Мета виховного заходу " Молодь проти СНІДу " - надання інформаційну підтримку в питаннях здорового способу життя об'єктивну інформацію про Віл і СПІД, сформувати практичні навички поведінки в ситуаціях ризику, виробити толерантне ставлення до ВІЛ інфікованих.
Сценарій Молодь проти СНІДу
Мета: надати інформаційну підтримку в питаннях здорового способу життя об’єктивну інформацію про Віл і СПІД, сформувати практичні навички поведінки в ситуаціях ризику, виробити толерантне ставлення до ВІЛ інфікованих.
Обладнання: плакати учнів, червоні стрічки
Ведуча 1:
Доброго дня, шановні присутні! Доброго вам здоров'я! I поки воно є, його не помічаєш, а цінувати починаєш лише тоді, коли втрачаєш. Наш захід присвячений Всесвітньому дню боротьби зі СНІДом.
Ведуча 2:
ВІЛ та СНД... Сьогодні нам часто зустрічаються ці слова на плакатах, у газетах та журналах, їх чуємо по телевізору, радіо і просто від дорослих. Але, на жаль, більшість із нас не усвідомлює, яку загрозу він несе людям. Найчастіше ми думаємо - « мене це не стосується», « зі мною цього не трапиться, та ніхто не знає, де чекає нас біда. СНІД - одна з найголовніших проблем, з якою людство зіткнулося у ХХ столітті і увійшло у ХХІ ст.. У всьому світі проводяться наукові роботи зі створення вакцини та ліків проти - інфекції, але на сьогодні СНІД не лікується. Єдиним методом боротьби з хворобою залишається попередження передачі вірусу.
Ведуча 1 :
1 грудня відзначається Міжнародний день боротьби зі СНІДом. Сьогодні ми поговоримо про що страшну хворобу, шляхи зараження та способи профілактики. Та головне питання, яке кожен з вас повинен поставити перед собою - це «Хто ти, СНІДе: ворог чи учитель?»
По-черзi виходять 6 учнів, у руках вони тримають свічки, які символізують періоди життя людей.
Учень 1:
Коли дитина народжується, її свічка тільки починає горіти. Тремтливий вогник поступово розгорається, але він може згаснути будь - якої митi вiд легенького вітру, як дитина від хвороби. Тому батьки і прикривають це полум'я долонею, щоб їхня дитина мала шанси на довге життя.
Учень 2
Виростаючи стає підлітком. Вогонь ще тріпотить, не маючи змоги заспокоїтися, наче характер платка, але він уже не такий нестабільний
Учень 3
Пізніше людина переходить в юність. Четверта частина свічки згоріла, погонь заспокоївся, але його колір постійно змінюється, так само, як думки та емоції змінюються в головах юних людей.
Учень 4
Після юності настає молодість. Людина закінчує університет, влаштовується на роботу. Тому її свічечка дає стабільну кількість світла і тепла.
Учень 5:
Згоріло вже дві треті свічки. Людина починаю підбивати підсумки. Вона думає про те, що вона зробила за цей час, як горів ВОГОНЬ ЖИТТЯ.
Учень 6:
На своєму останньому етапі свічка горить найяскравіше. Це тому, що людина стає мудрою. Вона ділиться своїм теплом за оточуючими, передаючи їм свій досвід, а коли віск закінчується - гасне.
Бо смерть людини - його втіха.
Тому приносить стільки болю,
Тому дарує тільки лихо.
Що кладовище обіймає.
Смертельні оди в тiлi пише,
Яке зсередини з'їдає.
Вiн мас зброю у руках
Та зброя-то пасивність людства.
Яке не чує в ньому страх
4.Летить нечутно, наче тінь,
Несучи за собою грози.
Вiн їсть не їжу, тільки біль,
Вiн п’є не воду, тільки сльози.
5.Вода - як в морі камінь точить
Так принесе мільярди бiд
У кожному він жити хоче.
Його ім'я - підступний СНІД.
На листках 7-ми учнів написані букви, що разом складають слова «ВІЛ», «СНІД».
Вони по черзі піднімають ці листки, і на кожну букву абревіатури іде розшифровка з коментарем).
B- «Biрус» - збудник захворювання.
І- «Імунодефіциту» - відсутність захисної реакції, системи організму, яка забезпечує захист від мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.
Л – «Людини».
С - «Синдром» - ряд симптомів, що вказують на наявність якоїсь хвороби чи стану.
Н-«Набутого» - такого, що набутий протягом життя, а вiд народження.
І - «Імунного» - стосується імунної системи, яка забезпечує захист людини від мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.
Д- «Дефіцит» и даному випадку відсутність захисної реакції імунної системи людини на наявність в організмі шкідливих бактерій.
(Учні шикуються в шахматному порядку та спiвaють пісню )
СНІДу –«ні»- ми разом скажемо усі,
І чекаємо на підтримку звідусіль.
Якщо знати і виконувати все,
Щоб не захворіти,
То не буде ані горя, ні біди
І забуде нас хвороба назавжди,-
Тільки б захотіти!
А зараз вашій увазі сценка, як уражає організм людини вірус ВІЛ.
СЦЕНКА:
(Організм людини стає в центрі)
Автор:
Кожен з нас має імунну систему, яка надійно захищає наш організм від багатьох інфекцій.
(Клітини імунної системи утворюють коло навколо організму).
Автор:
Коли імунітет сильний він легко долає більшість інфекцій. Ось, наприклад, що відбувається під час атаки грипу.
(Грип намагається прорватися крізь коло клітини імунної системи та це йому не вдається).
Автор:
Організм надійно захищений імунною системою. Якщо вірус грипу потрапляє туди, імунна система легко долає цей вірус.
(Грип відходить)
(Підходить ВІЛ до однієї з клітини і мунної системи і дає їй картки із написом ВІЛ)
Автор:
Але нфщодавного з’явився вірус який називається ВІЛ.Він має секретну зброю проти клітини імуної системи.
(Клітини імунної системи, яка взяла картки починає передавати їх іншим клітинам і вони перетворюються но ВІЛ)
Автор:
ВІЛ вбиває клітину імунітету і використовує їх для розмноження. Коли імунна система повністю зруйнована починається СНІД-кінцева стадія ВІЛ- інфекції.
(Організм людини оточують «грип», «пневмонія»).
Автор:
На цій стадії людини стає дуже уразливою до будь-якої інфекції. Хвора на СНІД людина слабшає і через кілька місяців помирає.
(Організм людини повністю опускається до підлоги).
(Звучить музика Л.Бетховена «Місячна соната». Кожний учасник у руках тримає плакат із статистичними даними).
Ведуча 1
Україна посідає одне з перших місць в Європі за кількістю ВІЛ- інфікованих юнаків і дівчат віком від 15 до 24років. Послухайте статистичні дані:
2000 рік – 3575 осіб
2001 рік – 5827 осіб
2006 рік – 6212 осіб.
2008рік – 7206 осіб
2010рік –8758 осіб
2015рік –10009осіб.
Ведуча 1
Найбільш уражені ВІЛ-інфекцією Дніпропетровська, Миколаївська, Одеська області м. Київ.
Ведуча 2
В нашій області найвищі показники захворюваності на ВІЛ – інфекцію в м. Бориславі, Червонограді, Стрию, Самборі, Львові.
Учень:
Від СНІДу загинули мільйон дівчат, юнаків,
Залишивши в горі самих матерів.
Хіба загинути ти їм заповідала, мамо?
Життя обіцяла, любов обіцяла, мамо!
Хіба для смерті народжуються діти, мамо?
Хіба хотіла ти їхньої смерті, мамо?
Пропонуємо вашій увазі сценку:
Наркоман 1
Добридень, пані і панове,
Як вам, скажіть, тепер живеться?
У мене справи пречудово,
Як трішки дозочки знайдеться.
Ні, я не алкоголік!
І тютюном я не труюся,
Бо за здоров’я своє дуже
Переживаю і боюся.
П’ять років героїн колю,
Я наркоман з великим стажем
Але в могилу я не зляжу,
Бо я життя дуже люблю.
Чого стою? На що чекаю?
На подруг вірних я своїх.
Прийдуть воно я точно знаю!
У нас же шприц один на всіх!
Наркоман 1
Ну, де скажіть, ті двоє ходять
Мені набридло їх чекати,
Вони ж наркотики знаходять,
Не можем ми без них почати.
Наркоман 3
Ну ось вони! Прийшли нарешті!
Як вам не соромно? Скажіть!
Наркоман 2
Як це жахливо!
Ми колемося з вами довго.
Але ви знаєте, можливо,
Нам треба відвикати від цього.
Наркоман 3
Чому? Що трапилося з вами?
До вас вернулась ваша совість?
Наркоман 2
Не смійся, справа це серйозна
Вона несе страждання гніт.
Про неї знати мусить кожний.
Хвороба в світі є. Це СНІД.
Наркоман 1
Ви, що усі тут подуріли?
СНІД - доля лише слабаків!
Щоб ми чимось таким хворіли?
Не бути цьому сто віків!
Наркоман 2
На світі ми живемо довго,
І ще живі, і здорові.
Наркоман 1
Ну, досить! Годі вже кричати.
Берімось швидше вже до діла!
Бо починає скрізь тіпати
Клітинами мого тіла.
(Імітують прийом наркотиків)
(Заходить учасниця, яка виконує роль смерті).
Смерть.
Я смерть, та смерть я не проста:
Людей обачних не чіпаю.
Лиш тих, душа в кого пуста,
З собою в пекло забираю.
Мій брат несе кривавий слід,
Він завжди йде поперед мене.
Невже не чули? Та це СНІД.
Він входить у таких, як ці!
Усі разом. Не треба! Ми більше не будемо!
Смерть:
Та ні. Прийшов уже ваш час. Якщо раніше ти не думав, то не одержиш другий шанс.
Ведуча 1
Пам’ятайте, ВІЛ передається.
Ведуча 2
ВІЛ не передається:
(Звучить музика АZolti-« Miserere». По черзі виходять три дівчини, читаючи листи від хворих СНІДом)
1-й лист
Чому ви відвертаєтесь від нас? За що? Через те, що ми хворіємо цією страшною хворобою? Тому, що ми приречені на загибель? А чи знаєте ви, як воно - жити останні дні, бачити скрізь нашорошені погляди і чужі спини? Але ж це може статися з кожним із вас, і що тоді? Чи хотіли б ви, щоб від вас відвернулися усі ваші знайомі? Не покидайте нас будь ласка!
Рамон (Греція)
2-й лист
Ми такі ж, як і ви. Ми не наркомани, не бомжі. Просто у нашій крові вірус. Не
Відвертайтеся від нас! Не лишайте наодинці з пустотою. Якщо ми приречені померти, то нехай помремо не самотні. Допоможіть нам.
Венера (Англія)
3-й лист
Чому така дискримінація? Мій друг хворий на СНІД, і коли всі його знайомі дізнались про це, то перед ним зачинили усі двері. Він помирає один, у самотності та горі. Не кидайте його, люди, прошу.
Ніка (Україна)
ВІРШ
Вони існують поміж нас,
Але чомусь у їх очах
Вогонь надії вже погас,
А у серцях панує страх.
Їх СНІД з’їдає кожну мить
А в нас це викликає сміх.
Не довго їм лишилось жить,
Та це життя - то пекло їх.
Так мати уникає сина!
Вони лишилися одні.
Останні дні горять невпинно
В самотності і сліз вогні.
Вони, мабуть, уже й не вірять,
Що в нас добро є у серцях,
Що Бог колись цей устрій змінить
Поверне на світлий шлях.
Не вбивайте їх останні мрії!
Про них піклуйтесь кожну мить.
Зробіть усе, що в вашій силі:
Допоможіть! Допоможіть!
Ведуча 1:
Міжнародний символ боротьби зі СНІДом є червона стрічка, яка поєднала людей багатьох країн.
Ведуча 2:
Сьогодні у всьому світі червона стрічка символізує: Усвідомлення серйозності ВІЛ/СНІДу;
Надію на те, що буде знайдено вакцину від ВІЛ і ліки від СНІДу;
Солідарність із людьми, які живуть з ВІЛ, їхніми близькими, рідними, і друзями;
Пам'ять про мільйони людей, життя яких забрала ця недуга;
Протест проти істерії і невігластва, дискримінації та суспільної ізоляції, людей, що живуть з ВІЛ.
Ведучий 1:
Лікарі всього світу ведуть постійні пошуки вакцини, яка б могла захистити людей, що живуть з ВІЛ, але поки що безрезультатно. Можливо це буде зроблено у близькому майбутньому.
(звучить вірш на фоні музики)
Ти просишся на світанку,
Усміхнися, оглянись.
Сонечко тебе стрічає,
Світ чудовий! Подивись!
Учень:
Ти не зможеш не помітить
Як пташки злітають ввись.
Світ чудовий!
Світ прекрасний! Подивись!
Учень:
Люди, ви життя цінуйте
І здоров’я бережіть!
Хай не знають люди СНІДу!
Як прекрасний цілий світ! Подивись!
Ведуча 2:
Об’єднаймось за руки, друзі
Нам є заради чого об’єднати свої зусилля
Заради життя на Землі
Заради майбутніх поколінь
Тому що здоров’я – це найбільша цінність!
І хай ваше життя сяє всіма кольорами яскравої веселки.
Перед лицем вічності, перед лицем страшних хвороб, починаєш розуміти - наша душа крихка і ніжна, як пелюстки квітки, які легко обпалити і жаром і холодом.
Отже, збережімо свою квітку-квітку життя. І тоді увесь світ буде заповнений квітами, які даруватимуть радість та віру в чудо.
Бережіть себе і тих кого ви любите.
Пісня «Бережіть любов»
Ведуча 1:
Ми дякуємо всім, хто приєднався до нас.
Ведуча 2:
Дякуємо тим, для кого слова які звучали сьогодні, стали дороговказом у подальшому житті.
Ведуча 1:
Дякуємо всім, хто об’єднався заради здорового життя.
РАЗОМ
Ми разом скажемо: СНІДу – ні!