Сценарій першого уроку « Розкажімо про себе Європі»

Про матеріал
Мета: формувати уявлення про Україну як про суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною, розширити знання учнів про державні символи України; розвивати в учнів творче мислення, пізнавальну активність, уяву, комунікабельність, уміння працювати в команді; виховання в учнів почуття патріотизму, національної гідності, любові та поваги до історії Батьківщини та рідного краю, вшанування народних звичаїв та свят, формувати переконання у нетлінності духовних скарбів народу.
Перегляд файлу

Сценарій

 першого уроку  « Розкажімо про себе Європі»

 

Мета: формувати уявлення про Україну як про суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною, розширити знання учнів про державні символи України; розвивати в учнів творче мислення, пізнавальну активність, уяву, комунікабельність, уміння працювати в команді; виховання в учнів почуття патріотизму, національної гідності, любові та поваги до історії Батьківщини та рідного краю, вшанування народних звичаїв та свят, формувати переконання у нетлінності духовних скарбів народу;

Форма уроку: гра-подорож.

Обладнання:  пазли « Карта України », роздатковий матеріал для учнів (QR-коди, сітка кросворду), відеозапис «Цікаві факти про Україну» , квіти для віночку, смартфони.

 

Ми – це Держава, велика, єдина,

Ми – українці, наш дім – Україна!

 

Хід уроку

I.  Організаційний момент

Учитель:

Доброго дня, дорогі учні! Сьогодні ви знову сідаєте за шкільні парти, відпочилими, змужнілими, дорослішими. Кожна людина завжди з великою любов’ю і душевним щемом згадує місце, де народилася, де минуло її дитинство. Ту маленьку Батьківщину, де живуть її рідні люди. І якщо скласти маленькі Батьківщини кожного з нас – перед очима з’явиться наша велика держава Україна. Україна – це наша земля, рідний край, наша країна з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею, і мудрими талановитими людьми. Це велика європейська держава. Україна – це історія народу, який протягом багатьох віків боровся за свою свободу і незалежність. Це його славні лицарі Петро Сагайдачний, Іван Сірко, Богдан Хмельницький, Максим Залізняк, Іван Мазепа, Устим Кармалюк та багато інших, які віддали своє життя за щастя народу. Це й такі відомі всьому світові діячі української культури, як Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, Олександр Довженко, Марія Заньковецька, Микола Лисенко.

Нещодавно наша країна відсвяткувала річницю Незалежності. Цілі століття передували цій важливій сторінці історії України. Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі ― на нашій славній Україні.

  Наша країна пройшла великий і важкий шлях назустріч Незалежності. І сьогодні ми перевіримо, наскільки глибокі у вас знання щодо України, її традицій, історії .

Учитель:

Є багато країн на землі,

В них – озера, річки і долини.

Є країни великі і малі,

Та найкраща завжди Батьківщина.

- Що ви очікуєте від уроку?

- А що означає любити Батьківщину? (Радіти її успіхам, дбати про неї, намагатися своєю працею, здібностями, учинками, справами примножити її славу, добробут.) А ще любити означає «знати». Чи добре ви знаєте нашу Україну?

II. Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу

Учитель: Наш урок присвячений Україні, її символам. Поговоримо про них під час уроку-подорожі, також  сплетемо з вами віночок. Це символ добра й чудовий оберіг, у якому прихована чарівна сила любові до рідної землі.

І зупинка нашої подорожі:

 «Легенда про виникнення української землі»

Багато планет, різних і таких не схожих одна на одну, породив наш Творець. Але якось набрав Творець пригорщу родючих ґрунтів і голубих вод та й кинув чудодійний дар на планету, що пролітала поблизу. За мить ця планета ожила і заграла всіма барвами.

Минуло багато часу, і вирішив Творець провідати ту планету. Дістав він із Божої скрині мішок і склав у нього весь свій скарб: золото і срібло, діаманти і кришталь, руду і сіль, вугілля і граніт… Кинув свій мішок у напрямку планети, яку щойно нарік Землею.

Розв’язався мішок із скарбом, і почали висипатися з нього Божі дари на планету. І найбільше їх насипалося на слов’янську землю. Минули тисячі років. Якось зібрався Творець поглянути на цю маленьку планету. Облетів довкола неї й побачив дивовижний куточок, краще від якого не було на всій Землі. І вигукнув Господь: «Це справжній рай!»

Ступив Він на казкову землю, яка так припала йому до душі, й нарік її Україною. Адже у цій назві було слово «рай». Ось так і виникла українська земля, яку сам Творець хотів би мати за рай. «Україна – рідний край».

- Перша квітка нашого віночка – барвінок. Це символ життя.

ІІ зупинка нашої подорожі:

 «Державні Символи України»

24 серпня 1991 року – у цей день прийнято Акт проголошення незалежності України, за яким вона є самостійною демократичною державою. Україна має державні символи прапор, герб і гімн, які відображають її історію.

1 учень

Прапор – це державний символ, він є в кожної держави, Це для всіх – ознака слави.

2 учень

Синьо-жовтий прапор маємо, синє - небо, жовте – жито, прапор свій оберігаємо.

3 учень

Герб – символ влади. Наш герб – тризуб, Це воля, слава, сила.

4 учень

Наш герб – тризуб, недоля нас косила, та ми зросли, ми є, ми завжди будем, добро і пісню несемо ми людям.

5 учень

Гімн – найголовніша пісня країни. Слова палкі, мелодія врочиста, Державний гімн ми знаємо усі. Для кожного села, містечка, міста – це клич один з мільйонів голосів.

- Наступна квітка нашого віночка – ромашка. Це символ доброти і ніжності.

ІІІ зупинка нашої подорожі: «Чи знаєш ти?»

РЕМЕСЛА УКРАЇНЦІВ ПАМ’ЯТАЄМО, ЦІКАВІ ЗАВДАННЯ З НИМИ СПЛІТАЄМО!

Кросворд  «Народні ремесла українців».

Це незвичайний кросворд, а QR-кросворд. Що це означає? Усі питання цього кросворду зашифровані QR-кодами. Тому за допомогою спеціальної програми на ваших смартфонах необхідно розшифрувати ці коди і прочитати запитання до кросворду. І лише тоді знайти та записати відповідь. Перемагає та команда, яка першою відгадає усі слова.

Клас ділиться на 2 команди і виконує завдання.

 

1.

 

 

2.

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.

13.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14.

15.

 

 

 

 

 

По вертикалі:

1. Один із найбільш поширених деревообробних промислів, що полягає у зведенні житлових та господарських будівель.

3. Найдавніший вид мистецтва, здебільшого у місцевостях, прилеглих до річок та озер.

5.  Вид народного мистецтва, що полягає у розписуванні яєць.

6.  Добування диких звірів і птахів з метою використання їхніх м'яса і хутра.

7.  Обробка металів способом гарячого кування.

9. Традиційна, найбільш важлива і поширена в усіх місцевостях України галузь народного мистецтва.

12.  Обробка благородних металів — золота і срібла.

13.  Виготовлення скла й виробів з нього.

15. Один із найдавніших і найважливіших елементів національної культури українського народу.

 

По горизонталі:

2. Деревообробний промисел, що полягає у виготовленні з деревини меблів, віконних рам, рамок для вуликів.

4. Один із давніх і найбільш поширених видів народного декоративно-прикладного мистецтва.

8. Кустарний промисел з розведення бджіл.

10.  Один із найдавніших промислів з виготовлення ремінної збруї.

11.  Кустарний промисел з виготовлення предметів побуту та художніх виробів з різноманітної еластичної сировини.

14. Обробка глини і виготовлення з неї різноманітного посуду, цегли, кераміки.

 

 

 

 

 

 

- Наступна квітка – волошка. Символізує чисту радість та сподівання, що живуть у кожній людській душі.

ІV зупинка нашої подорожі: « Склади пазл»

Завдання - Із пазлів скласти малюнок, на якому зображено Україну з історичними пам’ятками.

Яка команда швидша?

- Наступна квітка – незабудка. Це символ вічності.

 

 «Перегляд відео «Цікаві факти про Україну»

Розшифруйте даний QR-код та перейдіть за посиланням для перегляду відео.

Ще одна квітка нашого віночка – мак, символ пам’яті, волі, мужності.

V зупинка нашої подорожі:

Гра «Збери слово» — український словничок

 

Кожній команді дається 8 букв, з яких за 5 хвилин потрібно скласти якомога більше слів, відповіда­ючи на запитання.

СІНОКАПЯ

  •                   Скошена, суха трава. (Сіно)
  •                   Зачіска українок. (Коса)
  •                   Ним підв’язували шаровари. (Пояс)
  •                   Кучка із сіна. (Копа)
  •                   Пестливе ім’я Софії. (Соня)
  •                   Збирається зверху на квасі. (Піна)
  •                   Автомобілі у козаків. (Коні)

ЛЬОНСІХР

  •                   Рослина, що є сировиною для виготовлення тканини. (Льон)
  •                   По що їздили чумаки? (Сіль)
  •                   Скошена трава, їжа для худоби. (Сіно)
  •                   Стародавній погріб. (Льох)
  •                   Українська рослина з гірчинкою. (Хрін)
  •                   Річка України. (Рось)
  •                   Рогатий звір українських лісів. (Лось)

 Остання квітка нашого віночка – безсмертник. Це символ здоров’я.

 

III. Закріплення вивченого матеріалу

Учитель: Ми сьогодні сплели свій вінок-оберіг. Вінок добра.

Учитель: Ми всі хочемо бачити нашу Батьківщину сильною, багатою, славетною й квітучою. Нехай вона зараз розквітне від безмежної любові до неї! Хай кожен «посадить» символічну квітку, прикріпивши її до карти України. Нехай ваші гарні майбутні справи возвеличать нашу сонячну Україну.

 

IV. Підсумок уроку

- Чи здійснилися ваші очікування від уроку?

- Що запам’яталося найбільше? Чим?

- Про що ще ви хотіли б дізнатися?

Рефлексія. Вправа «Сенкан»

Мета: розвивати вміння узагальнювати і синтезувати складну інформацію, формулювати ідею; активізувати і розвивати мисленнєву діяльність, образне мислення; удосконалювати вміння виражати власне ставлення до патріотизму.

Завдання: скласти сенкан патріотичної тематики.

Довідкова інформація. Сенкан– це вірш, що складається з п’яти рядків. Назва «сенкан» походить від французького слова «п’ять».

Композиційна структура сенкану:

  •                  перший рядок має містити слово, яке позначає тему (зазвичай це іменник);
  •                  другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметники);
  •                  третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (це дієслова);
  •                  четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного;
  •                  п’ятий рядок складається з одного слова – синоніма до першого слова, у ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

Приклади сенканів:

*Патріот

Сміливий, справжній

Любить, зберігає, примножує

Сповна відданий своїй Батьківщині

Громадянин

*Україна

Сильна, незалежна

Єднає, захищає, гарантує

Це наша спільна держава

Мати

 

Учитель:

Ми пишаємося своєю країною, молимося за щасливе майбутнє .

Усі ми, громадяни України, не байдужі до долі своєї Батьківщини, маємо пам’ятати: саме в єдності наша сила!

 

Додаток.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 жовтня
Переглядів
36
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку