Мистецький квест
Мета – створити умови для організації діяльності учнів та через комунікативну взаємодію підвести до розкриття поняття про жанр образотворчого мистецтва у вигляді ігрового завдання.
Завдання:
1.Розкрити практичні знання та вміння у художньо-естетичному напрямку.
2. Удосконалювати в учасників навички пошуку нестандартного вирішення завдань шляхом гри, творчого чи ігрового завдання (доступного для даного віку учнів).
3. Розвинути навички спільної роботи учасників у команді для досягнення позитивного результату.
Програма квест-ігри за формою проведення пропонується як - ігрова, тому що вікова характеристика учасників передбачає ігрове виконання завдання з ведучим, з педагогами та залучення всіх до повної взаємодії.
Її можна використовувати у позаурочній роботі гуртка
Заняття рекомендовано проводити в музеї, картинній галереї.
Дітям належить виконати нестандартні завдання, щоб дізнатися про тему майбутніх занять.
Квест-гра проходить поетапно: знайомство учасників з умовами проведення ; потім виконання завдань на різних станціях; завершення гри , підведення підсумків. Час проведення квест-ігри – 35 – 40 хвилин. Роль помічників ведучого виконують старші діти.
Обладнання:Для квесту: жетони червоного,оранжевого та жовтого кольору, листи – маршрути, фарби, непроливайки, пензлі, листи паперу формат А4, А3, пазли.
Сценарій гри.
До початку квест - ігри, діти, проходячи жеребкування , вибирають жетон оранжевого,червоного або жовтого кольору. Ці кольори допоможуть розподілити учасників за командами. Ніхто не може передбачити, хто в якій команді гратиме. Діти займають місця командами.
Ведучий
Творчість поруч із нами живе,
Воно за собою всіх поведе:
Співати, танцювати, креслити, малювати,
Клеїти, спілкуватися, грати, відпочивати.
Нудно не буде – повірте, друзі!
Ми починаємо гру, дітлахи!
Ведучий
– Вітаємо! Ви будете учасниками незвичайної, цікавої, пізнавальної квест-ігри. Квест – пригодницька гра.
1 станція
1.Він не плаче, не гарчить,
Лиш малює та мовчить.
(Олівець)
2.Ми на вернісаж прийшли,
Щось цікаве там знайшли,
То не птах і не людина,
А зовуть її…(Картина)
3.Змалював Андрійко маму,
А малюнок вставив в раму.
Цей малюнок, не секрет,
Називається…(Портрет)
4. Бачим ліс, галяву ясну,
День безхмарний та прекрасний.
Захопило подих аж,
Як побачили…(Пейзаж)
5.Сонце, небо, ляльку. м’ячик.
Вправно водить олівець
Наш художник молодець.
Він потрібен всім сьогодні,
Бо вам стане у пригоді,
Тут підкаже з казки гном,
Що потрібен вам…(Альбом)
6.Білий-білий, наче сніг,
Рук нема, немає ніг,
Не людина і не звір,
А зовуть його …(Папір)
7.Гарно лінії виводить,
По папері легко водить,
Він художник – молодець.
Чудодійний…(Олівець)
8.Фрукти, овочі та ваза,
Кожен з вас побачить зразу
В чому річ і в чому суть.
Як картину цю зовуть?
(Натюрморт)
9. Постирає все, що бачить,
Це не іграшка, не м’ячик,
Опусти ти руку в сумку
Та дістань в долоні…(Гумку)
2 станція
Кожна команда повинна створити на папері колаж з завданням,яке витягне капітан команди,використовуючи готові заготовки - картинки:
Пейзаж
Натюрморт
Портрет
3 станція
Команди повинні пройти по музею і порахувати кількість картин того жанру, який в попередньому завданні витягнули в жеребкуванні.
( якщо проводиться заняття в музеї).
4 станція
Складання пазлу-картинки на швидкість.
5 станція
Інформаційна зупинка
Діти- консультанти кожній команді задають питання по картинах відомих художників:
Ведучий.
На цьому наша подорож завершена. Команда переможець отримує грамоту. Спасибі всім за увагу та участь.
І наша кінцева зупинка «Моє враження»
Учитель. На цьому наша подорож завершена. У вас на столі лежать жовті кружки, це - пусті смайли. Вам потрібно зобразити на них, які емоції викликав у вас сьогоднішній урок. (учні виконують, прикладі смайлів на дошці).
Спасибі всім за увагу та участь!