Сценарій пізнавально - розважальної програми «Посвята у козачата»

Про матеріал
Посвята першокласників у школярі стало доброю традицією багатьох шкіл країни. У наш час ми повинні виховувати громадянина України — патріота своєї школи, міста, Вітчизни. Тому з першого класу ми приймаємо дітей до великої козацької родини ЗОШ №9. Ваших першачків чекають складні випробування та дуже цікава зустріч з незвичайними гостями нашого маленького свята.
Перегляд файлу

 

Сценарій

пізнавально - розважальної програми

«Посвята у козачата»

(підготувала педагог-організатор Косович А. Л.)

Учасники: учні 1-х класів.

Мета:

- формування національної свідомості та самосвідомості особистості молодого покоління;

- розвиток духовності, моральної, фізичної, естетичної та екологічної культури учнів;

- виховання громадянина України — патріота своєї школи, міста, Вітчизни.

Обладнання: презентація на екрані (додається), значки із зображенням гербу школи, горщик каші.

Хід заходу

Ведуча: Доброго дня, любі першокласники! Сьогодні у вас незвичайне свято, бо ми перевіримо, чи готові, ви, першокласники, носити почесне звання «козачата» і стати гідною зміною наших славних предків. Вас чекають складні випробування та дуже цікава зустріч з незвичайними гостями нашого маленького свята.

 

Ведуча:

Поведу таку я річ:

Що ви знаєте про Січ?

І про нашу Україну? –

Про вербу, і про калину?

 

Завдання 1. «Так і ні» (плескають в долоні)

Завдання має назву «Правильно-неправильно». Я зачитую вам текст, і якщо ви згодні з варіантом відповіді, то плескаєте в долоні, а як не згодні, то трете долоні одна об одну. Готові? Починаємо.

 

У портфелі в нас лежать:

Ляльки і машинки, -

Зошити і книги,  +

Фарби і альбоми,  +

Шапка і шкарпетки, -

Ложка і серветки, -

Олівці і ручки,  +

Цукерок 2 штучки, +-

Пластилін і ножиці складені до ладу, +

У портфель сховалася мамина помада. -

Молодці, добре справились із завданням. Ось вам ще декілька запитань.

  • В синьому небі літають зелені ворони.                   -
  • Веселка має сім кольорів.                 +
  • Літак літає у повітрі.                           +
  • Люди розмовляють лише англійською мовою.    
  • Верба і калина – національні символи України.    +

 

(Виходить Петрик)

 

Петрик: Здоровенькі були! А що це ви портфель до школи без мене збираєте? Не порядок! Я досвідчений школяр! Маю особисто все перевірити! Так, ви цвяхи взяли, щоб було що у нові парти забивати? Як не взяли? А рогатку взяли? З нею дуже зручно, бо одразу всі віддають свої скарби.

(Виходить Котигорошко)

Котигорошко: Петрику, як тобі не соромно?! Ти чому дітей навчаєш? Хочеш нам свято зіпсувати? Давай краще допоможи із завданнями, роботи дуже багато сьогодні.

Петрик: Ну, знов мені повеселитися не дають. Добре, що треба робити?

Ведуча: А зараз я розкажу.

 

Завдання 2. Знайти відмінності. Перед вами 2 малюнки (на екрані зображення – слайд 2). Серед них є 10 відмінностей. Давайте по черзі знайдемо ці відмінності.

(Діти знаходять відмінності)

Котигорошко: Бути сильним і спритним замало для козака. Справжні козаки мають бути кмітливими. І ми це доведемо,  розгадуючи загадки.

  • Через воду він проводить,
    А сам з місця вік не сходить. (Міст)
  • І червона, й соковита,
    Та гірка вона все літо.
    Припече мороз – вона
    Стала добра й смачна. (Калина)

 

     -   Спритний майстер у стрибках:
          На деревах, по гілках.
          Вся руда, пухнастий хвіст,
          Рідний дім для неї – ліс. (Білка)

     -   У нашої бабусі
          Сидить дід в кожусі,
           Проти печі гріється,
           Без води умиється.  (Кіт)

 

       -  На городі нога стоїть,
           На нозі голова висить.
           Куди сонце повертається,
           Туди голова нахиляється. (Соняшник)


 

  • Живим зерном народжений
    Живу я на землі.
    Щодня рум’яним сонечком
    Я сходжу на столі.   (Хліб)


 

  • Неначе паровоз, гуде,
    Шумить, кипить, і пара йде,
    Смачний заварює нам чай.
    Хто ж він такий? От відгадай.(Чайник)

 

  • Хто крилатий, гарний, гожий,
    На красиву квітку схожий,
    Має довгий хоботок,
    П’є нектар ним із квіток?  (Метелик)


 

  • У бабине літо
    Легке срібне сито,
    Не руками ткане,
    Летить ось над нами.
    Що ж це, дитинко?
    Це - … (Павутинка)

 

 

 

  • Щось у небі синім - блим!
    Розкотився в небі грім
    Та гуркоче вдалині.
    Що за дивні ці вогні? (Блискавка)



 

Котигорошко: Які молодці. Всі загадки розгадали!

 

  Завдання 4. Знайти зайве слово з групи слів

Наступне завдання полягає у тому, що вам необхідно знайти зайве слово. Погляньте на екран і знайдіть зайві слова (слайди 4, 5, 6, 7)

ЗИМА, ЛІТО, ОГІРОК, ВЕСНА, ОСІНЬ

ЛИСТОПАД, ВЕРЕСЕНЬ, ЖОВТЕНЬ, ЧЕТВЕР

ДЕРЕВО, ЩІТКА, ЗУБНА ПАСТА, МИЛО

РУЧКА, ОЛІВЕЦЬ, ЗОШИТ, АВТОБУС


Завдання 5. Скласти пари слів (слайд 9)

Нам зараз необхідно скласти пари зі слів поданих на екрані

ЗАЄЦЬ – МОРКВА

СОНЦЕ-НЕБО

ВОЛОССЯ-ГРЕБІНЕЦЬ

ЗИМА-СНІГ

ОБЛИЧЧЯ-ПОСМІШКА

ПШЕНИЦЯ-ХЛІБ

(лунає сирена, вибігає доктор Айболить)

 

 

Петрик: О! Я вже десь бачив цей білий балахон! Ти той дядько, що постійно вимагає якісь довідки!


Айболить: Саме так! Ну що? Тут всі зробили пробу Руф’є? Зараз ми це перевіримо! Всім увага, починаємо фізкультурну хвилинку!

(лунає музика, діти повторюють за Айболитом)

Зранку рано прокидаюсь (розводить руки над головою),

Сонцю щиро посміхаюсь (посміхається широкою посмішкою),

І до неба потягнуся (потягуються вгору),

Низько до землі вклонюся (нахиляється донизу).

Я ліворуч повернуся (повертається ліворуч)

І праворуч подивлюся (повертається праворуч).

Я сусіда привітаю (махають рукою до сусіда)

Та й на місце знов сідаю (сідають на місця).

                              (Виходить Козак )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Козак: Доброго дня, любі першачки! Ніс мене коник вороний із самої Січі і заніс аж до вас у 9 школу. Чув я, що ви дуже розумні і кмітливі, спритні та швидкі! Це правда? (діти відповідають). Я чув, ви козачатами бути хочете? (діти відповідають). Бачу тут дівчата рум’яні сидять! А ви знаєте, що в Січ не допускали жінок? Але це не страшно, звичай цей був тільки у січових козаків, тому сьогодні у козачата приймуть і дівчаток. Але яка ж посвята без урочистої клятви. Для прийняття козацької клятви прошу всіх встати. Я буду зачитувати слова клятви і всі разом повторюємо слово «Клянуся!»

 

 

Клятва козачат

Я, вступаючи в ряди шкільного козацького товариства «Січ», перед лицем своїх товаришів, перед рідною землею урочисто клянусь: вивчати історію і традиції українського народу,

Клянуся!

готувати себе розумово, фізично і морально заради незалежності і процвітання України.

Клянуся!

Гордо нести звання учня загальноосвітньої школи №9, бути порядним, поважати батьків, учителів та однокласників.

Клянуся!

 

Козак: Наша школа – це СІЧ! І тепер ви – частина нашого великого козацького братства.

Бажаю дуже успіху орлятам.

Вони ж бо від сьогодні – козачата.

А на дорогу видам Січі знак,

Хай з козачати виросте козак!

(герої вручають дітям значки)

Ведуча:

Дорогі хлоп’ята! Дорогі дівчата!

Прийняли сьогодні вас у козачата.

Із цим святом кожного вітаєм!

Здоров’я і щастя бажаєм!

 

Козак: Стривайте, у мене є ще одне завдання для вас. Справжні козаки мають бути дуже сильними, а для цього потрібно добре  їсти. Запрошую вас скуштувати каші козацької, набратися сили для навчання, бо попереду дуже багато цікавого і незвіданого.

 

Ведучий. Але спочатку я розповім вам легенду. У давнину бідні діти не мали можливості навчатися у школі, тому вони приходили за тисячі кілометрів до церкви, щоб навчитися писати та читати.  У церкві перед заняттями дітей годували кашею з одного горщика, тому й називалися вони однокашниками, а зараз ми говоримо однокласники. Давайте і ми зараз проведемо цей обряд посвяти в однокласники разом із козацькою кашею.

(першокласники куштують козацьку кашу)

1

 

docx
Додано
22 січня 2021
Переглядів
307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку