Сценарій КВК «Люби, знай, вивчай рідну мову». 3 клас.

Про матеріал

Щасливі ми, що народились і живемо на такій чу­довій, багатій, мальовничий землі—у нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, батьки — тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини. І де б ми не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємось аж до сліз, зачувши рідне слово. «Рідна мова дорога людині, як саме життя», — каже народна мудрість. Це — найдивовижніший скарб, який створило людство за свою історію.

Перегляд файлу

«Люби, знай, вивчай рідну мову»

Сценарій КВК

3-й клас

Ведуча. Шановні діти, гості, вчителі! Запрошуємо вас до нашої родини на хліб та сіль, на слово щире, на бесіду мудру, на торжество рідної мови...

Щасливі ми, що народились і живемо на такій чу­довій, багатій, мальовничий землі—у нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, батьки — тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини. І де б ми не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємось аж до сліз, зачувши рідне слово. «Рідна мова дорога людині, як саме життя», — каже народна мудрість. Це — найдивовижніший скарб, який створило людство за свою історію. Тож роз­почнемо свято рідної мови!

Призначення свята — одне-єдине:

Сприяти вивченню рідної мови в країні.

Щоб шкільне і домашнє мовлення

Додавало нам настрою і задоволення.

Щоб у всіх були міцні знання і творча дія,

Були любов, і віра, і надія.

Хай щастить усім у цьому — і завжди, і всюди

Гарний настрій у всіх буде — на свята і в будні.

На сцену запрошуються кращі знавці рідного слова.

Привітання команд

1 команда.  Наша команда — «Лідер».

Наш девіз: «Чим важче завдання, тим дорожча перемога».

Ми зібрались в залі дружно, щоби позмагатись

І про мову нашу рідну цікаве дізнатись.

Дорогенькі «Мовознавці», щиро вас вітаємо,

Від усього серця свого успіху бажаємо.

Щоб трудились ви сьогодні до сьомого поту

І дістали нагороду за свою роботу.

2 команда.  . Наша команда — «Мовознавці». Наш девіз: «Хто мову шанує свою, хай той пере­може в бою».

Солодке слово «перемога» нелегко дається,

Хто любить, знає рідну мову, тому вона всміхнеться.

Вчіть нашу мову солов'їну і не зазнавайтесь:

«І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь...»

Тож до бою кличем, друзі, до мовного бою.

Мово рідна, Україно, ми завжди з тобою.

Ведуча. Щойно ми познайомилися з командами, а тепер дозвольте представити вам наше шановне журі. (Представлення журі.)

Конкурс 1. «Алфавітна естафета»

Завдання. Учасники по черзі підбігають до до­шки і пишуть на ній по одній букві алфавіту. Якщо гравець помітить помилку, він закреслює помилко­во написану букву, пише потрібну (свою не пише). Записування триває, доки буде записана остання буква.

Конкурс 2. «Знайдіть слово в слові»

Завдання. Кожна команда отримує картку, на якій записані 7 слів. У кожному з цих слів тре­ба відшукати інше слово і виділити його маркером. (Яблуко.)

               1 команда                                                            2 команда

Братерство, жайворонок,                                   Тракторист, соломина,

листоноша, рибалка,                                           молоток, фотографія,

широта, кілометр,                                             сантиметр, кулінарія,

Степан.                                                                напиляти.

Конкурс 3. «З букв одного слова»

Завдання. З букв одного слова скласти й записа­ти інші слова. Виграє команда, яка за 3 хв запише найбільше слів.

1 команда                                                            2 команда

Ластівка                                                             Товариш

 

Конкурс 4. Капітанський

Завдання. Швидко і правильно дати відповідь на запитання, які ставить ведуча.

Виграє той капітан, який дасть найбільше пра­вильних відповідей.

Запитання:

1. Як називається спільна частина споріднених слів? (Корінь.)

2. Скільки звуків у слові джміль? (4.)

3. Скільки складів у слові п'ють? (І.)

4. Як називаються слова, протилежні за значен­ням? (Антоніми.)

5. Як перенести з рядка в рядок слово яма? (Ніяк.)

6. До якої частини мови належать слова: білий, пух­настий, іскристий? (Прикметники.)

7. Якого роду слово матір? (Жіночого.)

8. Скільки букв у слові льон? (4.)

9. Поставте слово ножиці у форму однини. (В од­нині не вживається)

10. Хто написав рядки? Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть... (Тарас Шевченко.)

Конкурс 5. «Поясніть значення вислову»

Завдання. Кожна команда отримує картку, на якій записані 4 вислови. Треба пояснити їхні значення.

1 команда                                                            2 команда

Як кіт наплакав -                                            Зарубати на носі –

Ні світ, ні зоря -                                              Пекти раків –

Водити за носа -                                             Пасти задніх –

Путатися під ногами -                                  Розбити глека –

 

У паузах між конкурсами уболівальники кожної команди представляють концертні номери.

 

 

Конкурс 6. «Знайдіть і виправте помилку»

Завдання. Кожна команда отримує картку, на якій записані 5 слів (є слова з помилками і без помилок). За 3 хв учасники мають виправити всі помилки.

1 команда                                                            2 команда

Бесстрашний, чирговий,                                  Чиремха, девять,

вяз, апильсин,                                                    бескоштовний, асвальт,

россада.                                                            роскидати. 

Ведуча. Справжньою окрасою української мови є прислів'я та приказки. Майже кожного дня ми ви­користовуємо ці влучні народні вислови на уроках і в повсякденному житті. Ви знаєте їх дуже багато. Ці знання допоможуть вам у наступних конкурсах.

Конкурс 7. «Зберіть прислів'я»

Завдання. Кожна команда отримує конверт. У ньо­му картки з окремими словами. Гравці беруть по од­ній картці і шикуються в такому порядку, щоб вийш­ло прислів'я. Виграє команда, яка швидше впорається із завданням.

1 команда                                                            2 команда

Горобець, не, слово, вилетить,                       Від, лід, слова, розмерзає,

спіймаєш.                                                          теплого, й.

(«Слово не горобець, вилетить -                     («Від теплого слова й лід

не спіймаєш»)                                                      розмерзає»)

Конкурс 8. «Метаграми»

Мене ти здавна звик любити,

І завжди ситий ти за це.

Та тільки «у» на «і» змінити-

Залізу я на деревце.

                      (Булка-білка)

 

З «к»-в дівчат на голові,

З «р»-виблискую в росі.

                      (Коса – роса)

 

Шкідлива комаха з «х»,

Хліб печуть із мене з «к».

                      (Муха – мука)

 

З «в» його у полі, в лісі,

Юний друже стережися.

З «ш» він зовсім не страшний,

З нього, що завгодно ший.

                   (Вовк – шовк)

 

Конкурс 9. «Ребуси»

Кожна команда отримує по 2 ребуси.

Завдання. Назвати слово, яке зашифроване в ре­бусі. Виграє команда, яка швидше дасть правильну відповідь.

10. Конкурс юних поетів

Беруть участь усі члени команд.

Завдання. За 5 хв скласти вірш із 4 рядків про зорі, використовуючи такі рими: горять—мерехтять, ма­ленькі дрібненькі.

Ведуча. Поки команди готуються,

Зіграти хочеться мені

З вами, друзі, в «Так» чи «Ні».

Я вам питання ставлю і відповідь чекаю.

Відповідайте ви, однак,

Єдиним словом ні чи так.

— Скажіть, співає сом пісні? Не гайтесь з відповід­дю... (Ні.)

— Чи вміє плавати гусак? Що скажете на це ви? (Гак.;

— Чи може стати у вогні вода холодним льодом? (Ні.)

— Скажіть мені, червоний мак в січневу пору квіт­не? (Ні.)

— А крокодили на сосні свої будують гнізда? (Ні.)

— Чи може вище гір літак у вишину злетіти? (Гак.;

— Узори пишні на вікні мороз малює взимку? (Гак.;

— Чи правду чула я, що рак, коли повзе, то задки? (Гак.;

— Якщо не їстиме три дні верблюд, ходити змо­же? (Гак.;

—До забіяк і розбишак чи є в людей повага? (Ні.)

— Чи достигають навесні пшениця й жито в полі? (Ні.)

— Коли розсердиться їжак, слона він зможе вби­ти? (Ні.)

— Ріка біжить у далині. Чи є у неї ноги? (Ні.)

— А чи буває сон у сні? Чекаю відповіді? (Гак.;

— Перекривив синицю шпак. Таке буває, друзі? (Гак.;

— Чи правда це, що вовк усмак наївся груш і яб­лук? (Ні.)

— А під кінець скажіть мені, цікава гра у «Так» чи «Ні»?

Підбиття підсумків. Нагородження переможців.

Ведуча. Наша зустріч завершується. Думаю, що до ваших сердець дійшли слова, які несуть багатство, красу та мелодійність української мови. Сподіваюсь, що ви ще глибше відчули, який то неоціненний скарб— наша рідна мова. її потрібно не лише любити, а й знати і берегти як зіницю ока. До нових зустрічей.

1

 

doc
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
989
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку