Лінійка з нагоди відкриття тижня історії на тему «З Україною в серці».
Вчитель. Сьогодні, у такий важкий для України час, коли мова йде про відродження національної культури, історії, все частіше перед нами постають питання: « Хто ми? Звідки? Чи є в нас мова? Які ми? Чим жив наш багатостраждальний народ протягом своєї багатовікової історії?»
Ми щасливі, бо народилися і живемо на такій чудовій, багатій мальовничій землі - нашій славній Україні.
Тут жили наші прадіди, діди, тут живуть наші батьки - тут живемо ми - корінь роду українського, що сягає сивої давнини.
Дорогі учні! Сьогодні мені приємно повідомити вам про важливу подію в нашій школі – відкриття тижня історії «З Україною в серці». Розпочинаються святкові дні у школі, адже зустріч з історією – завжди свято, бути в гостях у загадкової КЛІО – подвійне свято. Ми з вами закріпимо ваші знання з історії, ще більше укріпимо в собі любов до рідного краю , свого народу , поваги до інших народів світу , які є творцями власної історії. Адже наша українська історія багата знаними і незнаними подіями.
Учень: Сьогодні, в час важких випробувань наша рідна ненька Україна кличе нас на допомогу, на творчу працю.
Учень: Вона повертає до рідної домівки своїх блудних синів і навертає їх до витоків свого народу, до рідного коріння.
Учень: Багато чорних хмар ламали і ламають віття і гнуть стовбур українського дерева, але його коріння у глибині рідної землі виживало і виживе підтримане народом.
Учень: І вистоїмо ми на славу рідної землі, на славу українському народові.
Учень: Ще й нині не перевелися ті, хто за шмат сала й ковбаси, за свою вигоду готові торгувати рідною землею.
Учень: І все ж у наші дні буйно квітне національне відродження, пробуджується від сну людська свідомість і розуміння необхідності для України державної незалежності, суверенітету.
Учень: Багато знайдемо в історії сторінок принижень нашого народу, які писалися на догоду тим, хто прагнув зробити нас дітьми без роду й племені. Але вони прорахувалися, бо сонце історичної правди не можна затулити.
Учень: Вони хотіли і хочуть відібрати в нас право називатися українцями, позбавити власної історії, але народ у своїх серцях, у своїх душах зберіг перлини нашої минувшини, передав нам у спадщину, яку ми повинні берегти на віки вічні.
Учень: Скільки дерево оте було обрубано,
Зрубано, підважено з основ.
А воно скривджене й порубане,
Проростало і зростало знов.
Учень: І пустило паростки по світі,
І безсмертя сила проросла
В добрих дітях, його вічних дітях
Із прапредків духу, джерела.
Учень: Наші предки завжди нас надихали і застерігали, щоб ми завершили розпочату ними справу по відродженню національної держави.
Учень: Нас хотіли і духовно умертвити: в повітря висаджували церкви, руйнували архітектурні та історичні пам'ятки, душили рідне слово, культуру, традиції, отруїли Чорнобилем, засіяли українську ниву горем та людським відчаєм.
Учень: Пам'ятаймо, що колискою національної освіти і мудрості була Запорозька Січ. Тут виникли перші світські школи, серед козацької старшини було багато освічених людей. А Пилип Орлик, який у 1710 році був обраний гетьманом України, написав Конституцію козацької республіки. Це була перша конституція в Європі.
Учень: Отже, ми українці, робили і робимо свій внесок у світову історію, і це викликає у нас національну гордість.
Учень :
Мандруючи понад старим Дніпром
Світанками, удень і вечорами.
Вночі, під чистим зоряним шатром,
Перед вогнем, що руки грів теплом,
Я думкою летів через тумани.
Туди, в минувшину далеких днів,
Коли діди, забуті й незабуті,
Уперше стали між високих гір,
Оглянули широкий виднозір,
За покоління дбаючи майбутні.
Трудилися у поті своїх чіл,
Орали землю, ставили оселі,
Воздвигли городи і частокіл
І в клопотах буденних трудних діл
Сади садили, будували села.
Сварились, бо рід ішов на рід
І плем’я кров братерську проливало,
На князя князь ішов, і був розбрід,
І знов був мир, за рало брався рід,
Русі знамена сонця осявало.
Боролись предки. З моря і степів
Ворожі хижі орди налітали,
Палили городи і нищили засів,
Та проти них вставала тьма списів,
Мечі із піхов люди витягали.
Спасибі вам за цю тернисту путь,
В труді й на раті гідно ви стояли,
Нікому з нас ніколи не забуть,
І кожному годиться пом'янути,
Що ви створили, що ви збудували.
Почнемо ж нині повість цю смутну
Про порохом повиту давнину,
Про ті часи далекі й незабутні,
Коли діди, прославлені в віках,
Виходили на свій великий шлях,
За покоління дбаючи майбутні.
Учень:Нашої заслуги в тім не бачу,
Нашої не знаю в тім вини,
Що козацьку бунтівливу вдачу
Нам лишили предки з давнини.
Нам і те не добавляє слави,
Що вони від чужоземних сил
Заступили землю кучеряву
Горами високими могил.
Бо коли, закохані в минуле,
Прогуляєм свій великий час,
Наша лінь нікого не розчулить,
Слава ж та відмовиться від нас.
Спогади, докучливі як нежить,
Що тій славі принесуть вони?
Тільки тим історія належить,
Хто сьогодні бореться й живе.
Величний світ,
Чудес дива
Історія нам відкрива
Спартанська міць
Козацький дух
Вражають нас, мій друг.
Неможливо жить без історії:
Знаємо про це ти і я.
Вивчай її, люби її,
Твори її щодня.
Здавалося б життя вперед спішить,
Не вимагає історичних фактів
І можна жить, бездумно в світі жить,
Стираючи життя важливі дати!
Проте колись нащадки не простять,
Загублених у круговерті років
Цінних подій, перепетій життя, -
Таких важливих і значимих кроків!
Тому історія, символіка, події,
Що відбуваються, що сталися-були,
Повинні стати нашим першим ділом,
Яке б зібрали ми і зберегли.
Нехай традиції живуть і не вмирають,
Нехай не губляться людей тих імена,
Що гідну справу в світі починають
Вичерпуючи зміст життя до дна!
Учень: Безперечно, ми повинні знати свою історію, адже історія - це душа і біографічний храм народу, історія - це візитна картка народу, його вічний дух і вогонь.
Вчитель. Так, вірно. Ми повинні знати свою історію. Адже, хто не знає свого минулого , той не вартий майбутнього. Але ми повинні не тільки знати свою історію. Щоб бути ерудованим , культурним, хорошим співрозмовником ми повинні знати і всесвітню історію, яка є для нас – скарбницею знань, людського досвіду, мудрості. Наш тиждень проходить під девізом: «Історія - це ліхтар у майбутнє, який світить нам з минулого». В плані нашого тижня – цікаві вікторини, ребуси, історичні калейдоскопи. Оголошується конкурс на кращий малюнок «Минуле очима дітей», вірш, прозовий твір. Будуть також відкриті уроки у 5,6 та 9 класах. А учні 5 класу поділяться своїми знаннями з історії України з учнями початкових класів , провівши у них заходи про державні символи України. Старшокласники проведуть заходи,які глибше допоможуть пізнати історію своєї держави. На протязі тижня в оцінюванні участі учнів у конкурсах та заходах для допомоги вчителям історії створюється Рада старійшин з учнів 10 – 11 класів. Віднині, на протязі цього тижня, вони будуть збирати, аналізувати, оцінювати конкурси кросвордів, малюнків та інших робіт учнів. В їхньому арсеналі – певні оцінки , а саме: смайлики – «За зусилля» і «За творчість». Підсумки ж тижня будуть підведені на наступній лінійці, де за результатами роботи учнів, їх зібраними за тиждень смайликами, відбудеться нагородження медалями і сувенірами переможців .Отже, успіхів усім! Колесо історії розкрутилось!Слідкуйте за ходом тижня на дошці оголошень. В добрий час! КЛІО чекає на вас!