Розширення уявлення учнів про роль води в житті людини, виховання дбайливого ставлення до прісної води і водних ресурсів.
Вода, необхідна для життя. Всі організми складаються з води, деякі п'ють її, деякі живуть в ній. Рослинам і тваринам потрібна відносно чиста вода, і вони не виживуть, якщо у воді будуть токсичні хімікати або шкідливі мікроорганізми.
«ВОДА - ДЖЕРЕЛО ЖИТТЯ»
Мета: Розширення уявлення учнів про роль води в житті людини, виховання дбайливого ставлення до прісної води і водних ресурсів.
Оформлення:
1. Презентація "Вода-джерело життя".
2. Плакат: «Забруднення води»
3. Малюнки водних об'єктів, посудину з водою і.
Обладнання: ноутбук, мелодії пісень на тематику, пов'язану з водою.
Сценарій заходу:
Ведучий 1: Що таке вода? Таке питання може здатись не тільки дивним, але навіть трохи неввічливим. Хто ж цього може не знати? Всякий знає, що вода - це з'єднання водню і кисню. Ось всім відома формула Н2О. З водою дуже добре знайомий кожен, хто звик умиватися вранці, пити чай, уміє плавати, любить бігати під дощем, не боячись промокнути, кататися на ковзанах і ходити на лижах. Вода дійсно невід’ємна та одна з найнеобхідніших речовин в житті людини. Ось як оспівував воду в своїх віршах видатний французький поет Антуан де Сент-Екзюпері:
Вода, ти не маєш ні смаку, ні кольору, ні запаху,
Тебе не можливо описати, тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке.
Неможна сказати, що ти необхідна для життя: ти саме життя.
Ти наповнюєш нас радістю, яку не поясниш нашими почуттями.
З тобою повертається до нас сила, з якою ми вже попрощались.
По твоїй милості в нас знову починають бурлити
висохлі джерела нашого серця.
Ти саме велике багатство на світі.
Ведучий 2 : Всесвітній день водних ресурсів , який проводиться щорічно 22 березня, є унікальною можливістю нагадати всьому людству про важливість води для навколишнього середовища і розвитку суспільства , для підтримки життя на нашій планеті.
Тому, сьогодні з нагоди святкування Всесвітнього дня Води ми й поговоримо про неї.
Учень:
Ой, водичко - ти святая – Богом людям дана
Прекрасная, чудовая і завжди жадана.
Прозорая, холодная, кришталево чиста,
Твої каплі-діаманти – коштовне намисто.
Учень:
Ти природі всій зеленій життя дарувала:
Дерева, квіти і кущі: світ весь напувала.
Ти дар Божий і без тебе людям не прожити,
Все, що бачимо навкруг, тобою омите.
Не одне створіння Боже від смерті спасала,
І енергію життя світу дарувала.
(Пісня «Тече вода»
Гей-гей, весни світанок.
Гей-гей – сніги вже тануть.
Гей-гей, гей-гей, як мої роки
Течуть із гір стрімкі потоки.
Приспів:
Тече вода, тече бистра вода.
Тече вода і минають літа.
Ой, не біжи вода так швидко,
Шепоче їй блакитна квітка
Ой, не біжи, вода, так швидко,
Гей-гей, гей-гей.
Ой, зупинися, хоч на хвилинку, –
Тече вода, не зна зупинку,
Тече вода не зна зупинку,
Гей!
Гей-гей, весняна повінь,
Гей-гей, як в серці спомин,
Гей-гей, гей-гей, скажи світнання,
Як повернуть мені кохання?
Приспів.
Ведучий 1. Океан, що покриває більшу частину території нашої планети Земля, в якому мільйони років тому зародилося життя - це вода.
Ведучий 2. Хмари, тумани, що несуть вологу всьому живому наземної поверхні - це теж вода.
Ведучий 1. Безкраї крижані пустелі полярних областей, снігові покрови, які застилають майже половину планети - і це вода.
Вчитель: Вода - сприяла зародженню життя на Землі , сформувала рельєф і клімат планети , визначила історичний шлях розвитку людства. У найдавніших релігіях вода була символом створення світу. Уявлення про те , що життя зародилося у воді , присутня у всіх культурах світу . Невідома , незбагненна , вода завжди являє собою загадку. Сьогодні ми з вами постараємося розкрити багато таємниць і дізнаємося багато цікавого про воду.
Ведучий 2. Вода - це смерть , але завжди несе відродження і родючість , ми не можемо жити в воді , але не можемо і без неї , вода володіє мудрістю та енергією , вона оживляє , відновлює , очищає . Останнім часом виник гострий дефіцит прісної води. Вже зараз близько третини Землі відчуває нестачу в чистій прісній воді. Виниклий дефіцит води пов'язаний також із забрудненням водойм промисловими та побутовими стоками.
Учень 1 :
Якої тільки води не буває на світі!
Є вода морська і річкова .
Озерна і ключова ,
Мертва і жива ,
Газована і мінеральна ,
Питна та індустріальна ,
Колодязна і водопровідна ,
Дощова і болотна .
Учень 2:
Є навіть вода важка ,
А є вода і весела ,
Сонячна , чудова ,
Привізна і місцева ,
Чарівна , тала ,
Велика і мала ,
Стічна , проточна ,
Чиста і брудна , ...
Ну, загалом , дуже різна.
Ведучий 1. Україна так розміщена, що захід і північ мають перезволожені території, а схід і південь — недостатньо зволожені. Тому були збудовані гідротехнічні споруди, канали, водосховища, які забезпечують транспортування води з більш забезпечених територій у менш забезпечені.
Вода для степу більше, ніж вода!
Коли жарінь на землю напада
І суховії котять небувалі,
Єдиний, хто врятовує добро, —
Спаситель безвідмовний наш, Дніпро:
Спішить в Північно-Кримському каналі!
І відступає від степів шалений пал,
І ще дорожчим нам стає канал,
Примножуючи всенародну славу.
Вже півстоліття й ще п’ятірку літ
Північно-Кримський на посту стоїть,
Ні, не стоїть — державну робить справу!
Ведучий 2: Вже зараз у світі відчувається гострий брак води. Постійного доступу до питного ресурсу не має більше третини населення планети , тобто більше двох мільярдів чоловік.
До чого може привести така безвідповідальна поведінка ?
Учень
Джерельце висохло, струмок ослаб,
А ми із крану — крап, крап, крап...
Міліють ріки та моря,
Не витрачай води дарма,
Бо пройде небагато літ —
Загине без води весь світ.
(Перегляд мультфільму «Над нами не капає»)
Ведучий 1: При великій кількості водойм на нашій планеті, запаси прісної води, придатної для пиття , обмежені. Сьогодні світова потреба у воді вже перевищує половину середньорічного стоку всіх річок Землі. Нестачу води відчуває більше 2,5 мільярдів людей . З ростом і розвитком міст і виробництв дефіцит буде збільшуватися. І одного разу ми теж можемо опинитися в ситуації , коли спрага стане нашим звичним станом.
Рибка.
(Чується плач.)
Може, вам і добре пити.
Хімікати в ній усі,
А вода ж була колись.
А мені в ній важко жити —
І на дні, і на воді.
Люди, трохи совість майте,
Бідну річечку спасайте!
(Заходить дівчинка в синьому платті, сумно опустила голову.)
Р і ч к а (дівчинка в синьому платтячку)
Здрастуй , людина!
У мені залишився лиш мул .
Небесна спека злая
Струмки до дна пересушила ,
Потоки зупинила .
Жива швидка форель ,
У стрімкім польоті
Приречена потрапити на мілину ,
Та борсатись в болоті .
На жаль , нічим я не можу ,
Допомогти своїй форелі
Вона лежить на березі ,
І диха ледве-ледь.
Прошу , припавши до твоїх ніг ,
В ім'я колишньої слави.
Ти посади по берегах
Кущі, дерева , трави.
Коли прийдеш ти під гілки,
Тобі плесне граючи риба ,
І благородний соловей
Тобі заспіває спасибі.
Хлопчик.
Очистимо струмки і будуть жити ріки,
Бо із малих струмків течуть річки великі.
Вода — це є життя, без неї не прожити.
Вже час прийшов для нас — природі послужити!
Учень
А вода це справжнє диво!
Як прожити без води?
З нею ми завжди щасливі,
З нею в нас нема біди.
Є вода — ростуть рослини:
Ліс, сади, рясні поля.
Це чудово для людини
І радіє вся Земля.
Учень
Плавають в водичці діти,
Риби у воді живуть.
Розцвітають в лузі квіти.
І рясні дощі ідуть.
Кругообіг повсякчасно
На Землі вода веде.
Тож з водою всім прекрасно
І біди нема ніде!
Ведучий 2: Що ми можемо зробити для збереження водних багатств
Учениця:
• Закривайте кран під час чищення зубів.
• Вчасно усувайте протікання .
• Не виливайте в каналізацію токсичну побутову хімію (розчинники , очисники ) і лікарські препарати.
• Не використовуйте токсичні добрива в саду.
• Не розкидайте сміття навколо водойм.
• Дорослі, намагайтеся мити машину на спеціалізованих мийках , де застосовується система багаторазового використання води.
Ведучий 1: А тепер в знак подяки воді прослухайте гімн воді (учні стоячи передають посудину з водою і подумки шлють подяку воді) ; ( може бути маленький акваріум , ваза з водними рослинами і т.д.)
Потримайте посудину з водою в руках , задумайтеся про її користь , згадайте , що вода не тільки життя , але краса , здоров'я , сила . Подякуйте воді за те , що вона - колиска життя і з позитивними думками передайте посудину іншому учню. Нехай це джерело життя не вичерпується ніколи і заронить у ваших душах , серцях благородні зерна любові , доброти і надії ! Будьте щасливі , здорові і життєрадісні.
Учень:
«Гімн воді»
(Гімн читати, тримаючи руку над відкритою ємністю з водою)
Водичка, водичка –
Матінко криничка.
Ти в річеньках течеш
І океанах.
Ти з гір до нас приходиш-
І з небес.
Тебе я Правславляю
І гімн тобі співаю.
Тебе хочу просити –
Лице моє омити.
Бадьорості надати
І Дух мій укріпити.
Погане все змиваєш –
Добро лиш залишаєш.
Ти Рід мій укріпляєш,
І Душу освітляєш.
Ти ніжно все змиваєш,
І бруд весь і сміття.
Тобі моя подяка,
За радість і життя!!!
Тако бисть, тако єсі, тако буді.
Учень:
Свята вода в моїх руках,
Бо взята від Землі.
Вона дарує нам щодня -
Візьми її і ти.
Прийди до степу на зорі,
Коли роса на квітці,
А джерельце її бринить,
Як та струна на скрипці.
Святкова мить, тебе й Землі,
Коли омивши тіло,
Ти відчуваєш як в тобі
Зароджується сила.
Священний дар, що із віків
Несе в собі життя!
Ти спий, припавши до землі,
Енергію буття! -
Пісня на мотив «Сонячний круг»
Хочемо ми застерегти,
Що без води нам не жити,
В наших руках
Факел життя
І всіх людей майбуття.
Приспів:
Хай завжди буде сонце!
Хай завжди буде небо, 2 рази
Збережемо ми воду
І життя на Землі.
Ведучий 2: Отже, ми ще раз переконались, що вода найважливіша рідина на Землі.
Воду необхідно зберігати. Вода – це запорука нашого життя і майбутнього для всіх і всього.
1