Сценарій "Подорож до країни Математика."

Про матеріал
Мета цього заходу ознайомити учнів з математичною наукою; формувати в учнів обчислювальні навички, мову, логічне мислення, наполегливість; розвивати в дітей увагу, математичну мову, аналітичне мислення, вміння виділяти суттєві ознаки й властивості; виховувати любов до математики та повагу до своїх однолітків, взаємоповагу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: ознайомити учнів з математичною наукою; формувати в учнів обчислювальні навички, мову, логічне мислення, наполегливість; розвивати в дітей увагу, математичну  мову, аналітичне мислення, вміння виділяти суттєві ознаки і властивості; виховувати любов до математики та повагу до своїх однолітків, взаємоповагу.

Хід заняття

І. Організаційний момент

 ІІ. Оголошення теми і мети заняття

- Діти, сьогодні ми з вами відправимось у подорож по морю Чисел у цікаву країну Математика. Для цього  розділимося на дві команди – екіпажі. Виберіть собі капітанів. Подорожувати будемо на кораблях. Придумайте їм назви.

Кожен з вас, якщо відповідатиме на питання, на протязі подорожі буде отримувати жетони. А потім в кінці ми підрахуємо жетони кожної команди. Виграє та команда у якої найбільше жетонів.

На екіпажі чекає нелегкий шлях. Потрібно розв’язати вправи, відповісти на запитання, відгадати загадки.

- Отже розпочинаємо. А почнемо з того, що ви розгадаєте анаграму, тобто розшифрувати слово:

КАТИМАТЕМА

-         Що це? Правильно, математика!

ІІ. Основна частина

  1. Розповідь про математику

-       Поки ми будемо пливти до порту Кмітливість, я вам розповім про історію математики та найвідоміших математиків. Будьте уважні, запам’ятовуйте.

-       Матема́тика – з грецької мови перекладається як «знання». Ця  наука виникла дуже давно, ще до нашої ери. Вона потрібна була первісним людям для практичних потреб, а саме: рахувати, обчислювати, вимірювати, досліджувати форми та рух тіл. Виникнення математики пов’язують з виникненням системи числення, тобто вважають, що математика виникла, коли виникли перші числа. 

-       Математика використовується і в інших науках таки як: фізика, механіка, біологія, хімія, медицина, економіка та багато інших.

-       А зараз я вам пропоную послухати про найвідоміших математиків:

  1.   Архімед - давньогрецький математик, фізик та інженер, один з найвидатніших вчених античності. Він винайшов загальні методи знаходження площі тіл.
  2.   Мухаммад Ал-Хорезмі – вперше запропонував десяткову систему числення.
  3.   Блез Паскаль - сконструював першу механічну обчислювальну машину для двох арифметичних дій. Тобто можна сказати, що створив перший калькулятор.
  4.   Ісаак Ньютон – розробляв методи розв’язування задач на знаходження об’ємів тіл.

         -А ось і прямо по курсу порт Кмітливість. Але зайти до нього зможе той корабель, екіпаж якого відповість на запитання.

-         Я буду задавати питання, а вам потрібно швидко дати відповіді на них. Хто перший піднімає руку і правильно відповідає, отримує жетон. Отже починаємо.

  1.     Назвіть одиниці вимірювання маси. (г, кг, ц)
  2.     Як називається результат дії ділення? (частка)
  3.     Як називається результат дії множення? (добуток)
  4.     Назвіть найменше двоцифрове число (10)
  5.     Написати 100 п’ятьма трійками, використавши дії.(33*3+3:3)
  6.     Записати  90 шістьма трійками.(3*3*3*3+3*3=90)

-         Молодці!

-         Далі по курсу у нас острів Винахідливість. Поки будемо пливти, пограємо в ось таку математичну гру. Послухайте вірш і повторюйте за мною.

          Ковпак мій трикутний,

                              Трикутний мій ковпак,

                              А якщо ковпак не трикутний,

                              То це не мій ковпак.

               Поступово слова у вірші будемо замінювати на жести.

                   Слово «трикутний» - показуємо трикутник, складений з пальців.

                   «Мій» - рукою вказуємо на себе.

                   «Ковпак» - рукою показуємо на голову.

                    «Не» - махаємо головою на знак заперечення.

                    Поступово вилучається одне слово, потім друге, третє.

                    В кінці гри майже    всі слова замінюються жестами.

      А ось  і довгоочикуваний острів. Але, щоб пристати до нього треба  розгадати цікаві задачі.

-         На столі стояли 3 склянки з вишнею. Костя з'їв 1 стакан вишні, поставивши порожню склянку на стіл. Скільки склянок стало? (3)

-         Коли козі пройде 7 років, що буде далі? (Піде восьмий рік)

-         Уявіть, що ви - машиніст поїзда: в ньому 3 вагона, в кожному вагоні 30 місць. Скільки років машиністу? (8 років)

-         Катя і Маша з'їли по одному яблуку. Скільки з'їла їх мама? (Жодного)

-         Мене звуть Олена. У мого брата тільки одна сестра. Як звуть сестру мого брата? (Олена)

-         Жили собі п'ятеро синів, і в кожного з них була сестра. Порахуйте, скільки ж дітей у сім'ї?

-         В одному місці стоїть хлопець, в іншому – другий, посередині півень зніс яйце. Котрий з них швидше його ухватить? (півень яйця не несе)

-         До острова  Винахідливість пропливли половину шляху. Це дорівнює 40 милям. Скільки залишилось пропливти?

-         Щоб продовжити подорож до країни Математика, треба обійти скелю «Чортова дюжина».

-         Може не будемо ризикувати й повернемо назад?

-           А яке число називають «чортовою дюжиною»?

-         Число 13 марновірні люди вважають нещасливим. Вони бояться каюти №13, будинку №13. В Англії, наприклад, немає трамваїв, автобусів №13. Існує клуб боротьби з числом №13.

-         Число 13 тільки не зручне. Чому?

-         Якщо 12 ділиться на 1,2,3,4,6,12.

-         Право першим пристати до берега країни Математика надається екіпажу, який відгадає більше загадок, ребусів.

-         У трикутника відрізали три кути. Яку одержали фігуру?   (Шестикутник)

-         У двох носорогів було 2 роги. Скільки рогів у 12 носорогів?        

-         Пара коней пробігла 20 км. По скільки пробіг кожен кінь?                                  

-         Качка, стоячи на 1 нозі, важить 2 кг. Скільки вона важитиме, стоячи на 2 ногах

-         Одне яйце варять 4 хв. Скільки хвилин треба варити 6 яєць?                                     

-         Що важче 1кг вати  чи 1 кг заліза?

-         Послухайте байку:

    Йшли пустелею два віслюки.  Один  ніс мішок - 5 пудів солі, другий - 5 пудів вати. Було дуже жарко. Вони втомилися  і,  побачивши річку, разом з мішками  полізли у  воду.  Після  купання  віслюки  пішли далі.  В одного з них поклажа стала легшою, а в другого важчою. Чому? (сіль розчинилася у воді, а вата увібрала в себе вологу).                                                                                                                       

- А зараз я пропоную вам відгадати ребуси! Зараховую тільки відповіді тільки тих дітей, які не викрикують, а дотримуються правила «піднятої руки». Отже, почнемо!

  • ві3ла (вітрила)
  • 100рона (сторона)
  • ві2га (відвага)
  • 7’я (сім’я)
  • 3зуб (тризуб)
  • про100(просто)
    Відгадування загадок

-         Я вам пропоную відгадати загадки.

  1. Найменше кругле число?(10)
  2. Найбільше трицифрове число?(999)
  3. Яким приладом креслять коло?(циркулем)
  4. Яким буде результат, якщо число поділити на 0(ділити не можна)
  5. Скільки потрібно паличок , щоб викласти трикутник ? (три)
  6. Як називається прилад для креслення відрізків (лінійка)
  7. Як називаються компоненти дії додавання?(доданки,сума)
  8. Скільки в одному метрі дециметрів?(10 дециметрів)
  9. Якою дією перевіряється множення (діленням)
  10. Як називаються числа при діленні?(Ділене, дільник, частка)
  11. Котиться колесо від однієї стіни до іншої, у нього один кут червоний другий – зелений. Коли колесо докотиться, якого кольору у нього буде кут?(у колеса нема кутів)

-         Молодці!

    ІІІ. Підведення підсумків

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Сценарії
Додано
21 грудня 2023
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку