Презентація "Голодомор 32-33 рр."

Про матеріал
Презентація (використовував для дистанційки). Все коротко і зрозуміло для ЗНО
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Голодомор 1932-1933 рр.

Номер слайду 2

Завдання уроку:застосовувати набуті знання, вміння та навички для розв’язання навчальних задач; узагальнити знання про причини й механізм проведення колективізації; показати що одним із найжорстокіших злочинів сталінізму проти українського народу був штучно організований голод 1932—1933 рр.; продовжити формувати навички критичного мислення через дослідження різних джерел інформації

Номер слайду 3

Основні поняття, терміни, назви: Геноцид, Колективізація,Насильницькі хлібозаготівлі,Розкуркулення, Репресії,Закон про «П'ять колосків»,Форсована індустріалізація.

Номер слайду 4

Повторення. Термінологія з попереднього уроку:

Номер слайду 5

Куркуль

Номер слайду 6

зневажлива назва заможного селянина. В Радянському Союзі конкретне значення істотно залежало від поточної політичної кон'юнктури та могло означати як заможного селянина, так і противника колективізації взагалі, незалежно від майнового стану.

Номер слайду 7

Диктатура пролетаріату

Номер слайду 8

Акцентувався заклик застосування терору, який почав слугувати закріпленню влади Партії, а пізніше окремих осіб, а не якимось суспільним інтересам. Ленін вважав, що на зміну старому експлуататорському ладу прийде влада трудящих — диктатура пролетаріату, яку він окреслив наступним чином:“Наукове поняття диктатури означає не що інше, як нічим не обмежену, ніякими законами, ніякими абсолютно правилами не стиснуту владу, що спирається безпосередньо на насиллі”.

Номер слайду 9

Коренізація

Номер слайду 10

політика залучення представників корінного населення радянських республік та автономій до місцевого керівництва та надання офіційного (а інколи — й панівного) статусу їхнім національним мовам.

Номер слайду 11

Чекіст

Номер слайду 12

співробітник Всеросійської надзвичайної комісії по боротьбі з контрреволюцією і саботажем (ЧК/чрезвычайная комиссия) і її підрозділів на місцях.

Номер слайду 13

Вивчення нового матеріалу Підґрунтя голодомору

Номер слайду 14

Передумови

Номер слайду 15

У 1930 році генсек ЦК ВКП(б) Йосип Сталін дав поштовх новій хвилі колективізації в СРСР. У квітні того року було прийнято Закон про хлібозаготівлі, згідно з яким колгоспи мусили здавати державі від чверті до третини зібраного збіжжя. з колгоспів забирався майже весь урожай, що мотивувало селян відмовлятися від праці на землі, і породило масову неконтрольовану урбанізацію. Для боротьби із цим явищем у грудні 1932 року в СРСР було запроваджено внутрішні паспорти.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Йосип Сталін (Джугашвілі) (1878 – 1953)

Номер слайду 18

Володимир Ленін (Ульянов) (1870 – 1924)

Номер слайду 19

Косіор Станіслав(1889 — 1939)

Номер слайду 20

2. Початок репресій. «Закон про п'ять колосків»

Номер слайду 21

«П'ять колосків»

Номер слайду 22

7 серпня 1932 року з'явилася постанова ВЦВК і РНК СРСР «Про охорону майна державних підприємств, колгоспів і кооперативів та про зміцнення суспільної (соціалістичної) власності», відома під назвою «Закон про п'ять колосків». Розкрадання майна колгоспів каралося розстрілом, за «пом'якшуючих обставин» — позбавленням волі на строк не менше 10 років. «Законом про п'ять колосків» фактично людям було заборонено володіння їжею..

Номер слайду 23

Загороджувальні загони на кордонах з Польщею та Румунією розстрілювали втікачів. Українські села наповнилися партійними активістами та «буксирними бригадами» для обшуків і конфіскації харчів. Почали з’являтися «чорні дошки». Водночас підрозділи ДПУ провели масштабну кампанію «очищення» України від «петлюрівців» і «українських націоналістів».

Номер слайду 24

Номер слайду 25

3. Запровадження натуральних штрафів і чорних дощок

Номер слайду 26

Номер слайду 27

репресивний засіб колективного покарання сільського населення. Режим «чорних дошок» став одним із механізмів Голодомору — геноциду: занесення за рішенням ЦК КП(б)У обкомів та райкомів партії цілих районів, населених пунктів, колгоспів, сіль­ських рад на так звані «чорні дошки», означало бло­кування їх спецзагонами та військами, недопущення виїзду населення за межі цих територій, вилучення всіх продуктів харчування, заборону торгівлі.

Номер слайду 28

Номер слайду 29

4. Пік Голодомору

Номер слайду 30

Голод

Номер слайду 31

Люди, позбавлені будь-якого продовольства пухнули і помирали від голоду. Більшість померлих не хоронили — просто не було кому. В кращому разі трупи звозили в братські могили, куди часто потрапляли й живі люди. Доволі поширеним був канібалізм.

Номер слайду 32

Номер слайду 33

5. «Зразкова республіка»

Номер слайду 34

Висновок

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Тести ЗНО

Номер слайду 37

Укажіть наслідки суцільної колективізації, здійснюваної в Україні в 1930-х рр.1 утвердження державної власності на засоби виробництва в сільському господарстві2 стрімке зростання сільськогосподарського виробництва та матеріального добробуту колгоспного селянства3 запровадження госпрозрахунку, товарно-грошових відносин між державою та колгоспами й радгоспами4 «прикріплення» селян до сільської місцевості (колгоспів) безпаспортним статусом5 багатомільйонні демографічні втрати, підрив і деградація продуктивних сил села6 розширення мережі селянських збутових, споживчих, кредитних спілок і товариств

Номер слайду 38

. 1451 утвердження державної власності на засоби виробництва в сільському господарстві4 «прикріплення» селян до сільської місцевості (колгоспів) безпаспортним статусом5 багатомільйонні демографічні втрати, підрив і деградація продуктивних сил села

Номер слайду 39

Постанова РНК УСРР про занесення на «чорну дошку» колгоспів за «злісне саботування хлібозаготівель» призвела до. А ліквідації "куркулів" і "підкуркульників", виселення решти селян до Сибіру. Б конфіскації всього продовольства й посівного фонду, припинення постачання товарів. В надання екстреної продовольчої допомоги членам колгоспу за рахунок селян-одноосібників. Г вилучення господарського реманенту та примусове відправлення колгоспників на промислові новобудови.

Номер слайду 40

Хзанесення на так звані «чорні дошки», означало бло­кування їх спецзагонами та військами, недопущення виїзду населення за межі цих територій, вилучення всіх продуктів харчування, припинення постачання товарів, заборону торгівлі.

Номер слайду 41

«Закон про п'ять колосків» був складовою політики. А введення госпрозрахунку між державою та колгоспами. Б передання земель заможних селян бідняцьким господарствам. В масових репресій проти селянства. Г освоєння цілинних та перелогових земель.

Номер слайду 42

Х«Закон про п'ять колосків» був складовою політики масових репресій проти селянства.

Номер слайду 43

Уривок історичного документа, що характеризує часи Голодомору: «Урожай у нас був хороший, але радянська влада до того часу «заготовляла» наш хліб, до тих пір доводила свої плани і завдання до нас, аж допоки ми не залишилися без фунта хліба», - можна використати для пояснення його. А передумов. Б масштабу. В жертв. Г мети.

Номер слайду 44

ХПередумови Голодомору

Номер слайду 45

Установіть відповідність між явищем періоду радянської модернізації та його наслідком.1 індустріалізація2 колективізація3 масові репресії4 культурна революція. А ліквідація індивідуального селянського господарства. Б перевищення промислового виробництва над сільськогосподарським. В нав’язування суспільству комуністичної ідеологіїГ ліквідація багатопартійностіД насадження в суспільстві атмосфери страху

Номер слайду 46

ХХХХ1 індустріалізація - Б перевищення промислового виробництва над сільськогосподарським2 колективізація А ліквідація індивідуального селянського господарства3 масові репресії Д насадження в суспільстві атмосфери страху4 культурна революція В нав’язування суспільству комуністичної ідеології-- Г ліквідація багатопартійності--Відповідь: 1-Б, 2-А, 3-Д, 4-В

Номер слайду 47

Терміни «чорна дошка», «розкуркулення» пов'язані з. А коренізацією. Б колективізацією. В індустріалізацією. Г культурною революцією.

Номер слайду 48

ХТерміни «чорна дошка», «розкуркулення» пов'язані з колективізацією

Номер слайду 49

Домашнє завдання: Підручник §21

pptx
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
809
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку