Сценарій "Інтелектуально-пізнавальна гра «Битва розумів»"

Про матеріал
Інтелектуально-пізнавальна гра «Битва розумів». Створена з метою систематизувати й поглибити знання учнів з інформаційних дисциплін, розвивати творчість, кмітливість, пізнавальну активність, логічне мислення, виховувати почуття колективізму, відповідальності, самоконтролю, формування інтересу й придбання різносторонніх зв’язків
Перегляд файлу

Інтелектуальна гра «Битва розумів»

Мета:

  •    Систематизувати й поглибити знання учнів з інформаційних дисциплін;
  •    Розвивати творчість, кмітливість, пізнавальну активність, логічне мислення;
  •    Виховувати почуття колективізму, відповідальності, самоконтролю, формування інтересу й придбання різносторонніх зв’язків.

Обладнання: мультимедійний проектор, екран, аркуші із завданнями конкурсів для команд, бланк для журі, аркуші відповідей для журі, мультимедійна презентація, що використовується протягом всієї гри, призи, дипломи.

Організація заходу:

2 команди по 6 чоловік в кожній.

 «Хто володіє інформацією, той володіє світом»

У. Черчіль

Хід гри

Ведуча: Добрий день шановні! Ми зібрались з вами для проведення інтелектуально-пізнавальної гри «Битва розумів». Сьогодні зійдуться в двобої представники 16 групи, і, сподіваюсь, здивують і порадують нас своїм розумом, інтелектом, спритністю, кмітливістю і почуттям гумору.

За двобоєм буде спостерігати вельмишановне журі.

(представлення журі).

А зараз давайте познайомимося з нашими командами.

(представлення команд).

Отже, команди готові? Вболівальники готові? Журі готове? Тоді розпочинаємо.

1 тур «Ну, постривай!»

Зараз я буду задавати питання, а ви повинні швидко давати на них відповіді. Для переходу до наступного питання капітан повинен сказати “далі”. За кожну правильну відповідь 1 бал. У вас є дві хвилини, щоб відповісти на 15 запитань.

Запитання для команди 1.

  1.                Наука, що вивчає властивості інформації, закономірності її пошуку, збирання, збереження, передавання і обробки? (інформатика)
  2.                Яка найменша одиниця кодування інформації? (біт)
  3.                Алфавіт, якої системи числення складається лише з двох цифр: 0 та 1? (двійкової)
  4.                Мінімальний елемент зображення, що формується на екрані монітора. (піксель)
  5.                Який французький вчений створив першу арифметичну машину, що виконувала операції додавання та віднімання? (Паскаль)
  6.                Яка американська фірма, є лідером у виробництва комп’ютерного програмного забезпечення. (Мікрософт)
  7.                Скінченна послідовність команд. (алгоритм)
  8.                Які файли мають розширення .mрЗ? (музичні)
  9.                Тип принтера, який виконує найякісніший та найшвидший друк? (лазерний)
  10.            Назвіть пристрій для введення інформації у вигляді тексту і команд. (клавіатура)
  11.            Графічне зображення об’єкта з пояснюючим підписом унизу. (піктограма)
  12.            Скільки біт займає в пам’яті комп’ютера 1 символ? (8 біт)
  13.            Інша назва жорсткого диску. (вінчестер)
  14.            Спеціальна ділянка пам’яті, що містить скопійований об’єкт. (буфер обміну)
  15.            Елемент діалогового вікна який має вигляд групи круглих віконець. (перемикач)

Запитання для команди 2.

  1.                Відомості про об’єкти навколишнього світу.(інформація)
  2.                Як називається гнучка пластина, вкрита магнітним шаром, що використовується для збереження інформації? (дискета)
  3.                Як називається область даних на диску що має ім’я? (файл)
  4.                3гідно з двійковим кодуванням скільки байт займає в пам’яті 1 символ? (1 байт)
  5.                Маніпулятор, який використовується в комп’ютерних іграх? (джойстик)
  6.                Елемент діалогового вікна який має вигляд одного квадратного віконця. (прапорець)
  7.                Хто є засновником корпорації Місrocoft? (Білл Гейтс)
  8.                Які файли мають розширення .txt, doсx? (текстові)
  9.                Головний пристрій комп’ютера? (процесор)
  10.            Як називається покажчик, який вибирає на екрані об’єкти для подальшої роботи? (курсор)
  11.            Невелика програма, яка може приєднувати себе до інших програм. (вірус)
  12.            Назвіть основний пристрій для виведення відео інформації. (монітор)
  13.            Засіб швидкого доступу до файлу. (ярлик)
  14.            Алгоритм, записаний на мові програмування. (програма)
  15.            У яких одиницях вимірюють розмір екрану монітора по діагоналі? (дюйм)

(Журі підводить підсумки цього туру)

2 тур «Хрестики-нулики»

Одна команда грає хрестиком, а інша – нуликом (порядок визнається жеребкуванням). Дається запитання команді «Х», якщо вона дала правильну відповідь, то може поставити хрестик у вільну клітинку ігрового поля, і хід переходить до команди «0» і т.д. Якщо команда «Х» дала невірну відповідь на своє запитання, то на нього може відповісти команда «0».

При цьому незалежно від результату наступний хід робить команда «0». Переможе та команда, що першою закреслить три своїх позначки по діагоналі, горизонталі чи вертикалі.

За кожну правильну відповідь – 3 бали, ще +3 бали за перемогу. Час на роздуми -15 секунд.

1 задача

Зустрілись 3 подруги: Білова, Краснова, Чернова. Дівчина в білій сукні каже Красновій: «Нам треба всім помінятися, а то колір наших суконь не відповідає прізвищам». Хто в яку сукню одягнутий?(відповідь Чернова – в білій, Краснова – у чорній, Білова – в червоній)

2 задача

Пам’ять комп’ютера складається з комірок. В кожній з них може зберігатися один символ. Скільки байт потрібно для зберігання повідомлення «Яка команда сьогодні переможе?» (30)

3 задача

Є 3 скриньки: червона, жовта і зелена. На червоній надпис: «Тут золотий ключик»; на жовтій – “Зелена скринька пуста”; а на зеленій – “Тут лежить флешка”. Всі надписи хибні. Де золотий ключик? (Відповідь – в зеленій скриньці )

4 задача

Іван натискає клавіші клавіатури зі швидкістю 2 клавіші за секунду. За скільки секунд Іван надрукує повідомлення «Ура, канікули!» (7)

5 задача

Назвіть пристрій ПК від французського кутюрьє Крістіана Діора. (Дисковод CD-ROM. CD – ініціали Крістіана Діора – Christian Dior)

6 задача

Якщо ви поїдете до Каліфорнії, будете там працювати з комп’ютером і протягом 2-х годин жодного разу не зробите цього, то вас оштрафують на 500 доларів. Що саме ви повинні зробити, щоб уникнути штрафу? (Обов’язкову перерву для відпочинку)

7 задача

Бриліант якого розміру є в кожному комп’ютері?

(1,128 мм, адже бриліант – це специфічна назва кегля – розміру шрифтів. Його розмір скаладає 3 пункта, а пункт = 0,376 мм.)

8 задача

Яка система числення використовується в комп’ютерах: бінарна чи двійкова? (обидві, це те саме)

9 задача

Послухайте вірш про незвичайну (на перший погляд) дівчинку.

Крокуючи десятком ніг,

Вона ходила вздовж доріг.

Рук, вух, очей по 10 мала,

І все, що поруч, помічала.

Все дуже дивним тут здається,

Нехай же відповідь дадуть:

У чому ж суть?

(Усі числа подані у двійковій системі числення.)

(Журі оголошує рахунок)

3 тур «Троянський вірус»

Ви добре знаєте наскільки небезпечні віруси. Нажаль один з них частково пошкодив інформацію у файлі. Допоможіть відновити зіпсовані дані. З’єднайте якнайшвидше слова 1 стовпчика зі словами 2 стовпчика і ви отримаєте ключові слова.

За кожну правильну відповідь – 1 бал, + 1 бал – за швидкість. На виконання завдання 1 хвилина.

Завдання

вер – йдер

диск – алог

бра – хів

ке- тація

прова – гль

презен – ітура

ар – узер

гарн – стка

кат – овод

Відповідь

вер – стка

диск – овод

бра – узер

ке- гль

прова – йдер

презен – тація

ар – хів

гарн – ітура

кат – алог

(Журі оголошує рахунок)

4 тур «Дешифратор»

Одну і ту саму інформацію можна передавати різними сигналами і способами. Головне, заздалегідь домовитися про те, як розуміти ті чи інші сигнали, і тоді одержуємо код або шифр.

Настав час показати себе капітанам. (виходять капітани)

Вам необхідно виконати роль дешифрувальників. За 2 хвилини спробуйте розшифрувати тексти і пояснити способи їх кодування. За кожне вірно виконане завдання 2 бали.

Розшифрувати закодований текст і пояснити спосіб кодування:

Акитамрофні.

Агезат.

Коляманлядаля.

Kjusy

Відповіді:

Інформатика. (спосіб кодування: слово пишеться задом наперед)

Газета. (спосіб кодування: сусідні букви в складах міняються місцями)

Команда. (спосіб кодування: після кожного складу вставляється склад ля)

Логін (спосіб кодування: англійська розкладка клавіатури, а слово вводиться українськими літерами)

(Журі оголошує рахунок)

5 тур «Словесна математика»

Відгадайте слова-доданки і отримаєте слово-суму з області інформатики. За правильну відповідь – 2 бал.

Носій+Комаха =Накопичувач (Диск+Овод=Дисковод)

Танцювальний рух +Театр актора=слово для входу (Па+Роль=Пароль)

Вершина гори+Грязе-кам’яний потік в горах=Мінімальный елемент зображення (Пік+Сель=Піксель)

Воронячий вигук+Цифра+Позначення одиниці енергії роботи=Змінний елемент принтера (Кар+Три+Дж=Картридж)

(Журі оголошує рахунок)

6 тур «Морський бій»

Ну правила цієї гри ви знаєте. По черзі учасники команд називають клітинку ігрового поля, читають приказку і дають правильну інтерпретацію.

За кожну відгадану приказку команді нараховується 2 бали. Якщо учасник команди не може дати відповідь, то команді-суперниці дається шанс відгадати приказку, за що вона отримує 3 бали.

ЗАВДАННЯ

ВІДПОВІДІ

Скажи мені, який у тебе комп’ютер, і я скажу, хто ти.

Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти.

Скажи мені, з ким та товаришуєш, – то я скажу, хто ти.

Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш.

Кашу маслом не зіпсуєш.

Масло каші не шкодить.

Сметаною вареників не зіпсуєш.

Дарованому комп’ютеру в системний блок не заглядають.

Дарованому коню в зуби не заглядають.

Дар – не купля: не гудять, а хвалять.

В Силіконову долину зі своїм комп’ютером не їздять.

В Тулу зі своїм самоваром не їздять.

Потопаючий за F1 хватається.

І за соломинку вхопиться, той хто топиться.

Біт байт береже.

Копійка гривню береже.

Хто щадить гріш – має з гаком більш.

Із копійки карбованці робляться.

Копійка копійку кличе.

Що з Корзини видалено, те пропало.

Що з воза впало, те пропало.

Упало – пиши пропало.

Що з мосту впало, те пропало.

Вірусів боятися – в Інтернет не ходити.

Вовків боятися – в ліс не ходити.

Як вовка боятися, так і в ліс не йти.

За одного хакера сім кандидатів наук дають.

За одного битого сім небитих дають.

Кожен Web-дизайнер свій сайт хвалить.

Усяк кулик до свого болота звик.

Кожна жаба своє болото хвалить.

Один комп’ютер добре, а два краще.

Одна голова добре, а дві краще.

Що натискаєш – те й маєш.

Що посієш, те й пожнеш.

(Журі оголошує рахунок)

Підведення підсумків. Нагородження команд.

В завершенні нашої гри підведемо підсумки. У нелегкій, але чесній боротьбі, ми виявили команду переможців (називається команда).

doc
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку