Сценарій позакласного виховного заходу до Дня Святого Миколая
Тема: Квест «Врятуй свято Миколая »
Мета:
● розширити знання учнів з особливостями зимової пори року та Дня Святого Миколая;
● активізувати знання та навики через змагання та вікторини;
● розвивати швидкість реакції та думки;
● практикувати аналіз та логіку при вирішенні творчих та інтелектуальних завдань.
● створювати дружню атмосферу свята;
● розвивати в учнів вміння вести себе на позакласних заходах, не соромитися та проявляти власні здібності;
● виховувати шанобливе ставлення до українських традицій та звичаїв.
Обладнання: розтяжка та декор на дошку, музичний супровід, відео, презентації, , пазл з підказками, лист від Миколая, «рукавички», святкові подарунки, прикрашена ялинка.
План заходу:
- Слово вчителя.
- Лист від Святого Миколая.
- Інструктаж по квесту та видача першої підказки.
10.Складання усіх частин пазлу .
Хід заходу:
Вчитель.
Коли зимонька надходить, земля примерзає, до діточок іде в гості свято Миколая. Цього святого дуже люблять діти. Адже Святий Миколай – це добрий дідусь, який завжди піклується і про дорослих і про малят. Щороку 19 грудня він обходить кожний дім і дивиться, а чи гарно поводилася дитина. Якщо слухняна і працьовита, то нагороджує подарунками,а якщо не слухняна - то ні.
Є на світі свят багато
Урочистих, визначних,
Але Миколая свято
Найприємніше із них.
Миколай святий — не казка,
Це не Дід Мороз, о ні.
Миколайчику, будь ласка,
Ти приходь до мене в сні.
Під подушку я загляну,
Рано-вранці посміхнусь.
Подаруночки дістану
Миколаю поклонюсь.
Подаруночки — це свято,
Та я молю не про те,
Бережи матусю й татка,
І хай рідний край цвіте.
Люблять діти Миколая,
Шану кожен віддає.
Хто в мольбах його благає,
Всім він поміч подає.
Через нього Божа ласка
З неба сходить до людей.
Миколайчику, будь ласка,
Завітай до всіх дітей.
Михайло Ровенко
Перегляд відеоролика про Святого Миколая
https://www.youtube.com/watch?v=m56f-z2OUiQ&t=3s
Сьогодні до школи я прийшла дуже рано, хотіла підготувати для вас це гарне свято, та помітила, що у наших дверях на нас чекає лист. Я його розкрила та на дошку прикріпила. Нам пише сам Святий Миколай, нумо дізнаємося, що трапилося. (Вчитель або учень зачитує лист від Святого Миколая). (Лист розміщений в окремому файлі PDF, складається з 4-х аркушів А4, які потрібно роздрукувати, склеїти та розмістити на боковій дошці)
Лист
Любі діти!
Наше свято в небезпеці.
Я так сильно до Вас поспішав ,що не помітив , як мене викрали!
Крадії вирішили перевірити, а чи гідні Ви свята?
Щоб було свято ,Ви повинні знайти всі пазли та скласти символ свята.
Я у Вас вірю!
Бажаю успіху.
Тепер я розумію, чому окрім листа у конверті я знайшла аркуш паперу з надписом, це ж інструкція від дідуся, який вирішив вам допомогти пройти усі випробування та нарешті знайти свято. Давайте прочитаємо коротку інструкцію до квесту.
«Щоб свято вийшло, вам необхідно знайти 7 фрагментів пазлу та скласти символ свята. Кожна зупинка має свій фрагмент пазлу та підказку, що потрібно зробити на наступній зупинці. Для зручності поділіться на дві команди. Оберіть свого капітана. При чіткому виконанні усіх умов зупинки, ви отримуєте фрагмент пазлу та наступну підказку. Пазл розмістіть на дошці, а по його завершенню дізнаємося , де злодії сховали свято.
Перша зупинка Таємнича, якщо ви зможете правильно відгадати усі загадки, то отримаєте перший фрагмент пазлу».
Вчитель. Ну що, діти, давайте допомагати Миколаю? Зараз вам потрібно обрати собі капітана, хто буде отримувати підказки, кріпити пазли на дошку та відповідати за свою команду. (Діти обирають своїх капітанів: хлопця та дівчину). Капітани підходять до мене, щоб визначити, чия команда розпочне наш квест. (Камінь, ножиці, папір) У першій зупинці у нас приймає участь команда …
1. Зупинка Таємнича. Зараз на екрані будуть з’являтися загадки, які ви повинні відгадати. (Використовуємо презентацію з назвою «Зупинка Таємнича», на слайдах подані загадки про зимову пору, наступний слайд має відповідь.) Відповіді не викрикуємо, відповідає команди по черзі.
(Після успішного виконання завдання діти отримують перший фрагмент пазлу з підказкою. Пазл кріплять магнітом на дошку.
.
Підказка 1. «Таємниці всі розкриті, тепер перевіримо інтелект. Наступна Зупинка Інтелектуальна. Відгадайте, які зимові слова сховалися за перемішаними літерами.»
2. Зупинка Інтелектуальна. Зараз на екрані ви побачите анаграми – букви, які загубили своє місце у слові, відтворіть правильні слова. Відповідають лише члени команди, що зараз грає. (Користуємося презентацією «Зупинка Інтелектуальна», на кожне слово по два слайди – завдання та відповідь.)Команди по черзі відповідають на питання.
(Після успішного виконання завдання діти отримують другий фрагмент пазлу з підказкою. Пазл кріплять магнітом на дошку.
Підказка 2. «З таки гарним інтелектом не залишилося жодних таємниць, а як щодо вокальних здібностей? Слабо продемонструвати? Заспівайте дружньо усією командою запропоновану пісню в караоке»
3. Зупинка Вокальна. Дивимося на екран та співаємо разом, друга команда може підтримати друзів та підспівувати. Команди співають разом ! (На екрані з’являється відео з піснею.
(Після успішного виконання завдання діти отримують третій фрагмент пазлу з підказкою. Пазл кріплять магнітом на дошку.
Підказка 3. «Перевіривши ваш інтелект та вокальні можливості, настав час зігрітися, бо зима за вікном. Уявіть, що ви на сніжному подвір’ї, гайда грати в сніжки.»
4. Зупинка Зігрівальна. В цій зупинці будуть задіяні обидві команди. З кожної команди оберіть по 8 учасників. Капітан бере у руки відро, а члени команди повинні будуть створити з паперу сніжку та кинути так, щоб сніжка опинилася в пакеті. Капітани з відрамими у руках можуть рухатися, але не підіймати сніжки з підлоги. Гра триває до тих пір, поки звучить музика. Команада переможець отримує наступний пазл та право виконати умови наступної підказки. (Готуємо чисті аркуші А4, які діти повинні зім’яти та перетворити у сніжки. Два відра. Включаєте фонову музику та коригуєте тривалість конкурсу піснею.)
(Після успішного виконання завдання діти отримують наступний фрагмент пазлу з підказкою. Пазл кріплять магнітом на дошку)
Підказка 4. «Вокальні здібності ви продемонстрували, а як щодо танцювальних?»
5. Зупинка Танцювальна. Зараз усі учні встають зі своїх місць та займають місце по середині класу. На екрані будуть продемонстровані рухи, які ви повторюєте. Той, хто прояве себе найкраще і отримає наступний фрагмент пазлу та підказку. (Включаємо відео Зупинка Танцювальна)
(Після успішного виконання завдання діти отримують наступний фрагмент пазлу з підказкою. Пазл кріплять магнітом на дошку.)
Підказка 5. «Святий Миколай приносить подарунки далеко не усім дітям, а лише достойним. А чи знаєте ви, якими мають бути діти, щоб отримати подарунки від Святого Миколая?»
6. Зупинка Допитлива .
Зараз ми перевіримо як Ви добре знаєте Святого Миколая.
Вікторина допоможе закріпити знання учнів, отримані під час виховної години.
1. У які дні шанують Миколая?(19 грудня та 22 травня)
2. Чи існував насправді Миколай Чудотворець?(так)
3. Чим прославився Миколай за життя?(допомагав бідним, сиротам, робив гарні вчинки)
4. Які традиції щодо святкування Дня Миколая ви запам'ятали?
5. Яким дітям святий Миколай дарує солодощі?(слухняним)
6. Де Миколай залишає подарунки дітям?(під подушкою, у взутті, у панчохах, біля дверей)
7. Що дарує Чудотворець дітям, які протягом року не слухали своїх батьків? (різки та каміння замість подарунку)
8. Коли католики святкують День святого Миколая?(6 грудня)
9. Яким ви уявляєте святого Миколая?
(Після успішного виконання завдання діти отримують наступний фрагмент пазлу з підказкою. Пазл кріплять магнітом на дошку, а підказку віддають іншій команді.)
Підказка 6. «А чи є у вашому класі прикрашена ялинка? Чи достатньо на ній іграшок?»
7. Зупинка Розважальна. З кожної команди приймають участь по 5 учасників. Перед вами є іграшки, але їх на одну менше, ніж вас. Поки гра музика ви рухаєтесь по колу та танцюєте, щойно музика скінчилася, вам потрібно першим схопити іграшку. Той, хто залишився без іграшки вибуває та забирає одну іграшку, прикріплюючи її на нашу ялинку. (Іграшки обов’язково повинні бути із пластмасу!)
8. Зупинка«Чарівний мішечок»
Завдання 1. «Чарівний мішечок»
-Який у вас сьогодні настрій?
У мене є «чарівний мішечок», в який можна сховати всі негативні емоції – злість, образу, гнів, сум… А з нього взяти позитивні емоції – доброту, увагу, милосердя, бажання допомогти…
- Що би ви хотіли з нашого мішечка взяти, а чого позбутися, чому?
І зараз ви по черзі із зав’язаними очима витягуєте із мішка один листочок і читаєте її.
Вчитель. Ви такі молодці, виконали всі завдання квесту та зібрали пазл.
Ви – молодці, гарно справилися із завданнями квесту та швидко врятували свято.