………………………….

2 ВЕДУЧА

 - Божено,  давай пригадаємо назви географічних об’єктів, я починаю, а ти продовжуєш:

П-ів Європи  - Піренейський;

Старі гори Африки – Драконові;

Велика річка Азії – Янцзи;

Озеро Австралії – Ейр;

Найвищий водоспад світу – Анхель;

Найглибший каньйон – Колорадо

Так щось ми захопились і забули про наших учасників,  тож ми вже провели розминку, а тепер оголошуємо другий конкурс для команд «географічна розминка».

Другий  конкурс

 “Розминка ”

1 ВЕДУЧА.

- Учасники команди повинні дати правильні відповіді на 6 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал, члени  журі підраховують бали. (фіксують ім’я учня переможця на цьому етапі гри.)

1 команда

  1. Який місяць найтепліший в Австралії

   (січень)

  1.  Часовий пояс, в якому знаходиться Україна.

(другий)

  1. Кліматичний пояс в якому розташована більша частина території України. (помірний)
  2. Держава з якою Україна межує на півночі.

(Білорусь)

  1. Найбільший острів у світі

     (Гренландія)

      6. Джерело,  яке викидає фонтан гарячої води і пари          (Гейзер)

2 команда

  1. Материк на якому немає рік.

(Антарктида)

  1. Яка частина світу розміщена у 4 півкулях

(Африка)

  1. Океан, що має найбільший вплив на клімат України.

(Атлантичний)

  1. Частина України на якій випадає найменше опадів.

(степ, південь)

  1. Найповноводніша річка Африки

(Конго)

  1. .Гори на заході материка, що отримали назву «спинай хребет» Пд. Америки, (Анди)

3 команда

  1. Частина України де зими найхолодніші.

(північний схід)

  1. Найвище дерево світу (Секвоя)
  2. Одиниця виміру солоності води

( проміле)

  1. Область, в якій знаходиться географічний центр України.(Кіровоградська)
  2. Гори, що поділяють Євразію на дві частини світу

(Уральські)

  1. Півострів на півдні України.

(Кримський)

2 ВЕДУЧА:

- просимо шановне журі оголосити результати  конкурсу.

Третій конкурс

«Картографічний».

 

1 ВЕДУЧА

- Ти знаєш Божено,я нещодавно шукала інформацію на питання турніру,  про відомого картографа Меркатора і мене вразило, що у 17 столітті уже існували карти. Меркатор навіть склав групу карт різних територій і азвав їх   Атласом. Ця назва збереглась до сьогодні. 

 2 ВЕДУЧА

- А давай перевіримо чи знають наші 8 - класники карту України, давай проведемо «Картографічний» конкурс.

 1 ВЕДУЧА

 Команди отримують конверти в яких є пазли з фрагментів  карти. Вам необхідно якомога швидше скласти карту.

 2 ВЕДУЧА

Котра команда швидше і правильно з розрізаних частин складе карту України.  отримує 6 балів,  наступна команда отримає 5 балів і третя 4 бали.

 Попросимо журі оголосити результати цього конкурсу

………………………………………………………………………………………

Четвертий  конкурс

«Оратор»

 

2 ВЕДУЧА

-Чи пробувала ти Віоло  себе у ролі виступаючого.  Чи складно висловлювати свої думки. А чи вмієш ти зацікавити товаришів своєю розповіддю.

Віола Як на мене це завдання не з легких, щоб вміти цікаво та гарно вести розмову потрібно багато працювати над собою.

1 ВЕДУЧА

-Ти знаєш а от наші гравці вміють висловлювати  цікаві думки,

давай зараз надамо їм слово.

2 ВЕДУЧА

 -Розпочинаємо наступний конкурс «Оратор»

 1 ВЕДУЧА

- Шановні члени команд ви зараз будете мати нагоду скласти невеличку розповідь на тему  «Природа — це казка, яку треба читати серцем».

На підготовку у вас є 3 хв. Розповідь має складатись з 6 пов’язаних між собою речень. Максимальна оцінка за цей конкурс 6 балів.

2 ВЕДУЧА Команда, яка набрала найбільше балів починає першою цей конкурс.

Оголошення результатів  конкурсу

 ………………………………………………………………………………………………..

П’ятий конкурс

«Підказка»

1 ВЕДУЧА,

-А давай поговоримо про братів наших менших. Я наприклад вчора прочитала

 що слон єдина тварина з 4 колінами

2 ВЕДУЧА

-А чи знаєш ти, що серце кита б’ється лише 9 разів на хвилину

А те що мурахи ніколи не сплять

1 ВЕДУЧА 

-А я знаю що верблюд дійсно плюється лише у тих хто його дратує

А Щур може впасти з 5 поверхового будинку і відбутися легким переломом

2 ВЕДУЧА

-А що про тварин та їхні повадки знають наші учасники зараз побачимо, провівши конкурс підказка

Отож до справи

1 ВЕДУЧА

-Учасник гри запрошує собі помічника з команди. Необхідно буде без слів показати  об’єкт відображений на екрані, щоб інший учасник зрозумів підказку і назвав його. Проте складність цього конкурсу полягає у різноманітності інформації. Разом з 4 тваринами, назви яких необхідно відгадати, на екрані розміщено ще 2 географічних об’єкти, які учаснику команди теж необхідно відгадати

(Ведучий за допомогою проектору показує учаснику і глядачамі 6 картинок

 

 

2 ВЕДУЧА

-Помічник повинен протягом 1 – 1,5 хв. відгадати кар­тинки за тим описом,  який буде давати учасник гри. Якщо за 1,5 хв. Відгадані правильно  всі 6 картинок, команда одержує 6 балів + 1 бал додатковий  за бонусний.

 

Картинки

I

II

III

Карта

Гейзер

Жираф

Слон

Крокодил

Кріт

Річка

Глобус

Компас

Гусінь

Колібрі

Льодовик

Бегемот

 

Тигр

 

Кенгуру

 

Мавпа

Миша

 

Кажан

 

 

Оголошення результатів  конкурсу

……………………………………………………………………………………

Шостий конкурс

«Магічний квадрат»

 

1 ВЕДУЧА

- Команда – це  дружний колектив,  де поважають один одного і  розуміють навіть без слів.

2 ВЕДУЧА

-Ми перевіримо, чи є таке взаєморозуміння між учасниками наших команд.

1 ВЕДУЧА

-На цьому етапі гри у нас будуть вирувати справжні пристрасті.

2 ВЕДУЧА

-І ваша задача не бути оселедцями, а стати справжніми акулами і здобути для своєї команди дорогоцінні бали.

 

1 ВЕДУЧА

-У наступному випробуванні –  на вас чекають запитання різної складності Команди по черзі обирають № квадрату із запитанням. Учасники команд обирають по п’ять запитань. Для цього учням-учасникам на 15 секунд буде показано поле з зафарбованими різними кольорами комірками.

Вам  необхідно запам’ятати якомога більше номерів комірок з найбільшою кількістю балів. За правильно виконане завдання синього кольору – 4 бали, червоного кольору –3  бали, жовтого -2 бали, зеленого - 1 бал.

 

Поле

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 ВЕДУЧА

-А зараз всі уважно подивились на екран запам’ятали  квадрати.

Першою розпочинає команда, яка набрала найбільшу кількість балів.

1 ВЕДУЧА (червоний)

кожна правильна відповідь 3 бали.

  1. Скільки океанів на землі (чотири)
  2. Головна рослина тропіків (пальма)
  3. Кого вважають відкривачем Америки (Христофора Колумба)
  4. Притока між чорним Азовським морем (Керченська)
  5. Яку річку вважають серцем Африки (Конго)
  6. Яка країна Азії розташована на багатьох тисячах островів (Японія)

2 ВЕДУЧА (синій)

кожна правильна відповідь 4 бали.

  1. Скільки щупалець у восьминога (вісім)
  2. Ділянки пустелі з достатньою вологістю.(Оазис)
  3. Найглибше озеро світу. (Байкал)
  4. Як називається модель землі. (Глобус)
  5. Найбільший діючий вулкан (Кіліманджаро)
  6. Пристрій для визначення сторін світу. (компас)

1 ВЕДУЧА (жовтий)

кожна правильна відповідь 2 бали

  1. Який океан отримав свою назву завдяки Маггелану (Тихий)
  2. Як називається лінія що поділяє земну кулю на дві півкулі і проходить через центр Землі перпендикулярно до її осі. (екватор)ї
  3. Назвати річки, що згадуються в гімні України (Дон, Дніпро)
  4. Назвіть рік відкриття Америки Христофором Колумбом (1492р.)
  5. Яку назву має Українська наукова станція в Антарктиді. (Академіка Вернадського)
  6. Найбільша пустеля світу. (Сахара)

2 ВЕДУЧА (зелений)

кожна правильна відповідь 1 бал

  1. Яка площа території України. (603,7 млн.кв. км.)
  2. Яка кількість областей в Україні.(24)
  3. Скільки морів Омивають нашу країну (2)
  4. Зі скількома країнами межує Україна (7)
  5. Яка найдовша річка України (Дніпро)
  6. Найвища вершина України. (Говерла)
  7. Які гори розташовані на території України. (Карпати, Кримські гори).

1 ВЕДУЧА просимо шановне журі оголосити результати конкурсу

………………………………………………………………………………………………….

2 ВЕДУЧА  Нам залишилося з’ясувати на скільки в учасників розвинуте логічне мислення, знання географії та гумор.

Віола…поєднання таких рис є дуже важливим і в майбутньому пригодиться нашим гімназистам, отож розпочнемо конкурс «географічний гумор»

Божена…кожна команда отримує аркуш з 6 завданнями. Потрібно подумати і дати відповіді на запитання кожна правильна відповідь дає команді 1 бал. Команда, яка першою дасть всі правильні відповіді отримає додатковий бонусний бал.

Сьомий конкурс

«Географічний гумор»

 

  1. У слові зміна невеличка, з пори року буде річка?  ( Десна)
  2. Яку карпатську річку можна зламати?  (Прут)
  3. Хто з вас відповідь дасть сходу як зробити з паперу гору?  (Помір)
  4. Про який мінерал в народі говорять з води родиться а води боїться?  (сіль)
  5. Яку протоку змушений був перепливти Дартан’ян щоб привезти підвіски королеві Франції?   (Ла-Манш)
  6. Що є в річці, озері,і в морі та немає в океані?  (буква Р)

 

1 ВЕДУЧА

- це був останній конкурс дамо нашому шановному журі час, щоб підрахувати загальну кількість балів і визначити переможця.

Доки журі працює давайте ще позмагаємось

З літер які складають вираз «Початковий меридіан» за 2 хвилини  скласти якомога більше слів, що означають загальні назви, власні назви географічних об’єктів і зачитати їх (по черзі від команд.)

 (карта, Карпати, парк, поди, кари, дно, екватор, витік, Чад, Рим, Рівне, море, Пекін, Токіо, Мадрид, Кіто, кит)

doc
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
1645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку