1
Сценарій літературного свята
«Подорож до країни казок» (4 клас)
Мета : узагальнити знання учнів про казку як художній твір , у якому вигадка і фантазія служать засобом вираження суджень народу про життя; створити атмосферу радості , насолоди від творчості; розвивати читацький інтерес до казок; виховувати прагнення до добра та справедливості.
Хід свята
Казка
Вітаю вас, всі гості дорогі!
Я – Казка мудра, всім відома на землі!
Навчаю я людей добра, любові, ласки.
Душа людська не житиме без казки!
Баба Яга. О, привіт!!! І я теж казка! І теж вчу жити - не тужити! Сідайте всі гарненько, та не будьте ви дурненькі! До мене прислухайтеся, мудрості навчайтеся!
Казка. Це якої-такої мудрості може навчити Баба-Яга?
Баба Яга. А такої! Як обдурити Кощія і не тільки.. Як побудувати палац, що зветься хата на курячих ніжках.. Як ….
Казка. Е-е-е ні-і! Ти з казки в казочку мандруєш, завжди в усьому ти хитруєш! Брехнею світ ти обійшла, а друзів справжніх не знайшла!
Баба Яга. Друзів маю я багато – Кощій, кікімора, чорти! А ще всі чорнії коти! Без мене тут у вас на святі – і ні туди, і ні сюди!
Діти милі, діти любі! Хто ж із вас читати любить? Ти? Чи ти? А може, ти? Правильно! Мерщій сюди! Книжки всі ми поховаєм, букви всі позабуваєм! Бо тепер комп`ютер є! Радість всім нам він дає! Ігри там, стрілялки всякі! А які там забіяки! Тільки кнопки натискай…..
Кіт. Ти, Бабуню, не зівай! І до нас всіх навертай! Бачиш, слухають всі як? Та брехати й я мастак! Так скажу вам, любі діти, – нічого вам тут сидіти!...
Казка. А це що мені таке? Розходилися ви дуже! Івасику, мій любий друже! Ти сюди хутенько йди, та мені допоможи! І Оленку клич з собою. За добро ми всі горою!
Івасик.
Усім відомо на землі-
Казка – радість для душі.
Казка – диво, казка – мила.
Правди нас вона навчила.
Оленка.
Тож давайте ми розкажем,
І Ягусі цій покажем,
Як казки усі вже знаєм
І добро ми поважаєм!
Баба Яга. «Як казки усі ми знаєм..!»
Котику, не вірю я!
Кіт.
Бабусю, все то маячня!
Хто казки ті ще читає?
Не смішіть мого хвоста!
Нині публіка не та!
Учитель. А що за шум тут учинився?
Казка. Нечистий в нас тут оселився!
Не можем свято розпочати!
І гості змушені чекати!
Учитель.
Це недобре, звісно, Казко,
Проте зарадимо тому.
Запросим з нами мандрувати
В країну дивну, чарівну!
Казка.
Стежиною барвистою
Підем у світ казок.
Бо правди і любові
Навчимося з книжок!
Оленка, Івасик. Тож почнемо!
Учитель. Добрий день, шановні гості!
Сьогодні у нас літературне свято – «Подорож до країни казок”
Участь у ньому візьмуть 3 команди: 5-А, 5-Б і 5-В класів нашої гімназії.
Казка. Команди, приготуватися до подорожі!
Учитель. А тепер надамо слово командам для привітання.
(Звучить привітання команд)
Казка. Конкурс перший: “Розминка”.
За певний проміжок часу команда дає відповіді на запитання. Чим більше правильних відповідей, тим команда ближче до перемоги.
Запитання до бліц-турніру
ІІ
8. Як інакше називається протиставлення в казках? (Антитеза)
ІІІ
Кіт. Звідки діти стільки всього знають?
Мабуть, таки книжки читають!
Баба Яга. Та яке там читають! Вгадували все! То випадково!
Казка. А тепер я оголошу наступний конкурс?
Учитель. Звичайно, Казко.
Казка. Увага! Увага! Оголошуємо конкурс для всіх чудових, веселих і кмітливих – «Чи вірите ви, що…»
А іспит ось у цьому конверті.
Кожне твердження починається словами: «Чи вірите ви, що…» Учні повинні погодитися з цим твердженням або ні, дати пояснення.
1. Чи вірите ви, що казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик» - це народна японська казка? (Так).
2. Чи вірите ви, що Синдбад сам вирішив залишитися на острові? (Ні, про нього забули).
3. Чи вірите ви, що «Панчатантра» - це збірка французьких народних казок? (Ні. Це індійські народні казки)
Учитель. Отже, наступне завдання. Команди повинні за хвилину розподілити слова, які належать до двох казок. Конкурс “Хто спритніший?”
(Баба Яга дає командам конверти з паперовими кружечками, на яких надруковані слова)
(Звучать мелодії дитячих пісень. За командою діти починають змагання).
Учитель. Діти, а хто любить листуватися? По-справжньому, не через Інтернет чи мобілку?
Баба Яга. Та хто тепер ті листи пише!!!!!! Котику, ану напиши «ЕСЕМЕСКУ»!
Кіт. Прівєт! У мене іде всьо кльово! Все окей і просто клас! Обдурю усіх я вас!
Баба Яга. Молодець, мій хвостатенький! А то –пиши - пиши та ще й перечитуй!
Казка. А помилок скільки!
Кіт. Правильно. Бо саме ВКонтакті чи на мобілці можна писати з помилками, і ніхто не поставить погану оцінку!
Казка. Отакої! Людина, яка вважає себе освіченою, ніколи не напише з помилками! Це соромно! Правильно, друзі?
Учитель. А як називають людину, яка сама пише, наприклад, казки?
Діти: Автор!
Учитель. Так. Отже, у всіх героїв є автори. Чи добре їх знають діти, про це ми зараз дізнаємося. Наступний конкурс – “Впізнай автора”.
(Доки журі підводить підсумки, звучить пісня-вітання у виконанні учнів 6 класу)
Кіт. Бабусю, що будемо робити? Вони все знають!!!!!! Ми програємо!
Учитель. А зараз буде ще цікавіше. Наші команди відпочинуть, а болільники продемонструють нам виразне читання віршів. Запрошуємо на сцену учнів-читців.
(Можна провести конкурс на краще читання вступу до поеми О.Пушкіна «Руслан і Людмила»)
Учні-артисти готуються, а Казка в цей час показує дитячі малюнки, ілюстрації та запитує, до яких вони казок ).
Учитель. Дякуємо всім артистам. Продовжуємо наше змагання. Зараз на сцену запрошуємо артистів-представників команд. Їхнє завдання- зобразити за допомогою міміки та жестів героїв казок. Команда повинна впізнати героя, якого показує член їхньої команди.
Увага! Конкурс “Показуха”!
Завдання №1: зобразити Фарбованого шакала.
Завдання №2: зобразити падчірку з казки «Пані Метелиця».
Завдання № 3: зобразити олов`яного солдатика.
Оленка. Котику, а ти вмієш малювати?
Кіт. Та хоч із зав`язаними очима!
Оленка. То зараз команди оцінять твоє мистецтво. Ти спробуєш щось намалювати?
Кіт. Звісно. Я швидко. Ось. Все готово!
Оленка. Так швидко?
Кіт. А що там складного? Мені Баба Яга допомогла! Ми своїх друзів малювали – ГЕРОЇВ КАЗОК!
Оленка. Запрошуємо капітанів команд. Якщо вони правильно відгадають, хто зображений ось на цих малюнках, то отримають відповідні бали для своєї команди. (Капітанам дають малюнки, на яких зображені герої казок або речі, які їм належать.)
Казка. Доки журі підводить підсумки, ми проведемо конкурс серед болільників.
Нам прийшов лист від невідомого. Зачитай-но його.
Баба Яга. (Читає, навмисне зупиняючись та допускаючи помилки. Своє недосконале читання пояснює тим, що лист написаний нерозбірливим почерком.)
Мені зорі сказали, що сьогодні на свято
Збереться відважних героїв багато.
Я впевнитись хочу, якщо це можливо,
Що справді усі ви- веселі й кмітливі.
Підпис – Казкар.
Тут ще якісь запитання.
Запитання:
1.Кому з письменників Орина Родіонівна розповідала казки?
2.Ким за освітою був Оскар Уайльд?
3. Хто з героїв мріяв побувати на балу?
4. Хто живе край лукомор`я?
Казка. Молодці! Ось і останній конкурс – «Реклама». Учні підготували рекламу улюбленої казки. Слово командам.
(Учні презентують плакати, вірші, колажі про улюблену казку)
Баба Яга. Ти знаєш, Котику, я просльозилась!
Навіки тут би залишилась.
Казки усі так добре знають!
Про все усім розповідають!
Кіт. Не приймуть нас тепер, не жди.
Розумні бач які усі!
Читати люблять, грати і співати,
Поплентаємо ми до курячої хати…
Казка. Казка без вас неможлива!
Казка завжди справедлива!
Правди, любові, добра нас навчить,
І всім доведе – треба в злагоді жить!
Учитель. Ось і підійшли ми до фіналу нашої гри. Сьогодні ми дізнаємося, хто заслужив звання найуважніших, найдопитливіших, найкрасномовніших читачів. Слово – журі конкурсу.
(Казка та члени журі вручають призи командам).
Оленка. Дорогі друзі!
Ми зустрілися в казці,
Щоб у радісну мить
Зрозуміть, як прекрасно
В світі білому жить.
Івасик.
Хай минає дитинство
У маєві літ,
Не забудеться казки
Лагідний світ.