Сценарій квест –гри «Подорож у місто Безпечне» Для учасників літнього мобільного табору «А у нас у дворі»

Про матеріал
Мета: закріпити раніше набуті знання з основ безпеки життєдіяльності, формувати поняття про життя як найбільшої цінності, відповідальне ставлення до навколишнього світу, здоров’язберігаючу, соціальну, екологічну компетентності дітей, прищеплювати почуття відповідальності за збереження природних ресурсів лісу і води, виробляти правила безпечної поведінки в лісі, на водоймі. Вік учасників: для молодших школярів. Час проведення: 1 година. Місце проведення: на відкритому повітрі. Обладнання: акустична система, мікрофон, столи, стільці. Реквізит: маршрутні листи, картки з назвами станцій, корзина, папір, ручки, прості олівці, грамоти, ножиці, клей, аркуші жовтого паперу, картон жовтого кольору. Музичне оформлення: фонограма «Арам зам зам» (з репертуару гурту «Мальдіви»).
Перегляд файлу

Сценарій квест –гри «Подорож у місто Безпечне»

Для учасників літнього мобільного табору «А у нас у дворі»

Мета: закріпити раніше набуті знання з основ безпеки життєдіяльності, формувати поняття про життя як найбільшої цінності, відповідальне ставлення до навколишнього світу,  здоров’язберігаючу, соціальну, екологічну компетентності дітей, прищеплювати почуття відповідальності за збереження природних ресурсів лісу і води, виробляти правила безпечної поведінки в лісі, на водоймі.

Вік учасників: для молодших школярів.

Час проведення: 1 година.

Місце проведення: на відкритому повітрі.

Обладнання: акустична система, мікрофон, столи, стільці.

Реквізит: маршрутні листи, картки з назвами станцій, корзина, папір, ручки, прості олівці, грамоти, ножиці, клей, аркуші жовтого паперу, картон жовтого кольору.

Музичне оформлення: фонограма «Арам зам зам» (з репертуару гурту «Мальдіви»).

Попередня підготовка:

  1.               Написання сценарію квест-гри.
  2.               Оформлення станцій.
  3.               Залучення до роботи педагогів-організаторів та керівників гуртків клубів за місцем проживання.
  4.               Виготовлення маршрутних листів.

Визначення переможців: переможці визначаються за найбільшою сумою балів.

Хід гри

І. Організаційний етап

Вступна частина

Ведуча: Доброго дня! Рада вітати всіх вас у літньому мобільному таборі «А у нас у дворі». Сьогодні в нас незвичайний день, адже ми закріпимо наші знання з безпеки життєдіяльності. А зробимо ми це мандруючи містом Безпеки. Але перед тим, як розпочати квест,   ознайомимося з умовами та правилами гри.

Правила та умови гри

  1.               Командам пропонується відвідати 8 станцій, на кожній з яких вам буде запропоновано завдання, яке ви повинні виконати.
  1.               Представник кожної команди повинен отримати маршрутний лист з вказаними станціями.
  2.               Станції відвідувати суворо за вказаним порядком у маршрутному листі.
  3.               На виконання кожного із завдань дається 10 хвилин.
  4.               Завдання слухати уважно та виконувати чітко.
  5.               Поважати один одного.
  6.               У грі оцінюється швидкість, кмітливість, точність, згуртованість та кількість правильних відповідей.

Ну що ж, всім зрозуміло завдання? Отже, на старт! Увага! Почали!

ІІ. Основна частина

1. Зупинка «Річкова»

Завдання учасникам гри: кожна команда повинна відгадати зашифроване слово, яке стосується безпечного поводження на воді влітку, уважно слухати ведучого станції.

Завдання ведучого станції: ознайомити з умовами гри на станції, видати гравцям роздруківку з переліком слів, слідкувати за дотриманням правил гри, оцінювати відповіді гравців,  зробити відповідні записи у маршрутних листах. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна сума – 14 балів.

Купання     (нупканя)

Човен   (ечнов)

Берег  ( грееб)

Глибина  (абигилн)

Судома    (мудоса)

Адаптація     (патіцаяда)

Рятувальник   ( крьнялутваи)

Стрибок   (ксротби)

Пляж  (жялп)

Плавання   ( анлпваня)

Жилет    ( тлиеж  )

Водойма    (дйомвоа)

Безпека (Зекапбе)

Життя  (Тяжти)

  1.               Провулок «Загадковий»

Завдання учасникам гри: кожна команда повинна відгадати загадку, уважно слухати ведучого станції.

Завдання ведучого станції: ознайомити з умовами гри на станції, зачитати дітям загадки, слідкувати за дотриманням правил гри, оцінювати відповіді гравців,  зробити відповідні записи у маршрутних листах. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна сума – 14 балів.

Загадки:

1). Без ніг, а біжить,
     Без рук, а рукава має. (Річка)

 2). Два брати у воду дивляться,
      А повік не зійдуться. (Береги)

3). Що за гість,
     Що темноту їсть. (Ранок)

4). Полунички й вишні зрілі у садку.
Бджоли раді цвіту
На луку барвисті квіти.
Нам дарує щедре …(Літо)

5). Стоїть корито,
     повне води налито. (Ставок)

6). Цей блакитно-довгий звір
Має дивну звичку:
З скелі, з кручі стрімголов
Падає у річку. (Водопад)

 7). Не вода, не суша –
На човні не попливеш
і ногами не підеш. (Болото)

8). Сірий бик у вікно – ник. (Світанок)

9). Кругом вода,
А з питвом біда.
Хто знає,
Де це буває? (На морі)

10). Жовта скатертина:
Хто її плекає,
Того вона годує, напуває. (Нива)

  1.               Площа «Лісова»

Завдання учасникам гри: кожна команда повинна дати відповідь на твердження, які стосується безпечного поводження в лісі, відповідь дається «так» або «ні», уважно слухати ведучого станції.

Завдання ведучого станції: ознайомити з умовами гри на станції, зачитати учасникам твердження про правила поведінки в лісі, слідкувати за дотриманням правил гри, оцінювати відповіді гравців,  зробити відповідні записи у маршрутних листах. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна сума – 10 балів.

Запитання командам:

  1. Я палю суху траву на полянах і галявинах в лісі. (Ні)
  2. Після відпочинку в лісі завжди прибираю  за собою сміття. (Так)
  3. Ламаю галки дерев та кущів, хоче це і заважає рослині жити. (Ні)
  4. Я вирізаю на деревах написи, на кшталт «Тут був я». (Ні)
  5. Я ніколи не зриваю квітів, особливо,  рідкісних першоцвітів. (Так)
  6. Перебуваючи в лісі, я не руйную мурашників, вони є «санітарами» лісу. (Так)
  7. Я не вмикаю голосну музику, тому що це лякає лісових мешканців. (Так)
  8. У лісі я не ловлю диких тварин. (Так)
  9. Я не займаю плазунів, які виглядають бридкими чи небезпечними. Вони можуть становити загрозу для мого життя. Краще обійду їх стороною. (Так)
  10.  Я завжди руйную пташині гнізда (Ні)
  1.               Бульвар «Грибний»

Завдання учасникам гри: кожна команда повинна зібрати у корзину тільки їстівні гриби, уважно слухати ведучого станції.

Завдання ведучого станції: ознайомити з умовами гри на станції, видати картинки із зображеннями їстівних і отруйних грибів, слідкувати за дотриманням правил гри, оцінювати відповіді гравців,  зробити відповідні записи у маршрутних листах. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна сума – 14 балів.

  1.               Алея «Пішоходи та велосипедисти»

Завдання учасникам гри: кожна команда повинна дати відповідь на запитання, які стосуються правил дорожнього руху, уважно слухати ведучого станції.

Завдання ведучого станції: ознайомити з умовами гри на станції, зачитати запитання про правила дорожнього руху, слідкувати за дотриманням правил гри, оцінювати відповіді гравців,  зробити відповідні записи у маршрутних листах. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна сума – 10 балів.

Запитання командам:

  1. Назвіть учасників дорожнього руху. (Пішоходи, велосипедисти, водії, пасажири)
  2. Де мають рухатись пішоходи? (По тротуару)
  3. З якого віку дозволяється їздити на велосипеді по вулицях і дорогах? (з 14 років)
  4. Сигнали якого кольору має світлофор? (Червоний, жовтий, зелений)
  5. Перед початком переходу вулиці спершу потрібно подивитися праворуч чи ліворуч?  (Ліворуч, а дійшовши до середини –  праворуч)
  6. Де пішоходи мають переходити вулицю? (У місцях де є «Зебра», знак «Пішохідний перехід» або світлофор)
  7. Що дозволяється перевозити на велосипеді? (вантажі, які не заважають керувати велосипедом і не створюють перешкод іншим учасникам дорожнього руху)
  8. Що необхідно перевірити перед виїздом на велосипеді? (Кермо, гальма, звуковий сигнал, світловідбивачі)
  9. Де заборонено їздити велосипедисту? (По тротуарах і пішохідних доріжках, автомагістралях і дорогах для автомобілів)
  10.  Як називається людина. Яка іде по тротуару? (Пішохід)
  1.               Набережна «Сонячна»

Завдання гравцям: намалювати на жовтому папері долоні та вирізати їх. Далі потрібно зробити з картону коло і обклеїти його долоньками. Вирізати із паперу очі, ніс та рот  та додати до зображення. Для того, щоб поробки стали ще позитивнішими, їх можна прикрасити віночком із паперових квітів.

Завдання ведучого станції: ознайомити з умовами гри на станції, видати папір, ножиці, клей, картон, слідкувати за дотриманням правил гри, оцінювати відповіді гравців,  зробити відповідні записи у маршрутних листах. Максимальна сума – 10 балів.

  1.               Перевулок «Танцювальний»

Завдання гравцям: уважно слідкувати за рухами, які показує ведучий станції та повторювати за ним.

  1.               Завдання ведучого станції: під музичний супровід, показувати рухи дітям, слідкувати за дотриманням правил гри, оцінювати відповіді гравців,  зробити відповідні записи у маршрутних листах. Максимальна сума – 10 балів.

ІІІ. Заключна частина

Підведення підсумків гри

Команди збираються на місці старту. Ведеться підрахунок балів. Нагородження переможців та учасників гри грамотами та мотиваційними призами.

 

 

Список використаних джерел:

  1.               Яременко Н.В. Дозвіллєзнавство: Навчальний посібник. – Фастів: Поліфаст, 2007. – 460 с.
  2.               Туташинський В.І., Власенко М.В., Музиченко Г.Є., Сєрова З.С. Безпечна дорога до школи: Навчальний посібник для 3-го класу загальноосвітніх шкіл. – Тернопіль, 1995. – 63 с.
  3.               [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ukrbike.com.ua/dokumentyi/articles/pravila-dorozhnogo-ruxu-dlya-velosipedistv.html
  4.               [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

https://vseosvita.ua/library/scenarij-kvest-gri-kozackimi-stezkami-107673.html

  1.               [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ckoblsutur.ucoz.ua/docs/9/1/kvest_metodichka_2018-kopija.pdf
  2.               [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://bestlessons.at.ua/index/metodichni_rekomendacijipochatkova_shkola/0-112

 

 

docx
Додано
8 серпня 2023
Переглядів
184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку