Міністерство освіти та науки України
Вище професійне училище№3
Модернізм. Експеримент. Епатаж.
Живопис. Поезія. Мода.
Сценарій інтегрованого літературно-мистецького заходу
з навчальних дисциплін:
“Живопис”, “Зарубіжна література”, “Виробниче навчання”.
Розглянуто на засіданні Підготували:
методичної комісії викладач живопису,викладач- .
суспільно-гуманітарних дисциплін методист Зайцева Л.А.;
та дисциплін професійного циклу викладач вищої категорії,
Протокол № 2 від ______________ викладач-методист Плаксюк І.І.;
Голови методичних комісій: майстри виробничого навчання:
Плаксюк І.І. __________ Гриник Г.С. майстер І категорії;
Берегій Л.О. __________ Яковлева К.І. майстер 11
тарифного розряду
Чернівці
Тема заходу: Модернізм. Експеримент. Епатаж. Живопис. Поезія. Мода.Слайд1.
Мета заходу: Через інтеграцію навчальних дисциплін “Живопис”, “Зарубіжна література”, “Виробниче навчання”розкрити багатогранність мистецтва модернізму ХХ — ХХІ ст. Розвивати креативне, асоціативне мислення, спонукати до творчості, до експериментів в царині моди, формувати художній смак, заохотити прагнення до самовираження, до творчого пошуку.
Форма проведення: Культурно-мистецька вітальня. Екскурс у царину модернізму.
Обладнання: Виставковий або бібліотечний зал. Картини, портрети художників і поетів модерністів. Слайд презентації №1 “Модернізм. Основні течії І половини ХХ століття”. Слайд презентації №2 “Шедеври малярства як мотиви дизайну”. Музичний супровід до колекції екоодягу із нетрадиційних матеріалів. Малюнки-асоціації учнів до поетичних творів.
Хід заходу.
1. Вступне слово першої ведучої.
Епіграф. Слайд 2.
Мистецтво змиває пил
повсякденності з душі.
Пабло Пікассо.
Дійсно, коли очима, душею торкаєшся мистецтва ( музики, поезії, живопису) , опиняєшся в дивовижному світі творчості, фарб, звуків. Ми очищуємося душею, здатні творити, ми зовсім по-іншому тоді сприймаємо буденність.
2.Друга ведуча.
Мистецтво — велика сила. Але якби ми спробували передивитися всі картини мистецьких течій, послухати музику різних жанрів, перечитати вірші, різноманітні за тематикою, - нам би не вистачило життя, настільки мистецтво багатогранне. І сьогодні ми запрошуємо вас зробити невеличкий екскурс у царину модернізму: в живописі, поезії, моді.
3.Перша ведуча.
Це буде зустріч з модернізмом не стільки інформаційна ( про модернізм ми говорили з вами на уроках літератури і живопису) , скільки наочно-асоціативна: побачити, відчути, уявити, пропустити через серце, створити малюнки-асоціації — сміливо, творчо починати експериментувати в царині моди.
4. Бліц-опитування. Слайд 3.
5. Друга ведуча.
Підсумок бліц-опитування. Слайд 4.
Модерністи відмовляються від реалізму, руйнують попередні традиції, довіряють інтуїції, звертаються до містики, до підсвідомого. Для модерністів головне не зміст, а форма, напіввідтінок, напівтон, сміливо шукають нові форми для самовираження, експериментують зі словом, синтаксисом, змістом. Головне — це епатаж, увага до суб’єктивного, шокувати, створити щось кардинально нове.
6.Перша ведуча.
Вашій увазі пропонується слайд-презентація, присвячена модернізму. Зверніть увагу на риси модернізму, про які ми говорили, у творчості різних художників.
7.Слайд-презентація “ Модернізм. Основні течії І половини ХХ століття.” Слайд 5.
8. Творчо-дослідницька робота мистецтвознавців:
Демонстрація “ Втілення символізму Василя Кандінського в одязі.”
Мистецтвознавець.
Пропонуємо вашій увазі колекцію костюмів в стилі модернізму-авангардизму за мотивами картин Кандінського, одного з засновників символізму в живописі. Ескізи дизайнера костюмів Любомири Зайцевої , викладача живопису, а візуалізації креативних ідей ми завдячуємо чудовим майстрам виробничого навчання Гриник Галині Сільвестрівні , Яковлевій Катерині Іванівні , та їхнім вихованцям, учням групи № 1.
9. Перша ведуча.
А що ж поети-модерністи? Як вони експериментували? Зверталися до символів, передавали миттєві враження і почуття, натякали, гралися зі словом і створювали дивну поезію, нову за формою та змістом.
Допоможуть нам це відчути наші декламатори та художники, які створили малюнки-асоціації до віршів поетів-модерністів.
Виступ декламаторів:
10. Друга ведуча.
Ви почули вірші поетів-модерністів, побачили художнє втілення певних модерністських течій у малюнках-асоціаціях. А тепер переглянемо слайди, де відомі модельєри, натхненні шедеврами живопису великих художників-модерністів, експериментують з кольорами та формами. Їх творіння, колекції або художні образи є поєднанням різних авторських стилів.
11.Слайд-презентація “ Шедеври малярства, як мотиви дизайну”
12. Перша ведуча.
Модернізм був і залишається важливим напрямком у мистецтві ХХ — ХХІст. Це в першу чергу, відмова від старих консервативних традиційних способів вираження та створення сучасного образу, досить креативного, інколи дивного.
Це є модерн - сучасний, найновіший. Модерн в одязі замість того, щоб відобразити досвід минулого, проектує майбутнє. Це як прогноз погоди у світі моди.
13. Друга ведуча.
Модерн в одязі — це новий спосіб самовираження. Пропонуємо ознайомитися з екомодою, з колекцією одягу із нетрадиційних матеріалів, останніми віяннями цієї моди від наших авторів.
Авторські проби в царині дизайну представляють майстри виробничого навчання Гриник Галина Сільвестрівна, Яковлева Катерина Іванівна та учні 1 групи.
14. Мистецтвознавець оголошує авторів та учасників колекції одягу із нетрадиційних матеріалів.
№ п/п |
ПІП автора |
ПІП моделі |
Художній образ |
1. |
Нагірняк Тетяна Валеріївна |
Нагірняк Тетяна Валеріївна |
Загроза фігурі |
2. |
Казаку Кристина Василівна |
Ясенівська Ульяна Іллівна |
Omnia mea mecum porto Усе своє ношу з собою |
3. |
Руснак Анна Дмитрівна |
Куцевол Діана Валеріївна |
Read me. Читай мене. |
4. |
Матей Раффаелла Анатоліївна |
Унгурян Оксана Василівна |
Дзінь дзінь. |
5. |
Буторін Інна Вячеславівна |
Мотуляк Яна |
Смітникова родзинка |
15. Відзнака учасників заходу , заключне слово викладача живопису та завідуючої центральної бібліотеки м.Чернівці.