Сценарий першого уроку для самих маленьких учнів.
Тема. Гра – подорож до країни Знань.
Мета: формування ключових компетентностей:
вміння вчитися – зосереджено слухати вчителя, давати відповіді на запитання;
громадянської – формування патріотичних почуттів, бережливе ставлення до природи;
соціальної – збагачення уявлень дітей про шкільну родину як об’єднання людей;
предметних компетентностей: розширити кругозір учнів про Україну, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, розвивати почуття патріотизму, виховувати дружні відносини і взаємоповагу у шкільній родині, почуття гордості за свою школу, країну, готовності бути гідним громадянином України.
Обладнання: карта України; віночок; аудіозаписи пісень про Україну; повітряні кульки, які відрізняються кольором, розміром, формою; на партах у дітей кольорові олівці, прапорці для малювання , штучні квіти.
Хід уроку
І. Організація класу.
Вранці сонце пробудилось
І над обрієм з’явилось.
Вереснева вже пора –
Йде до школи дітвора.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Чим незвичайний перший день вересня?
- Що змінилося у вашому житті?
- У якій школі будете навчатись?
- У якому класі?
ІІІ. Знайомство.
1. Вправа «Серце класу».
- Дорогі діти, сьогодні незвичайний день у вашому житті – перший справжній навчальний день. Від сьогодні ви вже не просто діти, а школярі. Вас прийняла в свої обійми дружня шкільна родина. Усі ми разом – клас. У нашого класу є серце (вчитель показує контурне зображення серця на ватмані). Зараз ми познайомимося з вами і побачимо, як наше серце класу буде розквітати.
Тож давайте знайомитись. Я – ваша вчителька. Звати мене …. Мені подобається проводити цікаві уроки для дітей (вчитель представляється і прикріпляє штучну квітку до ватману).
Діти по черзі виходять до дошки, називають себе, кажуть, що їм подобається робити і за допомогою вчителя прикріпляють свою квітку до ватману.
- Ось і заквітувало, ожило серце нашого класу
2. Гра «Віночок дружби».
Вчитель пропонує дітям:
- стати в коло.
- протягнути руку сусіду справа;
- посміхнутися сусіду зліва;
- повторити хором:
Ми всі разом – це сім’я,
неповторні – ти і я,
будем міцно ми дружити,
добре вчитись, в мирі жити.
ІІІ. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.
Дітки, а зараз я Вас запрошую вирушити в цікаву подорож до чарівної країни. Як називається ця країна , ви дізнаєтесь якщо правильно виконаєте всі завдання, які будуть вас чекати на зупинках. А мандрувати ми будемо на повітряних кульках. Ви згодні? Давайте пофантазуємо. Закрите всі оченята і уявіть, що ми зараз відлітаємо на першу станцію. Увага! Рахуємо: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3,2, 1. Пуск! Полетіли!
А) Перша станція «Шкільна»
Щоб бути гарними школярами потрібно виконувати правила для учнів. А ви їх знаєте? Зараз перевіримо і пограємо в гру «Так чи ні». Якщо «так» – плескайте в долоні, а якщо « ні» - сидіть мовчки.
Треба гарно вам читати? (Так)
Треба менших ображати? (Ні)
На перерві пострибати? (Ні)
А всі парти пописати? (Ні)
Друга треба виручати? (Так)
А треба слухати матусю? (Так)
Тоді дратуйте хоч бабусю? (Ні)
У школі вибийте шибки? (Ні)
Учительці робіть все навпаки? (Ні)
Брудне взуття носіть у школу? (Ні)
І книги кидайте додолу? (Ні)
Завжди старших поважайте! (Так)
І малюків не ображайте! (Так)
- Молодці! Всі правила для учнів ви знаєте.
Б) Друга станція « Загадкова»
А щоб нам не сумувати, Потрібно загадку відгадати».
1. Дає здоров’я – спорт,
Вагу – солодкий торт.
Мед – працьовиті бджоли.
Знання глибокі -…(школа).
2. Щоб не спізнитись на урок,
Нам голос подає …(дзвінок).
3. Цю найпершу в школі книжку
Знає будь –який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає нам …(Буквар).
4. Ручки й олівці, щоб знали:
Ми кладемо у …(пенали).
5. Що мовчить, а розуму вчить? (Книжка)
6. Довгі палички кругленькі –
Сині, жовті, червоненькі.
На папері походили,
Кольори свої лишили…
Звуться палички оці
Кольорові …(олівці).
В) Третя станція « Казкова».
Казка стукає у двері —
Привітаємо її.
Дуже-дуже постарайтесь —
І впізнаєте її .
1. Я від баби втік, я від діда втік …(Колобок).
2. А хто буде зерно молотити? (Колосок).
3. «Цок та в лобок,та в мішок» (Котик і Півник).
4. «А хто – хто в цій рукавичці живе?» (Рукавичка).
5. Що загубила на балу Попелюшка? (Туфельку).
6. Де живе Карлсон? (На даху)
Г) Четверта станція « Математична».
- Подивимось, чи можете ви розв’язувати веселі задачки?
Добрий лікар Айболит склавши руки не сидить.
Черга вже на лікування: «Я за вами! Хто останній?»
Всі приходять: дві пташини, черв’ячок і поранений жучок,
Тигр, лев, їжак, щеня, мишеня і кошеня.
Добрий лікар Айболит хворих вилікує вмить.
Тож кажіть, мерщій, усім, скільки ж тут всього тварин ?( 10)
Д) «Галявина відпочинку»
Танцюємо під пісню.
Станція « Українська»
Скласти вірша про Україну.
Добери риму
На землі великій є одна країна:
Гарна, неповторна, мила … (Україна).
І живуть тут люди добрі, працьовиті,
І скажу, до речі, ще й … (талановиті).
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші …(складають).
Щоб жила ц раділа кожная родина,
Щоб була щаслива наша…. ( Батьківщина)
_ Діти , як ви вважаєте, як називається країна до якої ми потрапили?
. У кожному куточку України – живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у місті чи в селі, але всі ми живемо в одній державі – в Україні, яка є для всіх нас єдиною
Кожна держава має свою символіку: герб, гімн і прапор.
Герб – (вивішую малюнок із зображенням) найголовніший із символів; тризуб символізує мир і творчу працю.
Гімн – найголовніша пісня України, слухати яку потрібно стоячи, мовчки.
Прапор – державний символ.
Синьо – жовтий прапор маєм:
Синє – небо, жовте – жито.
Прапор свій оберігаєм,
Він святиня – знають діти.
- Блакитний колір – це колір води, чистого неба, це символ миру.
- Жовтий – це колір зерна, хліба, сонця.
Практична робота. Малювання Прапора.
Підсумок уроку.
Учитель. Отже, Батьківщина – це та земля, де ти народився і живеш.
– Так як називається наша держава, наша Батьківщина? (Україна)
– А ми хто? (українці)
– Ми любимо неньку – Україну і зробимо все, щоб вона процвітала.
– А що ви – маленькі дітлахи можете зараз зробити для України? (Добре вчитись, добре поводитись, нести радість людям)
А тепер усі встаньте і візьміться за руки, щоб утворився віночок, який є у нашому класі. Віднині, діти, ми одна дружна сім’я. Тому жити треба у мирі й злагоді, заступатися одне за одного, дружити, ділити з усіма радість і смуток, щоб наше шкільне життя було цікаве і змістовне, насичене хорошими вчинками і цікавими подіями.
- Любі першокласники, наш урок добігає кінця. Дякую всім за роботу!