Сценарій проведення кольорового тижня.
День Фіолетовий
Мета: створити веселу, пізнавальну атмосферу для дітей. Сприяти розвитку креативності, уяви та командної взаємодії. Поглибити знання учнів про значення кольору в природі, культурі та мистецтві.
Підготовка:
Створити виставку картинок або малюнків із природою (фіалки, бузок, лаванда, виноград).
Сценарій дня
1. Ранкове коло
Вітання дітей та коротка розмова
Міні-гра "Передай колір"
Діти передають фіолетовий предмет (наприклад, стрічку або іграшку), називаючи щось фіолетове.
2. Інтерактивна вікторина "Дружнє коло"
Значення фіолетового кольору в культурі (символ мудрості, спокою, творчості).
Рослини, тварини, продукти фіолетового кольору.
Як створюється фіолетовий колір (змішування синього та червоного).
3. Творчий майстер-клас: "Фіолетова фантазія"
Малювання "Мій чарівний фіолетовий світ".
https://www.youtube.com/shorts/bCNpItHSGts
4. Активна гра "Полювання за фіолетовими скарбами"
Інструкція: сховайте в класі або на майданчику маленькі предмети фіолетового кольору (наприклад, кнопки, фігурки, стрічки).
Діти у групах шукають їх. Перемагає команда, яка зібрала найбільше.
5. Час для читання: "Фіолетова казка"
Читання казки
Казка про фіолетовий промінчик
Десь високо-високо в небі, за білими пухнастими хмарами, жило сім веселих промінців. Це була Веселка — її промінці мали різні кольори: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій і фіолетовий. Кожен промінець мав свою особливість: червоний був найсміливішим, жовтий — найяскравішим, зелений любив природу, а от фіолетовий промінець був найзагадковішим і наймрійливішим.
Одного разу всі промінці вирішили спуститися на землю, аби дізнатися, що люди думають про їхні кольори. Вони зібралися в яскраву веселку і вирушили в подорож.
На землі люди почали радіти веселці:
— Ой, який гарний червоний колір! Він такий яскравий і теплий!
— Жовтий — як сонечко! — казали діти.
— А зелений нагадує про літо та дерева!
Але коли люди побачили фіолетовий колір, вони тільки замислено дивилися. Ніхто нічого не казав. Фіолетовий промінець знітився і прошепотів до своїх братів:
— Мабуть, я нікому не подобаюся…
— Не хвилюйся! — підбадьорював його синій промінець. — Люди просто ще не зрозуміли твою магію!
Фіолетовий промінець вирішив довести, що він також може бути корисним. Він почав подорожувати світом і допомагати всім, хто його потребував.
Спершу він завітав до художника, який сидів перед полотном і не міг завершити свій пейзаж. Фіолетовий промінець тихенько торкнувся фарб творця. І раптом той відчув натхнення, додав фіолетові відтінки в картину, і вона стала чарівною.
Потім промінець завітав до саду, де росли квіти. Він лагідно освітив кілька бутонів, і вони розквітли прекрасними фіолетовими пелюстками. Люди, які проходили повз, захоплено милувалися квітами й казали:
— Який загадковий колір! Він такий спокійний і водночас казковий.
Фіолетовий промінець почав відчувати себе впевненіше. Мандрівка привела його до бібліотеки, де сидів хлопчик, який ніяк не міг придумати цікаву історію для свого шкільного завдання. Фіолетовий промінець підкрався до його книги, і раптом хлопчик уявив захопливу казку про магічний світ, у якому все було фіолетового кольору.
Повернувшись до Веселки, фіолетовий промінець радісно розповів про свої пригоди. Тепер він знав, що його колір потрібний світу. Він дарував людям мрії, натхнення та магію.
І з того часу, коли з’являється Веселка, фіолетовий промінець завжди виграє найяскравіше. Бо він знає: навіть якщо не всі одразу розуміють його красу, кожен колір має своє важливе місце у світі.
Учитель:
- Чи могли б ви додати щось своє до цієї історії?
6. Фіолетова музична хвилинка
Прослуховування спокійної музики, яка асоціюється із фіолетовим кольором (наприклад, класична музика або легкий джаз).
Діти закривають очі та уявляють фіолетові картини.
7. Фінальна частина: "Фіолетовий флешмоб"
Діти разом створюють загальну картину з відбитками рук у фіолетових тонах.
Спільна фотографія всіх учасників у фіолетовому.