Виховна година на тему "Якщо дитина бігає й грається, то їй здоров'я усміхається"

Про матеріал

Розробка виховної години допоможе виховати в учнів почуття відповідальності за майбутнє нашої нації; дасть розуміння важливості здоров'я для людини і для нації в цілому.

Перегляд файлу

Тема.  Якщо дитина бігає й грається, то їй здоров'я усміхається

 

Мета: виховувати в учнів почуття відповідальності за майбутнє нашої нації; дати розуміння важливості здоров'я для людини і для нації в цілому; форму­вати вміння цінувати життя, здоров'я в усіх його аспектах.

Обладнання: плакат із висловами відомих людей про здо­ров'я.

Хід заняття

Дискусія «Яка дорога краща».

Учитель поділяє учнів на три групи (по рядах) і пропо­нує учням уявити, що вони заблукали в густому непрохід­ному лісі. І перед ними з'явилися три дороги. Кожна може вивести з лісу за певних умов.

1.   Сюди підеш — велике багатство знайдеш, та здоров'я загубиш.

2.   Цією дорогою підеш — половину багатства знайдеш і половину здоров'я загубиш.

3.   Сюди підеш — нічого не знайдеш, але здоров'я збере­жеш.

Учні в групах обирають одну із доріг. Потім висловлю­ють свої міркування, роблять відповідні висновки.

Слово вчителя.

 Здоров'я — одне з основних джерел радості, щасливого та повноцінного життя. З давніхдавен у нашій країні ціну­вали здоров'я. Здоров'я — це стан життя і діяльності люди­ни за умови відсутності хвороб, фізичних дефектів, психо­логічне, соціальне і духовне благополуччя. Тому про нього складено так багато прислів'їв. У багатьох піснях, новоріч­них засіваннях, привітаннях і прощаннях ми висловлює­мо побажання міцного здоров'я: «Доброго вам здоров'я!», «Бувайте здорові!» тощо.

Робота з афоризмами.

(Учитель вивішує на дошці плакат.)

«Здоров'я — дорожче золота» (В. Шекспір).

«Здорова людина є самий дорогоцінний витвір природи» (Томас Карлейль).

«Здоров'я — мудрих гонорар» (І7. Ж. Беранже).

«Природа хоче, щоб діти були дітьми, перш ніж бути дорослими» (Ж.-Ж. Руссо).

 «Хто не цінує життя, той його не заслужив» (Леонардо да Вінчі).

«Людина їсть, щоб жити, а не живе, щоб їсти» (Сокрагп).

«Тютюн завдає шкоди тілу, руйнує розум, отупляє цілі нації» (Оноре де Бальзак).

Робота з прислів'ями.

Здоровому все здорово.

У здоровому тілі — здоровий дух.

Бережи одяг, доки новий, а здоров'я — доки молодий.

Як на душі, так і на тілі.

Весела думка — половина здоров'я.

Якщо дитина бігає й грається, то їй здоров'я усміхається».

Слово вчителя.

 Діти — майбутнє нашої нації. Саме дітям належатиме важлива роль у розбудові нашої держави. А що потрібно для цього? Ну звичайно ж, у першу чергу здоров'я!

За козацьких часів люди були здоровіші за сьогоднішнє покоління. Вони багато часу проводили на свіжому повітрі, працювали фізично, вели рухливий спосіб життя, мали пов­ноцінне харчування, жили серед природи, яка позитивно впливала на духовність, фізичне і психічне здоров'я.

Доведено, що стан здоров'я на 50 % залежить від умов та способу життя, на 20 % — від впливу навколишнього се­редовища, на 20 % — від спадковості і лише на 10 % — від рівня розвитку медицини.

 А що ж відбувається в Україні на початку XXI століття?

 Сьогодні в Україні дуже складна демографічна ситуація. Протягом 1991—2000 років народжуваність у нашій країні зменшилася на 35 % , а смертність — зросла на 18,6 % . Ди­тяча захворюваність, яка часто призводить до інвалідності, зросла майже на 20 %.

Здоров'я не існує саме по собі, воно не дається на все життя, не є постійним і незмінним. Воно потребує турботи протягом усього життя людини. Тому треба з раннього дитинства загартовувати свій організм спортом, заняттями фізкультурою, обтиратися мокрим рушником, обливати­ся водою, щоб організм звикав до посильних навантажені, і ставав дедалі міцнішим і здоровішим.

 Значний відсоток виникнення хвороб залежить від шкід­ливих звичок самої людини, порушення санітарно-гігієніч­них норм, неправильного харчування, відсутності режиму праці й відпочинку.

 Дуже часто діти хочуть стати дорослими, а дорослість свою вбачають у тому, щоб закурити цигарку, випити пива на людях, як це показують у фільмах і як це роблять батьки. Такі діти із задоволенням спробують викурити цигарку із наркотичною травкою чи нанюхатись різних речовин, щоб «зловити кайф». Вони знищують не тільки своє здоров'я, а й здоров'я своїх майбутніх дітей.

 Паління вражає генетичний апарат, затримує фізичний і психічний розвиток підлітка. Адже до складу тютюнового диму входить близько 30 отруйних речовин. Англійський фі­лософ Томас Пен вважав, що у людства є три вороги, які заби­рають більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті. Це алкоголізм, тютюнопаління і наркоманія.

Виступ учнів

1-й  учень

Дитя цигарку витягає,

Бо хочеться дорослим стать.

Та сильним, гарним він не стане!

Бо зріст вповільнюватись став.

Усе, що в світі є погане,

Хлопчина в організм запхав.

Та ще й в залежність від цигарки

Потрапив хлопець, як в капкан.

Не допоможуть слово й лайки,

Тепер над ним — цигарка Пані.

2-й  учень

І друга погана звичка

 Заходить часом, наче гість.

 Бо в хаті свято часом сяє.

Горілка в пляшці на столі.

Хлопчина, деколи буває,

Ще й вип'є чарочки малі.

 Бо теж попробувати хоче,

 Що то татусь біленьке п'є.

А потім й сам собі захоче

Й тихцем горілочки наллє.

А яд такий усе руйнує,

 Найперш страждає голова.

Всі центри там паралізує...

 Біда великою бува.

3-й   учень

Дівчата й хлопці — слабаки

Під вплив частенько підпадають.

 Спочатку все це, наче сміх,

Та час летить, вони страждають.

Наркотики — страшна біда.

І молодими помирають...

А вороття нема... Шкода...

Поглянь, яке чарівне небо

Нас кличе в синю висоту!

Яке життя довкіл прекрасне!

 Яке чарівне сонце ясне!

І неповторна кожна мить!

Й життя у кожного єдине.

А ти у світі цім — Людина!

І хай біда тебе мине.

В хворобі щастя не буває.

Лише в здоров'ї щастя є!

Здоров'я лиш дурний псує.

СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

 У 70-ті роки XX століття з'явилося нове інфекційне захворювання — синдром набутого імунодефіциту людини (СНІД).

 СНІД є смертельно небезпечним захворюванням, яке су­часна медицина поки що неспроможна вилікувати.

Збудник хвороби — специфічний вірус, що отримав на­зву вірусу імунодефіциту людини (ВІЛ). В організмі люди­ни він руйнує імунну систему, яка покликана захищати організм від різних інфекцій,

70 % інфікованих — молодь віком від 15 до 29 років. Особливістю поширення ВІЛ інфекції в Україні є те, що більше половини інфікованих заразилися під час введення наркотиків «гуртовим» шприцом. Шляхами зараження цією інфекцією можуть бути ігри з використаними медичними інструментами, зокрема голкамими, шприцами; користування чужими предметами особистої гігієни; переливання крові, якщо порушено норми стерилізації інструментів. Збережуть від ВІЛ-інфікування:

— здоровий спосіб життя

— дотримання санітарних правил під час медичного об­слуговування;

— утримання від контактів з чужою кров'ю;

— зважений вибір партнера кохання та взаємна відпові­дальність;

— дотримання концепції безпечного сексу;

— відмова від уживання наркотиків.

Робота з оповіданням.

Ти ж знав!

 В одному індіанському племені юнаків на зрілість ви­пробовували самотністю. Цим вони мали довести самі собі та спільноті, що готові стати справжніми воїнами.

 У час випробування один із цих юнаків опинився по­серед гарної квітучої долини. Оглядаючи гори, які оточували цю долину, юнак побачив стрімку вершину, вкриту сліпучо-білим снігом. «Поміряюся з тією вершиною»,— подумав він. Юнак одягнув сорочку зі шкіри зубра, на плече накинув плащ і почав спинатися на гору.

Вибравшись на вершину, юнак побачив під собою ці­лий світ: прекрасні краєвиди, безмежний простір. Його серце наповнилося гордістю.

Раптом він почув біля своїх ніг дивне шелестіння. По­дивився і побачив змію. Хотів відскочити, але змія заго­ворила:

— Вмираю... Тут надто зимно для мене, і немає пожи­ви... Візьми мене під свою сорочку і знеси в долину.

— Ні,— відповів юнак. — Знаю вашу породу. Ти — гри­муча змія. Якщо візьму тебе, ти вкусиш мене — і я помру.

— Ні! Навіть не думай так! — відповіла змія. — 3 тобою не буду так поводитися. Якщо мені допоможеш, не вчиню тобі жодного зла.

Юнак і далі відмовлявся, але змія вміла добре пере­конувати. Врешті-решт він узяв її під сорочку і поніс із собою. Коли вони вже спустилися в долину, юнак делі­катно поклав її на землю. Несподівано змія скрутилася, кинулася на хлопця і вкусила його в ногу.

— Ти ж мені обіцяла! — закричав він.

— Ти ж знав, що ризикуєш, коли брав мене з собою,— сказала змія й поповзла собі геть.

Слово вчителя.

 Ця історія присвячена всім, хто піддається таким спо­кусам, як наркотики, алкоголь тощо. «Ти ж знав, що ри­зикуєш, коли брав мене з собою». Одна приповідка каже: «Є каяття, та нема вороття». А друга: «Що посієш, те й пожнеш».

Коли людина здорова, вона може все здолати, про все мріяти і досягти високої мети у своєму житті. А коли хвора, то ніякі мрії не здійсняться. На жаль, на здоров'я людини впливає ще й екологічний стан навколишнього середовища.

 Людина, будучи частинкою природи, змінює і вдосконалює себе під впливом природних чинників.

Виступ учня 4-й   учень

О боже! Що я бачу! Загидили ліси і землю занедбали.

Поставили АЕС в верхів'ях трьох річок.

То хто ж ви є, злочинці, канібали?!

Ударив чорний дзвін. І досить балачок.

В яких лісах іще ви забарложені?

Що яничари ще занапастять?

І  мертві, і живі, і ненароджені

Нікого з вас довіку не простять!

Слово вчителя.                                                 

 Людина навчилася підкоряти природу. Прокладала ка­нали, осушувала болота, створювала нові водосховища, ви­рубувала ліси, використовувала хімічні препарати. Людина підкоряла природу і допідкорялася!

Із 1992 року територія України оголошена зоною еко­логічної кризи.

   Повітря забруднене.

   Щодня люди дихають смогом, двоокисом сірки, випа­рами кислотних дощів та іншими токсичними газами.

   У містах забруднюють повітря великі підприємства.

   Вихлопні гази автотранспорту містять небезпечні для здоров'я людини токсичні речовини — свинець та бензопирен.

   Водні об'єкти України забруднені нафтопродуктами: фенолами, органічними речовинами, солями важких

металів.

   Лише 10 % сільськогосподарських угідь області ма­ють задовільний екологічний стан.

   Унаслідок аварії на ЧАЕС радіоактивно забруднені 4 млн га лісів.

   Озоновий шар потоншав над Україною на 10 % за ос­танні 10 років. І як наслідок — зниження родючості землі, підвищення ракових та інших захворювань.

Виступ учнів-читців.

5-й   учень

Чи є надія в нас на майбутнє?

Чи виживемо? За яким законом?

Бо скільки вже людей пішло з життя, уражених чорно­бильським драконом.

Ми вже відчули, що він нам приніс, і не одному ще вко­ротить віку.

А скільки люди проливають сліз, коли у сім'ях родяться каліки?

6-й   учень

Якщо ти віриш у майбутнє,

В його прийдешність, у життя,

Дзвони у дзвони, кричи людям,

Бо більш не буде вороття.

Віддай забуту свіжість травам,

Відмий від бруду всі хмарки,

Відреставруй нам синє небо

І дощ крізь сито проціди.

Хай ожива вода Дніпрова,

 Правічні височать дуби,

 І хай полин, трава-чорнобиль,

Не стане іменем біди.

7-й   учень

Боже — Отче всемогутній,

Захисти коханий край!

Дай нам вийти у майбутнє,

Мужність і сміливість дай!

Захисти нас від свавільних

Хижаків, жорстоких, злих.

Захисти від божевільних,

Від Чорнобилів нових!

Хай собори на руїні стануть там,

Де Ти прорік:

«Суверенній Україні — слава нині і вовік!»

Заключне слово вчителя.

 Близько десяти державних програм спрямовані на про­паганду здорового способу життя дітей та молоді. Особлива увага цьому питанню приділена в Указах Президента Ук­раїни «Про невідкладні додаткові заходи щодо зміцнення моральності у суспільстві та утвердження здорового способу життя» від 15 березня 2002 року і «Про додаткові заходи щодо поліпшення медичної допомоги населенню України» від 8 серпня 2000 року. Тільки спільними зусиллями, усім миром зможемо забезпечити здоров'я і силу нашої нації.

«Ніхто нам не збудує держави, коли ми самі її собі не збудуємо, і ніхто з нас не зробить нації, коли ми самі на­цією не схочемо бути» (В. Липинський).


«Здоров'я — дорожче золота» (В. Шекспір).

«Здорова людина є самий дорогоцінний витвір природи» (Томас Карлейль).

«Здоров'я — мудрих гонорар» ( Ж. Беранже).

«Природа хоче, щоб діти були дітьми, перш ніж бути дорослими» (Ж.-Ж. Руссо).

 «Хто не цінує життя, той його не заслужив» (Леонардо да Вінчі).

«Людина їсть, щоб жити, а не живе, щоб їсти» (Сократ).

«Тютюн завдає шкоди тілу, руйнує розум, отупляє цілі нації» (Оноре де Бальзак)


Здоровому все здорово.

 

У здоровому тілі — здоровий дух.

 

Бережи одяг, доки новий, а здоров'я — доки молодий.

 

Як на душі, так і на тілі.

 

Весела думка — половина здоров'я.

 

Якщо дитина бігає й грається, то їй здоров'я усміхається».

 

1-й  учень

Дитя цигарку витягає,

Бо хочеться дорослим стать.

Та сильним, гарним він не стане!

Бо зріст вповільнюватись став.

Усе, що в світі є погане,

Хлопчина в організм запхав.

Та ще й в залежність від цигарки

Потрапив хлопець, як в капкан.

Не допоможуть слово й лайки,

Тепер над ним — цигарка Пані.

2-й  учень

І друга погана звичка

 Заходить часом, наче гість.

 Бо в хаті свято часом сяє.

 Горілка в пляшці на столі.

Хлопчина, деколи буває,

Ще й вип'є чарочки малі.

Бо теж попробувати хоче,

 Що то татусь біленьке п'є.

А потім й сам собі захоче

Й тихцем горілочки наллє.

 А яд такий усе руйнує,

 Найперш страждає голова.

Всі центри там паралізує...

 Біда великою бува.

3-й   учень

Дівчата й хлопці — слабаки

Під вплив частенько підпадають.

 Спочатку все це, наче сміх,

Та час летить, вони страждають.

Наркотики — страшна біда.

І молодими помирають...

А вороття нема... Шкода...

Поглянь, яке чарівне небо

Нас кличе в синю висоту!

Яке життя довкіл прекрасне!

 Яке чарівне сонце ясне!

І неповторна кожна мить!

Й життя у кожного єдине.

А ти у світі цім — Людина!

І хай біда тебе мине.

В хворобі щастя не буває.

Лише в здоров'ї щастя є!

Здоров'я лиш дурний псує.

Ти ж знав!

 В одному індіанському племені юнаків на зрілість ви­пробовували самотністю. Цим вони мали довести самі собі та спільноті, що готові стати справжніми воїнами.

 У час випробування один із цих юнаків опинився по­серед гарної квітучої долини. Оглядаючи гори, які оточували цю долину, юнак побачив стрімку вершину, вкриту сліпучо-білим снігом. «Поміряюся з тією вершиною»,— подумав він. Юнак одягнув сорочку зі шкіри зубра, на плече накинув плащ і почав спинатися на гору.

Вибравшись на вершину, юнак побачив під собою ці­лий світ: прекрасні краєвиди, безмежний простір. Його серце наповнилося гордістю.

Раптом він почув біля своїх ніг дивне шелестіння. По­дивився і побачив змію. Хотів відскочити, але змія заго­ворила:

— Вмираю... Тут надто зимно для мене, і немає пожи­ви... Візьми мене під свою сорочку і знеси в долину.

— Ні,— відповів юнак. — Знаю вашу породу. Ти — гри­муча змія. Якщо візьму тебе, ти вкусиш мене — і я помру.

— Ні! Навіть не думай так! — відповіла змія. — 3 тобою не буду так поводитися. Якщо мені допоможеш, не вчиню тобі жодного зла.

Юнак і далі відмовлявся, але змія вміла добре пере­конувати. Врешті-решт він узяв її під сорочку і поніс із собою. Коли вони вже спустилися в долину, юнак делі­катно поклав її на землю. Несподівано змія скрутилася, кинулася на хлопця і вкусила його в ногу.

— Ти ж мені обіцяла! — закричав він.

— Ти ж знав, що ризикуєш, коли брав мене з собою,— сказала змія й поповзла собі геть.

Виступ учня 4-й   учень

О боже! Що я бачу! Загидили ліси і землю занедбали.

Поставили АЕС в верхів'ях трьох річок.

То хто ж ви є, злочинці, канібали?!

Ударив чорний дзвін. І досить балачок.

В яких лісах іще ви забарложені?

Що яничари ще занапастять?

І  мертві, і живі, і ненароджені

Нікого з вас довіку не простять!

5-й   учень

Чи є надія в нас на майбутнє?

Чи виживемо? За яким законом?

Бо скільки вже людей пішло з життя, уражених чорно­бильським драконом.

Ми вже відчули, що він нам приніс, і не одному ще вко­ротить віку.

А скільки люди проливають сліз, коли у сім'ях родяться каліки?

6-й   учень

Якщо ти віриш у майбутнє,

В його прийдешність, у життя,

Дзвони у дзвони, кричи людям,

Бо більш не буде вороття.

Віддай забуту свіжість травам,

Відмий від бруду всі хмарки,

Відреставруй нам синє небо

І дощ крізь сито проціди.

Хай ожива вода Дніпрова,

 Правічні височать дуби,

 І хай полин, трава-чорнобиль,

Не стане іменем біди.

7-й   учень

Боже — Отче всемогутній,

Захисти коханий край!

Дай нам вийти у майбутнє,

Мужність і сміливість дай!

Захисти нас від свавільних

Хижаків, жорстоких, злих.

Захисти від божевільних,

Від Чорнобилів нових!

Хай собори на руїні стануть там,

Де Ти прорік:

«Суверенній Україні — слава нині і вовік!»


 

«Ніхто нам не збудує держави, коли ми самі її собі не збудуємо, і ніхто з нас не зробить нації, коли ми самі на­цією не схочемо бути» (В. Липинський).

 

  1. Сюди підеш — велике багатство знайдеш, та здоров'я загубиш.

 

  1. Цією дорогою підеш — половину багатства знайдеш і половину здоров'я загубиш.

 

 

3.   Сюди підеш — нічого не знайдеш, але здоров'я збере­жеш.

 

 

 


 

doc
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
1072
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку