Сценарій виховного заходу до Дня Збройних Сил України у формі інтелектуальних і спортивних змагань.
Мета: розширити кругозір учнів про козацтво, сприяти згуртуванню дитячого колективу. Розвивати розумові і фізичні здібності, кмітливість і спритність. Виховувати патріотичні почуття до рідної землі, дружби та взаємоповагу один до одного, взаєморозуміння. Прищеплювати прагнення до занять фізкультурою.
Козацькі розваги
ДО ДНЯ ЗБРОЙНИХ СИЛ
УКРАЇНИ
Вчитель:Народ отримав нагоду мати свої національні Збройні Сили. І стоять
ці збройні сили вдень і вночі на сторожі мирного розквіту нашої
держави .
Усім нам не байдужі злободенні проблеми армійського
життя, бойового навчання, виховання, побуту солдатів і офіцерів
укр. війська. Саме тому День Збройних Сил України стає святом
не тільки військових, а й усього народу. З давніх-давен наш народ
умів захищати свою землю. Його сини-воїни демонстрували зразки
мужності й звитяги на полях битв із ворогами. Невмирущою славою
покрили свої знамена козацькі полки Запорізької Січі у визвольній
боротьбі. І не вина українських воїнів у тому, що доводилося їм
століттями проливати кров за інтереси поневолювачів. Але й у таких
умовах вони проявляли мужність, звершували подвиги, якими
захоплювався і продовжує дивуватись світ! І недарма я згадала
сьогодні козаків Запорозької Січі. Саме вам належить право
продовжувати їх справу, множити їх подвиги. І нам всім дуже
хочеться бачити вас справжніми козаками.
Ведучі: Ой, була в нас ненька-мати,
Запорізька славна Січ,
Чорний вус, брова чорнява,
Не судомив руку страх.
І дзвеніла наша слава
На розгонистих вітрах.
Сяяли на сонці шаблі,
Як вони на конях гнали ворогів.
Козацькому роду нема переводу,
Лине його слава з далечі віків.
Козак та дівчина з бандурою:
Я не знаю, чи вам щось говорить...
Я люблю звуки скрипки, баяну, гітари,
Мені душу Бетховеном крає рояль,
Раптом щеміт і біль, і розвіялись чари -
Це озвалась у серці бандура моя... Як зачую, прокинусь і враз стрепенуся,
Щось до млості знайоме в душі постає,
Ніби я в рідну хату додому вернувся,
І дитинство далеке моє й не моє.
Щось далеке і рідне збудила бандура...
Може, Я був причетний до створення світу,
Може, я колись сам цю бандуру зробив,
І на ній я заграв пісню степу і вітру,
Як закінчив це чудо з ялини й верби...
Та заграй мені знову ту пісню, бандуро!
Може, я це ходив бандуристом незрячим
І в бандуру всю душу народу збирав,
Може, я її співом і словом гарячим
Правду і волю здобути народ закликав...
Забрини і скажи, що це правда, бандуро!
Ми не ставили опер, не грали симфоній,
Запоріжжя і Січ, степ , козацтво і воля!
У нас стачило хисту для більших вистав:
А в оркестрі сопілка й бандура проста...
Чи жила б Україна без кобзи-бандури?
Чи світила б колись нам свободи зоря?
Чи знесли б ми без неї неволю й тортури?
Хай ридає й розкаже про це нам бандура!
( грає бандуристка )
Ведучі: З давніх-давен в Україні існує така традиція: після трудового дня
проводити свій вільний час, зібравшись разом. в єдине коло, з
піснями, танцями, розвагами, змаганнями.
Ось і у нас сьогодні таке незвичайне
імпровізоване козацьке коло .
До звука звук, струна струні одвітна,
А всі одвітні серцю кобзаря.
А вже козацьке військо маком квітне,
І спалахнула Хортиці зоря!
Добрий день, праправнуки і праправнучки!
Добрий день, козаки та козачки!
Та які вони козаки! Щоб козаками стати, треба багато знати,
Бути сильними, спритними, умілими, кмітливими, розумними.
А що вони не такі?
Не знаю.
Ось вони нам доведуть!
Подивимось! Але перш ніж розпочати наші забави, ми повинні
обрати отамана та його помічників, які повинні визначити активних,
спритних козаків та козачок.
Представляємо козацьку старшину:
.----------------------------------------------
----------------------------------------------
Козаки-це вільні люди,
Козаки-це вправні люди,
Козаки - борці за волю,
За народну кращу долю.
Ми почули: в нашій школі
Буде нині гарна гра.
Перевірити пора, як ви звичаї цінуєте,
Свою мову як шануєте!
Вчитель: (розминка із залом )
Допишіть козацьку грамоту:
Козак - чесна, смілива людина,
Найдорожча йому -....( Батьківщина )
Цінити побратимство звик,
Козак слабкому...( захисник )
Козак усім народам друг
І лицарський у нього... ( дух )
Хто прагне волі і блакиту,
Козак-це той, хто за ...(освіту )
Козак вкраїнську любить мову,
Він завжди здержить своє...( слово )
Щоб козацькому роду не було переводу,
Присягаєм на вірність Вітчизні й ...( народу )
Присягайте, що Вкраїну будете любити,
Що ввіллєте в неї силу, щоб...( розвеселити )
Ведучі: Тепер давайте згадаємо історію українського козацтва, традиції,
Звичаї козаків, особливості їх життя.
Уявіть, що ви перенеслись на декілька століть
назад, опинились серед заплави Дніпра, на
славнозвісному о.Хортиця. У козацькому
колі для вас влаштували змагання для ерудитів.
Запрошуємо по 2 козаки від команди.
Цей конкурс ми проведемо у формі тестування
1.Коли в історії вперше згадуються укр. козаки?
А) в х1 ст.
Б) в 1654 р.
В) в х1v ст.
Г) в 1918 р.
2.Кого називали в Україні козаками?
А) розбійників, волоцюг
Б) кріпосних селян
В) вільних чоловіків
Г) безстрашних лицарів
3.Де була розташована козацька Січ?
А) за дніпровськими порогами
Б) на Дунаї
В) в причерноморських степах
Г) на Кримському півострові
4.Як називали приміщення, де жили козаки?
А) мазанка
Б) намет
В) землянка
Г) курінь
5. Хто був першим козацьким гетьманом?
А) Б. Хмельницький
Б) І.Мазепа
В) Д.Байда-Вишневецький
Г) П.Сагайдачний
6.Кого на Січі називали козацьким джурою
А) слугу
Б) майбутнього козака
В) вартового
Г) помічника
7.Чому на Січі не було жінок?
А) на Січі все підпорядковувалось вимогам війни
Б) вважалось поганою прикметою
В) козакам забороняли одружуватись
Г) традиція не дозволяла жінкам брати зброю до рук
8.Що таке „козацькі маяки”?
А) кращі козацькі лицарі
Б) світловий телеграф
В) грамота
Г) козацький роз’їзд.
9.Як називались козацькі судна?
А) галери
Б) чайки
В) пироги
Г) фрегати
10.Хто зруйнував Січ?
А) Катерина 11
Б) кримський хан
В) Петро 1
Г) польські магнати
Вчитель: Результати конкурсу ерудитів--------
Музичний номер
Ведучі: З незапам!ятних часів козаки в Україні славились силою, спритністю,
Мали гостре несхибне око, розумні голови
Ось ми зараз і побачимо, чи могли б сучасні юнаки претендувати на високе звання КОЗАК, чи прийняли б їх колись в Запорізьку Січ.
( Вчитель фізичного виховання проводить естафету )
Старшина оголошує результати.
Ведучі: Круточола наша доля,
Не вода в ній - кров тече.
Козаку найперше – воля,
Козаку найперше – честь.
Повернеться, засміється.
І , мій конику , лети...
Стукотіло мужнє серце-
Чуть було на всі світи.
( Козаки мчать „на конях” на швидкість - біг в мішках )
Старшина оголошує результати.
Ведучі: Ось настав чудовий день, повен сонця і пісень,
Повен пахощів для друзів, набраних в квітучім лузі.
А для сміху і добра вигляда весела гра.
Показати хочем нині , як колись на Україні
веселились козаки.
Козак їсть, п’є та байдики б’є.
Хліб та вода-козацька їда.
А ми пропонуємо спіймати ще й рибки.
( Конкурс веселих рибалок )
Старшина оголошує результати.
Ведучі: Наші козацькі розваги продовжуються.
Тепер ми будемо вивчати елементи укр.танцю „ Повзунець”
Гравець одягає шаровари, під музику навприсядки (руки
складені в ліктях ) проходить вказану відстань, повертається
до своїх гравців, передавши шаровари та естафету наступному .
( Конкурс танцюристів )
Старшина оголошує результати.
Вчитель фізичного виховання проводить „ Ігри патріотів”
1. Стрільба з рушниці по повітряним кулькам.
2. Піднімання гирі.
Старшина оголошує загальні результати/
Нагородження переможців.
Ведучі: Діво Пресвятая – матір матерів,
Пригорни до серця всіх своїх синів.
Освіти їх душі світлом золотим,
Виповни любов’ю неспокійний дім.
Научи, як землю вберегти від зла,
Розумом, діянням і крилом тепла.
Зоряна Богине, сонце доброти,
Землю України щастям освіти!
На честь переможців та й для усіх присутніх звучить
Пісня „ Їхали козаки”
Ведучі: Ось і закінчились наші козацькі розваги.
Хотілось би побажати нашим козакам добра, щастя в житті, сили,
наснаги. Хай щастить вам завжди і в усьому!